Even je ninja-edit meepakken. Ik vraag het omdat jij per definitie zegt dat ik er niets van kan weten omdat ik te jong ben. Ik vraag het omdat jij in een denkbeeld leeft dat ze vroeger alleen kuilen in de weg hadden, en vandaag ook drempels. Dat alles van tegenwoordig negatief is. Wilders word niet berecht omdat hij een mening heeft. Hij word niet berecht omdat hij zijn mening uit. Hij word berecht omdat hij zijn mening KWETSEND uit. Als men het op een normale wijze uit is er niets aan de hand. Wilders heeft er alleen een handje van om geen omgangsvormen te kennen. Dit overigens net als een grote lading ouderen tegenwoordig. "O, hij is zo jong. Wat kan hij er van weten.".quote:Op vrijdag 15 april 2011 23:53 schreef Clan het volgende:
Maar wat jij nu doet is waar dat dat hele proces nu over gaat, iemand heeft een mening in dit land en moet zich verantwoorden anders dan wordt hij verooreeld, wat jij nu ook al staat te doen met je antwoord 'dat zou je sieren' je zet mij dus onder druk om een antwoord te geven, maar daar werk ik niet aan mee,
Zoals Joseph K op het einde zei; "Als een hond"
Nu moet ik wel even reageren Esses, je bent echt erg bevooroordeeld in je mening, je zei net al zoiets dat mijn generatie het had over 'vroeger was het beter', Sorry maar dat is de generatie van voor de oorlog die dat zei, ik ben van de jaren 40 en niet van de jaren 10, vroeger vond ik het echt niet beter op econmisch gezicht, maar mensen hadden nog wel recht op hun mening zonder daar verantwoording voor te hoeven afleggenquote:Op zaterdag 16 april 2011 00:06 schreef Esses het volgende:
[..]
Jij hebt recht op een mening, helaas is dat zo in dit land. Soms zou ik dat anders willen zien. Alleen als jij het nodig vind om je mening te ventileren, moet je ook de gevolgen (in de vorm van verklaren) accepteren.
[..]
Waarschijnlijk omdat wij daar heel veel gastarbeiders naar toe haalden (Tilburg), omdat wij zelf vertikten om het vieze werk te doen. Wat wij overigens nog steeds doen.
[..]
Dit kan zeer waarschijnlijk komen door een cultuurverschil met het gebrek aan inburgering welke er op dat moment was. Men was er niet van gediend als ze zelf aangesproken werden op het gedrag van de kinderen en het zelf handig op straat afhandelen door de politie (zoals in hun eigen land) paste niet in het Nederlandse beeld. Om heel eerlijk tezijn is dat de eigen schuld. Daarbij halen wij grote gezinnen over voor slecht betaald, zwaar werk. Wat dus financiele nood tot gevolg eheft. Deze gezinnen hebben minder leefruimte wat gelijk weer een privacy probleem met zich mee brengt. Allemaal redenen. Maar in jouw geval gok ik dat het een "eigen ervaring" word. Ik zou hem graag horen.
[..]
Waarom moet ik het aan je vrouw vragen? Is die zelf slachtoffer geworden? Want in dat geval begin ik jouw haat te begrijpen. Indien niet, waarschijnlijk omdat zij het zelfde ziet, hoort, denkt als jij. Immers je brengt al een groot deel van je leven met elkaar door. Maar mogelijk dat zij wel met harde feiten kan komen, en dan niet van 50 jaar terug, maar gewoon lekker van het hier en nu.
Van Helsinki kun je toch ook snel met de boot naar Sint Petersburg en de hoofdstad van, wat ligt daar ook weer, Estland?quote:Op zaterdag 16 april 2011 00:28 schreef Cobra4 het volgende:
Ik heb net een grote fout gemaakt. Ik heb foto's van een bezoek aan Helsinki zitten bekijken. Nu wil ik weer terug......
Snel maar weer een bezoek plannen,
Hoi lieve Maitje!quote:
Heb het elke dag met de foto van m'n ouders en ik bij binnenkomst van mijn eindoefeningquote:Op zaterdag 16 april 2011 00:28 schreef Cobra4 het volgende:
Ik heb net een grote fout gemaakt. Ik heb foto's van een bezoek aan Helsinki zitten bekijken. Nu wil ik weer terug......
Snel maar weer een bezoek plannen,
Naar Tallin.quote:Op zaterdag 16 april 2011 00:29 schreef Clan het volgende:
[..]
Van Helsinki kun je toch ook snel met de boot naar Sint Petersburg en de hoofdstad van, wat ligt daar ook weer, Estland?
Ik heb wel eens mensen gesproken die zo'n boottrip hebben genomen van Helsinki naar Tallin en Sint Petersburg en dan terug naar Helsinki, volgens hun duurde de reis helemaal niet zo lang.quote:Op zaterdag 16 april 2011 00:32 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Naar Tallin.Veel Finnen doe dat om goedkoop drank en peuken te scoren.
Ja film was leuk.. gezellige avond gehadquote:
Heel even maar hoorquote:Op zaterdag 16 april 2011 00:30 schreef Clan het volgende:
[..]
Goedenacht Maitje, je komt de 'oude mannen' nog even vergezellen?
Jij gaat zeker nog uit als wij naar bed gaan?quote:Op zaterdag 16 april 2011 00:35 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ja film was leuk.. gezellige avond gehad
[..]
Heel even maar hoor
Haha nee hoorquote:Op zaterdag 16 april 2011 00:36 schreef Clan het volgende:
[..]
Jij gaat zeker nog uit als wij naar bed gaan?
Tallinn is 1,5 uur varen. St Petersburg een uur of 6.quote:Op zaterdag 16 april 2011 00:35 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik heb wel eens mensen gesproken die zo'n boottrip hebben genomen van Helsinki naar Tallin en Sint Petersburg en dan terug naar Helsinki, volgens hun duurde de reis helemaal niet zo lang.
daarna juist stappen!quote:Op zaterdag 16 april 2011 00:36 schreef Maitje het volgende:
[..]
Haha nee hoor. Ben net terug van een etentje en bios met mijn vriendinnen. Was meer dan zat
Nou, 1 moet nog een stukje rijden met de auto naar huis, de ander moet morgen werken. Was geen goed planquote:
Dus je hebt ER alleen gelaten met die nicht?quote:
quote:Op zaterdag 16 april 2011 00:39 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dus je hebt ER alleen gelaten met die nicht?
lol whut?quote:Op zaterdag 16 april 2011 00:39 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Hij is geen nicht. Morgen zal je een nicht meemaken met lange scherpe nagels!
Dat zeg ik!quote:Op zaterdag 16 april 2011 00:39 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Hij is geen nicht. Morgen zal je een nicht meemaken met lange scherpe nagels!
Nee nee, hij was mee om mijn neef te ontmoeten. Mijn neef is nu met mijn broertje en een stel vrienden mee stappen, iets wat ER niet aan kan vanwege de drukte in die tentjesquote:Op zaterdag 16 april 2011 00:40 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat zeg ik!ER was thuis met Stalin/nicht.
Is dat van Talinn, of van St Petersburg?, want 6 uur op de boot vind ik wel lang, maar goed, Sint Petersburg lijkt me wel een mooie stad om eens te bezoeken.quote:Op zaterdag 16 april 2011 00:38 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Tallinn is 1,5 uur varen. St Petersburg een uur of 6.
Arme Leenaquote:Op zaterdag 16 april 2011 00:40 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat zeg ik!ER was thuis met Stalin/nicht.
Vanuit Helsinki.quote:Op zaterdag 16 april 2011 00:43 schreef Clan het volgende:
[..]
Is dat van Talinn, of van St Petersburg?, want 6 uur op de boot vind ik wel lang, maar goed, Sint Petersburg lijkt me wel een mooie stad om eens te bezoeken.
Neuh, ben slechts lichtjes aangeschoten. ER ligt alweer naast me te snurkenquote:Op zaterdag 16 april 2011 00:44 schreef Clan het volgende:
[..]
Iedereen komt hier met een stuk in de kraag langs?
Awwwwwwquote:
quote:
Welterusten Maitje!quote:Op zaterdag 16 april 2011 00:50 schreef Maitje het volgende:
Heren en dame!
Ik wens u allen een goede nachtrust!
Slaap lekker goddelijke dame.quote:Op zaterdag 16 april 2011 00:50 schreef Maitje het volgende:
Heren en dame!
Zo ken ik er nog een stuk of wat. En om heel eerlijk te zijn, ook uit jouw posts blijkt dat. Misschien economisch niet, maar de rest wel.quote:Op zaterdag 16 april 2011 00:27 schreef Clan het volgende:
[..]
Nu moet ik wel even reageren Esses, je bent echt erg bevooroordeeld in je mening, je zei net al zoiets dat mijn generatie het had over 'vroeger was het beter', Sorry maar dat is de generatie van voor de oorlog die dat zei, ik ben van de jaren 40 en niet van de jaren 10, vroeger vond ik het echt niet beter op econmisch gezicht,
Nee want enige vorm van twijfel, of vragen was uit den bozen, vooral als iemand ouder was.quote:maar mensen hadden nog wel recht op hun mening zonder daar verantwoording voor te hoeven afleggen
God, ga jij eens als de wiedeweerga een toets begrijpend lezen volgen ofzo. Want dat zeg ik niet. Ik zeg niet dat ik het er niet mee eens ben dat mensen hun eigen mening mogen hebben. Enkel dat ze hem moeten kunnen verdedigen. En als ik het mij goed herinner zei ik dat ik er bij SOMMIGE PERSONEN over twijfelde. Dat is iets anders.quote:Je geeft aan dat je het er niet mee eens bent dat mensen recht op hun mening hebben in dit land, en daar eindigt onze discussie.
Ik denk dat jij een cursus begrijpend lezen moet gaan volgen.quote:Ik raad je aan na wat wetenschappelijk onderbouwde studies over de Nederlandse geschiedenis, ook even de boeken van George Orwell ( 1984 ) en Franz Kafka ( Der Prozess ) te lezen, en misschien nog even de hele aanleiding naar WOII, want je begint nu erg radicaal rechtse uitspraken te doen.
Clan, jij bent een simpele. Ongetwijfeld echt te simpel voor woorden. Ik zeg niet dat wij allemaal gelijk moeten zijn, ik heb geen communistische denkbeelden, ik zeg niet dat de ene persoon minder is dan de ander. De enige die dat hier zegt ben jij. Jij beschouwd islamitische medemensen als "minderwaardig". Ik ben niet diegene die dat gezegd heeft. Ja, wij zijn allemaal gelijk(waardig). Met allemaal gelijk zijn kan je ook opvatten: niemand is beter dan de ander.quote:Het lijkt er meer en meer op dat je mensen niet als gelijkwaardig beschouwt, terwijl het daar in de Nederlandse grondwet werkelijk om draait, we zijn niet gelijk maar wel gelijkwaardig, maar jij wilt dat we allemaal gelijk zijn en dan kom je in het vaarwater terrecht van de Nazi politiek,
Klopt, en gelukkig zitten er in sommige lagen van onze, en de Amerikaanse, politiek mensen met een beetje verstand. Waarin je je mening mag uiten, maar waarin je elkaar niet mag beledigen.quote:en dat is wat Amerika ons sinds 1945 heeft proberen in te peperen, want in de VS kan je zeggen wat je wilt, dat heet namelijk vrijheid.
Ik heb het idee dat jij echt te dom bent voor woorden. Ik zeg nergens dat iedereen gelijk is (als in de Nazi manier, iedereen er hetzelfde uit ziet, zelfde kleurtje). Aan de hand van jouw posts denk ik eerder dat jij in staat bent alles wat getint is af te knallen. Ik zeg niet dat iedereen hetzelfde moet zeggen, jij bent diegene die dat telkens zegt. Ik zeg niet dat iedereen hetzelfde moet doen. Dat zijn dingen die ik VOLGENS jou zeg. Jij bent iemand die uitermate goed voor een of andere spindoctor kan spelen van een politicus. Uit jou komt leugen na leugen.quote:Jij hebt helaas een maatschappij voor ogen waarin iedereen gelijk is, iedereen hetzelfde zegt, hetzelfde doet, en dat is een maatschappij die wij toch hopelijk niet willen.
Goh, vertel mij wat nieuws. Vertel mij ook dat ik mij daar van af keer.quote:Als je de Geschiedenis van het wapen van de Kmar erop na leest hebben ze één zwarte bladzijde, en dat is dat de Marechaussee in WOII op grote schaal heeft meegeholpen aan het vervolgen van 'andersdenkenden',
Ik vind het sneu dat jij te dom bent voor woorden en de cursus begrijpend lezen echt ver aan jou voorbij gegaan is. Ik heb zelfs medelijden met jouw omgeving.quote:en ik vind het sneu om te lezen dat ook jij symphatieën hebt voor deze vorm van samenleving.
Ik geef al een aantal maal duidelijk aan, het gaat mij er niet om wat voor mening hij heeft. Het gaat mij er niet om dat hij zijn mening uit. Het gaat mij er om dat hij zijn mening beledigend uit. Dat is net zoiets als dat jij mij hier voor een nazi loopt uit te maken. Als jij enig verstand in je zotte kop had had jij wel anders gereageerd.quote:En nu begrijp ik ook je 'woede' over de meningsuiting van Geert Wilders, het draait dus niet zo zeer om de inhoud, maar het draait erom dat hij een mening geeft, en jij ziet dat liever niet in een maatschappij, maar neem van mij aan, dat is zoals de Nederlandse maatschappij in elkaar steekt!
En dat heet wijsheid.
Mis Brahms, Misses Slocombe, Captain peacock, volgens mij is hij de laatste van de serie die is overleden.quote:
Welterusten Maitjequote:Op zaterdag 16 april 2011 00:50 schreef Maitje het volgende:
Heren en dame!
Ik was vroeger best wel verliefd op Miss Brahms.quote:Op zaterdag 16 april 2011 00:52 schreef Clan het volgende:
[..]
Mis Brahms, Misses Slocombe, Captain peacock, volgens mij is hij de laatste van de serie die is overleden.
Dat dus. Anders PM'en jullie maar verder met deze discussie. Graag. Dank u.quote:Op zaterdag 16 april 2011 00:52 schreef Cobra4 het volgende:
Esses en Clan, zo kan ie wel weer. Laten we het hier gezellig houden.
Miss Brahms, ik ken haar nog van Dad's army, en natuurlijk tot haar dood, twee jaar geleden, minstens 20 jaar in Eastenders, jammer allemaal, dat waren zo'n leuke series vroegerquote:Op zaterdag 16 april 2011 00:53 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik was vroeger best wel verliefd op Miss Brahms.
Dat dus. Nu in bed Discovery Channel kijken en binnen het halfuur mijn oogjes dicht doen.quote:Op zaterdag 16 april 2011 00:56 schreef Thaboel het volgende:
Lekker een peukie+biertje op de bank south park aan het kijken. Het leven is zo slecht nog niet
Ja, Eastenders, de enige soap die ik wel eens keek.quote:Op zaterdag 16 april 2011 00:57 schreef Clan het volgende:
[..]
Miss Brahms, ik ken haar nog van Dad's army, en natuurlijk tot haar dood, twee jaar geleden, minstens 20 jaar in Eastenders, jammer allemaal, dat waren zo'n leuke series vroeger
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |