Dankjewelquote:Op dinsdag 19 april 2011 10:38 schreef daantje1044 het volgende:
gefeliciteerd dekatria en succes luciferist!!!!!
Gefeliciteerd!!quote:
Hoezo moest je wat meer gas geven voor je eigen veiligheid? Reed je niet hard genoeg ofzo?quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:00 schreef luciferist het volgende:
Dank dank, het ging voor mijn gevoel echt kut, eerste kruispunt had ik bijna een overstekende fietser ervoor (zijn schuld) maar netjes uitgeweken en moest wat meer gas geven op snelweg voor mijn veiligheid. thats it. (:
Mij wordt altijd geleerd dat je altijd wat harder als de rest van het verkeer moet rijden, omdat het veiliger is als je van verkeer af rijdt dan dat het op je afkomt. Zeker bij invoegen is dat zo.quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:21 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Hoezo moest je wat meer gas geven voor je eigen veiligheid? Reed je niet hard genoeg ofzo?
gefeliciteerd wat een heerlijk gevoel moet dat toch gevenquote:
Ik weet het, ik ben ook fout geweest, dus foei mezelf, maar kun je deze posts voortaan in het MC topic doen .quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:56 schreef rene90 het volgende:
net even langs alpine geweest in Soesterberg. Erg aardig personeel, en netjes geholpen met een bakje koffie. Kostte 102 euro, zachte dopjes en verzekering voor 2 jaar.
Was wel een onprettig gevoel dat ze het beschermingswatje tegen het trommelvlies doen. Het spul erin spuiten vond ik nog wel grappig en het deed geen pijn met het eruit halen. Ben benieuwd.
Les 1 bij het motorrijden, overal minimaal 10km te hard rijdenquote:Op dinsdag 19 april 2011 16:21 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Hoezo moest je wat meer gas geven voor je eigen veiligheid? Reed je niet hard genoeg ofzo?
Dat is mij niet geleerd en ik vind het ook maar onzin. Zolang je maar veilig rijd en goed oplet is het ook goed vind ik.quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:17 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Les 1 bij het motorrijden, overal minimaal 10km te hard rijden
Je kan niet alles overzien en daarbij zorgt je snelheid ervoor dat jij je niet hoeft aan te passen op domme acties van automobilisten en jij jezelf niet onnodig in problemen of gevaarlijke situaties werkt. In veel situaties moet je echt flink bijtoeren om het gevaar letterlijk te snel af te zijn. En afremmen is natuurlijk geen optie want dat is bijna per definitie al gevaarlijker.quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:23 schreef ArnosL het volgende:
Dat is mij niet geleerd en ik vind het ook maar onzin. Zolang je maar veilig rijd en goed oplet is het ook goed vind ik.
Dankjewelquote:
Nog gefeliciteerd, en succesquote:Op dinsdag 19 april 2011 10:47 schreef Tankiej het volgende:
Ik ben vandaag 21 geworden en mag vanaf nu officieel op de zware motor! Overmorgen AVB daarop
Je theorie kan je niet snel genoeg halen, zeker als het al zo goed gaat. Straks kan je vroeg op examen en moet je nog wachten tot je je theorie kan halen Daarbij is dat ding toch een jaar geldig.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:17 schreef jesperrrrsss het volgende:
p.s ik heb nu net de 4 les gehad en het gaat echt heel goed, heb nergens moeite mee en mijn instructeur zegt ook dat het goed gaat , is het verstandig om nu al mijn theorie te halen ?
Theorie zou ik zo snel mogelijk doen, dat heeft verder ook niet veel met je avb te maken. Avb mag je ook doen zonder je theorie gehaald te hebben.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:17 schreef jesperrrrsss het volgende:
ik werd ook met de auto geleerd om 10% te hard te rijden
buiten de bebouwde kom dan wel*
p.s ik heb nu net de 4 les gehad en het gaat echt heel goed, heb nergens moeite mee en mijn instructeur zegt ook dat het goed gaat , is het verstandig om nu al mijn theorie te halen ?
pps nog gefeliciteerd en succes aan alle personen die examen moeten doen binnen korten tijd.
Maar dan moet je wel in bezit zijn van een ander rijbewijs. Heb je dat niet, dan moet je wel eerst je theorie hebben gehaald.quote:Op woensdag 20 april 2011 08:21 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Theorie zou ik zo snel mogelijk doen, dat heeft verder ook niet veel met je avb te maken. Avb mag je ook doen zonder je theorie gehaald te hebben.
quote:Heeft u nog geen theoriecertificaat A, maar wel een geldig rijbewijs B of een militair theoriecertificaat A, dan mag u wél met de praktijkopleiding (rijlessen) beginnen. Ook het praktijkexamen voertuigbeheersing kan dan worden afgelegd.
Klopt inderdaad. Omdat je alleen op de motor zit, en er niet iemand naast zit die je kan corrigeren. Je moet dan eerst je theorie halen, dan weet het CBR dat je de regels kent.quote:Op woensdag 20 april 2011 08:36 schreef ArnosL het volgende:
Als je nog geen B-rijbewijs of een ander rijbewijs hebt mag je ook niet nog beginnen met lessen volgens m'n instructeur.
Whahaha, ja dat is heeeel wat anders als een lesmotor. Ik moet ook rustig aan doen in zn 1,2,3 en heb nog nooit volledig gas gegeven. Durf het niet na ik per ongeluk een aantal halve wheelies had getrokken.. mijn hart sloeg een aantal slagen over!quote:Op woensdag 20 april 2011 13:26 schreef Maharbal het volgende:
Geen idee of het nog in het lestopic moet....maar misschien een beetje wel
Sinds maandag voor het eerst weer op een motor sinds ik m'n rijbewijs vorig jaar september heb behaald. Meteen maar begonnen met een KTM Superduke 990. Allejezus, ik heb nog nooit van m'n leven op zoiets snels gezeten. Eerste keer vol optrekken (in de 3, dat dan weer wel...omdat dat ding in 1 en 2 op vermogen wheelies maakt ) schreeuwde ik het uit geloof ik.
Nu weet ik weer waarom ik m'n motorrijbewijs heb gehaald
ach, als je de andere oefeningen wel haalt is er niks aan het handje.quote:Op woensdag 20 april 2011 15:18 schreef leimeh het volgende:
Morgen om 8uur AVB
Gister ging het oefenen echt kut. De acht draaien lukte de eerste 2 keer goed maar daarna geen enkele keer. Pffff... hoop echt dat ik hem haal
Collega van me gaat morgen ook om 8 uur AVBquote:Op woensdag 20 april 2011 15:18 schreef leimeh het volgende:
Morgen om 8uur AVB
Gister ging het oefenen echt kut. De acht draaien lukte de eerste 2 keer goed maar daarna geen enkele keer. Pffff... hoop echt dat ik hem haal
Juist niet. Precisiestop is juist zo'n oefening waarbij je laat zien hoeveel controle je over je remming hebt - dat is een kwestie van ervaring. Als het een kwestie van geluk is heb je 'm nog niet vaak genoeg gedaan.quote:Op woensdag 20 april 2011 15:24 schreef leimeh het volgende:
Precisiestop is ook maar geluk hebben vind ik :-p
Ik rem altijd iets harder en dan laat ik hem een beetje remmend rollen tot aan het stoplicht bijvoorbeeld. Maar met die precisie moet jeje remweg helemaal lineair laten verlopen en dat vind ik dus wel moelijk.quote:Op woensdag 20 april 2011 15:35 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Juist niet. Precisiestop is juist zo'n oefening waarbij je laat zien hoeveel controle je over je remming hebt - dat is een kwestie van ervaring. Als het een kwestie van geluk is heb je 'm nog niet vaak genoeg gedaan.
In elk geval, succes morgen leimeh en Tankiej
Vond ik ook, in het begin. Toen ik 1 les echt alléén maar de Precisiestop had gedaan, was het ineens appeltje-eitje. Zo leer je goed te remmen, en daar heb je alleen maar profijt van in het verkeer.quote:Op woensdag 20 april 2011 15:37 schreef leimeh het volgende:
[..]
Ik rem altijd iets harder en dan laat ik hem een beetje remmend rollen tot aan het stoplicht bijvoorbeeld. Maar met die precisie moet jeje remweg helemaal lineair laten verlopen en dat vind ik dus wel moelijk.
Ja hij lukt mij ook wel beter, maar ben er niet helemaal tevreden over.quote:Op woensdag 20 april 2011 15:39 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Vond ik ook, in het begin. Toen ik 1 les echt alléén maar de Precisiestop had gedaan, was het ineens appeltje-eitje. Zo leer je goed te remmen, en daar heb je alleen maar profijt van in het verkeer.
Ja. Tegenleunen moet bij die oefeningen. Lichaam blijft zo goed als waterpas, de motor druk je met je knieën en heupen naar beneden.quote:Op woensdag 20 april 2011 15:58 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik leun nog te veel mee met de motor (maar alle oefeningen lukken me wel). Is dat een afkeurpunt zeg maar als je te veel meeleunt in plaats van tegenleunt?
Alphenaartje!quote:Op woensdag 20 april 2011 16:01 schreef luciferist het volgende:
Zojuist motor verzekert, wat een gedoe met een strafblad zeg
Ik heb verboden vuurwapenbezit op mijn naam, door verschil in Duitse (woonde ooit in Duitsland) en Nederlandse wetgeving. Gelukkig niet via zo'n verzekering te hoeven doen waarbij je giga hoge premie's krijgt.. Maar alles is geregeld, morgen motor op naam zetten en dan lekker rijden (:
Wat voor motor heb je gekocht?quote:Op woensdag 20 april 2011 16:01 schreef luciferist het volgende:
Zojuist motor verzekert, wat een gedoe met een strafblad zeg
Ik heb verboden vuurwapenbezit op mijn naam, door verschil in Duitse (woonde ooit in Duitsland) en Nederlandse wetgeving. Gelukkig niet via zo'n verzekering te hoeven doen waarbij je giga hoge premie's krijgt.. Maar alles is geregeld, morgen motor op naam zetten en dan lekker rijden (:
Vanavond maar is fftjes oefenen daarop! Dit hoeft toch alleen bij halve draai, acht en langzame slalom. Bij snelle slalom en uitwijk meot je toch juist wel meeleunen?quote:Op woensdag 20 april 2011 16:00 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ja. Tegenleunen moet bij die oefeningen. Lichaam blijft zo goed als waterpas, de motor druk je met je knieën en heupen naar beneden.
Wat bij mij heel goed hielp is het volgende filmpje. Erg informatief.
Langzame slalom hoef je niet echt af te schuinen volgens mij. Uitwijk en snelle slalom wel. Als je het doorhebt en durft is het echt super simpel.quote:Op woensdag 20 april 2011 16:21 schreef mark_dabomb het volgende:
[..]
Vanavond maar is fftjes oefenen daarop! Dit hoeft toch alleen bij halve draai, acht en langzame slalom. Bij snelle slalom en uitwijk meot je toch juist wel meeleunen?
Klopt. Daar gaat het eerder om de trekkende motor en slippende koppeling. Je snelheid is dan te beperkt om de motor serieus af te schuinen.quote:Op woensdag 20 april 2011 16:24 schreef leimeh het volgende:
[..]
Langzame slalom hoef je niet echt af te schuinen volgens mij.
Kijk ik ook naar Welk jaar en kleur?quote:
Chopperfanate dus?quote:Op woensdag 20 april 2011 17:47 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
En tot nu toe staat de Suzuki Intruder, de Yamaha Midnight Star en de Virago en de Kawasaki Vulcan Classic heel hoog op mijn 'vind ik leuk'-lijstje
haha ja blijkbaar, maar dan wel zonder sissybar en in zwart met chrome. Als ik daarmee omval kan ik waarschijnlijk geen kant meer op, maar dat heb ik er wel voor overquote:
Mag je wel flink aan het poetsen :pquote:Op woensdag 20 april 2011 18:09 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
haha ja blijkbaar, maar dan wel zonder sissybar en in zwart met chrome. Als ik daarmee omval kan ik waarschijnlijk geen kant meer op, maar dat heb ik er wel voor over
Succesquote:Op donderdag 21 april 2011 02:05 schreef nero7 het volgende:
Ik begrijp mn ouders niet meer...
Over een paar uur afrijden.
Succes zoquote:Op donderdag 21 april 2011 08:06 schreef nero7 het volgende:
Wens me maar pas succes als ik geslaagd ben
Haha, moet wel lukken.
De snelweg weet ik te verprutsen, verder gaat alles goed.
Afstanden, timing, vlot doorrijden etc.
Moet op 9 uur beginnen met mn inrij les, en 10:45 met het examen.
Dus ik rij er straks heen voor een kop koffie, en lekker relaxed om te kleden enz
Ik herken dat wel trouwens, kijken naar motoren Elk uur weer kijken op marktplaatsquote:Op woensdag 20 april 2011 17:47 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik begin nu langzaam aan eens te kijken naar motoren voor als ik straks mijn rijbewijs heb (straks , ik heb net mijn 4e les gehad..)
En tot nu toe staat de Suzuki Intruder, de Yamaha Midnight Star en de Virago en de Kawasaki Vulcan Classic heel hoog op mijn 'vind ik leuk'-lijstje
Gefeliciteerd met het halen van je avb. Geef anders ook even de rest van je gegevens zodat je in de OP erbij kan. (rijschool, datum theorie/etc, zie OP).quote:Op donderdag 21 april 2011 10:17 schreef leimeh het volgende:
Gehaald
Langzame slalom was een ramp maar voor de rest ging het goed.
Ik had:
- Langzame slalom
- Precisiestop
- Noodstop
- Achtje draaien
- Lopen natuurlijk
- Vertragingsoefening
- uh en nog eentje..
Oja voor het eerst op de snelweg geweest, wat leuk zeg die snelheid
Jij ook al aan het lessen? Waar sta je nu zo ongeveer, hoeveel lessen etc? (en als je even je gegevens hebt kan je ook in de OP, veel lessers)quote:Op donderdag 21 april 2011 10:37 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
gefeliciteerd!
haha ja, ik wacht ook inderdaad nog maar even met kopen.. denk ik.. Als ik nu opeens tegen een hele goeie aanbieding aanloop met precies de motor die ik wil hebben, voor niet al teveel geld en een beetje in de buurt.. dan wordt het wel opeens lastig denk ik
Haha mooi. Heb even een TR geplaatst dus een mod zal je toevoegen aan de OP.quote:Op donderdag 21 april 2011 12:51 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik heb nu 4 lessen gehad, met de langzame en snelle slalom, lopen met de motor en de precisie-stop. Ik werd ingeschat op 25 lessen, maar het gaat best snel allemaal, dus we zien wel hoe het loopt (ik doe de snelle slalom en hoor gelijk in mijn oortje "zo. dat was wel heel netjes! ... voor een vrouw.." )
ik had de op nog niet bekeken eerder zou iemand me erbij kunnen zetten..?
Little_Miss_Naughty Eerste rijles: 7-04-2011 Theorie: nnb AVB: nnb AVB: nnb Rijschool: Marcel Cals, Kerkrade Lesmotor: Honda CBF500
De grootste is Bruinsma. Verder heb je nog Wierenga, kleine rijschool. Heb hier en daar gelezen dat die vooral je ook goed leren rijden ipv zo snel mogelijk je rijbewijs te laten halen, wel wat wisselende ervaringen gelezen m.b.t. kritiek geven bij het maken van fouten (las hier en en daar iets over onaardig zijn bij 1 van de instructeurs). Zelf heb ik een proefles gehad bij Veronica, ook een wat kleinere rijschool. Had wel een aardige instructeur en ga denk ik daar ook gewoon verder.quote:Op donderdag 21 april 2011 12:56 schreef thenxero het volgende:
Ik ben in de zomervakantie ook van plan te gaan lessen. Kan iemand me nog een goede rijschool aanraden in Utrecht?
mijn instructeur staat erom bekend dat je een flinke scheldpartij kunt verwachten als je iets fout doet, maar dat is dan ook alleen wanneer je op de weg rijdt en daardoor in een gevaarlijke situatie terecht zou kunnen komen. Hij weet het wel ook van zichzelf, waarschuwde me er ook voor voordat ik bij hem ging lessenquote:Op donderdag 21 april 2011 13:29 schreef The6thgate het volgende:
[..]
De grootste is Bruinsma. Verder heb je nog Wierenga, kleine rijschool. Heb hier en daar gelezen dat die vooral je ook goed leren rijden ipv zo snel mogelijk je rijbewijs te laten halen, wel wat wisselende ervaringen gelezen m.b.t. kritiek geven bij het maken van fouten (las hier en en daar iets over onaardig zijn bij 1 van de instructeurs). Zelf heb ik een proefles gehad bij Veronica, ook een wat kleinere rijschool. Had wel een aardige instructeur en ga denk ik daar ook gewoon verder.
Zou je me een PM willen sturen als je wat lessen gehad hebt of je tevreden bent?quote:Op donderdag 21 april 2011 13:29 schreef The6thgate het volgende:
[..]
De grootste is Bruinsma. Verder heb je nog Wierenga, kleine rijschool. Heb hier en daar gelezen dat die vooral je ook goed leren rijden ipv zo snel mogelijk je rijbewijs te laten halen, wel wat wisselende ervaringen gelezen m.b.t. kritiek geven bij het maken van fouten (las hier en en daar iets over onaardig zijn bij 1 van de instructeurs). Zelf heb ik een proefles gehad bij Veronica, ook een wat kleinere rijschool. Had wel een aardige instructeur en ga denk ik daar ook gewoon verder.
Les jij bij Bruinsma?quote:Op donderdag 21 april 2011 13:32 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
mijn instructeur staat erom bekend dat je een flinke scheldpartij kunt verwachten als je iets fout doet, maar dat is dan ook alleen wanneer je op de weg rijdt en daardoor in een gevaarlijke situatie terecht zou kunnen komen. Hij weet het wel ook van zichzelf, waarschuwde me er ook voor voordat ik bij hem ging lessen
nee, ver uit de buurt van Utrecht. Het was meer een herkenning in het kritiek bij fouten geven. Ik heb liever iemand die me in 1x goed duidelijk maakt dat ik iets fout heb gedaan waardoor ik het niet snel meer zal vergeten, dan iemand die iedere keer als ik een fout maak, alleen maar zegt "dat is eigenlijk niet de bedoeling".quote:Op donderdag 21 april 2011 15:00 schreef thenxero het volgende:
[..]
Zou je me een PM willen sturen als je wat lessen gehad hebt of je tevreden bent?
[..]
Les jij bij Bruinsma?
Inderdaad. Als je een keer keihard op je kop krijgt dan blijft het de komende jaren wel hangen dat je dat toch echt beter niet kan doen . Wat ik wel fijn vind is als je daartegenover ook wel wat positieve feedback krijgt (als dat op zijn plaats is) . Bij mijn autorijlessen had ik een instructeur die alleen maar zat te zeiken, terwijl de examinators het allemaal wel prima vonden... Het examen was zo'n beetje de eerste keer dat ik echt een positief geluid hoorde.quote:Op donderdag 21 april 2011 15:05 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
nee, ver uit de buurt van Utrecht. Het was meer een herkenning in het kritiek bij fouten geven. Ik heb liever iemand die me in 1x goed duidelijk maakt dat ik iets fout heb gedaan waardoor ik het niet snel meer zal vergeten, dan iemand die iedere keer als ik een fout maak, alleen maar zegt "dat is eigenlijk niet de bedoeling".
dat is inderdaad ook niet leuk, als het alleen maar gezeik is wat je de hele tijd hoort. Gelukkig hoef ik daar niet bang voor te zijn, tijdens het rijden hoor ik hem regelmatig auwehoeren via mijn oortjequote:Op donderdag 21 april 2011 15:13 schreef thenxero het volgende:
[..]
Inderdaad. Als je een keer keihard op je kop krijgt dan blijft het de komende jaren wel hangen dat je dat toch echt beter niet kan doen . Wat ik wel fijn vind is als je daartegenover ook wel wat positieve feedback krijgt (als dat op zijn plaats is) . Bij mijn autorijlessen had ik een instructeur die alleen maar zat te zeiken, terwijl de examinators het allemaal wel prima vonden... Het examen was zo'n beetje de eerste keer dat ik echt een positief geluid hoorde.
Heb je eigenlijk ook een microfoontje om terug te praten ouwehoeren?quote:Op donderdag 21 april 2011 15:20 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
dat is inderdaad ook niet leuk, als het alleen maar gezeik is wat je de hele tijd hoort. Gelukkig hoef ik daar niet bang voor te zijn, tijdens het rijden hoor ik hem regelmatig auwehoeren via mijn oortje
Leimeh Eerste les: 26-03-2011 Theorie: 17-02-2011 AVB: 21-04-2011 AVD: 17-05-2011, Rijschool: Rijschool Fun-Drive, Amersfoort e.o. Lesmotor: Honda CBF 500quote:Op donderdag 21 april 2011 12:33 schreef rene90 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met het halen van je avb. Geef anders ook even de rest van je gegevens zodat je in de OP erbij kan. (rijschool, datum theorie/etc, zie OP).
Vaak niet.quote:Op donderdag 21 april 2011 15:21 schreef thenxero het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk ook een microfoontje om terug te praten ouwehoeren?
Yo prima, heb over 2 weken 2 lessen dus laat je wel wat weten (ook best veel kans dat ik het vergeet dus dan weet je dat ook vast ).quote:Op donderdag 21 april 2011 15:00 schreef thenxero het volgende:
[..]
Zou je me een PM willen sturen als je wat lessen gehad hebt of je tevreden bent?
[..]
Dan val ik je wel weer lastigquote:Op donderdag 21 april 2011 16:16 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Yo prima, heb over 2 weken 2 lessen dus laat je wel wat weten (ook best veel kans dat ik het vergeet dus dan weet je dat ook vast ).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |