abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 april 2011 @ 20:51:20 #151
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_95685643
Volgens mij bedoeld Simmu dat ze alle andere Down/zieke kindjes die het nodig hebben mogen dopen als ze dat zouden willen.
pi_95685771
quote:
7s.gif Op maandag 18 april 2011 20:49 schreef amaranta het volgende:

[..]

haha, dat gedeelte snapte ik wel :P
Ik begreep het doopgedeelte niet zo. Je wilt niet dat ze gedoopt worden en een zin later zeg je dat je het prima vindt als ze het zelf regelen.
Of lees ik dat nou verkeerd?
nee, da's ook al zo'n langslepend verhaal ;(

hij wil dat de kinderen allemaal gedoopt worden en ik weiger te beloven om ze christelijk op te voeden, zoals dat in een doop van je als moeder gevraagd wordt. dus ga ik niet akkoord met dopen.

maarrrrr..... kiro is wel gedoopt. wat hij niet begrijpt is dat zo een doop heel anders in elkaar steekt. kiro heeft een doop voor hele zieke kindjes van allerlei geloven gehad waarin ik enkel beloofd heb hem lief te hebben tot de dood (en daaropvolgend).

het was al een heel punt voor hem en toen hebben we kiro opeens wel laten dopen. hij snapte het om te beginnen al niet (en zeurde dus door) en nu al helemaal niet meer
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_95685950
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:51 schreef Books het volgende:
Volgens mij bedoeld Simmu dat ze alle andere Down/zieke kindjes die het nodig hebben mogen dopen als ze dat zouden willen.
nee, dat stukje is weer apart. volgens mijn schoonvader wacht kiro op hem in de hemel en heeft hij dan geen down meer. ik heb alleen gezegd dat kiro was die hij was, down en al.

edit. oh zo! nu ik alles teruglees snap ik hoe je het bedoelt!

ja, er is in ziekenhuizen een aparte doopceremonie. er is in elk ziekenhuis ook een algemeen priester, zeg maar. een priester die alle geloven bedient. en dus ook een doopceremonie die alle geloven bedient
  maandag 18 april 2011 @ 21:00:38 #154
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_95686229
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:56 schreef simmu het volgende:

[..]

nee, dat stukje is weer apart. volgens mijn schoonvader wacht kiro op hem in de hemel en heeft hij dan geen down meer. ik heb alleen gezegd dat kiro was die hij was, down en al.

edit. oh zo! nu ik alles teruglees snap ik hoe je het bedoelt!

ja, er is in ziekenhuizen een aparte doopceremonie. er is in elk ziekenhuis ook een algemeen priester, zeg maar. een priester die alle geloven bedient. en dus ook een doopceremonie die alle geloven bedient
En je andere kinderen? Jij wilt dus de belofte niet doen. Maar kom jij altijd al je beloftes na? Ik zou liegen als ik zei dat ik dat wel deed.
Denk je je dat je man er wel een plezier mee doet? Door ze te dopen?
  maandag 18 april 2011 @ 21:04:56 #155
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_95686511
Ja dat vind ik echt zo'n pure onzin dat je schoonvader dan denkt dat Down verdwenen zou zijn en vooral als een belijdend christenen zo denken dat toont niet echt verstand van het christelijke geloof. Ik kom ook uit een heel streng maar rechtvaardig gezin en ben geen belijdend lid maar heb op sommige punten nog wel mijn gebreken zeg maar. Ondanks mijn strenge opvoeding ben ik toch vrij opgevoed en zijn wij als enige in onze familie niet gedoopt omdat mijn ouders de keuze voor het hervormde geloof bij ons wilde leggen. Als ik of een van mijn zussen voor het katholieke geloof of gereformeerde geloof zouden gaan dan had je eerst weer moeten uittreden en dergelijke en dat is hier nooit aan de orde geweest.

Ik sta niet achter bepaalde dingen en op mijn zestiende heb ik het tegen mijn ouders verteld en die respecteerden dat maar toch heb ik niet de behoefte om op zondag de auto te gaan staan wassen of mijn was te doen of naar de stad te gaan bijvoorbeeld. Onze dochters zijn ook niet gedoopt met het idee dat ze het zelf moeten ontdekken en mijn lief is katholiek en ik hervormd opgevoed en het gaat nog steeds goed op 1 kussen hahaha...
  maandag 18 april 2011 @ 21:06:21 #156
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_95686593
Amaranta ik zie dat zelf als huichelen. Je staat er zelf niet achter en je dwingt je kinderen in een geloofshoek waar ze misschien niet achter staan maar ze wel moeten en het terugdraaien is best lastig uit de hervormde hoek zeg maar.

Waarom ze niet zelf laten uitvogelen waar ze wel iets mee hebben en misschien komen ze wel nergens op uit en wat is dan het probleem?
pi_95686719
quote:
7s.gif Op maandag 18 april 2011 21:00 schreef amaranta het volgende:

[..]

En je andere kinderen? Jij wilt dus de belofte niet doen. Maar kom jij altijd al je beloftes na? Ik zou liegen als ik zei dat ik dat wel deed.
Denk je je dat je man er wel een plezier mee doet? Door ze te dopen?
mijn man is zelf nog niet uit over wat hij gelooft. zolang hij daar niet over uit is wil hij ze ook niet latren dopen, tenzij het een soortgelijke ceremonie is als die van kiro
pi_95686828
nja, in mijn optiek zit er een verschil tussen "niet de waarheid zeggen maar ook niet op voorhand kunnen zeggen of dat wat je belooft de waarheid is" en "niet de waarheid zeggen omdat je vooraf gewoon al weet dat je het niet gaat doen"
pi_95688100
ik vind het heel lastig. hij is echt een beetje raar aan het worden in hoe hij gelooft en dat uit. maar ja. hij put daar echt troost uit, dus wie ben ik om daar iets mee te doen zeg maar. maar ik ga er niet voor liegen. dus we pappen en houden nat.

ik ga een foto album maken voor hem. ik begin er nu aan en het zal niet af zijn als hij sterft. maar hij vind mijn album over vorig jaar (een album gewoon enkel met foto's van wie wij dat jaar zijn als gezin) mooi en ik bood hem aan om zoiets voor hem ook te maken. daar was hij heel blij mee, hij gaat foto's uitzoeken :)
  maandag 18 april 2011 @ 21:31:53 #160
100412 mefke79
komt goed!
pi_95688367
simmu, ik kan me helemaal vinden in je weigering om te dopen. Als je er gewoonweg echt niet achter kan staan, dan zou ik ook niet doen, ook niet om een ander een plezier te doen.

ik blijf het ook maar lastig vinden, schoonfamilie, vooral mijn schoonmoeder. Waar ik ben opgevoed met het credo dat ik altijd voor mezelf zou moeten kunnen zorgen, is zij opgevoed met het idee dat vrouwen niets hoeven te doen. En dat neemt ze erg letterlijk. Ze leeft als een prinsesje van de alimentatie van mijn schoonvader en heeft nooit ook maar de moeite gedaan om daar iets aan te veranderen (maar dan wel klagen dat ze te weinig geld heeft).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  † In Memoriam † maandag 18 april 2011 @ 22:18:30 #161
37843 lady-wrb
kortaf
pi_95691943
je schoonvader heeft zelf toch kanker? zou hij zelf niet bezig zijn met zijn eigen sterfelijkheid en dat projecteren op kiro?
pi_95703503
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 22:18 schreef lady-wrb het volgende:
je schoonvader heeft zelf toch kanker? zou hij zelf niet bezig zijn met zijn eigen sterfelijkheid en dat projecteren op kiro?
hij heeft kanker ja. met uitzaaiingen al, de arts had het vorig jaar over hooguit 2 jaar nog. eind van de maand begint hij aan chemo. en ja: het uit zich nu in godsdienst- en gezondheidswaanzin. ik vind het ronduit eng worden. hij tekent kruisjes op de hoofden van de kinderen, brabbelt contstant tegen sangdrax dat die zich ook moet laten onderzoeken en allerlei jukkie details over allerhande onderzoeken (de man heeft een anale fixatie) waar de kinderen bijzijn! dus selene begon vanochtend dus al over papa die ziek wordt.
  dinsdag 19 april 2011 @ 09:43:14 #163
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_95703539
jeetje simmu... ;(
pi_95704205
Simmu, wat een soap is het toch soms bij jullie :N
Wel lief dat je een fotoalbum gaat maken!
pi_95705077
nja, ik vind het vooral vervelend dat hij de kinderen er steeds zo bijtrekt. kiro is inmiddels in de kerkdiensten waar hij naartoe gaat nadrukkelijk aanwezig (weet ik uit zijn verhalen) en dat zit me niet lekker. ook omdat ze er zo raar over denken, maar ook omdat zulke dingen niet aan hem zijn. hij bespreekt echt vanalles waar ravi en selene bijzitten, dat vind ik ook al niks. en ik kan zeggen dat ik dat niet wil hebben, maar daar trektie zich niks van aan. ik heb een tijdje geprobeerd om maar gewoon steeds weg te zijn als hij komt maar dat werkt ook niet. het wordt me kwalijk genomen plus dat er dan steevast dingen gedaan worden die ik echt niet wil hebben (met de kinderen)
pi_95705323
Hier ook nog maar even; Sietske H van de babymoorden in Nijbeets staat vandaag terecht. Een Friesweekblad doet live verslag op Twitter.

@dwkfryslan.

Het is echt wel heftig trouwens. :{
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 19 april 2011 @ 11:41:52 #167
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_95707227
Simmu lastig hoor en ook wel vervelend.
Over dat dopen, Hier hebben we Thijs laten dopen, m'n exman helemaal niet gelovig heeft bij de zinnen dat je moet beloven bla bla bla gewoon overal zijn mond gehouden, dit hebben we uitvoerig besproken met de pastor en die vond dat prima.
Nu zou ik Roy ook weer willen laten dopen alleen is m'n vriend daar nog niet overuit.
Desnoods wachten we totdat Roy oud genoeg is en hij zelf kan kiezen of hij gedoopt wilt worden ja of nee.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 19 april 2011 @ 11:46:44 #168
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_95707381
Simmu, jeetje... lastig hoor... vooral omdat je schoonvader er zo nadrukkelijk mee bezig is.

Zowel Twan als Lennon zijn niet gedoopt. Wij vinden ook dat ze daar zelf over mogen beslissen als ze ouder zijn. We proberen wel meerdere geloven de revue te laten passeren, zodat er niet in 1 richting wordt gedacht.

Even een vrolijke noot: het is heerlijk weer en ik was vanmorgen al om half 10 in de stad. Meteen wat nieuwe broeken + shirt voor Lennon gekocht en een nieuw shirt voor Twan. *O*
Make love, not war ☮
pi_95707553
ja, nou. de eerste gevolgen van "wat gebeurt er als ik anaal onderzoek uitgebreid bespreek met een 2 jarige ernaast" hebben we al te pakken hoor :X

omkleden en alles in de was plus haar knuffeldoekje ook (laten we het erop houden dat het een leuk graaistrontfeestje werd) en maar niet teveel gedoe van maken
pi_95708608
Ai Simmu :X

Gestopt met die twitter lezen.

Mijn kinderen zijn ook niet gedoopt ;)
  Licht Ontvlambaar dinsdag 19 april 2011 @ 13:03:26 #171
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95709866
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:21 schreef freecell het volgende:
Ai Simmu :X

Gestopt met die twitter lezen.

Mijn kinderen zijn ook niet gedoopt ;)
Isa is wel gedoopt, rooms katholiek, bij ons is kinderdoop traditioneel. Bij jullie ligt dat anders he Free?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_95714130
Jups, wij hebben een geloofsdoop :)
Dus dan is baby's dopen niet echt in the picture :)
pi_95714514
Wij hebben onze kinderen laten dopen omdat ik het zelf enorm gemist heb. Ik ben zelf op mijn 22 ste gedoopt (en heb toen ook de geloofsbelijdenis gedaan) Beide kinderen zijn wel bezig met geloven. Wat ik dan jammer vind is dat op school pasen verandert in een vreetfeest.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_95714920
Wat moet ik me daar precies bij voorstellen Free? Een geloofsdoop?

Ik heb ook even op twitter gelezen, maar werd er misselijk van (ja en van de paaseitjes)

Hebben jullie ook zo'n zin in het zonnige, lange weekend?!
pi_95715096
Dat betekent dat je gedoopt wordt wanneer je volwassen bent en kunt belijden dat je gelooft. Dus kleine kinderen worden dan niet gedoopt.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_95715212
Oh op die manier. Thanks
pi_95723710
Hier vind ik ook dat ze zelf het dopen moeten beslissen.
Ze gaan wel naar een roms katholieke school. :) :+
  dinsdag 19 april 2011 @ 18:29:30 #178
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_95723996
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:21 schreef Pvoesss het volgende:
Hier vind ik ook dat ze zelf het dopen moeten beslissen.
Ze gaan wel naar een roms katholieke school. :) :+
Die romse scholen ook altijd :P
Zo gezellig :+
  dinsdag 19 april 2011 @ 18:50:16 #179
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_95724912
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:45 schreef Vlindur het volgende:
Hier ook nog maar even; Sietske H van de babymoorden in Nijbeets staat vandaag terecht. Een Friesweekblad doet live verslag op Twitter.

@dwkfryslan.

Het is echt wel heftig trouwens. :{
Gadverdamme, wat een lijkenpikkerij. Waarom zou je die tweets willen volgen? Dat is zo ongeveer hetzelfde als die mensen die files veroorzaken doordat ze persee willen kijken bij een ongeluk wat op de andere weghelft gebeurd is. Ramptoerisme :X

En over dat dopen. Ik geloof zelf niet en ik zal mijn kind dan ook niet laten dopen. Voor niemand. Hoe ziek, zielig of terminaal dan ook. Als hij er later zelf voor kiest dan is het een ander verhaal.

Oh ja, goedenavond O+
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  Jubileum moderator dinsdag 19 april 2011 @ 18:57:01 #180
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_95725259
O+ Goedenavond Max! O+ alles goed?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 19 april 2011 @ 18:57:25 #181
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_95725276
Ook goedenavond M@x O+
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:02:13 #182
3142 m@x
pi_95725472
Gaat geweldig. Alleen een beetje druk met werk enmet vrijwilligerswerk en met borrelen 8-)
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:02:45 #183
37150 livelink
pi_95725487
Ik kan me nooit voorstellen dat iemand bij je aan gaat dringen om te dopen. Mijn ouders zijn zeer gelovig, maar zullen er nooit op aandringen dat wij onze kinderen laten dopen.
En dat vind ik ook niet meer dan normaal, eigenlijk.

Oeh, druk met borrelen klinkt goed, trouwens. Die staat helaas niet op mijn lijstje van drukheid ;(
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:30:29 #184
1762 YPPY
Yppiaans
pi_95727079
M@x! O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:02 schreef livelink het volgende:

Oeh, druk met borrelen klinkt goed, trouwens. Die staat helaas niet op mijn lijstje van drukheid ;(
Hup, hup! Tijd voor jezelf maken jij!!! Dat is heeeel ERG BeLaNgRiJk! Zo.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:32:59 #185
3142 m@x
pi_95727233
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:30 schreef YPPY het volgende:
M@x! O+

[..]

Hup, hup! Tijd voor jezelf maken jij!!! Dat is heeeel ERG BeLaNgRiJk! Zo.
Yps O+

Je moet wel naar tante YPPY luisteren hoor Livelink! Youtime is heel belangrijk :Y
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:41:26 #186
37150 livelink
pi_95727752
Yppy O+

Gaat goed komen, echt. Even nog een paar drukke dagen en dan ga ik het Paasweekend lekker borrelen en eitjes koken en verven en zo :Y
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:49:24 #187
1762 YPPY
Yppiaans
pi_95728330
Uhm... Met tijd voor jezelf kun je ook bedoelen dat je drie uur lang in bad gaat, the sound of music twee keer gaat kijken, een cd in acht verschillende varieties luistert, tien km gaat wandelen, winkelen met een vriendin. Dat kan ook ipv koken en kleuren. ;) :*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:58:20 #188
37150 livelink
pi_95728888
Aha, nee zo ver ben ik nog niet helemaal geloof ik. Maar ook dat gaat vast komen.
  † In Memoriam † dinsdag 19 april 2011 @ 22:10:07 #189
37843 lady-wrb
kortaf
pi_95737943
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 11:51 schreef simmu het volgende:
ja, nou. de eerste gevolgen van "wat gebeurt er als ik anaal onderzoek uitgebreid bespreek met een 2 jarige ernaast" hebben we al te pakken hoor :X

omkleden en alles in de was plus haar knuffeldoekje ook (laten we het erop houden dat het een leuk graaistrontfeestje werd) en maar niet teveel gedoe van maken
ik begrijp eerlijk gezegd ook niet wat de noodzaak van dergelijke onderzoeken met jan en alleman bespreken is.
als ik jou was zou ik gewoon duidelijk aangeven dat je grens bereikt is en dat je niet wilt dat je kinderen hierin betrokken worden/er bij aanwezig zijn.
en als hij niet luistert, meteen opstaan en wegwezen met de kinderen.
wie niet horen wil moet voelen.
en dit gewoon consequent volhouden.
zou het kwartje dan niet eens vallen?

maar misschien is een gesprek van volwassenen onder elkaar ook wel eens nuttig.
ik kan me ook voorstellen dat je schoonvader bang is. en misschien komt daar ook een gedeelte van zijn gedrag vandaan. een soort ongeleid-projectielachtig gedoe.
jullie verstandhouding is nou niet echt je dat, heb ik ondertussen wel door. maar eens een keer serieus de boel open op tafel gooien, kan misschien ook wat helpen.

(mm niet helemaal wat ik wil zeggen, maar misschien snap je wat ik bedoel :@ )
pi_95738388
M@x en YPPY, wanneer gaan we borrelen met livelink? >:O
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 19 april 2011 @ 22:32:56 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95739436
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:50 schreef m@x het volgende:

[..]

Gadverdamme, wat een lijkenpikkerij. Waarom zou je die tweets willen volgen? Dat is zo ongeveer hetzelfde als die mensen die files veroorzaken doordat ze persee willen kijken bij een ongeluk wat op de andere weghelft gebeurd is. Ramptoerisme :X
*;
Ik kan een hoop narigheid hebben, en ben niet vies van gory details normaal gesproken, maar dit... mijn maag draaide om bij het lezen van de eerste paar retweets, ik heb me daarna maar verre van twitter gehouden de rest van de dag, ik kan er echt niet goed tegen...
  dinsdag 19 april 2011 @ 22:34:28 #192
1762 YPPY
Yppiaans
pi_95739517
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2011 22:17 schreef snoopy het volgende:
M@x en YPPY, wanneer gaan we borrelen met livelink? >:O
Heel snel? Dan gaan we d'r leren ontspannen! 8-)
*OUD heilige*
  dinsdag 19 april 2011 @ 22:43:09 #193
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95740098
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 22:34 schreef YPPY het volgende:

[..]

Heel snel? Dan gaan we d'r leren ontspannen! 8-)
Ik krijg een visual van massages etc! :D
  dinsdag 19 april 2011 @ 22:47:59 #194
1762 YPPY
Yppiaans
pi_95740427
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 22:43 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik krijg een visual van massages etc! :D
Dat kan, moeten we alleen even een leuke vent huren. :9~ Of kom jij masseren? :P
*OUD heilige*
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:08:06 #195
37150 livelink
pi_95741723
Geen massages please! Dat is te veel ontspanning in één keer. Een borrel werkt net zo goed >:O
(potverdikkie, ik mis Leah :'( )
  woensdag 20 april 2011 @ 08:43:14 #196
114177 Diaan73
pi_95749621
Goedemorgen :W
Make love, not war ☮
pi_95749905
Hoi, vanuit zonnig oosten :P :W
  woensdag 20 april 2011 @ 08:59:12 #198
114177 Diaan73
pi_95749935
Ow DF ik kom morgenvroeg niet... wil jij dat doorgeven? Twan is ook vrij en we maken er een relaxochtendje van.
Make love, not war ☮
pi_95749940
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:50 schreef m@x het volgende:

Dan kun je het halve journaal wel ramptoerisme noemen... Mensen hebben de verhalen over het meisje en babylijkjes gehoord en vragen zich af hoe iemand in vredesnaam tot zulke daden komt. Ik snap best dat je dan die tweets gaat volgen, om daar misschien iets meer inzicht in te krijgen. Eerlijk gezegd vind ik het erg vreemd om daar zo veroordelend over te doen.

Maar ook goedemorgen allemaal! Het wordt gewoon wéér zo'n mooie dag!
pi_95750208
Is goed Diaan. Mis je wel het paasontbijt ;)

Hoi Sorbo :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')