Pos. | Rijder | Team | Punten |
1 | Sebastian Vettel | Red Bull | 50 |
2 | Jenson Button | McLaren | 26 |
3 | Lewis Hamilton | McLaren | 22 |
4 | Mark Webber | Red Bull | 22 |
5 | Fernando Alonso | Ferrari | 20 |
6 | Felipe Massa | Ferrari | 16 |
7 | Vitaly Petrov | Lotus Renault | 15 |
8 | Nick Heidfeld | Lotus Renault | 15 |
9 | Kamui Kobayashi | Sauber | 6 |
10 | Sebastien Buemi | Scuderia Toro Rosso | 4 |
11 | Michael Schumacher | Mercedes Grand Prix | 2 |
12 | Adrian Sutil | Force India F1 | 2 |
13 | Paul di Resta | Force India F1 | 2 |
14 | Nico Rosberg | Mercedes Grand Prix | 0 |
15 | Jaime Alguersuari | Scuderia Toro Rosso | 0 |
16 | Sergio Perez | Sauber | 0 |
17 | Jarno Trulli | Team Lotus | 0 |
18 | Jerome d` Ambrosio | Virgin Racing | 0 |
19 | Timo Glock | Virgin Racing | 0 |
20 | Rubens Barrichello | Williams | 0 |
21 | Pastor Maldonado | Williams | 0 |
22 | Heikki Kovalainen | Team Lotus | 0 |
23 | Vitantonio Liuzzi | HRT F1 Team | 0 |
24 | Narain Karthikeyan | HRT F1 Team | 0 |
Pos. | Team | Punten |
1 | Red Bull | 72 |
2 | McLaren | 48 |
3 | Ferrari | 36 |
4 | Lotus Renault | 30 |
5 | Sauber | 6 |
6 | Scuderia Toro Rosso | 4 |
7 | Force India F1 | 4 |
8 | Mercedes Grand Prix | 2 |
9 | Team Lotus | 0 |
10 | Virgin Racing | 0 |
11 | Williams | 0 |
12 | HRT F1 Team | 0 |
Datum | Tijd | Programma |
Za 16 april | 07.55-09.15 uur | RTL GP: Formule 1 - China - Kwalificatie |
Zo 17 april | 08.00-08.55 uur | RTL GP: Formule 1 - China - Pre-show |
Zo 17 april | 08.55-11.00 uur | RTL GP: Formule 1 - China - Race |
Zo 17 april | 20.00-21.00 uur | RTL GP: Formule 1 - China - Samenvatting |
Datum | Tijd | Programma |
Za 16 april | 07.00-09.30 uur | BBC1: Formule 1 - China - Kwalificatie |
Zo 17 april | 08.00-11.10 uur | BBC1: Formule 1 - China - Race |
Zo 17 april | 20.00-21.00 uur | BBC3: Formule 1 - China - Samenvatting |
Dag | Minimum | Maximum | Neerslagkans | Weerbeeld |
Vrijdag | 13 °C | 26 °C | 50 % | buien |
Zaterdag | 11 °C | 16 °C | 20 % | deels bewolkt |
Zondag | 10 °C | 20 °C | 0 % | deels bewolkt |
Over 5 jaar gaan de races allemaal zo, groener kan nietquote:Op vrijdag 15 april 2011 08:52 schreef Swindler het volgende:
Renault komt Heidfeld even ophalen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekkere link die een hoop rotzooi wil installeren.. Zo belangrijk is de training nou ook weer nietquote:Op vrijdag 15 april 2011 08:21 schreef Tarado het volgende:
Nog een linkje voor live stream (bbc)
http://www.lshunter.tv/in(...)out=popup&Itemid=207
Bij mij niet, misschien heb ik die "rotzooi"alquote:Op vrijdag 15 april 2011 09:03 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Lekkere link die een hoop rotzooi wil installeren.. Zo belangrijk is de training nou ook weer niet
Bij mij ook niet maar heb een macquote:Op vrijdag 15 april 2011 09:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bij mij niet, misschien heb ik die "rotzooi"al
Wil niet zeggen dat er weinig spektakel is. Red Bull's en McLaren's die met elkaar vechten en de gevechten erachter kunnen interessant zijn. Schumacher met Kobayashi bijvoorbeeld, net zoals in Maleisie.quote:Op vrijdag 15 april 2011 01:33 schreef Burnie88 het volgende:
Ik verwacht weinig spektakel dit weekend. Droge omstandigheden en Red Bull zal ongetwijfeld zijn KERS onder de knie hebben onderhand. Dus een 1-2 voor Red Bull en daarachter McLaren. Ben benieuwd of Lotus Renault haar vorm kan vasthouden.
Oude banden vs nieuwe banden, dat had zelfs de oma van WalterSochbak gekunt, om even een quote aan te halen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 09:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat er weinig spektakel is. Red Bull's en McLaren's die met elkaar vechten en de gevechten erachter kunnen interessant zijn. Schumacher met Kobayashi bijvoorbeeld, net zoals in Maleisie.
Het was niet Alonso die klaagde over het "blocken"quote:Op vrijdag 15 april 2011 09:16 schreef Ermanon het volgende:
Eens kijken of iemand hier straks ook een straf krijgt als die Alonso "blockt".
Ben met je eens dat ie niet altijd slim rond reedt, maar dit was toch echt Schumi's fout hoorquote:Op vrijdag 15 april 2011 13:57 schreef Sinister-D- het volgende:
Die Albers actie in de OPWas alweer vergeten hoeveel domme acties Albers alweer had uitgehaald
![]()
Schumacher had de beweging al ingezet als ik het goed zie op dat fragment. Het is de ronde richting startgrid, Albers had geen reden om zo hard te moeten rijden. En al had ie dat wel, dan had hij zich er gewoon aan moeten verwachten dat er trage rijders op de baan zijn, al was het maar voor die coureurs om benzine te sparen. Maar ik ben het met je eens dat Schumacher daar een ietwat vreemde manoeuvre maakt, maar zoals ik al zei: diegene die vanachter komt moet er op kunnen anticiperen. En zeker als het een blinde bocht is zoals deze, moet je in je achterhoofd houden dat er op dat moment geen race bezig is.quote:Op vrijdag 15 april 2011 17:23 schreef Atreidez het volgende:
Jij hebt t alleen over langzaam rijden? Je ziet toch duidelijk dat Schumi van rechts ineens naar links gaat, psies op t moment dat Albers langs komtAlbers raakt ook alleen het linkervoorwiel van de Ferrari, niet de achterkant.
beetje fout van het team , , albers moest sneller rijden om banden op temperatuur te laten komen , het team had moeten zeggen wie waar reed, schumi had ook in z,n spiegels kunnen kijkenquote:Op vrijdag 15 april 2011 13:57 schreef Sinister-D- het volgende:
Die Albers actie in de OPWas alweer vergeten hoeveel domme acties Albers alweer had uitgehaald
![]()
gefrustreerd mannetjequote:
quote:
Morgen is het om 9 uur...quote:Op zaterdag 16 april 2011 08:12 schreef Sinister-D- het volgende:
Gvd, uur eerder begonnen dan ik dacht
voor Q3 is dat een optie. Maar die eerste run van Mercedes in Q2 op harde banden slaat nergens op.quote:Op zaterdag 16 april 2011 08:38 schreef Karstman het volgende:
Daarbij als je het voor mekaar krijgt om een sessie door ter komen zonder zachte banden te gebruiken heb je morgen een setje meer.
Q3.quote:
quote:
oh ja koffie goed planquote:Op zaterdag 16 april 2011 08:42 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
tis nog vroeg, met maar 1 koffie op
Chinese namaakquote:Op zaterdag 16 april 2011 08:45 schreef kepler het volgende:
Haha, wat is dat nu weer voor een hijskraan
Chineese tractor, stond gister nog te ploegenquote:Op zaterdag 16 april 2011 08:45 schreef kepler het volgende:
Haha, wat is dat nu weer voor een hijskraan
quote:
pech, daar was tiequote:
Gelukkig heb ik dat gemist.quote:
Ja, Hugo Boss heeft een wedstrijd online gehouden voor het ontwerp van hun overall voor verschillende GP's, dit zal wel 1 van die designs zijnquote:
Vind ze wel vet.quote:Op zaterdag 16 april 2011 09:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ja, Hugo Boss heeft een wedstrijd online gehouden voor het ontwerp van hun overall voor verschillende GP's, dit zal wel 1 van die designs zijn
Ze hebben met kers de auto op spanning gezet.quote:Op zaterdag 16 april 2011 09:13 schreef kepler het volgende:
Is vettel vergeten z'n broek aan te trekken en durft tie niet uit te stappen?
lolquote:Op zaterdag 16 april 2011 09:15 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Ze hebben met kers de auto op spanning gezet.
Dat is opzich een logische verklaringquote:Op zaterdag 16 april 2011 09:15 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Ze hebben met kers de auto op spanning gezet.
Hoop dat hij morgen 2de wordt.quote:
ik vind Alonso ook een zeer goede coureur maar dat eeuwige gejank kan ik ook niet uitstaan.quote:Op zaterdag 16 april 2011 10:35 schreef Tarado het volgende:
Tjonge die jongen (Vettel) rijdt een geweldig rondje en dan wordt erover dat vingertje gezeurd, er moet altijd wat te zeiken blijven.
Wel hopen dat hij morgen wat meer tegenstand krijgt
Di Resta doet het erg goedquote:Op zaterdag 16 april 2011 11:34 schreef Sinister-D- het volgende:
En kijk die Belg eens gaan, enkel langzamer dit weekend dan Glock in VT3 en dat was maar 0,06 seconden. Vind ik niet slecht van een rookie in z'n 3de race tegenover een coureur met al 'n jaar ervaring bij zijn huidige team![]()
Zelfde geld ook weer voor Di Resta trouwens
De laatste tijd begint duidelijk te worden dat Vettel het zoontje is van Yoda. Met z'n quasi diepzinnige uitspraken. Ik vond Horner wel mooi reageren toen de BBC 'm in Australië vroeg naar de betekenis van de woorden van Vettel "well I guess it must've meant something to him."quote:Op zaterdag 16 april 2011 12:11 schreef Hoogheid het volgende:
en het domste is na elke overwinning het standaard cliché boordradiogesprek: 'Great work guys, it's a pleasure to race with you every week, we kept our heads cool. We won again. Good work thank you all!'En op de persconferenties net zo. Sebastian Cliché.
Mark Webber, arguably the most outspoken driver in F1, has refused to heap scorn on his team after dropping out in Q1 in China.quote:Op zaterdag 16 april 2011 12:39 schreef Mikkie het volgende:
Prima, Webber en z'n engineer/mechanics dan. Je bent gewoon een rukker als je bij een team als RB zit en je komt Q1 niet eens door terwijl er geen technische problemen waren.
quote:Webber komt zonder KERS niet door Q1
Mark Webber heeft in China zijn seizoen vooralsnog vervolgd in mineur. De Red Bull-coureur start slechts als achttiende nadat er op zaterdag van alles mis ging.
Het loopt vooralsnog voor geen meter bij de Australiër, die in Melbourne en Sepang ook al niet kon imponeren en telkens slachtoffer wordt van allerlei problemen waar hij zelf weinig aan kan doen.
Ook in Sjanghai was het weer raak: het KERS-systeem van Webber functioneerde niet langer. Een uitgebreide reparatie ten spijt moest hij zich zonder hulpmiddelen kwalificeren. Het team koos ervoor hem in de slotfase van Q1 op harde banden te laten rijden.
Een dure inschattingsfout, zo bleek enkele minuten later. Pastor Maldonado kegelde Webber uit de kwalificatie. We dachten snel genoeg te zijn om geen gebruik te hoeven maken van de zachte band, maar dat bleek een misvatting, verklaart Webber aan RTL.
Ik slaagde er niet in de banden optimaal te laten werken. Dat is kort samengevat ons probleem, vervolgt hij. Natuurlijk was ik sneller geweest op zachte banden, daar hebben we ons aan de pitmuur op verkeken. Helaas, het is niet anders.
De grote vraag is nu natuurlijk wat de Red Bull-coureur in de race nog voor elkaar kan boksen. We gaan daar vanavond uitgebreid over nadenken. Ik hoop boven alles dat ik tijdens de race meer dan vijf ronden achter elkaar kan rijden, want daar kwam het vandaag niet van.
Dat maakt het nog onduidelijker...quote:Op zaterdag 16 april 2011 16:50 schreef ari_zahav het volgende:
Hij zat op een OK te wachten om uit te stappen van de FIA volgens de BBC.
Het feit dat het vooraan misschien saai is, zegt toch niets over de rest van het veld?quote:Op zaterdag 16 april 2011 16:10 schreef LDS het volgende:
Ben vanavond laat thuis, en overwoog om morgenvroeg vroeg op te staan, aangezien als de herhaling kijken er niet in zit. Maar nu ik zie dat Vettel op pole staat, laat dan maar weer.
Nummer 2 is de eerste verliezer en daarmee het kijken niet waard. Je gaat de courer/team/bedrijf/sponsor toch niet belonen voor het feit dat ze niet kunnen meedoen om de overwinning.quote:Op zaterdag 16 april 2011 16:57 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het feit dat het vooraan misschien saai is, zegt toch niets over de rest van het veld?
Alle andere coureurs stonden al bijna te douchenquote:Op zaterdag 16 april 2011 16:50 schreef ari_zahav het volgende:
Inderdaad;quote:Op zaterdag 16 april 2011 16:50 schreef ari_zahav het volgende:
maar deze is ook wel grappig;quote:Op zaterdag 16 april 2011 18:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Inderdaad;
FIA post-qualifying press conference - China
Q. Sebastian, you sat in the car for two minutes when you finally came into parce ferme before you were given the thumbs up to get out. What was the reason behind that?
SV: Well it was pretty easy. With the new regulations and the fixed weight distribution the FIA has the chance whenever they want to check that and unless I get a thumbs up and it is okay from an official that I can jump out of the car I have to remain seated. Otherwise, if I do it the other way around I might get into trouble. Maybe I didn't see him or didn't see the steward the first time so I ended up waiting and waiting until we clarified and someone said okay it is good to go out
quote:Due to an engine vibration, his age and another pole position Vettel has to remain in the car due to an unwanted erection
Eventjes, maar ook Zondag hier, dus nog niet zo lang wakker.quote:Op zondag 17 april 2011 08:30 schreef Atreidez het volgende:
Mogge! Maar jij bent al even wakker toch?
Was vorige week ook, maar tijdens de race lopen ze weer gelijkquote:Op zondag 17 april 2011 08:47 schreef -moppie- het volgende:
Ze lopen bij rtl een paar minuten achter..
Gelijk met de duitsers idd.quote:Op zondag 17 april 2011 08:49 schreef kepler het volgende:
[..]
Was vorige week ook, maar tijdens de race lopen ze weer gelijk
Vlotter zit vast?quote:Op zondag 17 april 2011 08:51 schreef Sinister-D- het volgende:
Oe, motor verzopen, geen leiding los. Klink alsof ik weer aan m'n Vespa aan het sleutelen ben
Doornbosquote:Op zondag 17 april 2011 09:02 schreef LeaderRoel het volgende:
Ik wil geen Robert Doornbos als medecommentator!
Erger dan David Coulthard
Hij zal er wel de eerste stint achter zittenquote:Op zondag 17 april 2011 09:02 schreef Sinister-D- het volgende:
Zou Webber d'r vanaf gaan in de eerste bocht? Door frustatie teveel willen? En hij heeft Trulli in de buurt
Heerlijk om naar te kijken, gebeurt altijd wel iets met die kerelquote:
Brundle ookquote:Op zondag 17 april 2011 09:20 schreef Sinister-D- het volgende:
Rechter achterwiel van Jaime zag er wat wobbelig uit
edit: voila, d'r af, had het goed gezien dus![]()
Jaquote:Op zondag 17 april 2011 09:20 schreef Karstman het volgende:
Zit Doornbos bij Olav Mol op schoot? Zit zelf BBC te kijken
Hoe minder er over die huilie wordt gepraat hoe beterquote:Op zondag 17 april 2011 09:25 schreef Sinister-D- het volgende:
Waar zijn de Alonsobashers eigenlijk. Ben de verwachte opmerking aan het zoeken: ''zie je wel, het racemietje kan Massa weer eens niet langs, zal wel weer een teamorder komen!''
Omdat McLaren loopt te prutsenquote:
verbeterdquote:Op zondag 17 april 2011 09:31 schreef Karstman het volgende:
[..]
Omdat McLaren Button loopt te prutsen
Tanken?quote:Op zondag 17 april 2011 09:34 schreef DeeBee het volgende:
Alonso langer getankt denk, want stond echt seconden langer stil...
quote:Op zondag 17 april 2011 09:34 schreef DeeBee het volgende:
quote:Op zondag 17 april 2011 09:34 schreef DeeBee het volgende:
Die wint toch niet want gaat voor 3 stopsquote:
Hoezo moet hij er 3?quote:Op zondag 17 april 2011 09:36 schreef wdn het volgende:
[..]
Die wint toch niet want gaat voor 3 stops
Ligt er maar net aan waar je weer terug komt op de baanquote:
Hij kwam in de 12de ronde al binnen = 3 stops.quote:
Vettel ligt 5 sec achter Rosbergquote:Op zondag 17 april 2011 09:37 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan waar je weer terug komt op de baanVettel heeft dik tijd verloren achter Petrov.
Hij is een plek kwijt. Lijkt me genoeg straf.quote:Op zondag 17 april 2011 09:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Krijgt Button eigenlijk nog straf voor die pitstop?
Neuh denk het nietquote:Op zondag 17 april 2011 09:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Geen idee.quote:Op zondag 17 april 2011 09:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Daarom, het lijkt me wel een overtreding. Misschien zijn de stewards bang dat hij het dan weer verkeerd doet bij de S&G.quote:Op zondag 17 april 2011 09:41 schreef wdn het volgende:
[..]
Geen idee.
Zou me niks verbazen want je brengt potentieel een andere pitcrew en een andere coureur in de problemen lijkt me.
Kunt het ook afdoen als foutje
Of alleen eraf geschroefdquote:Op zondag 17 april 2011 09:42 schreef Atreidez het volgende:
Had nog gaver geweest als ze ook daadwerkelijk ze banden hadden gewisseld
quote:Op zondag 17 april 2011 09:42 schreef Atreidez het volgende:
Regenbanden dan.quote:Op zondag 17 april 2011 09:42 schreef Atreidez het volgende:
Oh dit had echt een giller geweestquote:
Ik dacht dat Pirelli had gezegd dat als je de setjes banden hebt, 3 stops het snelst is?quote:
Dat kan toch helemaal niet?quote:Op zondag 17 april 2011 09:47 schreef Libris het volgende:
Alonso gebruikte DRS in een ander dan toegestaan gebied? (Volgens ESPN)
Dat kan helemaal niet.quote:Op zondag 17 april 2011 09:47 schreef Libris het volgende:
Alonso gebruikte DRS in een ander dan toegestaan gebied? (Volgens ESPN)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |