Eeuhh. Vuurwapens zijn juist veel veiliger dan bijlen of messen. Foutief bewering dus.quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als die dingen al zo gevaarlijk zijn.. Wat moet je dan met vuurwapen? Je hebt al een huis vol wapens.
Het feit dat die dingen gevaarlijk zijn, is geen excuus om nog gevaarlijker dingen dan maar te legaliseren. Drogredenering, dus.
Het gaat niet om enkel bereik. Het gaat om de situatie waarin je je bevindt. Om vervolgens alle situaties te nivelleren naar hetzelfde laat alleen maar zien dat je geen nuance kan waarderen.quote:De reden dat zij niet verboden zijn is dat ze bedoeld zijn als gebruiksvoorwerp en een veel minder groot bereik hebben dan een vuurwapen.
Dat zeg ik juist over jou hoor. Zo bereiken we niets.quote:Je maakte eerder een opmerking over dat iemand zich maar moest laten traumatiseren als er wordt ingebroken.
Je haalt daarmee om te beginnen iedere nuance uit de discussie. Tegenstanders van wapenbezit zjn absoluut niet van plan zich te laten traumatiseren. Ze denken alleen anders over bepaalde dingen.
Nee ik zou geen trauma oplopen als ik een criminele inbreken in mijn huis betrap en vervolgens doodschiet omdat hij niet luistert naar mijn bevel. Of op mij afkomt met een wapen. Dan heb ik helemaal geen medelijden of spijt of trauma, en ook de meeste mensen niet. Wel nuance he.quote:Bv. over het feit dat jij je niet realiseert dat je ook een trauma oploopt als je iemand doodschiet, of over het feit dat een inbreker veel eerder grof geweld zal gebruiken als ie denkt dat je gewapend bent.
Dat als je je gevoelens mee wilt laten spelen dat je dan ook alle mogelijke situaties in overweging moet nemen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:29 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ik zou in beide situaties bang zijn.
Waar slaat je laatste opmerking op?
Jij zegt dat je jezelf moet kunnen beschermen. Met jouw logica kan ik dan ook granaten gaan toestaan.quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:39 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Je komt er zelf nogal gek over met dit soort voorbeelden hoor, en no offense.
Maar wat heeft een granaat te maken met vuurwapenbezit onder de bevolking?
Dat is waar. Maar ik wil liever geen wapens bij mij in de buurt hebben. Nu ga jij zeker zeggen: Een gek heeft dat wel. Ja, dat kan zeker zo zijn, maar dat vind ik iets anders dan dat iedereen met een wapen over straat loopt.quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:51 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Dat als je je gevoelens mee wilt laten spelen dat je dan ook alle mogelijke situaties in overweging moet nemen.
Ik meen dat ik alles heb onderbouwd, en dat jij opnieuw op de man begint te spelen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:19 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Maar dat kan je nooit voorkomen ook al met een simplistische verbod.
Als ze onvoorspelbaar zijn denk je dan dat ze zich laten tegenhouden door een verbod? Nee, denk het niet. Tenminste niet de criminelen die ik ken.
[..]
Prima, maar waarom moeten anderen dezelfde gevoelens als jij hebben? En waarom laat je je gevoelens prioriteit krijgen over je gezond verstand? Trouwens, waarom blijven al jullie tegenstanders hun emoties laten meetellen? Dat is meer de regel dan de uitzondering geworden?
Mag jij bepalen dan voor mij wat immoreel en moreel is? Omdat gevoelens toch subjectief zijn?
[..]
Koop dan vooral geen. Maar vertel de ander niet wat hij moet doen om veilig te zijn.
[..]
Ja het is aardig wat zonder wapens. Mensen worden er socialer van
En dan komen zeggen dat je niet simplistisch bent ingesteld
Nu weet ik zeker dat je echt helemaal niet weet waar je over praat.quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:46 schreef vergezocht het volgende:
Nee ik zou geen trauma oplopen als ik een criminele inbreken in mijn huis betrap en vervolgens doodschiet omdat hij niet luistert naar mijn bevel. Of op mij afkomt met een wapen. Dan heb ik helemaal geen medelijden of spijt of trauma, en ook de meeste mensen niet. Wel nuance he.
Stoer joh. Als jij een menselijk leven neemt weet ik heel zeker dat jij wel een trauma hebt. Ook al denk je zelf misschien van niet.quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:46 schreef vergezocht het volgende:
Nee ik zou geen trauma oplopen als ik een criminele inbreken in mijn huis betrap en vervolgens doodschiet omdat hij niet luistert naar mijn bevel. Of op mij afkomt met een wapen. Dan heb ik helemaal geen medelijden of spijt of trauma, en ook de meeste mensen niet. Wel nuance he.
Wanneer is er, waar ook ter wereld, ineens een ambtenaar door het lint gegaan en in het wilde weg mensen gaan neerknallen?quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:42 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Je vertrouwt dus je eigen medeburgers niet maar de overheid wel?
Waar moet ik eens beginnen? Je hebt het over ongelukken, die zijn er ook zat hieronder:quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:31 schreef Argento het volgende:
[..]
Wanneer is er, waar ook ter wereld, ineens een ambtenaar door het lint gegaan en in het wilde weg mensen gaan neerknallen?
Als iedereen maar met een vuurwapen mag rondlopen zijn er dus ook mensen diequote:Op dinsdag 19 april 2011 23:52 schreef vergezocht het volgende:
Kijk en dit is de reden waarom het zo mooi als slachtoffers bewapend zijn en weten wat ze moeten doen:
http://wn.com/Man_at_ATM_Shoots_Armed_Robbers
le-zenquote:Op dinsdag 19 april 2011 23:48 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Waar moet ik eens beginnen? Je hebt het over ongelukken
Ik moest gelijk aan dit topic denken toen ik het op de FP lasquote:Op woensdag 20 april 2011 00:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Als iedereen maar met een vuurwapen mag rondlopen zijn er dus ook mensen die
met een vuurwapen mogen rondlopen die helemaal niet z goed weten wat ze moeten
doen en er dus onschuldige mensen ook getroffen kunnen worden door kogels.
Dit is bijvoorbeeld een reden waarom je niet zomaar even wapens kan uitdelen
aan iedereen...
http://www.telegraaf.nl/b(...)kleuterschool__.html
Of denk je dat alle mensen een kluis in huis hebben?
En als zouden ze een kluis in huis hebben, denk je dan ook dat ze het wapen
altijd netjes en veilig op zullen bergen?
1x een foutje maken en je wapen laten slingeren is al 1x teveel, zeker als er
kinderen in huis zijn.
oei ik zou zoiets niet meer durven zeggen hierquote:Op woensdag 20 april 2011 00:03 schreef Staal het volgende:
Ik dacht de hele tijd wanneer is dit topic, dat bij gebrek aan wapens toch inmiddels wel de complete dagbesteding geworden is voor ons imbecieltje 'Vergezocht' of zijn andere usernames nu eens vol?
Godssodekolere, deze nondiscussie is serieus een prikbordreeks geworden in POL.!
Je luistert niet. Al herhaal ik het 10 keer dan nog kom je dezelfde vreemde vragen stellen.quote:Op woensdag 20 april 2011 00:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Als iedereen maar met een vuurwapen mag rondlopen zijn er dus ook mensen die
met een vuurwapen mogen rondlopen die helemaal niet z goed weten wat ze moeten
doen en er dus onschuldige mensen ook getroffen kunnen worden door kogels.
Dit is bijvoorbeeld een reden waarom je niet zomaar even wapens kan uitdelen
aan iedereen...
http://www.telegraaf.nl/b(...)kleuterschool__.html
Of denk je dat alle mensen een kluis in huis hebben?
En als zouden ze een kluis in huis hebben, denk je dan ook dat ze het wapen
altijd netjes en veilig op zullen bergen?
1x een foutje maken en je wapen laten slingeren is al 1x teveel, zeker als er
kinderen in huis zijn.
tis toch verschrikkelijk...quote:Op woensdag 20 april 2011 00:04 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ik moest gelijk aan dit topic denken toen ik het op de FP las
Lees de bronnen dat staat er ook in een paarquote:Op woensdag 20 april 2011 00:04 schreef Argento het volgende:
[..]
le-zen
ik heb het over 'door het lint gaan'. Dat is wat anders dan een ongeluk.
Nee, want als zelfs de pro-wapenbezitters menen dat sprake moet zijn van een dergelijk strenge screening, is dat eens te meer reden om ervoor te kiezen particulieren helemaal geen recht op (vuur)wapenbezit te geven.quote:Op woensdag 20 april 2011 00:05 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Je luistert niet. Al herhaal ik het 10 keer dan nog kom je dezelfde vreemde vragen stellen.
Ik schreef dat ik voorstander ben van selectieve screening. Niet iedereen komt in aanmerking, alleen diegenen die er juist mee om kunnen gaan. Juist schieten dus. En als iemand dat niet kan , dan koopt die het niet.
Ik ben ook voorstander van een bi-jaarlijkse pyschologische test, en een verplichte training elk iedere jaar om de vergunning te kunnen handhaven.
Enough said?
Eens als ik deze reacties lees vraag ik me af of Nederlandsrs sowieso met een klusjesmes in het openbaar om kunnen gaanquote:Op dinsdag 19 april 2011 23:47 schreef tsijben het volgende:
Vuurwapens legaliseren?
Goed idee, maar dan wel pas als de bevolking laat zien dat ze er verstandig mee om zouden kunnen gaan.
En niet slecht bedoeld, maar vooral de frontpage op Fok! laat doorgaans duidelijk zien dat burgers er niet klaar voor zijn.
Dan moet je niet roepen dat ik het over ongelukken heb.quote:Op woensdag 20 april 2011 00:06 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Lees de bronnen dat staat er ook in een paar
Er zijn zat mensen die zich niet willen bewapenen maar zich er toe gedwongen voelen als iedereen om hen heen zich wel van een vuurwapen voorziet. Voor je het weet beschikt het overgrote deel van de bevolking over een wapen waar mee ze niet om kunnen en/of willen gaan en wellicht het ook nog ns niet goed genoeg opbergen. Lekker veilig inderdaad.quote:Op woensdag 20 april 2011 00:07 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Eens als ik deze reacties lees vraag ik me af of Nederlandsrs sowieso met een klusjesmes in het openbaar om kunnen gaan
heel erg simpele, hokjesgeest volk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |