abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95756401
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:21 schreef Asfyxia het volgende:

Over een gebrek aan geld zul je mij niet horen klagen hoor.

Klagen over gebrek aan geld heeft ook geen zin, want geld heb je nooit genoeg.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_95756408
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:23 schreef CoolGuy het volgende:

Als je het van een afstandje bekijkt is dit toch prachtig tijdverdrijf naast je dagelijkse werkzaamheden? :P
Nee, het is ondertussen extreem zielig.
pi_95756430
quote:
6s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:22 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Gewoon blijven voeren en alle vooroordelen en andere karaktertrekjes komen vanzelf bovendrijven ;)
Inderdaad. Één keer out of the blue roepen dat je ooit een huurachterstand hebt gehad, en we kunnen weer maanden schuddebuiken van het lachen om al die burgermansvooroordelen die je om de oren vliegen.

Ik heb trouwens ook weleens snoepjes bij de Albert Heijn gepikt! En een deoroller bij de C1000! En een bijna afgeschreven laptop bij m'n toenmalige universiteit! En ik ben er nooit voor gepakt!
  Moderator woensdag 20 april 2011 @ 12:27:49 #179
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_95756446
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:26 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Das best dat jij dat vind. Ik vind het er niet minder vermakelijk om :D
Breitling - Instruments for Professionals
pi_95756478
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:26 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Hey Pierre,

Doet xeno jou niet denken aan een clown uit t verleden?
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  Moderator woensdag 20 april 2011 @ 12:29:13 #181
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_95756490
quote:
11s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:26 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Klagen over gebrek aan geld heeft ook geen zin, want geld heb je nooit genoeg.
Dat is relatief, maar in principe ben ik het met je eens :P Money makes the world go 'round. Of dat nou leuk is of niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_95756794
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:15 schreef Hanoying het volgende:
Het wordt pas interessant als de overdrachtsbelasting voor starters wordt afgeschoten. Moet je dan wel of niet kopen als starter met verstand? Aan de ene kant zal de markt even opveren maar aan de andere kant wordt dan de vraag of die opvering bestendig is of dat na een half jaar de hele ramban rustig weer inzakt. Dan zou je er in ieder geval nog over mogen twijfelen, in alle andere gevallen moet je het komende jaar niets doen.
Erg grappig dat gespeculeer van de huurders. Er veel kopers die er echt geen nacht van wakker liggen dat hun huis in waarde daalt. Die wonen gewoon naar hun wens en kunnen probleemloos de maandlasten ophoesten. Als je een auto koopt weet je ook dat je dat geld nooit meer terug krijgt. Als je huurt weet je ook dat je je maandelijkse huur kwijt bent.
  woensdag 20 april 2011 @ 12:39:27 #183
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_95756811
quote:
10s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:27 schreef Asfyxia het volgende:
En een bijna afgeschreven laptop bij m'n toenmalige universiteit! En ik ben er nooit voor gepakt!
Dat is op zich wel vrij crimineel gedrag :P
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_95756829
quote:
10s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:27 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Inderdaad. Één keer out of the blue roepen dat je ooit een huurachterstand hebt gehad, en we kunnen weer maanden schuddebuiken van het lachen om al die burgermansvooroordelen die je om de oren vliegen.

Ik heb trouwens ook weleens snoepjes bij de Albert Heijn gepikt! En een deoroller bij de C1000! En een bijna afgeschreven laptop bij m'n toenmalige universiteit! En ik ben er nooit voor gepakt!
Fijn om te lezen met welke type mens we met de huurder van doen hebben.
pi_95756951
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:38 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

Erg grappig dat gespeculeer van de huurders. Er veel kopers die er echt geen nacht van wakker liggen dat hun huis in waarde daalt. Die wonen gewoon naar hun wens en kunnen probleemloos de maandlasten ophoesten. Als je een auto koopt weet je ook dat je dat geld nooit meer terug krijgt. Als je huurt weet je ook dat je je maandelijkse huur kwijt bent.
De huur betaal je meestal niet met geleend geld :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_95757038
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:28 schreef oinkoink12 het volgende:

Hey Pierre,

Doet xeno jou niet denken aan een clown uit t verleden?
:D aan wie dan? Kan me niet zo snel iemand herinneren die zo over gebrek aan geld zat te zeuren. Hertog Martin of FritsSissing misschien.............wie dacht jij?
pi_95757045
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:43 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De hypotheek ook niet, dus dat scheelt.
pi_95757048
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:43 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De hypotheek betaal je ook niet met je credit card. _O-

Ow en als je slim bent los je ook nog een stukje hypotheek af waardoor je maandelijks steeds wat minder hoeft te betalen.
pi_95757309
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hoe kom je nou bij die conclusie? Dat zeg ik helemaal niet, dat bedoel ik niet. Jij hebt het over ontkenning van mij. Dat is jouw opmerking.

Ik hoef niks te ontkennen. Dat hoef ik niet, omdat ik geen probleem heb, wat er ook gebeurd. Dat is wat ik bedoel. Als ik iets zou ontkennen, dan zou ik dat doen omdat ik niet kan omgaan met datgene wat ik zou ontkennen. Maar ik ontken niks. Ik zeg dat het me niet interesseert.

Wat boeit het mij nou dat mijn huis minder waard zou worden? Ik woon er toch al, ik weet wat mijn vaste lasten zijn en die kan ik makkelijk betalen dus uiteindelijk heb ik mijn huis vrij. Ik krijg daar geen problemen mee, want ik ken mijn financiele situatie. Jij kent mijn situatie niet dus daar kun je ook geen uitspraken over doen. I really really could not care less dat over 5 jaar de huizen eventueel een stuk minder kosten.

Dan kan ik heel verzuurd gaan zitten zijn en balen dat mensen die dan een huis kopen minder betalen voor dat huis dan dat ik 5 jaar eerder gedaan heb, maar ik kan daar niet zuur om zijn, het boeit me gewoon niet.
Huurtokkies snappen het niet. Die kijken veel liever afgunstig naar koopeigenaren, de mensen die wel in staat waren iets te bereiken in hun leven, verzuurd en afgunstig zitten ze in hun halve huurkrotten te wachten tot ook zij ooit een keer misschien de status van 'woningeigenaar' mogen krijgen, maar tot die tijd zijn de Asfyxia-typetjes met een middelmatige opleiding en dito normen en waarden schering en inslag op de huurmarkt.

Asfyxiatje, had je nog wat feitjes voor me waar ik je al eerder om heb gevraagd, of blijf het niveau bedenkelijk ?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2011 12:52:17 ]
pi_95757410
quote:
De richting van de huizenmarkt op de korte termijn is bekend heren en hij wijst naar beneden. Dat wijst hij al een poosje en was bij iedereen die de markt een beetje volgde bekend en volledig verwacht. 2 jaar geleden instappen was dan ook dom, vorig jaar instappen was dom en dit jaar instappen is nog steeds dom.
Onzin doordat je generaliseert, en dat weet je zelf ook wel.
  woensdag 20 april 2011 @ 13:09:43 #191
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_95758017
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Een beetje wel maar door de bank genomen is het niet slim in een dalende markt te stappen. Je lost lucht af en je bouwt onderwaarde op.

De Whuzzen van deze wereld beweren anders en gooien het dan op een "maar nu heb ik een groot huis voor partner en kind die bij mij intrekken" en dergelijk maar als hij op één salaris 2,5 ton kan lenen voor een huis kan hij ook een mooi huis huren omdat hij gewoon aan de criteria voldoet van de betere private huurwoningen. Kost hem uiteindelijk per maand ook minder dan een koopwoning (wat men in dit topic ook moge bewreen met netto maandlasten van volgens eigen zegge drie tientjes).

Aan de andere kant van het spectrum zitten de Henk en Ingrids die net een studiotje kunnen huren maar wel samen een huisje kunnen kopen van 190 k. Maken die dan een slimme keuze door nu 210 hypotheek af te sluiten op een huis dat een verkoopwaarde heeft van straks 170 k?Henk en Ingrid zitten dan wel even met een onderwaarde van 40.000 euro die ze zwaar in de problemen ramt als er wel iets veranderd aan hun priveomstandigheid of relatie. ZXe hadden echt beter in dat studiotje kunnen gaan zitten gedurende de komende 2 jaar, 40 k is voor henk en ingrid een nauwelijks te bevatten bedrag.

Als je nog niet in het pyramidespel zit ben je in vrijwel alle gevallen niet slim door er op de top in te stappen. Het loont enorm om even te wachten en geneuzel als "ja maar, straks zijn de eissen scherper en de rente hoger en dan kunnen ze niet eens meer kopen" is absoluut nietszeggende onzin. Als Henk en Ingrid minder kunnen lenen zullen de huizen namelijk navenant goedkoper worden, Henk en Ingrid bepalen de markt en niet andersom.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  woensdag 20 april 2011 @ 13:12:50 #192
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95758143
quote:
2 jaar geleden instappen was dan ook dom, vorig jaar instappen was dom en dit jaar instappen is nog steeds dom.
Beweren dat iets dom is in elke mogelijke situatie. Dat is pas dom :')
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_95758197
quote:
10s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:51 schreef Scorpie het volgende:
Asfyxiatje, had je nog wat feitjes voor me waar ik je al eerder om heb gevraagd, of blijf het niveau bedenkelijk ?
Dat kan ik beter aan jou vragen.
pi_95758237
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:54 schreef Scorpie het volgende:

Nou, het eerste deel heeft hij sowieso gelijk in. Je kan nu achteraf zeggen dat het dom was een huis 1-2-3 jaar terug te kopen. De daling afelopen jaren van 10 tot 25% of soms nog meer plus je k.k. krijg je voorlopig niet meer terug.

Zo kun je ook zeggen dat alle mensen die in het gulden tijdperk een huis hebben gekocht een gouden deal hebben gesloten.

Wat hij over de komende jaren zegt blijft gissen.
  woensdag 20 april 2011 @ 13:20:07 #195
324665 meth77
to do or not to do
pi_95758399
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 13:15 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Nou, het eerste deel heeft hij sowieso gelijk in. Je kan nu achteraf zeggen dat het dom was een huis 1-2-3 jaar terug te kopen. De daling afelopen jaren van 10 tot 25% of soms nog meer plus je k.k. krijg je voorlopig niet meer terug.

Zo kun je ook zeggen dat alle mensen die in het gulden tijdperk een huis hebben gekocht een gouden deal hebben gesloten.

Wat hij over de komende jaren zegt blijft gissen.
duidelijk is wel dat
1 De huidige bouwstroom van 50.000 woningen volstrekt overbodig is., als we de huizenbubble in stand willen houden.
2 Dat gemeentes heel veel geld nodig hebben, en dat de komende 5 jaar heel veel kerngezonde babyboomers willen cashen.
3 Dat corporaties en verzekeraars samen 1.000.000 woningen willen verkopen, met steun van de VVD politiek.
4 Dat banken steeds voorzichtiger gaan worden, mede omdat ze door de euro al risico genoeg lopen.
5. Dat het besteedbaar inkomen van starters door de kosten van AOW en ZORG en studieschuld verder onder druk blijft komen

[ Bericht 2% gewijzigd door meth77 op 20-04-2011 13:36:29 ]
  woensdag 20 april 2011 @ 13:31:19 #196
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95758801
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 13:09 schreef Hanoying het volgende:
De Whuzzen van deze wereld beweren anders en gooien het dan op een "maar nu heb ik een groot huis voor partner en kind die bij mij intrekken" en dergelijk maar als hij op één salaris 2,5 ton kan lenen voor een huis kan hij ook een mooi huis huren omdat hij gewoon aan de criteria voldoet van de betere private huurwoningen. Kost hem uiteindelijk per maand ook minder dan een koopwoning (wat men in dit topic ook moge bewreen met netto maandlasten van volgens eigen zegge drie tientjes).
Ok, weet je wat? We doen de oeffening nóg een keer.
Zoek voor mij eens een huurhuis onder de 900 euro netto per maand in omgeving Eindhoven + 10Km met 4 slaapkamers, een ligbad en douche, minimaal 100m2 woonoppervlak en minimaal 200m2 perceeloppervlak. Huizen met opmerkingen als "maximaal één jaar" en "niet bedoeld voor permanente bewoning" of "anti-kraak" vallen af. Ook dingen als "huurkorting" tellen niet mee, want dan stijgen je maandlasten enorm na het eerste jaar. (da's gewoon een verhuurtruukje voor tokkies)

Succes :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_95758826
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 13:20 schreef meth77 het volgende:

[..]

duidelijk is wel dat
1 De huidige bouwstroom van 50.000 woningen volstrekt overbodig is., als we de huizenbubble in stand willen houden.
Ach weer een ongefundeerde meth77 uitspraak. Er was in de stijgende jaren al een structureel tekort van 100.000 tot 200.000 woningen om de markt echt een vrije markt te maken.; Maar volgens jou hoeven er geen woningen bij te komen en wordt dan vanzelf de bubble opgelost. Nou mijns inziens neemt de schaarste dan nog meer toe, en de prijzen voor gewilde objecten zal dan alleen maar stijgen.
  woensdag 20 april 2011 @ 13:34:28 #198
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95758906
Anyways! Ik heb lekker een weekje vrij nu. Lekker met vriendin en kind in de tuin spelen :D
Kom over een weekje nog wel een keer kijken of de huizenmarkt al is ingestort. Gegroet zijt u angsthazen en gegroet zijt u huizenbezitters! :W
  woensdag 20 april 2011 @ 13:34:51 #199
324665 meth77
to do or not to do
pi_95758920
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 13:31 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ok, weet je wat? We doen de oeffening nóg een keer.
Zoek voor mij eens een huurhuis onder de 900 euro netto per maand in omgeving Eindhoven + 10Km met 4 slaapkamers, een ligbad en douche, minimaal 100m2 woonoppervlak en minimaal 200m2 perceeloppervlak.
ik woon er in, regio Utrecht
maar die woningen komen niet op een site, daarvan hebben verzekeraars een regelmatige toewijzing zonder leegstandsmaanden, maar je kunt er wel een krijgen hoor voor 700 euro
pi_95759202
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 13:34 schreef Whuzz het volgende:
Anyways! Ik heb lekker een weekje vrij nu. Lekker met vriendin en kind in de tuin spelen :D
Kom over een weekje nog wel een keer kijken of de huizenmarkt al is ingestort. Gegroet zijt u angsthazen en gegroet zijt u huizenbezitters! :W
Ga je paaseitjes verstoppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')