dus uiteindelijk mogen alle namen niet..quote:Op zondag 17 april 2011 20:44 schreef StevenPaul het volgende:
Nog erger zijn die typische randstad namen als: Pim, Bas of Eugenie.
Ja dat had ik ook gelezen inderdaad, maar het zijn nog steeds vrij normale namen (nou ja Shaneequa en Corteeza niet echt dan) en een correlatie vind ik zeker niet genoeg reden om het maar als een kutnaam te beschouwen.quote:Op zondag 17 april 2011 20:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, er is wel zeker een correlatie tussen bepaalde voornamen en de sociaal-economische status van de ouders. En dus ook het gedrag en toekomst van de kinderen.
Pas las ik nog in de krant dat leraressen op de basisschool er bijna automatisch al vanuit gingen dat een 'Kevin' in de klas voor problemen zou zorgen!![]()
Er zijn ook onderzoeken geweest naar maatschappelijke vooruitgang en de voornaam. Bleek dat een heel goede indicator te zijn. Negernamen als Delano, Shaneequa, Corteeza waren gedoemd voor het ghetto en het alleenstaand moederschap. Namen als Kevin, Priscilla, etc konden net naar het VMBO.
quote:Op zondag 17 april 2011 20:49 schreef dandybleu het volgende:
of je kind naar een bepaalde dag noemen
bijv vrijdag ha ha
http://www.spiegel.de/schulspiegel/wissen/0,1518,649421,00.htmlquote:"Kevin ist kein Name, sondern eine Diagnose."
mercedes.. dat meisje in gleequote:Op zondag 17 april 2011 21:21 schreef ChicaChula het volgende:
De twee ergste die ik heb gehoord zijn toch wel voor meisjes:
- Mercedes (?!?!??!)
- Adelheid
![]()
En jongetjes die Bink of Storm heten vind ik ook afschuwelijk.
Het hondje van m'n onderburen heet Bentleyquote:Op zondag 17 april 2011 21:26 schreef linpunt het volgende:
[..]
mercedes.. dat meisje in glee
en in 16 and pregnant.. noemden ze hun zoon Bentley
Dat zie je verkeerd: dit is leedvermaakquote:Op zondag 17 april 2011 21:13 schreef Chocolatebear het volgende:
Waar mensen zich wel niet druk om maken
Dochter van Nicole Kidman heet Sunday.quote:Op zondag 17 april 2011 20:49 schreef dandybleu het volgende:
of je kind naar een bepaalde dag noemen
bijv vrijdag ha ha
oh god, dit is niet eens een grap.. ik ken een belg die Peter Selie heet..quote:Op zondag 17 april 2011 21:35 schreef NelisZ het volgende:
Of gewoon niet nadenken wat de combi voor- en achternaam samen doet...
Denk aan: Maurits Knoop (ja, echt!)
quote:Op zondag 17 april 2011 21:36 schreef linpunt het volgende:
[..]
oh god, dit is niet eens een grap.. ik ken een belg die Peter Selie heet..
Bea Ter Hamquote:Op zondag 17 april 2011 21:35 schreef NelisZ het volgende:
Of gewoon niet nadenken wat de combi voor- en achternaam samen doet...
Denk aan: Maurits Knoop (ja, echt!)
Dit mag niet waar zijnquote:Op zondag 17 april 2011 21:34 schreef Bartcoah het volgende:
Toen ik nog op het middelbaar voortgezet onderwijs zat. Heette twee verschillende kinderen die elkaar nog nooit hadden gezien
Jongen heette Broertje
Meisje heette zusje______________!!!1 ik kon het niet geloven =.=
Wat? zijn dit voor kankerverwekkende namen jongens kom op noem je kind dan Scott ofzo.
Hoe heet jou broertje. die heet broertje
jaaaa hohhhh
Het is iig geen hippe, moderne naam, sterker nog: Sint Brandaan (Saint Brendan) is rond 484 geboren (en rond 577 overleden) en is de beschermheilige van de zeevarenden.quote:
No way!quote:Op zondag 17 april 2011 21:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is iig geen hippe, moderne naam, sterker nog: Sint Brandaan (Saint Brendan) is rond 484 geboren (en rond 577 overleden) en is de beschermheilige van de zeevarenden.
Het verhaal "De reis van Sint Brandaan" is ruim 1000 jaar geleden al geschreven...
Broertje en Zusje zijn vrij gangbare Brabantse namen.quote:Op zondag 17 april 2011 21:34 schreef Bartcoah het volgende:
Toen ik nog op het middelbaar voortgezet onderwijs zat. Heette twee verschillende kinderen die elkaar nog nooit hadden gezien
Jongen heette Broertje
Meisje heette zusje______________!!!1 ik kon het niet geloven =.=
Wat? zijn dit voor kankerverwekkende namen jongens kom op noem je kind dan Scott ofzo.
Hoe heet jou broertje. die heet broertje
jaaaa hohhhh
Brandon heb ik nu ook altijd andere (quote:Op zondag 17 april 2011 21:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is iig geen hippe, moderne naam, sterker nog: Sint Brandaan (Saint Brendan) is rond 484 geboren (en rond 577 overleden) en is de beschermheilige van de zeevarenden.
Het verhaal "De reis van Sint Brandaan" is ruim 1000 jaar geleden al geschreven...
Kool Bloem?quote:Op zondag 17 april 2011 21:42 schreef linpunt het volgende:
[..]
ik wilde vroeger Kool heten.. en met een meneer Bloem trouwen..
Meisje uit mijn klas haar tante heette zo.quote:
Hoe denk je dat het merk Mercedes aan haar naam gekomen is?quote:Op zondag 17 april 2011 21:21 schreef ChicaChula het volgende:
- Mercedes (?!?!??!)
- Adelheid
![]()
En jongetjes die Bink of Storm heten vind ik ook afschuwelijk.
Brandon vind ik ook een verschrikkelijk foute (want Amerikaanse) verbastering van de naam....quote:Op zondag 17 april 2011 21:48 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Brandon heb ik nu ook altijd andere () gedachten bij
[img]http://previous.presstv.i(...)0110122092425047.jpg[/img
Mercedes is een heel normale oude meisjesnaam in Spaanstalige landen.quote:Op zondag 17 april 2011 21:21 schreef ChicaChula het volgende:
- Mercedes (?!?!??!)
ha klassiek mercedes? een pauperbak? ha ha je weet niet wat je zegtquote:Op zondag 17 april 2011 21:58 schreef zeeuws jongetje het volgende:
[..]
Mercedes is een heel normale oude meisjesnaam in Spaanstalige landen.
Heeft verder niks te maken met de gelijknamige pauperbakken.
quote:Op zondag 17 april 2011 21:58 schreef zeeuws jongetje het volgende:
[..]
Mercedes is een heel normale oude meisjesnaam in Spaanstalige landen.
Heeft verder niks te maken met de gelijknamige pauperbakken.
http://www.sevendays.nl/artikel/181384quote:Fokje Modder is 3FM’s schaamnaam 2009
Fokje Modder is uitgeroepen tot schaamnaam van 2009. De lijst met ‘bijzondere’ namen is opgesteld in de Coen en Sander Show op 3FM. Wat begon met een a4’tje aan de muur, eindigde met een lange lijst met namen om je voor te schamen. - Door Dafne Bergsma (nog best een normale naam eigenlijk..)
De winnaars uit 2007 en 2008 zijn Mosterd uit de Fles en Stanley Messie. Kijk hier voor de lijst van 3FM. Alle namen bestaan echt!
7Days maakte een top 20:
1. Sietse Vliegen
2. Sjef Kok
3. Coos Buster
4. Wil Jannie Mosterd uit de Fles
5. Connie Veren
6. Connie Plassen
7. Constant de Klos
8. Constant Lam
9. Cor Netto
10. Mevrouw Rem-Spoor
11. Sjoerd Hilarius
12. Donald Duk
13. Ko Mies
14. Aart Beving
15. Mary Christmas
16. Anna Nas
17. Jim Jack Russell
18. J. E. Buurman
19. H. A. M. Lap
20. Mick Mous
die gaat inderdaad nog welquote:Op zondag 17 april 2011 22:00 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ha klassiek mercedes? een pauperbak? ha ha je weet niet wat je zegt
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 17 april 2011 22:04 schreef dandybleu het volgende:
ha ik heb rood schaamhaar
en mn vriendjes die pesten me wel eens met de naam
"roodschaampje"
ha ha ipv roodkapje
ja ik vond wel een kutgrapje maar ha ha is beetje als zwarte koffie
Als zwarte koffie jouw synonien is voor waardeloze kut grap geef ik je gelijk. Anders niet.quote:Op zondag 17 april 2011 22:04 schreef dandybleu het volgende:
"roodschaampje"
ha ha ipv roodkapje
Bewijsmateriaal willen we zien, anders geloven we je niet. Van www.broodjeaap.nl:quote:
quote:Een aantal jaren geleden heeft Dagblad de Limburger de archieven van Venlo doorzocht. Hierin vonden ze geen mevrouw Billekes Jeuken en dus ook geen Billekes Jeuken II. Toch, houden nog steeds veel mensen vol deze mevrouw gekend te hebben.
Na vele brieven naar Dagblad de Limburger zijn ze opnieuw gaan zoeken, maar nu in heel Nederland. Mevrouw Mien Billekes-Jeuken heeft echter nooit bestaan, wel deden ze een andere ontdekking. Mevrouw Naaktgeboren -in 't Zand bestaat wel en zij woont..... in Venlo.
quote:
Kom Imme...quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:25 schreef Vincent. het volgende:
Mijn nederlands lerares noemde haar kind GALEN, uitgesproken als 'Gay Len'
![]()
Verder ken ik kinderen met de volgende namen: Maan, Sterre, Storm, Trijntje en Imme![]()
Ik moest lachenquote:Op maandag 18 april 2011 13:32 schreef Sant. het volgende:
[..]
Kom Imme...
Dat moet wel een hoer worden!
quote:Op zondag 17 april 2011 22:04 schreef dandybleu het volgende:
"roodschaampje"
ha ha ipv roodkapje
Yann (wat is er mis met Jan?), Rop, Jhon...quote:Op maandag 18 april 2011 13:54 schreef Isabeau het volgende:
Wat ik de meest erge namen vind zijn namen die je anders spelt dan normaal. Van de meest bekende namen zijn er gangbare spelvormen, maar dan moeten ouders weer 'anders' en 'unieker' met hun kind zijn, waardoor die de rest van zijn leven zijn naam moet spellen
Denk aan:
Saskya, Khees, Robinn, Erick etc
Oe, die laatste valt in de categorie 'de ouders wisten eigenlijk ook niet hoe je dat spelt...'quote:Op maandag 18 april 2011 14:01 schreef _Arual_ het volgende:
Yann (wat is er mis met Jan?), Rop, Jhon...
Yann Tiersen. Bekende componist.quote:Op maandag 18 april 2011 14:01 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Yann (wat is er mis met Jan?), Rop, Jhon...
quote:
Tja, als ze haar gewoon Heaven Sent Angel genoemd hadden was het net zo belachelijk geweest.quote:Op maandag 18 april 2011 13:50 schreef Airenu het volgende:
Beau ter Ham
Nevaeh Tnes Legna
Wat een naam
Belachelijker zelfs, gewoon slim aangepakt dus.quote:Op maandag 18 april 2011 17:16 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
[..]
Tja, als ze haar gewoon Heaven Sent Angel genoemd hadden was het net zo belachelijk geweest.
Ik hoop echt dat jij een grote hoax bent.quote:Op maandag 18 april 2011 17:35 schreef dandybleu het volgende:
mn moeder zei altijd toen ik 9 was
"ed raket en nu naar bed"
altijd op kuttijdstip 8 uur savonds ha ha als het lekker gaat schemeren
maarja zo heeft iedereen wat
quote:Op maandag 18 april 2011 19:41 schreef fh101 het volgende:
Of van die Amerikaanse families waarin de kinderen Faith, Hope, Destiny en Tim heten...
Precious, Hope en Hiddious.quote:Op maandag 18 april 2011 19:41 schreef fh101 het volgende:
Of van die Amerikaanse families waarin de kinderen Faith, Hope, Destiny en Tim heten...
Jawel,quote:Op zondag 17 april 2011 20:44 schreef linpunt het volgende:
[..]
dus uiteindelijk mogen alle namen niet..
Nou, je kunt overdrijven.quote:Op maandag 18 april 2011 23:54 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Vlinder doet me altijd denken aan de rouwkaarten die je krijgt na een gevalletje wiegendood.![]()
Alleen al daarom zou ik m'n kind noooooit zo noemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |