Een groot deel heeft ook te maken met de kansen die de nederlandse maatschappij je biedt. Dat jij daar niet optimaal gebruik van hebt gemaakt, of zelf niet van maakt op dit moment hoeft nog niet te betekenen dat we de rest van de nederlandse maatschappij dan maar opschepen met het falen van sommige andere deelnemers aan de maatschappij en daarom maar al die mogelijkheden af schaffen in de hoop dat daarmee de problemen die er zijn oplossen. Maar die problemen lossen niet op , met de door jullie aangehangen maatregelen om de hra af te schaffen.quote:Op woensdag 20 april 2011 10:46 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Een groot deel van het feit dat jij je zaken op orde hebt, heeft te maken met toeval. Dit geld voor iedereen. Of denk jij dat mensen er allemaal bewust voor kiezen dat hun leven is zoals het is
En zo worden de banken steeds angstiger en angstiger en begint de sneeuwbal te winnen aan momentumquote:do 14 apr 2011, 09:55 | 21 reacties
ING kritischer over erfpacht
AMSTERDAM - ING Bank kijkt uiterst kritisch naar gemeentelijke erfpacht. Potentiële kopers van woningen krijgen niet zonder slag of stoot een hypotheek aangeboden. Dat blijkt uit een brief van Peter Paul Wekking, directeur van ING Hypotheken, aan de Amsterdamse wethouder Maarten van Poelgeest.
„Vanuit het zorgvuldig adviseren is er extra aandacht voor klanten waarbij de gemeentelijke erfpachtovereenkomst afloopt tijdens de duur van de gewenste hypotheek.
Oud nieuws toch? Dat hele erfpachtverhaal is toch overgewaaid, inmiddels?quote:Op woensdag 20 april 2011 10:58 schreef meth77 het volgende:
ING gaat ook zeer kritisch kijken naar alle andere vormen van erfpacht
[..]
En zo worden de banken steeds angstiger en angstiger en begint de sneeuwbal te winnen aan momentum
Die reactie verrast me niet. Je moet er immers toch een draai aan geven zodat het jou weer beter uitkomtquote:Op woensdag 20 april 2011 10:52 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Dat dacht ik al. Ontkenning is net zo erg als een ander de schuld geven van eigen falen, of eigenlijk nog erger.
Mja, als je er vanuit gaat dat je zelf geen enkele invloed op kunt uitoefenen dan klopt het wat je zegt. Maar je kunt wel degelijk invloed uitoefenen op dingen die gebeuren. Nee, ik beweer niet dat ALLE mensen bewust kiezen, maar ik lees hier tussen de regels een beetje dat je je daar achter wil verschuilen. Maar in jouw geval geldt wel degelijk dat jouw keuzes van invloed zijn geweest op jouw situatie, of wil je zeggen dat jouw situatie volledig van het toeval heeft afgehangen?quote:Op woensdag 20 april 2011 10:46 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Een groot deel van het feit dat jij je zaken op orde hebt, heeft te maken met toeval. Dit geld voor iedereen. Of denk jij dat mensen er allemaal bewust voor kiezen dat hun leven is zoals het is
Amen.quote:Op woensdag 20 april 2011 10:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een groot deel heeft ook te maken met de kansen die de nederlandse maatschappij je biedt. Dat jij daar niet optimaal gebruik van hebt gemaakt, of zelf niet van maakt op dit moment hoeft nog niet te betekenen dat we de rest van de nederlandse maatschappij dan maar opschepen met het falen van sommige andere deelnemers aan de maatschappij en daarom maar al die mogelijkheden af schaffen in de hoop dat daarmee de problemen die er zijn oplossen.
Mijn opmerking was slechts half-sarcastisch en wordt door Meth misbruikt om mij woorden in de mond te leggen die ik niet gezegd heb.quote:Op woensdag 20 april 2011 09:09 schreef Basp1 het volgende:
Volgens mij was het een sarcastische opmerking van whuzz.
Dat zeg ik dus ook indirect, het is toeval dat je geboren word in een land als Nederland. Het is ook toeval dat je dan geboren word in een nest waar je de mogelijkheden krijgt de mogelijkheden van de Nederlandse maatschappij optimaal te kunnen benuttenquote:Op woensdag 20 april 2011 10:53 schreef Basp1 het volgende:
Een groot deel heeft ook te maken met de kansen die de nederlandse maatschappij je biedt.
In mijn situatie denk ik dat ik redelijk optimaal gebruik maak van de mogelijkheden die mijn situatie mij bied. Althans.... ik voel mij niet misdeeld en ben heel tevreden met mijn leven zoals het isquote:Dat jij daar niet optimaal gebruik van hebt gemaakt, of zelf niet van maakt op dit moment hoeft nog niet te betekenen dat we de rest van de nederlandse maatschappij dan maar opschepen met het falen van sommige andere deelnemers aan de maatschappij en daarom maar al die mogelijkheden af schaffen in de hoop dat daarmee de problemen die er zijn oplossen.
Het lost in ieder geval een deel van de problemen met de huizenmarkt opquote:Maar die problemen lossen niet op , met de door jullie aangehangen maatregelen om de hra af te schaffen.
Nederland als land is niet dichtbevolkt, steden zijn dichtbevolkt maar Nederland heeft nog genoeg ruimte om te kunnen bouwen. Dus waarom doen we dat dan niet gewoon?quote:Zolang nederland een dichtbevolkt land is zal er niets aan de schaarste veranderen.
Had jij het net over Moskou?quote:Op woensdag 20 april 2011 10:41 schreef meth77 het volgende:
[..]
Juist en geen subsidie of HRA vangen om groot te kunnen wonen
De woningmarkt past zich heel snel aan als ie vrij is
En geen woningen meer die twee keer zo duur zijn als in andere landen vanwege de subsidies
Aaah..... tijd voor een momentje van zelfreflectiequote:Op woensdag 20 april 2011 11:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die reactie verrast me niet. Je moet er immers toch een draai aan geven zodat het jou weer beter uitkomtJe wordt echter niet gehinderd door enige relevante kennis over mijn (financiele) situatie, dus daar kun je ook helemaal geen zinnige uitspraken over doen
![]()
Je zou eens een boek van Dick Swaab of andere hersenonderzoeker moeten lezen, ja mag dan concluderen dat de meeste keuzes die je in het leven gemaakt hebt het resultaat zijn van datgene dat je bent. Hoe jij reageert op externe factoren is misschien redelijk bepaalt maar aan welke factoren je word blootgesteld is veel onvoorspelbaarder. M.a.w. dit is vaak een optelsom van toevallighedenquote:Op woensdag 20 april 2011 11:44 schreef Whuzz het volgende:
Zou Xeno tenslotte een onderbouwing kunnen geven welke delen in het leven hij toeschrijft aan toeval? Hij mag daarbij zijn eigen leven als voorbeeld nemen, aangezien dat de enige is waar hij voldoende informatie voor heeft. Welke onderdelen van jouw huidige situatie zijn toe te schrijven aan welke toevalligheden? Je mag de genetische aspecten buiten beschouwing laten, ik begrijp al dat je ouders niet van te voren je IQ e.d. konden bepalen.
Maar in hoeverre heb je de rest niet zélf vorm kunnen geven?
Jij zou eens wat breder moeten lezen dan alleen boeken over hersenonderzoek. Die focussen namelijk op... hersenen. duh. Lees een aantal psychologie boeken. Die focussen namelijk op... de psyche! Mooi he? En die leren je dat de genen (en dus hoe jouw hersenen in elkaar zitten) slechts het begin vormen. Een belangrijk begin natuurlijk, maar van daaruit wordt het gevormd door wat jouw ouders, en later jijzelf, met dat begin doen.quote:Op woensdag 20 april 2011 11:49 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je zou eens een boek van Dick Swaab of andere hersenonderzoeker moeten lezen, ja mag dan concluderen dat de meeste keuzes die je in het leven gemaakt hebt het resultaat zijn van datgene dat je bent. Hoe jij reageert op externe factoren is misschien redelijk bepaalt maar aan welke factoren je word blootgesteld is veel onvoorspelbaarder. M.a.w. dit is vaak een optelsom van toevalligheden
Jij wou zeggen dat je koophut momenteel elke dag meer waard werd?quote:Op woensdag 20 april 2011 11:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die reactie verrast me niet. Je moet er immers toch een draai aan geven zodat het jou weer beter uitkomtJe wordt echter niet gehinderd door enige relevante kennis over mijn (financiele) situatie, dus daar kun je ook helemaal geen zinnige uitspraken over doen
![]()
Dat doet hij in zowat al zijn posts. Het is allemaal niet zijn schuld, het ligt allemaal aan anderen blablabla.quote:Op woensdag 20 april 2011 11:54 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Jij zou eens wat breder moeten lezen dan alleen boeken over hersenonderzoek. Die focussen namelijk op... hersenen. duh. Lees een aantal psychologie boeken. Die focussen namelijk op... de psyche! Mooi he? En die leren je dat de genen (en dus hoe jouw hersenen in elkaar zitten) slechts het begin vormen. Een belangrijk begin natuurlijk, maar van daaruit wordt het gevormd door wat jouw ouders, en later jijzelf, met dat begin doen.
Je miserabele toestand grotendeels aan het toeval wijten is wel héél erg verantwoordelijkheid-ontwijkend. Overigens reden te meer om scheefhuren KEIhard aan te pakken. Dan zit jij zometeen in een piepklein flatje in slotervaart ja. Maar hey, da's ook maar toeval
De psyche is het resultaat van de hardware (in dit geval de hersenen) Whuzzquote:Op woensdag 20 april 2011 11:54 schreef Whuzz het volgende:
Jij zou eens wat breder moeten lezen dan alleen boeken over hersenonderzoek. Die focussen namelijk op... hersenen. duh. Lees een aantal psychologie boeken. Die focussen namelijk op... de psyche! Mooi he?
Je moet toch echt eens een goed boek erover lezen Whuzz, de genen vormen slechts een bouwtekening voor de ingrediënten. Hoe de neurale netwerken zich vormen is grotendeels afhankelijk van externe invloeden, waarbij fysiologische invloeden een veel grotere invloed op de ontwikkeling van de psyche hebben als dat de meeste mensen vermoeden.quote:En die leren je dat de genen (en dus hoe jouw hersenen in elkaar zitten) slechts het begin vormen. Een belangrijk begin natuurlijk, maar van daaruit wordt het gevormd door wat jouw ouders, en later jijzelf, met dat begin doen.
Mijn miserabele toestandquote:Je miserabele toestand grotendeels aan het toeval wijten is wel héél erg verantwoordelijkheid-ontwijkend.
Slotervaart? Waarom zou ik daar willen gaan wonen? Dan verkas ik nog liever naar Brabantquote:Overigens reden te meer om scheefhuren KEIhard aan te pakken. Dan zit jij zometeen in een piepklein flatje in slotervaart ja. Maar hey, da's ook maar toeval
Ik kan mijzelf niet beschuldigen van het lurken van HRA... dus daar moet ik toch echt grootschuldbezitters op aansprekenquote:Op woensdag 20 april 2011 12:11 schreef CoolGuy het volgende:
Dat doet hij in zowat al zijn posts. Het is allemaal niet zijn schuld, het ligt allemaal aan anderen blablabla.
Waarom zou je je laten indoctrineren door een onderwijsinstelling? Iedereen weet dat dit gewoon niet resulteert in innovatieve denkersquote:Maar er wel trots op zijn dat ie geen opleiding heeft gevolgd, want dat is immers niet nodig, terwijl de dingen waar hij hier over post waarschijnlijk niet im frage zouden zijn als hij wél fatsoenlijk betaald zou krijgen.
Goed lezen Whuzzquote:Op woensdag 20 april 2011 12:15 schreef Hanoying het volgende:
2 jaar geleden instappen was dan ook dom, vorig jaar instappen was dom en dit jaar instappen is nog steeds dom.
Wat een aannames bij elkaar weer, deze keer over xeno.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat doet hij in zowat al zijn posts. Het is allemaal niet zijn schuld, het ligt allemaal aan anderen blablabla.
Maar er wel trots op zijn dat ie geen opleiding heeft gevolgd, want dat is immers niet nodig, terwijl de dingen waar hij hier over post waarschijnlijk niet im frage zouden zijn als hij wél fatsoenlijk betaald zou krijgen.
Hoe kom je nou bij die conclusie? Dat zeg ik helemaal niet, dat bedoel ik niet. Jij hebt het over ontkenning van mij. Dat is jouw opmerking.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:10 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Jij wou zeggen dat je koophut momenteel elke dag meer waard werd?
Zoniet, dan slaat je reactie echt volledig de plank mis.
Over een gebrek aan geld zul je mij niet horen klagen hoor.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:15 schreef Hanoying het volgende:
Aan de ene kant Xeno en consorten die zitten te rellen en/of huilen over hun gebrek aan geld
Gewoon blijven voeren en alle vooroordelen en andere karaktertrekjes komen vanzelf bovendrijvenquote:Op woensdag 20 april 2011 12:19 schreef Asfyxia het volgende:
Erg vermakelijk was het, zoals jouw posts ook vooral vermakelijk zijn.
Oh maar ik vind dit wel vermakelijk. Wij rollen over elkaar heen om elkaar af te troeven, te sneren, etc. Dat is toch prachtig?quote:Op woensdag 20 april 2011 12:15 schreef Hanoying het volgende:
Het gaat hier ook echt voor geen meter meer over de huizenmarkt he![]()
Aan de ene kant Xeno en consorten die zitten te rellen en/of huilen over hun gebrek aan geld en aan de andere kant de groep nieuwe instappers die blijven beweren dat ze een goede koop hebben gedaan en dat de richting van de huizenmarkt ze simpelweg niet interesseert omdat ze nu eenmaal goed wonen in hun huis. Maar ondertussen wel 15 posts per dag in dit topic...
De richting van de huizenmarkt op de korte termijn is bekend heren en hij wijst naar beneden. Dat wijst hij al een poosje en was bij iedereen die de markt een beetje volgde bekend en volledig verwacht. 2 jaar geleden instappen was dan ook dom, vorig jaar instappen was dom en dit jaar instappen is nog steeds dom.
Het wordt pas interessant als de overdrachtsbelasting voor starters wordt afgeschoten. Moet je dan wel of niet kopen als starter met verstand? Aan de ene kant zal de markt even opveren maar aan de andere kant wordt dan de vraag of die opvering bestendig is of dat na een half jaar de hele ramban rustig weer inzakt. Dan zou je er in ieder geval nog over mogen twijfelen, in alle andere gevallen moet je het komende jaar niets doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |