De 'hand of the king', toch?quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:53 schreef Jor_Dii het volgende:
En het klopt dat hij de oude koning heeft vermoord?
Ja.quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Daar is hij met z'n zus(Cersei) ook verantwoordelijk voor volgens Lysa Arryn (voorheen Lysa Tully).quote:
Ja, de Targaryens waren honderden jaren de heersers van de Westeros, totdat de krankzinnige koning Aerys aan de macht kwam, deze werd uiteindelijk gedood door Jaime (die de gezworen lijfwacht van Aerys was), terwijl Robert Baratheon en Eddard Stark zijn legers versloegen. Daenerys en Viserys zijn de laatste overlevende Targaryens, die dus nog op een ander continent zitten.quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Overigens is het niet alsof hij de eerste kranky Targaryen was, maar daar horen we later hopelijk nog wel meer overquote:Op dinsdag 26 april 2011 14:09 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ja, de Targaryens waren honderden jaren de heersers van de Westeros, totdat de krankzinnige koning Aerys aan de macht kwam, deze werd uiteindelijk gedood door Jaime (die de gezworen lijfwacht van Aerys was), terwijl Robert Baratheon en Eddard Stark zijn legers versloegen. Daenerys en Viserys zijn de laatste overlevende Targaryens, die dus nog op een ander continent zitten.
Jaime was toch Hand of the King toendertijd?quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:09 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ja, de Targaryens waren honderden jaren de heersers van de Westeros, totdat de krankzinnige koning Aerys aan de macht kwam, deze werd uiteindelijk gedood door Jaime (die de gezworen lijfwacht van Aerys was), terwijl Robert Baratheon en Eddard Stark zijn legers versloegen. Daenerys en Viserys zijn de laatste overlevende Targaryens, die dus nog op een ander continent zitten.
Nee dat was hij niet, dat was een of andere pyromancer(net zo'n soort organisatie als maesters).quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:06 schreef eLiNSANIUM het volgende:
[..]
Jaime was toch Hand of the King toendertijd?
Nee, dat was zijn vader Tywin Lannister (hoewel die tegen de tijd van de dood van Aerys al was afgetreden)quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:06 schreef eLiNSANIUM het volgende:
[..]
Jaime was toch Hand of the King toendertijd?
Precies, terwijl ik meer een sluwere bikkel had verwacht ipv zo een doetjequote:Op maandag 25 april 2011 23:11 schreef Jivis het volgende:
[..]
Die Jon Snow is inderdaad een beetje een mietje. De Orlando Bloom van deze serie, zeg maar.
Maar dat is het ook, deze geschiedenis is zoveel beter dan de echtequote:Op dinsdag 26 april 2011 18:42 schreef Viking84 het volgende:
Als ik jullie posts zo lees, is het net alsof het allemaal historische gebeurtenissen zijn.
Ik moest diep graven, maar nu herinner ik me die bitch weer jaquote:Op dinsdag 26 april 2011 21:09 schreef Viking84 het volgende:
Die jonge prins deed me aan iemand denken en ik weet het ineens weer.
[ afbeelding ]
Nellie Oleson.
Ook al zo'n vals sekreet.
ow ja zo zat dat in elkaar xDquote:Op dinsdag 26 april 2011 18:31 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nee, dat was zijn vader Tywin Lannister (hoewel die tegen de tijd van de dood van Aerys al was afgetreden)
Als er geen draak uit zo'n ei komt eet ik mijn hoed op.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:13 schreef Cliffy het volgende:
Voor degenen die de boeken gelezen hebben:
Blijft het op dit "niveau" van fantasy of krijgen we straks ook draken en tovenaars enzo? Vind de eerste 2 afleveringen top (het is dan ook HBO) maar als er getoverd gaat worden en dergelijke dan haak ik af
De magie in deze wereld is volgens GRRM zelf een beetje overschat, vaak zijn de resultaten de moeite van het doen van magie niet waard, en zijn er ook maar weinig dingen die je er mee kan doen die direct nut hebben.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:13 schreef Cliffy het volgende:
Voor degenen die de boeken gelezen hebben:
Blijft het op dit "niveau" van fantasy of krijgen we straks ook draken en tovenaars enzo? Vind de eerste 2 afleveringen top (het is dan ook HBO) maar als er getoverd gaat worden en dergelijke dan haak ik af
Pics van je hoed!quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:30 schreef Silv het volgende:
[..]
Als er geen draak uit zo'n ei komt eet ik mijn hoed op.
In de eerste aflevering waren er al een aantal maanden verstreken. De 2e aflevering was ongeveer net zo snel denk ik.quote:Op woensdag 27 april 2011 03:57 schreef Mortaxx het volgende:
Groeien die wolven nou zo snel of gaat de tijd veel sneller dan ik doorheb? Toen bran naar beneden werd gegooid was de zijne toch nog lang niet volgroeid en zijn we voor mijn gevoel nu een paar weken verder?
De tijd wordt aardig versneld weergegeven. In aflevering 2 zegt Catelyn Stark ook dat ze al een maand bij Bran gewaakt heeft en dat ze nu niks meer kan doen. Daarbij zijn het direwolves, die groeien wat harder dan gewone wolven.quote:Op woensdag 27 april 2011 03:57 schreef Mortaxx het volgende:
Groeien die wolven nou zo snel of gaat de tijd veel sneller dan ik doorheb? Toen bran naar beneden werd gegooid was de zijne toch nog lang niet volgroeid en zijn we voor mijn gevoel nu een paar weken verder?
Heb 'm net ook bekeken, hij is inderdaad heel goed bezig. Hij heeft het plot ook goed door, wat ik best knap vind voor iemand die de boeken niet gelezen heeft.quote:
In The Sarah Connor Chronicles was ze ook al zo goed, had niet anders verwacht.quote:Op woensdag 27 april 2011 15:06 schreef neilpad het volgende:
Vond deze aflevering al betet dan de pilot. Hopelijk kunnen ze de lijn doorzetten.
Ik vond Lena Heady erg goed als Cersei in deze aflevering.
Je bent niet de enige. Sommige mensen vechten er zelfs omquote:Op woensdag 27 april 2011 22:05 schreef Bril_idioot het volgende:
Lang geleden dat een serie me zo bij de strot heeft gepakt. Heb meestal wel een aflevering of drie nodig, maar kon hier na de eerste aflevering al niet meer wachten op de volgende.
En dan te bedenken dat deze eigenlijk onderaan mijn lijstje van: nog gaan zien, stond...
quote:Stupid Fight Breaks Out Over Game of Thrones
Florida cousins brawl over...who will win?
Down in Florida, 23-year-old Michael Podniestrzanski was arrested for misdemeanor domestic battery after throwing his cousin into a window. Why? Because of a "verbal altercation" over the new HBO fantasy series Game of Thrones.
So what could Podniestrzanski and his cousin, Joshua Ross, have been arguing about? Was it over how faithful or unfaithful the HBO adaptation of the George R.R. Martin novel was? Could it have been about the choice to shoot parts of the series in Malta? Or the decision to use Northern Inuits instead of real wolves to play the direwolves? No, these two numbskulls reportedly threw down over "who will win?" As inwhich character will win the game...of thrones.
Podniestrzanski allegedly "took a swing at" at Ross. After scuffling for a bit, Podniestrzanski's cousin "ended up getting thrown in to the front window during the altercation."
Never have I meant "That is all" more than I mean it now.
http://uk.tv.ign.com/articles/116/1164158p1.html
In die scene dat je ze ziet zitten vlak voor het gesprek met Tyrion zie je Snow nogquote:Op donderdag 28 april 2011 16:58 schreef Gwywen het volgende:
Ligt het aan mij of is Jon z'n wolf vergeten toen hij naar de Wall ging?
De wolven worden hoe dan ook een beetje vergeten. Wat ik heb gelezen is dat dit komt doordat de beesten niet echt een stage-training hebben gehad, en ze dus vaak moeilijk over te halen zijn om bepaalde dingen te doen. Dat is wat mij betreft het enige minpuntje aan de serie, de wolven spelen in het verhaal best een belangrijke rol, maar dat komt nu niet echt goed uit de verf.quote:Op donderdag 28 april 2011 16:58 schreef Gwywen het volgende:
Ligt het aan mij of is Jon z'n wolf vergeten toen hij naar de Wall ging?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach, dat is dan ook een kut site.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:58 schreef Jivis het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik de rating op Metacritic nogal tegenvallen.
Eens, en je ziet ook dat de user rating een stuk hoger ligt. Er zijn gewoon een aantal critics geweest die de serie afschieten omdat het fantasy is, dat haalt het cijfer omlaag.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:29 schreef Seam het volgende:
79 is een prima score voor een fantasy serie hoor. Dat zal toch altijd veel meer haters opleveren dan correcte realistische series als Six Feet Under en Mad Men.
Idd, recensies verzamelen waarvan een handjevol onwelgevallig zijn. Het lef.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:45 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Ach, dat is dan ook een kut site.
Dan ben je dus gewoon een waardeloze critic..quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:48 schreef Cocu het volgende:
Ach ja en de mensen die een laag cijfer geven, hebben veel als rede: Fantasy ligt mij gewoon niet.
Tja met zon instelling was de review al verdoemd om te mislukken.
Waar? En zijn dat alle boeken uit de serie?quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:43 schreef Mortaxx het volgende:
Heb de boeken maar besteld, 20 euro inclusief verzenden. Duurt wel een maand
Bij bookdepository is het soms een paar weken wachten. Wel gratis verzenden.quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:40 schreef Viking84 het volgende:
Ze zijn ook te koop op Bookdepository.com. Ook een goedkope (en snellere) optie.
Bookdep kan heel snel gaan. Ken mensen die boeken binnen een week binnen hadden.quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bij bookdepository is het soms een paar weken wachten. Wel gratis verzenden.
quote:Op zaterdag 30 april 2011 12:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Reuzenwolf
Onverwachte wendingenquote:Op zaterdag 30 april 2011 18:02 schreef Gwywen het volgende:
Het hele verhaal hangt aan elkaar van leipe actie en onverwachte wendingen, dus ik denk dat je wat dat betreft wel aan je trekken komt.
Nu je het zegtquote:Op zondag 1 mei 2011 00:00 schreef Knipoogje het volgende:
Ik vind Khal Drago stiekem heel erg op Lenny van de X-Factor lijken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat dus. Zit er ook sterk over te denken om alle boeken te bestellen. Normaal gesproken heb je het, mits op voorraad, met 3 werkdagen in huis.quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:08 schreef torn_Machina het volgende:
Amazone UK is ook een goede optie. Alle 5 boeken (paperback) voor 27 pond, wat omgerekend iets meer is dan 30 euro en geen verzendkosten.
De laatste 2 keer dat ik bij amazone UK wat heb besteld kwam het gewoon uit het depot in Amsterdam en werd het via TNT afgeleverd. Binnen 3 werkdagen had ik mijn bestelling thuis.
Haha inderdaad. Hij lijkt - vind ik - ook erg op 300's Leonidas:quote:Op zondag 1 mei 2011 00:00 schreef Knipoogje het volgende:
Ik vind Khal Drago stiekem heel erg op Lenny van Voice of Holland lijken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inderdaad een tussenaflevering. En ben idd erg benieuwd naar Wintertijd.quote:Op maandag 2 mei 2011 11:39 schreef Jor_Dii het volgende:
Zojuist afl. 3 bekeken. Overduidelijk een tussenaflevering wat mij betreft, maar daardoor niet minder interessant. Ik blijf het enorm goed vinden en ik begin nu ook eindelijk de namen wat beter te koppelen aan de personen. Winter is coming...
Volgens mij enkel in Ned's hoofd.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:54 schreef Vjenne12345 het volgende:
Wat gebeurt er nu precies op het laatst met dat zwaard gevecht? Dat houten zwaard is ineens echt?
quote:Op maandag 2 mei 2011 09:25 schreef Chevalric het volgende:
Ik heb gisteren als toetje de lemon cakes gemaakt waarmee HBO in New York en LA de serie heeft gepromoot. Ze waren erg goed gelukt, en echt enorm lekker. Ik kan ze absoluut aanraden.
Foto'tje:
[ afbeelding ]
Het recept!
Volgens mij betekent het dat ze lang aan het trainen zijn en dus op een keer overgaan naar een echt zwaard. Dus een tijdsperiode van enkele maanden ofzo.quote:
Kicke acteur ook en een 'HBO-veteraan' met z'n geniale rol als Tommy Carcetti in The Wire.quote:Op maandag 2 mei 2011 13:38 schreef .aeon het volgende:
Hij was toch een oude vriend van Catelyn?
Wat een pimp is die gast trouwens
Peter oftewel Littlefinger, zat vroeger in het huishouden van de Tully's waar hij verliefd was op Catelyn. Door eigen bedrijfjes enzo heeft hij zich omhoog gewerkt naar Master of Coins in Kings Landing. Hij is een low-born en wordt daarom niet als een bedreiging gezien in de 'game'. Ook de term Master of Coin is een lege titel zonder huis, of land.quote:Op maandag 2 mei 2011 13:27 schreef Felagund het volgende:
Wie is die Peter in King's landing? Of hoort hij niet bij een familie?
Pfff, zouden ze even het recept ook in normale maten online kunnen zetten?quote:Op maandag 2 mei 2011 09:25 schreef Chevalric het volgende:
Ik heb gisteren als toetje de lemon cakes gemaakt waarmee HBO in New York en LA de serie heeft gepromoot. Ze waren erg goed gelukt, en echt enorm lekker. Ik kan ze absoluut aanraden.
Foto'tje:
[ afbeelding ]
Het recept!
Ok, zoals ik het gemaakt heb:quote:Op maandag 2 mei 2011 15:08 schreef Fingon het volgende:
[..]
Pfff, zouden ze even het recept ook in normale maten online kunnen zetten?
Voor (2e hands) boeken is alibris.co.uk trouwens ook een erg goedkope en goede site.
Thx, is het een beetje vergevend gerecht of is het meteen verkloot als je iets verkeerd doet?quote:Op maandag 2 mei 2011 15:34 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Ok, zoals ik het gemaakt heb:
120g suiker
2 eieren (eiwit/dooier gescheiden)
30g bloem
een beetje zout
160ml karnemelk
2,5 eetlepel vers citroensap
geraspte citroenschil van 1,5 citroen.
Oh, en de oven moet op 150 graden Celsius (300 is Fahrenheit)
Het helpt trouwens als je bij een kookwinkel een setje lepeltjes koopt voor de tablespoons/teaspoons.
Ja hij is nice, ik krijg wel het idee wat volgende aflevering begint met een flashback, Ned zat helemaal weg te dromen en dan al dat wapengekletter op de achtergrond...quote:
Daar herkende ik hem dus echt vanquote:Op zondag 1 mei 2011 13:34 schreef .aeon het volgende:
Ik herkende hem al gelijk van SGA, hij heeft gewoon zo'n typische uitstraling
[ afbeelding ]
Ik had precies hetzelfde. Maar het kan op zich wel.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:44 schreef Frag_adder het volgende:
IK moet alleen zeggen dat ik nooit uit de boeken mee had gekregen dat het zo warm was in Kings Landing, ik wist dat het zuidelijker lag, maar gezien het feit dat het noorden een scandinavisch klimaat heeft had ik toch wat meer ons klimaat hier / uit frankrijk verwacht en dan in het zuiden van het continent het klimaat van spanje / marokko,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |