quote:
Op zaterdag 16 april 2011 00:27 schreef Clan het volgende:[..]
Nu moet ik wel even reageren Esses, je bent echt erg bevooroordeeld in je mening, je zei net al zoiets dat mijn generatie het had over 'vroeger was het beter', Sorry maar dat is de generatie van voor de oorlog die dat zei, ik ben van de jaren 40 en niet van de jaren 10, vroeger vond ik het echt niet beter op econmisch gezicht,
Zo ken ik er nog een stuk of wat. En om heel eerlijk te zijn, ook uit jouw posts blijkt dat. Misschien economisch niet, maar de rest wel.
quote:
maar mensen hadden nog wel recht op hun mening zonder daar verantwoording voor te hoeven afleggen

Nee want enige vorm van twijfel, of vragen was uit den bozen, vooral als iemand ouder was.
quote:
Je geeft aan dat je het er niet mee eens bent dat mensen recht op hun mening hebben in dit land, en daar eindigt onze discussie.
God, ga jij eens als de wiedeweerga een toets begrijpend lezen volgen ofzo. Want dat zeg ik niet. Ik zeg niet dat ik het er niet mee eens ben dat mensen hun eigen mening mogen hebben. Enkel dat ze hem moeten kunnen verdedigen. En als ik het mij goed herinner zei ik dat ik er bij SOMMIGE PERSONEN over twijfelde. Dat is iets anders.
quote:
Ik raad je aan na wat wetenschappelijk onderbouwde studies over de Nederlandse geschiedenis, ook even de boeken van George Orwell ( 1984 ) en Franz Kafka ( Der Prozess ) te lezen, en misschien nog even de hele aanleiding naar WOII, want je begint nu erg radicaal rechtse uitspraken te doen.
Ik denk dat jij een cursus begrijpend lezen moet gaan volgen.
quote:
Het lijkt er meer en meer op dat je mensen niet als gelijkwaardig beschouwt, terwijl het daar in de Nederlandse grondwet werkelijk om draait, we zijn niet gelijk maar wel gelijkwaardig, maar jij wilt dat we allemaal gelijk zijn en dan kom je in het vaarwater terrecht van de Nazi politiek,
Clan, jij bent een simpele. Ongetwijfeld echt te simpel voor woorden. Ik zeg niet dat wij allemaal gelijk moeten zijn, ik heb geen communistische denkbeelden, ik zeg niet dat de ene persoon minder is dan de ander. De enige die dat hier zegt ben jij. Jij beschouwd islamitische medemensen als "minderwaardig". Ik ben niet diegene die dat gezegd heeft. Ja, wij zijn allemaal gelijk(waardig). Met allemaal gelijk zijn kan je ook opvatten: niemand is beter dan de ander.
quote:
en dat is wat Amerika ons sinds 1945 heeft proberen in te peperen, want in de VS kan je zeggen wat je wilt, dat heet namelijk vrijheid.
Klopt, en gelukkig zitten er in sommige lagen van onze, en de Amerikaanse, politiek mensen met een beetje verstand. Waarin je je mening mag uiten, maar waarin je elkaar niet mag beledigen.
quote:
Jij hebt helaas een maatschappij voor ogen waarin iedereen gelijk is, iedereen hetzelfde zegt, hetzelfde doet, en dat is een maatschappij die wij toch hopelijk niet willen.
Ik heb het idee dat jij echt te dom bent voor woorden. Ik zeg nergens dat iedereen gelijk is (als in de Nazi manier, iedereen er hetzelfde uit ziet, zelfde kleurtje). Aan de hand van jouw posts denk ik eerder dat jij in staat bent alles wat getint is af te knallen. Ik zeg niet dat iedereen hetzelfde moet zeggen, jij bent diegene die dat telkens zegt. Ik zeg niet dat iedereen hetzelfde moet doen. Dat zijn dingen die ik VOLGENS jou zeg. Jij bent iemand die uitermate goed voor een of andere spindoctor kan spelen van een politicus. Uit jou komt leugen na leugen.
quote:
Als je de Geschiedenis van het wapen van de Kmar erop na leest hebben ze één zwarte bladzijde, en dat is dat de Marechaussee in WOII op grote schaal heeft meegeholpen aan het vervolgen van 'andersdenkenden',
Goh, vertel mij wat nieuws. Vertel mij ook dat ik mij daar van af keer.
quote:
en ik vind het sneu om te lezen dat ook jij symphatieën hebt voor deze vorm van samenleving.
Ik vind het sneu dat jij te dom bent voor woorden en de cursus begrijpend lezen echt ver aan jou voorbij gegaan is. Ik heb zelfs medelijden met jouw omgeving.
quote:
En nu begrijp ik ook je 'woede' over de meningsuiting van Geert Wilders, het draait dus niet zo zeer om de inhoud, maar het draait erom dat hij een mening geeft, en jij ziet dat liever niet in een maatschappij, maar neem van mij aan, dat is zoals de Nederlandse maatschappij in elkaar steekt!
En dat heet wijsheid.
Ik geef al een aantal maal duidelijk aan, het gaat mij er niet om wat voor mening hij heeft. Het gaat mij er niet om dat hij zijn mening uit. Het gaat mij er om dat hij zijn mening beledigend uit. Dat is net zoiets als dat jij mij hier voor een nazi loopt uit te maken. Als jij enig verstand in je zotte kop had had jij wel anders gereageerd.
Jij bezit geen wijsheid.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]