Mja, 50 gram in zo'n rolletje toch? Zeker in combinatie met veel zweten lijkt het me niet handig om zo'n rol naar binnen te gooien binnen een korte tijd. Schoonpa kan beter boterhammen e.d. mee.quote:Op zondag 17 april 2011 20:01 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ja, wel he? Want hij heeft een megastapel dextro liggen en die gaat ie straks eten als pepermuntjes als ik er niet nog even achteraan bel
Denk het ook jaquote:Op zondag 17 april 2011 20:00 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Mja, ik denk niet dat er zoveel nut is om pieken in je bloedsuikerspiegel te schieten als je met een duuractiviteit bezig bent.Beter boterhammen / pasta enzo eten voor je glycogeenvoorraad.
Nouja, dat is geen puur glucose, dus in zoverre is het beter.quote:Op zondag 17 april 2011 20:03 schreef LieLie het volgende:
Ik lees dat graanrepen e.d. als tussendoortje wel oké zijn?
Ja, kan, ik weet echter niet hoeveel rek er zit in de glycogeenvoorraden van niet-atleten. Gewoon de dagen ervoor iets meer pasta / volkoren brood / volkoren rijst etc. eten. Dus niet-geraffineerde koolhydraten. En slapen is altijd handig.quote:Op zondag 17 april 2011 20:05 schreef LieLie het volgende:
En qua rust nemen in de laatste paar dagen voor dat ie van start gaat?
Las iets over het opbouwen van glycogeenvoorraden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, even gebeld, de dextro's gaan niet meequote:Op zondag 17 april 2011 20:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, kan, ik weet echter niet hoeveel rek er zit in de glycogeenvoorraden van niet-atleten. Gewoon de dagen ervoor iets meer pasta / volkoren brood / volkoren rijst etc. eten. Dus niet-geraffineerde koolhydraten. En slapen is altijd handig.![]()
Glycogeenmoleculen zijn niets meer dan een kern van glycogenin (een eiwit) met takken van glucose eraan. De 'snelle' reservebrandstof van het lichaam, zeg maar. Vet is de langzame reservebrandstof.
Tabletje of twee per keer kan geen kwaad, half rolletje per dag. 3 rolletjes in 3 uur zal ie zich niet beter door voelen.quote:Op zondag 17 april 2011 20:17 schreef LieLie het volgende:
[..]
Nou, even gebeld, de dextro's gaan niet mee
De man heeft wat moeite met mate, dan maar beter niet mee denk ikquote:Op zondag 17 april 2011 20:18 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Tabletje of twee per keer kan geen kwaad, 3 rolletjes in 3 uur zal ie zich niet beter door voelen.
quote:Op zondag 17 april 2011 20:17 schreef AnneX het volgende:
EIn - de - lijk de vijzel eens gebruikt voor het maken van rucola pesto.
Heeft een (pittige )notensmaak.
Er blijft weinig over van zo'n bos biologisch-verantwoorde rucola van 80 gram -/- steeltjes.
Vraag: zal ik de steeltjes de volgend keer gewoon meevijzelen ??Leuke kaasrasp/molen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
quote:Op zondag 17 april 2011 20:20 schreef Stereotomy het volgende:
Verstandig, pure glucose is nergens voor nodig...
Wel grappig, want een kilozak glucose bij De Tuinen kost 2 EUR ofzo? En een rolletje Dextro Energy van 50 gram kost 80 cent in de supermarkt.
quote:Op zondag 17 april 2011 20:25 schreef LieLie het volgende:
Hij vertrekt waarschijnlijk woensdag. Met een tentje op de rug.
Serieus
Ja, dat is een antieke. Iedereen had die indertijd. Volgens mij > 30 jaar oud.quote:
Toch drinken wielrenners graag cola onderweg voor de snelle suikers, dat zal toch niet helemaal voor niets zijn? (ok, ander soort inspanning dan wandelen).quote:Op zondag 17 april 2011 20:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, kan, ik weet echter niet hoeveel rek er zit in de glycogeenvoorraden van niet-atleten. Gewoon de dagen ervoor iets meer pasta / volkoren brood / volkoren rijst etc. eten. Dus niet-geraffineerde koolhydraten. En slapen is altijd handig.![]()
Glycogeenmoleculen zijn niets meer dan een kern van glycogenin (een eiwit) met takken van glucose eraan. De 'snelle' reservebrandstof van het lichaam, zeg maar. Vet is de langzame reservebrandstof.
Van Bluezz' moeder weet ik niet.quote:Op zondag 17 april 2011 20:27 schreef Stereotomy het volgende:
Ik vraag me altijd af wat er door het hoofd spookt van een Anne- of Bloezemoeder op zo'n moment.... 'Heb nog maar even dus laat ik nog maar eigenwijs doen, nu kan het nog!' zoiets?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom zei ik ook dat een energydrank een beter idee is. 500 mililiter energydrank bevat ongeveer de helft van de absolute grammen aan glucose van een rolletje Dextro Energy. En dat dus opgelost in een halve liter water.quote:Op zondag 17 april 2011 20:30 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Toch drinken wielrenners graag cola onderweg voor de snelle suikers, dat zal toch niet helemaal voor niets zijn? (ok, ander soort inspanning dan wandelen).
Dat en tegelijkertijd wél sappige steeltjes.quote:Op zondag 17 april 2011 20:30 schreef Stereotomy het volgende:
wow! ik had de foto's achter de spoiler niet gezien Anne, ziet er lekker uit
Waarom zou je de steeltjes niet meevijzelen? Vanwege de structuur? Of de iets bittere smaak?
Ah ok, dan snap ik het ook weer zonder alles tot op de komma terug te lezenquote:Op zondag 17 april 2011 20:33 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook dat een energydrank een beter idee is. 500 mililiter energydrank bevat ongeveer de helft glucose van een rolletje Dextro Energy. Als LieSchoonvader idd van plan was rollen per dag op te knallen dan heeft dat geen zin: kwestie van concentraties in je bloed die dan zinloos hoog worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |