Ik denk eigenlijk dat het gewoon een kwestie van veel oefenen is?quote:Op donderdag 14 april 2011 16:13 schreef Aardappelkoekje het volgende:
Heeft iemand misschien tips voor mij?
Ik begrijp de teksten wel, maar ik kan de tekst niet goed analyseren waardoor ik niet hoger haal dan een 5.
Oh da's wel jammer idd jaquote:Op vrijdag 22 april 2011 17:20 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik haal ALTIJD een 5,4. ALTIJD. Maar dan ook echt altijd.
The fuck?!quote:Dit jaar trouwens 28 punten op de leestekst, en 18 of 19 op de samenvatting.
quote:
Docenten hebben het puntenmodel gekregenquote:Op zondag 24 april 2011 14:50 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
The fuck?!
Of hij is helderziend of hij is van het cevo en gaat nu zwaar zijn boekje te buiten.
Of hij zit hier gewoon te lullen, dat kan natuurlijk ook..
Hij wordt vast moeilijk. Het gaat altijd van te makkelijk naar te moeilijk enzo...quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:07 schreef Etsu het volgende:
Ik sta nu een 5,7. Heb van de week een SE herkanst, ging echt geweldig... Dus hopelijk kan ik nog paar tienden omhoog halen. Maar het moet lukken. Tenzij ze iets hebben van: vorig jaar was super makkelijk, nu gaan we hem super moeilijk doen.
quote:Op zondag 24 april 2011 14:54 schreef Pino112 het volgende:
[..]
[..]
Docenten hebben het puntenmodel gekregen![]()
Bij de samenvatting veel dingen van 1p, dus volgens mijn docente veel opsommingen.
Oke, dan liegt mijn Nederlandsdocente.quote:Op zondag 24 april 2011 16:32 schreef Etsu het volgende:
[..]
![]()
Lijkt me sterk dat ze weet waar je x punten voor kan krijgen. Antwoorden ed mogen helemaal niet verstrekt worden tot nadat het examen is afgelegd. Dus lijkt me totale puntenverdeling ook niet...
Punten staan vast, alleen niet hoe zwaar het weegt in je cijfer als je x aantal fouten hebt.quote:Op zondag 24 april 2011 18:04 schreef GemaskerdeMuchacho het volgende:
Tevens stellen ze die dingen toch ook pas op als ze wat cijfers hebben landelijk? Normering enzo?
30 woorden is haast niks...quote:Op maandag 25 april 2011 19:47 schreef feyenoordfan92 het volgende:
je hebt twee uur om die samenvatting te maken. Dat tekstverklaren duurt echt hooguit een uurtje. En er worden echt af en toe gratis punten weggegeven - bv voor het woordje 'want' bij ondersteunende argumenten krijg je al een punt. En als je geconcentreerd werkt moet je toch niet meer dan 1 a 2 spellingsfouten kunnen maken - sommige dingen kun je immers letterlijk tekst halen.
Alleen het aantal woorden lijkt me lastig. Mja als je bijvoorbeeld 30 woorden te weinig hebt, weet je dat je toch echt iets vergeten bent.
Is het vanaf dit jaar niet zo dat je bij wiskunde, engels en nederlands voor 2 van de 3 vakken voor het CE een voldoende moet halen?quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:14 schreef Etsu het volgende:
Ik had voor herkansing een 6,6. Had eerst een 4,2.
Nu ga ik met een 6,0 het examen in. Een 5 halen moet lukken toch?
Nee is pas volgend jaar volgens mijquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Is het vanaf dit jaar niet zo dat je bij wiskunde, engels en nederlands voor 2 van de 3 vakken voor het CE een voldoende moet halen?
Ik heb vrijdag het examenboekje gekregen en daar staat er nog niets over in dus zal nog niet zo zijnquote:Op dinsdag 26 april 2011 20:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Oke...dan heb ik me verkeerd ingelicht.
Wel.quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:45 schreef Tijz het volgende:
Volgens mij is het niet toegestaan om een complete zin letterlijk over te nemen uit de tekst in je samenvatting.
O in de examenbundel staat dat citeren niet toegestaan is, maar in de correctievoorschriften staat er inderdaad niets over. Maar het lijkt mij niet zo handig. Meestal kun je zo'n zin toch het beste een beetje anders schrijven om er voor te zorgen dat het een goedlopend verhaal blijft.quote:
Uiteraard, je zinnen moeten niet in gebroken Nederlands komen te staan.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:11 schreef Tijz het volgende:
[..]
O in de examenbundel staat dat citeren niet toegestaan is, maar in de correctievoorschriften staat er inderdaad niets over. Maar het lijkt mij niet zo handig. Meestal kun je zo'n zin toch het beste een beetje anders schrijven om er voor te zorgen dat het een goedlopend verhaal blijft.
Dat houdt dan toch in dat de samenvatting weer een tekst op zich wordt en niet een verzameling van geciteerde zinnen die niet goed in elkaar overlopen of die de lezer niet kan begrijpen zonder de originele tekst te hebben gelezen.quote:Formulering: de weergave van de informatie-elementen moet begrijpelijk zijn voor een
lezer die de uitgangstekst niet kent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |