En dit!quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]![]()
Vooruitgang wordt niet geboekt door de dommen.
Toptalenten zijn net strontvliegen, ze zoeken de plek waar ze het beste passen. Alsof ze ooit loyaal aan het land zullen blijven waar ze door gevoed werden als ze elders meer kunnen verdienen. En een beetje student krijgt een beurs los bij een bedrijf als de staat ze niet wil spekken.quote:Op maandag 18 april 2011 21:24 schreef dotCommunism het volgende:
Dan ook niet raar opkijken als die toptalenten helemaal niet meer terugkomen.
We zitten momenteel in een tijd waarin we de broekriem aanhalen omdat we te hard vooruit gingen, kennelijk hebben de 'slimmen' in dit topic niet door dat die tijden ook bestaan. De bomen groeien niet tot in de hemel jongens.quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:28 schreef El_Matador het volgende:
Vooruitgang wordt niet geboekt door de dommen.
Zeker!quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:31 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Er is niks mis mee, maar ook fundamenteel onderzoek is van belang.
De twee sluiten elkaar gelukkig niet uit.quote:Je geld in talentvolle mensen steken is wel een inverstering. Ik krijg jeuk als sommige mensen menen dat je alleen daar maar geld in kwetsbare groepen mag stoppen.
Het probleem is dat een anti-intellectuele overheid zoals wij al enkele decennia hebben dat als excuus gaat gebruiken om het fundamentele onderzoek de nek om te draaien.quote:Er is niets mis met toepassingsgericht onderzoek (in de belangrijke vakgebieden als techniek en natuurwetenschap). Daar wordt vaak iedereen beter van.
Het dwingt universiteiten ook te diversificeren. Geld verdienen met het een en te investeren in het ander. Daar lijkt me niets mis mee.
Laat me niet lachen man!quote:We zitten momenteel in een tijd waarin we de broekriem aanhalen omdat we te hard vooruit gingen, kennelijk hebben de 'slimmen' in dit topic niet door dat die tijden ook bestaan. De bomen groeien niet tot in de hemel jongens.
De wereld is groter dan Nederland, iedereen heeft belang bij een bloeiende wetenschap.quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:39 schreef elcastel het volgende:
[..]
Toptalenten zijn net strontvliegen, ze zoeken de plek waar ze het beste passen. Alsof ze ooit loyaal aan het land zullen blijven waar ze door gevoed werden als ze elders meer kunnen verdienen. En een beetje student krijgt een beurs los bij een bedrijf als de staat ze niet wil spekken.
Je vind het niet dat slimme mensen zich voor duizenden euro's in de schuld moeten steken voor hun opleiding. Maar je keurt het vervolgens wel af als mensen die duurbetaalde opleiding gebruiken om voor het grote geld te gaan?quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:51 schreef elcastel het volgende:We zitten momenteel in een tijd waarin we de broekriem aanhalen omdat we te hard vooruit gingen, kennelijk hebben de 'slimmen' in dit topic niet door dat die tijden ook bestaan. De bomen groeien niet tot in de hemel jongens.
Ook ontken ik het belang van het beroepsonderwijs niet. Als ik het over kwetsbare groepen heb heb ik het ook niet over vakmensen, maar over mensen die niet in hun eigen onderhoud kunnen voorzien.quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:51 schreef elcastel het volgende:
En vergeet de 'dommen' niet, je zal ze nog keihard nodig hebben in je leven. Vooruitgang boek je met balans, niet met zoveel mogelijk mensen een hoge opleiding geven, dat heet een zeepbel en die barst vroeg of laat.
Het gaat hier niet om blaatkippen die onverdiend een titel krijgen. Het gaat hier op mensen die 9ens staan op 2 studies wis-en natuurkunde.quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:51 schreef elcastel het volgende: Ik vind het dan ook op het eerste gezicht een prima maatregel, want er zijn een hoop hoge titels uitgedeeld aan mensen die het niet verdienen. Zoals al eerder in dit topic gezegd : tijd om het kaf van het koren te scheiden.
Ik ben het hier geheel mee eens. Wordt nog leuk als 75% van de jeugd een HBO op zak heeft en denkt een mooie baan te kunnen krijgen. Wordt nog dringen op die kantoren voor een baantje met een modaal inkomen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:51 schreef elcastel het volgende:
[..]
We zitten momenteel in een tijd waarin we de broekriem aanhalen omdat we te hard vooruit gingen, kennelijk hebben de 'slimmen' in dit topic niet door dat die tijden ook bestaan. De bomen groeien niet tot in de hemel jongens.
En vergeet de 'dommen' niet, je zal ze nog keihard nodig hebben in je leven. Vooruitgang boek je met balans, niet met zoveel mogelijk mensen een hoge opleiding geven, dat heet een zeepbel en die barst vroeg of laat. Ik vind het dan ook op het eerste gezicht een prima maatregel, want er zijn een hoop hoge titels uitgedeeld aan mensen die het niet verdienen. Zoals al eerder in dit topic gezegd : tijd om het kaf van het koren te scheiden.
Het gaat hier om 100 studenten per jaar, die cum laude staan.quote:Op dinsdag 19 april 2011 22:54 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik ben het hier geheel mee eens. Wordt nog leuk als 75% van de jeugd een HBO op zak heeft en denkt een mooie baan te kunnen krijgen. Wordt nog dringen op die kantoren voor een baantje met een modaal inkomen.
Die hoeven zich niet druk te maken want die komen er toch wel ook zonder die hulp. Het bedrijfsleven plukt dit uitzonderlijke talenten wel opquote:Op dinsdag 19 april 2011 22:42 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Het gaat hier niet om blaatkippen die onverdiend een titel krijgen. Het gaat hier op mensen die 9ens staan op 2 studies wis-en natuurkunde.
En wat nou als iemand minder zin heeft om extreem veel te verdienen en liever op een abstracter vlak fundamenteel onderzoek wil doen? Als men puur uit zou gaan van zaken die bij voorbaat genoeg geld op zouden leveren, waren er een hele hoop belangrijke ontdekkingen nooit gedaan.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:00 schreef Cherna het volgende:
[..]
Die hoeven zich niet druk te maken want die komen er toch wel ook zonder die hulp. Het bedrijfsleven plukt dit uitzonderlijke talenten wel op
http://www.linkedin.com/in/robmiesen
Ken hem en weet hoe hij dit bereikt heeft.
Slimme zet om alle slimme mensen aan het bedrijfsleven uit te leveren. Dan dienen ze de bedrijven en niet het maatschappelijk nut.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:00 schreef Cherna het volgende:
[..]
Die hoeven zich niet druk te maken want die komen er toch wel ook zonder die hulp. Het bedrijfsleven plukt dit uitzonderlijke talenten wel op
http://www.linkedin.com/in/robmiesen
Ken hem en weet hoe hij dit bereikt heeft.
Hij heeft niets voor de maatschappij gedaan(wie doet dat wel). Maar een uitzonderlijk talent dat door het bedrijfsleven allang voor zijn studie af was al ingelijfd was.Dus daarmee wil ik zegen dat deze super talenten er altijd wel komen,quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:08 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
En wat nou als iemand minder zin heeft om extreem veel te verdienen en liever op een abstracter vlak fundamenteel onderzoek wil doen? Als men puur uit zou gaan van zaken die bij voorbaat genoeg geld op zouden leveren, waren er een hele hoop belangrijke ontdekkingen nooit gedaan.
Heel leuk dat jij ene Rob kent, maar wat heeft die persoon voor "de maatschappij" gedaan?
Waar komen?quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:11 schreef Cherna het volgende:
[..]
Hij heeft niets voor de maatschappij gedaan(wie doet dat wel). Maar een uitzonderlijk talent dat door het bedrijfsleven allang voor zijn studie af was al ingelijfd was.Dus daarmee wil ik zegen dat deze super talenten er altijd wel komen,
Dan klaagt meneer weer over 'graaiers'.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:12 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Waar komen?
Binnen een bedrijf waar ze veel geld binnentikken?
Dat is de persoon in kwestie zijn eigen keus. Hij heeft met zijn talent kunnen doen wat hij wilde.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:12 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Waar komen?
Binnen een bedrijf waar ze veel geld binnentikken?
Dat zijn namelijk niet de mensen waar het om gaat...
Als ik 50 k studieschuld heb ga ik ook voor het snelle geld, en ga ik niet een een of ander fundamenteel onderzoek doen waar de maatschappij wat aan heeft.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:13 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat is de persoon in kwestie zijn eigen keus. Hij heeft met zijn talent kunnen doen wat hij wilde.
Heb je de posts wel gelezen?quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:13 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat is de persoon in kwestie zijn eigen keus. Hij heeft met zijn talent kunnen doen wat hij wilde.
idd hoe getalenteerd ook, mensen kunnen niet van lood goud maken, ze hebben altijd de support van anderen nodig.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:17 schreef oompaloompa het volgende:
Hij heeft niet zomaar met zijn talent kunnen doen wat hij wilde, hij is gesponsord en gesupport op een manier dat studenten dat hedentendage niet meer worden.
Je hebt het over mogelijkheden. In die tijd was het stukken moeilijker om tot het hoger onderwijs te worden toegelaten. Dat geldt trouwens voor elk niveau. Dacht je dat in de jaren 70-80 studeren gratis was. Juist na de jaren 80 is het toegankelijker geworden.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:17 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Heb je de posts wel gelezen?
De reden dat mensen zich zorgen er over maken is dat de afschaffing van deze beurs de doorstroom van Nederlanders binnen de academische wereld tegen gaat.
Daarnaast raakt je voorbeeld kant noch wal want heeft je voorbeeld wel gebruik gemaakt van mogelijkheden die nu afgeschaft zijn of worden.
Hij heeft niet zomaar met zijn talent kunnen doen wat hij wilde, hij is gesponsord en gesupport op een manier dat studenten dat hedentendage niet meer worden.
Nou zou je nog kunnen zeggen dat het je niet interesseert ware het niet dat dat niet is wat de overheid heeft gezegd (top-5 kenniseconomie) noch dat het op de lange termijn geld op levert (elke euro geïnvesteerd levert 3 op over x jaar).
Dus wat wat precies het punt dat je voorbeeld moest onderstrepen?
En dus moeten we teug naar de tijd dat er minder mogelijkheden waren, omdat een iemand het ondanks alles wel heeft gered?quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:26 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je hebt het over mogelijkheden. In die tijd was het stukken moeilijker om tot het hoger onderwijs te worden toegelaten. Dat geldt trouwens voor elk niveau. Dacht je dat in de jaren 70-80 studeren gratis was. Juist na de jaren 80 is het toegankelijker geworden.
Je gaat niet in op mijn vragen, noch heb ik het over mogelijkheden gehad.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:26 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je hebt het over mogelijkheden. In die tijd was het stukken moeilijker om tot het hoger onderwijs te worden toegelaten. Dat geldt trouwens voor elk niveau. Dacht je dat in de jaren 70-80 studeren gratis was. Juist na de jaren 80 is het toegankelijker geworden.
Nee, Maar helaas als er teveel hoogopgeleiden in de samenleving staan dan moet het veranderen. Het is toch te gek voor woorden dat je nu bv vrijetijdskunde kunt studeren. Er ontstaat nu een samenleving waarbij niemand meer met zijn handen wilt werken. Het is een zeepbel die net als de onroerend goed markt zal klappen als de eisen niet strenger worden.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:35 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
En dus moeten we teug naar de tijd dat er minder mogelijkheden waren, omdat een iemand het ondank alles wel heeft gered?
Nee maar de jaren 70 waren wel de basis namelijk het gymquote:Op dinsdag 19 april 2011 23:39 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Je gaat niet in op mijn vragen, noch heb ik het over mogelijkheden gehad.
Feit is dat jouw voorbeeld van een self-made talent in de huidige situatie, zonder rijke ouders, niet gedaan zou kunnen hebben wat hij toen heeft gedaan.
Daarnaast heeft jouw voorbeeld van 1983 tot 1990 gestudeerd dus begrijp ik niet waarom je opeens met de jaren 70 aan komt zetten :/
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |