abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 april 2011 @ 10:53:06 #101
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_95533214
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 10:46 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Omdat het gaat over onfeilbare regels verzonnen om mensen onder controle te houden, georganiseerde religie. Een schepper zou nog ergens wetenschappelijk te verklaren zijn, een god zoals beschreven in de Thora, Bijbel, Koran etc. niet.
Voor beiden is exact evenvel (of, accurater, even weinig) bewijs.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
  vrijdag 15 april 2011 @ 10:53:52 #102
308046 toxic_virus
Very toxic and dangerous...
pi_95533243
Waarom zou hij wel bestaan ?
pi_95533284
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 10:53 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Voor beiden is exact evenveel (of, accurater, even weinig) bewijs.
Bewijzen doe je in de wiskunde. Is God een wiskundig concept? Lijkt me niet, hé.

Dus wat je zegt is triviaal.
  vrijdag 15 april 2011 @ 10:56:11 #104
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_95533340
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 10:54 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Bewijzen doe je in de wiskunde.
Ook. Maar niet uitsluitend.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_95533406
Ik blijf tegen beter weten in proberen jullie interesse te wekken in de hoogste kennis haha.
Haushofer, er zijn tegenwoordig wetenschappers die beweren dat er meerdere universa zijn en meerdere oerknallen? Haha. Millenia te laat. Boeddha.
God bestaat? Misschien wel meerdere goden. Boeddha.
Waarom vinden jullie het bestaan van goden zo belangrijk? Als ze bestaan zijn ze onwetend en leven in verwarring gelijk de mens. Vergelijkbaar enigszins met de zondeval van Christenen.
Wanneer je mij zegt : kabouters bestaan, zeg ik ook...lekker belangrijk, wanneer ik ze tegenkom krijgen ze een kop koffie en een gesprek. Zo is het ook met God. Een kop koffie kan ie krijgen. Hij kan me niet doden hooguit laten sterven, maar dat kunnen Obama en Osama ook. niks nieuws.
Ikblijfmaarsteedsweerterugkomen???
pi_95533450
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 10:57 schreef Nietvandezewereld het volgende:
Ik blijf tegen beter weten in proberen jullie interesse te wekken in de hoogste kennis haha.
Haushofer, er zijn tegenwoordig wetenschappers die beweren dat er meerdere universa zijn en meerdere oerknallen? Haha. Millenia te laat. Boeddha.
"Te laat"? :D Ik wist niet dat wetenschap een wedstrijd was.
pi_95533460
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 10:56 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Ook. Maar niet uitsluitend.
Waar nog meer dan?
pi_95533578
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 09:29 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Wat is volgens jou "de grondslag van het Christendom"?
De eindeloze domheid van de mens?
pi_95533586
Oh en Ramakandra....jij bent uiteraard begaan met je bestaan, maar is het wel eens in je opgekomen dat de goden met elkaar lekker aan het ouwehoeren en navelstaren gelijk jijzelf zijn? Help jij god? helpt god jou? Help jij een zieke geit in Azie? Dan besta je misschien wel niet volgens die zieke geit haha.
God bestaat een geit bestaat kabouters is iets minder waarschijnlijk, maar kan.
Het is niet van belang.
En een gelukkige staat van geest krijg je door de juiste mentale methodes toe te passen en niet door of ondanks ziekte of carrière.
Ikblijfmaarsteedsweerterugkomen???
  vrijdag 15 april 2011 @ 11:05:42 #110
342320 forgettoforgive
quid est veritas
pi_95533743
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 april 2011 11:01 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

De eindeloze domheid van de mens?
Ben ik benieuwd om te horen wat de intelligentia van de mens heeft voortgebracht .
pi_95533877
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 00:28 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dit is meer metafysica dan harde wetenschap, en staat nog zo op losse schroeven dat deze ideeën als serieuze wetenschap beschouwen niet veel minder speculatief is dan geloven in God. Iemand als Hawking buit dit ook nogal uit in zijn nieuwste boek "The grand design", waar hij zulke grote en ononderbouwde stappen neemt dat ik me afvraag of hij in geldnood zat toen hij zijn naam op de kaft liet zetten. Want wetenschappelijk is het nogal dubieus.

Vooral dat stukje over "ontelbaar veel oerknallen" van je is pure speculatie? Waarom? Omdat het idee van een begin van het universum je esthetisch niet aanstaat?
Speculatief ?? Nee hoor, m'n beste, dit zijn de laatste inzichten van wetenschappers die dit zeer gedegen onderbouwen, en dát kan men niet van het godsbegrip zeggen. Als een boek begint met " In den beginne " is dit inlaten met wetenschap en kan de wetenschap dit wel eens weerleggen. Niks te maken met mijn voorkeur, helemaal niet. Puur wetenschap.
pi_95534037
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 10:47 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Je leest het al terug in de brieven van Paulus, dus dat idee zal kort na Jezus' dood ontstaan moeten zijn, lijkt me.
Kan je dat even aangeven ?
pi_95534079
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 10:53 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Voor beiden is exact evenvel (of, accurater, even weinig) bewijs.
Ben ik het niet mee eens. Voor een god volgens de gevestigde religies is er minder bewijs dan voor een schepper in de zin van een entiteit die aan de grondslag stond van het universum (of universa) zoals wij dat kennen.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_95534100
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 10:54 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Bewijzen doe je in de wiskunde. Is God een wiskundig concept? Lijkt me niet, hé.

Dus wat je zegt is triviaal.
Ligt er maar aan hoe je er naar kijkt
pi_95534307
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 11:09 schreef ATON het volgende:

[..]

Speculatief ?? Nee hoor, m'n beste, dit zijn de laatste inzichten van wetenschappers die dit zeer gedegen onderbouwen.
Ah, onze ATON gaat mij uitleggen wat "de laatste inzichten" in mijn eigen vakgebied zijn. Nou wordt het interessant :Y

De ideeën die jij naar voren schuift zijn, naar wetenschappelijke maatstaven, speculaties gebaseerd op hele specifieke interpretaties van de kwantummechanica (MWI) en het snaarlandschap in snaartheorie. Het merendeel van de fysici heeft weinig tot niks met dit soort ideeën, en het is zeker geen algemeen heersend gedachtengoed, zoals jij wil doen laten geloven.
pi_95534312
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 11:14 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Voor een god volgens de gevestigde religies is er minder bewijs dan voor een schepper in de zin van een entiteit die aan de grondslag stond van het universum (of universa) zoals wij dat kennen.
Kijk, dit is nu al de tweede posting van je waar ik het roerend mee eens ben. Moeten eens een terrasje doen. :-)
pi_95534355
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 11:14 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ligt er maar aan hoe je er naar kijkt
Hoe dan?
pi_95534472
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 11:19 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ah, onze ATON gaat mij uitleggen wat "de laatste inzichten" in mijn eigen vakgebied zijn. Nou wordt het interessant :Y

De ideeën die jij naar voren schuift zijn, naar wetenschappelijke maatstaven, speculaties gebaseerd op hele specifieke interpretaties van de kwantummechanica (MWI) en het snaarlandschap in snaartheorie. Het merendeel van de fysici heeft weinig tot niks met dit soort ideeën, en het is zeker geen algemeen heersend gedachtengoed, zoals jij wil doen laten geloven.
Volkomen mee eens. Zeker nog geen algemeen heersend gedachtengoed, maar dat komt nog wel. Alles op zijn tijd. De wetenschappers die deze theorie aanhangen zitten toevallig ook in dit vakgebied. ONZE Aton zou wel eens gelijk kunnen krijgen in de nabije toekomst, zonder dat dit zijn vakgebied is.
pi_95534543
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 11:12 schreef ATON het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 11:12 schreef ATON het volgende:

[..]

Het begin van de Galatenbrief,

quote:
Paulus, een apostel, niet vanwege mensen, noch door een mens, maar door Jezus Christus, en God, de Vader, die Hem opgewekt heeft uit de doden, en al de broeders, die bij mij zijn, aan de gemeenten van Galatie. genade zij u en vrede van God, onze Vader, en van de Here Jezus Christus, die Zichzelf gegeven heeft voor onze zonden, om ons te trekken uit de tegenwoordige boze wereld, naar de wil van onze God en Vader, aan wie de heerlijkheid zij in alle eeuwigheid! Amen.
en de Romeinenbrief bijvoorbeeld. :)
pi_95534561
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 11:23 schreef ATON het volgende:

[..]

Volkomen mee eens. Zeker nog geen algemeen heersend gedachtengoed, maar dat komt nog wel.
Of niet. Speculatie dus.
  vrijdag 15 april 2011 @ 11:26:26 #121
342257 StraalZeik
ZeikStraal was al bezet
pi_95534567
kijk verdomme allemaal zeitgeist eens
http://www.zeitgeistthefilm.com/
dan zul je zien dat al die brabbel verhaaltjes allemaal uit de astronomie komen

de enigste goede geloven die er zijn zijn het boedhisme, hindoeisme en antheisme
En de stront liep met stralen van de muur
  vrijdag 15 april 2011 @ 11:32:20 #122
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_95534823
Is er een verband tussen intelligentie of onderwijsniveau en geloof?

Geloof zoals in de boeken verteld worden, zijn naar mijn inziens een sprookje. Een kerel met een baard op een stoel, die almachtig is en kijkt naar wie hemel en hell gaat e.d. is niet realistisch.

Aan de andere kant, als je het anders bekijkt, zou god wel kunnen bestaan, in de vorm van een soort universele energie. Zoals de "chi" van de chinese of "the force" van starwars, maar minder grote invloed hebben. Of bestaan zoals in de boeken geschreven alleen dan was "god" buitenaardse wezens.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_95535118

quote:
Paulus, een apostel, niet vanwege mensen, noch door een mens, maar door Jezus Christus, en God, de Vader, die Hem opgewekt heeft uit de doden, en al de broeders, die bij mij zijn, aan de gemeenten van Galatie. genade zij u en vrede van God, onze Vader, en van de Here Jezus Christus, die Zichzelf gegeven heeft voor onze zonden, om ons te trekken uit de tegenwoordige boze wereld, naar de wil van onze God en Vader, aan wie de heerlijkheid zij in alle eeuwigheid! Amen.
Haushofer:
quote:
De grondslag van het Christendom is dat God mens geworden is om onze zonden weg te nemen.
Zie jij ergens staan dat God mens geworden is in Galaten ?? Wél zoals ik aangaf dat Jezus uit de doden is opgewekt. " noch mens " wil nog niet zeggen dat hij de zoon van God is he ? Misschien nog eens een poging doen ? Romeinen ? Waar ?
pi_95535432
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 11:40 schreef ATON het volgende:

[..]

Haushofer:

[..]

Zie jij ergens staan dat God mens geworden is in Galaten ?? Wél zoals ik aangaf dat Jezus uit de doden is opgewekt. " noch mens " wil nog niet zeggen dat hij de zoon van God is he ? Misschien nog eens een poging doen ? Romeinen ? Waar ?
Ah,ok, de naturenleer omtrent Christus is natuurlijk een dogma en niet direct tekstueel, dat ben ik helemaal met je eens :)
pi_95535604
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 11:20 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Hoe dan?
Alle natuurwetten die we kennen zijn te beschrijven volgens een wiskundig model. En jij weet ook dat er nog geen sluitend model is om het allemaal de verenigen. Mocht dat er wel komen betekent dat dat wij als mensheid te beschrijven zijn als een wiskundig model (als onderdeel van dit universum/universa). Stel dat er een schepper is van dit wiskundig model (denk bijvoorbeeld aan een Ai simulatie, waar een programmeur aan ten grondslag staat) is deze entiteit ook onderhevig aan regels, welliswaar te complex om te bevatten, maar dus ook wederom een wiskundig concept.

Moeilijk te verwoorden, maar iets in die richting :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')