abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 april 2011 @ 21:35:21 #101
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95735511
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

O+ O+

Vooruitgang wordt niet geboekt door de dommen. ;)
En dit! :D

Vooruitgang, daar zijn ook de kwetsbaren bij gebaat.
  dinsdag 19 april 2011 @ 21:39:54 #102
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_95735831
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 21:24 schreef dotCommunism het volgende:
Dan ook niet raar opkijken als die toptalenten helemaal niet meer terugkomen.
Toptalenten zijn net strontvliegen, ze zoeken de plek waar ze het beste passen. Alsof ze ooit loyaal aan het land zullen blijven waar ze door gevoed werden als ze elders meer kunnen verdienen. En een beetje student krijgt een beurs los bij een bedrijf als de staat ze niet wil spekken.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 19 april 2011 @ 21:51:11 #103
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_95736706
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:28 schreef El_Matador het volgende:
Vooruitgang wordt niet geboekt door de dommen. ;)
We zitten momenteel in een tijd waarin we de broekriem aanhalen omdat we te hard vooruit gingen, kennelijk hebben de 'slimmen' in dit topic niet door dat die tijden ook bestaan. De bomen groeien niet tot in de hemel jongens.

En vergeet de 'dommen' niet, je zal ze nog keihard nodig hebben in je leven. Vooruitgang boek je met balans, niet met zoveel mogelijk mensen een hoge opleiding geven, dat heet een zeepbel en die barst vroeg of laat. Ik vind het dan ook op het eerste gezicht een prima maatregel, want er zijn een hoop hoge titels uitgedeeld aan mensen die het niet verdienen. Zoals al eerder in dit topic gezegd : tijd om het kaf van het koren te scheiden.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_95737031
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:31 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Er is niks mis mee, maar ook fundamenteel onderzoek is van belang.
Zeker!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 19 april 2011 @ 22:23:56 #105
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_95738861
quote:
Je geld in talentvolle mensen steken is wel een inverstering. Ik krijg jeuk als sommige mensen menen dat je alleen daar maar geld in kwetsbare groepen mag stoppen.
De twee sluiten elkaar gelukkig niet uit.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 19 april 2011 @ 22:25:41 #106
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_95738986
quote:
Er is niets mis met toepassingsgericht onderzoek (in de belangrijke vakgebieden als techniek en natuurwetenschap). Daar wordt vaak iedereen beter van.

Het dwingt universiteiten ook te diversificeren. Geld verdienen met het een en te investeren in het ander. Daar lijkt me niets mis mee.
Het probleem is dat een anti-intellectuele overheid zoals wij al enkele decennia hebben dat als excuus gaat gebruiken om het fundamentele onderzoek de nek om te draaien.
Daarom moet bij elke intensivering van een samenwerking tussen universiteiten en bedrijven, waar ook ik een voorstander van ben, sterk worden benadrukt dat dit absoluut niet ten koste mag gaan van het fundamentele onderzoek. Anders gaan we in de toekomst veel armer worden.
#NoDAPL
  dinsdag 19 april 2011 @ 22:37:30 #107
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_95739750
quote:
We zitten momenteel in een tijd waarin we de broekriem aanhalen omdat we te hard vooruit gingen, kennelijk hebben de 'slimmen' in dit topic niet door dat die tijden ook bestaan. De bomen groeien niet tot in de hemel jongens.
Laat me niet lachen man!
Dit is al het vierde decennium achter elkaar waarin er wordt bezuinigd op het onderwijs en op de wetenschap, als je al decennialang bij elke laagconjunctuur bezuinigt op het onderwijs dan moeten het onderwijs en de wetenschap nu maar eens worden gespaard. De enige reden dat er nu alweer ook op het onderwijs en de wetenschap wordt bezuinigd is omdat de politici te laf zijn om selectief te bezuinigen en dientengevolge maar weer de kaasschaafmethode gebruiken.
Bovendien, en dit is hier al door meerderen aangehaald, zijn bezuinigingen op het onderwijs en de wetenschap uiterst ineffectief, als een bezuiniging al niet tot extra kosten leidt op de lange termijn.
Volgens het OESO leveren investeringen in het onderwijs en de wetenschap op de lange termijn winst op. [sarcasme]Maar ja, wat weet het OESO er van af hè?[/sarcasme]

Wij besteden nu al jarenlang per burger minder aan onderwijs, wetenschap en R&D dan het gemiddelde EU-land terwijl heel wat EU-landen veel armer zijn dan wij. Het is illustrerend voor ons slechte onderwijs en voor onze slechte algemene ontwikkeling dat de Nederlanders daar niet van wakker liggen. Dat gaat ons op termijn geld kosten en niet zo'n beetje.
Over ons gevoel van eigenwaarde zwijg ik nog maar, dat interesseert de Nederlanders toch al lang niets meer. Wij teren liever op successen die onze voorouders hebben geboekt dan dat we zelf successen creëren.
#NoDAPL
  dinsdag 19 april 2011 @ 22:42:44 #108
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95740072
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:39 schreef elcastel het volgende:

[..]

Toptalenten zijn net strontvliegen, ze zoeken de plek waar ze het beste passen. Alsof ze ooit loyaal aan het land zullen blijven waar ze door gevoed werden als ze elders meer kunnen verdienen. En een beetje student krijgt een beurs los bij een bedrijf als de staat ze niet wil spekken.
De wereld is groter dan Nederland, iedereen heeft belang bij een bloeiende wetenschap.
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:51 schreef elcastel het volgende:We zitten momenteel in een tijd waarin we de broekriem aanhalen omdat we te hard vooruit gingen, kennelijk hebben de 'slimmen' in dit topic niet door dat die tijden ook bestaan. De bomen groeien niet tot in de hemel jongens.
Je vind het niet dat slimme mensen zich voor duizenden euro's in de schuld moeten steken voor hun opleiding. Maar je keurt het vervolgens wel af als mensen die duurbetaalde opleiding gebruiken om voor het grote geld te gaan?

Als ik 50 k schuld heb ga ik ook niet voor een nobel doch matig betaald onderzoeksbaantje.
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:51 schreef elcastel het volgende:

En vergeet de 'dommen' niet, je zal ze nog keihard nodig hebben in je leven. Vooruitgang boek je met balans, niet met zoveel mogelijk mensen een hoge opleiding geven, dat heet een zeepbel en die barst vroeg of laat.
Ook ontken ik het belang van het beroepsonderwijs niet. Als ik het over kwetsbare groepen heb heb ik het ook niet over vakmensen, maar over mensen die niet in hun eigen onderhoud kunnen voorzien.

Er wordt zonder ook maar iets terug te eisen geld in die mensen gestoken en dat vind ik prima, maar ik irriteer me dan wel eens aan moeilijkdoenerij over het investeren in mensen die wel iets terug kunnen doen.
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:51 schreef elcastel het volgende: Ik vind het dan ook op het eerste gezicht een prima maatregel, want er zijn een hoop hoge titels uitgedeeld aan mensen die het niet verdienen. Zoals al eerder in dit topic gezegd : tijd om het kaf van het koren te scheiden.
Het gaat hier niet om blaatkippen die onverdiend een titel krijgen. Het gaat hier op mensen die 9ens staan op 2 studies wis-en natuurkunde.
  dinsdag 19 april 2011 @ 22:54:52 #109
321876 Cherna
Fuck the System
pi_95740902
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:51 schreef elcastel het volgende:

[..]

En vergeet de 'dommen' niet, je zal ze nog keihard nodig hebben in je leven. Vooruitgang boek je met balans, niet met zoveel mogelijk mensen een hoge opleiding geven, dat heet een zeepbel en die barst vroeg of laat. Ik vind het dan ook op het eerste gezicht een prima maatregel, want er zijn een hoop hoge titels uitgedeeld aan mensen die het niet verdienen. Zoals al eerder in dit topic gezegd : tijd om het kaf van het koren te scheiden.
Ik ben het hier geheel mee eens. Wordt nog leuk als 75% van de jeugd een HBO op zak heeft en denkt een mooie baan te kunnen krijgen. Wordt nog dringen op die kantoren voor een baantje met een modaal inkomen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 19 april 2011 @ 22:57:34 #110
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95741092
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 22:54 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik ben het hier geheel mee eens. Wordt nog leuk als 75% van de jeugd een HBO op zak heeft en denkt een mooie baan te kunnen krijgen. Wordt nog dringen op die kantoren voor een baantje met een modaal inkomen.
Het gaat hier om 100 studenten per jaar, die cum laude staan.
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:00:08 #111
321876 Cherna
Fuck the System
pi_95741257
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 22:42 schreef Rubber_Johnny het volgende:

Het gaat hier niet om blaatkippen die onverdiend een titel krijgen. Het gaat hier op mensen die 9ens staan op 2 studies wis-en natuurkunde.
Die hoeven zich niet druk te maken want die komen er toch wel ook zonder die hulp. Het bedrijfsleven plukt dit uitzonderlijke talenten wel op

http://www.linkedin.com/in/robmiesen
Ken hem en weet hoe hij dit bereikt heeft.
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:08:23 #112
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_95741745
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:00 schreef Cherna het volgende:

[..]

Die hoeven zich niet druk te maken want die komen er toch wel ook zonder die hulp. Het bedrijfsleven plukt dit uitzonderlijke talenten wel op

En wat nou als iemand minder zin heeft om extreem veel te verdienen en liever op een abstracter vlak fundamenteel onderzoek wil doen? Als men puur uit zou gaan van zaken die bij voorbaat genoeg geld op zouden leveren, waren er een hele hoop belangrijke ontdekkingen nooit gedaan.

Heel leuk dat jij ene Rob kent, maar wat heeft die persoon voor "de maatschappij" gedaan?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:11:21 #113
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95741923
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:00 schreef Cherna het volgende:

[..]

Slimme zet om alle slimme mensen aan het bedrijfsleven uit te leveren. Dan dienen ze de bedrijven en niet het maatschappelijk nut.

Laten we ze maar op geen enkele manier tegemoet komen zodat ze zich in de schulden moeten steken voor een opleiding op wereldtop. En als ze straks voor het snelle geld gaan (om die dure opleiding af te kunnen betalen) weer lekker klagen over die 'graaiers'.

Nee, laten we vooral geld blijven stoppen in mensen die alleen maar dingen nodig hebben, niks substantieels kunnen teruggeven en heel hard gaan jammeren als het staatsinfuus iets minder hard druppelt, daar komen we als land ver mee.
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:11:45 #114
321876 Cherna
Fuck the System
pi_95741943
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:08 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

En wat nou als iemand minder zin heeft om extreem veel te verdienen en liever op een abstracter vlak fundamenteel onderzoek wil doen? Als men puur uit zou gaan van zaken die bij voorbaat genoeg geld op zouden leveren, waren er een hele hoop belangrijke ontdekkingen nooit gedaan.

Heel leuk dat jij ene Rob kent, maar wat heeft die persoon voor "de maatschappij" gedaan?
Hij heeft niets voor de maatschappij gedaan(wie doet dat wel). Maar een uitzonderlijk talent dat door het bedrijfsleven allang voor zijn studie af was al ingelijfd was.Dus daarmee wil ik zegen dat deze super talenten er altijd wel komen,
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:12:46 #115
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_95742009
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:11 schreef Cherna het volgende:

[..]

Hij heeft niets voor de maatschappij gedaan(wie doet dat wel). Maar een uitzonderlijk talent dat door het bedrijfsleven allang voor zijn studie af was al ingelijfd was.Dus daarmee wil ik zegen dat deze super talenten er altijd wel komen,
Waar komen?
Binnen een bedrijf waar ze veel geld binnentikken?
Dat zijn namelijk niet de mensen waar het om gaat...

Daarnaast heeft deze persoon gebruik gemaakt van erg veel mogelijkheden die mensen nu niet meer hebben....
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:13:47 #116
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95742069
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:12 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Waar komen?

Dan klaagt meneer weer over 'graaiers'. :')
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:13:48 #117
321876 Cherna
Fuck the System
pi_95742073
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:12 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Waar komen?
Dat zijn namelijk niet de mensen waar het om gaat...
Dat is de persoon in kwestie zijn eigen keus. Hij heeft met zijn talent kunnen doen wat hij wilde.
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:15:48 #118
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95742202
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:13 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat is de persoon in kwestie zijn eigen keus. Hij heeft met zijn talent kunnen doen wat hij wilde.
Als ik 50 k studieschuld heb ga ik ook voor het snelle geld, en ga ik niet een een of ander fundamenteel onderzoek doen waar de maatschappij wat aan heeft.
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:17:31 #119
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_95742305
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:13 schreef Cherna het volgende:

[..]

Heb je de posts wel gelezen?

De reden dat mensen zich zorgen er over maken is dat de afschaffing van deze beurs de doorstroom van Nederlanders binnen de academische wereld tegen gaat.

Daarnaast raakt je voorbeeld kant noch wal want heeft je voorbeeld wel gebruik gemaakt van mogelijkheden die nu afgeschaft zijn of worden.

Hij heeft niet zomaar met zijn talent kunnen doen wat hij wilde, hij is gesponsord en gesupport op een manier dat studenten dat hedentendage niet meer worden.

Nou zou je nog kunnen zeggen dat het je niet interesseert ware het niet dat dat niet is wat de overheid heeft gezegd (top-5 kenniseconomie) noch dat het op de lange termijn geld op levert (elke euro geïnvesteerd levert 3 op over x jaar).

Dus wat wat precies het punt dat je voorbeeld moest onderstrepen? :?
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:20:02 #120
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95742466
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:17 schreef oompaloompa het volgende:

Hij heeft niet zomaar met zijn talent kunnen doen wat hij wilde, hij is gesponsord en gesupport op een manier dat studenten dat hedentendage niet meer worden.

idd hoe getalenteerd ook, mensen kunnen niet van lood goud maken, ze hebben altijd de support van anderen nodig.
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:26:34 #121
321876 Cherna
Fuck the System
pi_95742863
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:17 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Heb je de posts wel gelezen?

De reden dat mensen zich zorgen er over maken is dat de afschaffing van deze beurs de doorstroom van Nederlanders binnen de academische wereld tegen gaat.

Daarnaast raakt je voorbeeld kant noch wal want heeft je voorbeeld wel gebruik gemaakt van mogelijkheden die nu afgeschaft zijn of worden.

Nou zou je nog kunnen zeggen dat het je niet interesseert ware het niet dat dat niet is wat de overheid heeft gezegd (top-5 kenniseconomie) noch dat het op de lange termijn geld op levert (elke euro geïnvesteerd levert 3 op over x jaar).

Dus wat wat precies het punt dat je voorbeeld moest onderstrepen? :?
Je hebt het over mogelijkheden. In die tijd was het stukken moeilijker om tot het hoger onderwijs te worden toegelaten. Dat geldt trouwens voor elk niveau. Dacht je dat in de jaren 70-80 studeren gratis was. Juist na de jaren 80 is het toegankelijker geworden.
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:35:52 #122
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95743384
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:26 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je hebt het over mogelijkheden. In die tijd was het stukken moeilijker om tot het hoger onderwijs te worden toegelaten. Dat geldt trouwens voor elk niveau. Dacht je dat in de jaren 70-80 studeren gratis was. Juist na de jaren 80 is het toegankelijker geworden.
En dus moeten we teug naar de tijd dat er minder mogelijkheden waren, omdat een iemand het ondanks alles wel heeft gered?

[ Bericht 0% gewijzigd door Rubber_Johnny op 19-04-2011 23:41:01 ]
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:39:48 #123
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_95743551
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:26 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je gaat niet in op mijn vragen, noch heb ik het over mogelijkheden gehad.
Feit is dat jouw voorbeeld van een self-made talent in de huidige situatie, zonder rijke ouders, niet gedaan zou kunnen hebben wat hij toen heeft gedaan.

Daarnaast heeft jouw voorbeeld van 1983 tot 1990 gestudeerd dus begrijp ik niet waarom je opeens met de jaren 70 aan komt zetten :/
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:48:36 #124
321876 Cherna
Fuck the System
pi_95743938
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:35 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

En dus moeten we teug naar de tijd dat er minder mogelijkheden waren, omdat een iemand het ondank alles wel heeft gered?
Nee, Maar helaas als er teveel hoogopgeleiden in de samenleving staan dan moet het veranderen. Het is toch te gek voor woorden dat je nu bv vrijetijdskunde kunt studeren. Er ontstaat nu een samenleving waarbij niemand meer met zijn handen wilt werken. Het is een zeepbel die net als de onroerend goed markt zal klappen als de eisen niet strenger worden.
En dan blijf ik van mening dat de echte talenten het wel redden. Dit is altijd al zo geweest. De selectie procedure zal strenger moeten worden. Dan zal de beurs naar de juiste personen gaan.
Dat D66 steeds maar de kenniseconomie aanhaalt als zijnde de toekomst is een farce.
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:49:32 #125
321876 Cherna
Fuck the System
pi_95743978
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:39 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Je gaat niet in op mijn vragen, noch heb ik het over mogelijkheden gehad.
Feit is dat jouw voorbeeld van een self-made talent in de huidige situatie, zonder rijke ouders, niet gedaan zou kunnen hebben wat hij toen heeft gedaan.

Daarnaast heeft jouw voorbeeld van 1983 tot 1990 gestudeerd dus begrijp ik niet waarom je opeens met de jaren 70 aan komt zetten :/
Nee maar de jaren 70 waren wel de basis namelijk het gym

Nogmaals een talent die al tijdens zijn basisschool met Gym wiskunde boeken op schoot zat/zit die redt het nu ook als zijn sociale omgang normaal is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cherna op 19-04-2011 23:57:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')