abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 april 2011 @ 16:37:33 #51
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95496795
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:36 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Rechten of IBMS

Die bijvoorbeeld.
Dat klopt, daar heb ik een mening over. In dit topic laat ik dat achterwege, snap dan ook niet dat je er telkens over begint.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 14 april 2011 @ 16:49:00 #52
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_95497395
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:26 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ok, bedankt voor het meedenken :W
Niks meedenken, sinds juni 2010 klaar met de studie en die netjes in 4 jaar afgerond zonder dan ook 1 cent studieschuld.

Tijdens mijn studie elk weekend gewerkt, 15 uur om dit alles te bekostigen. Het kan allemaal wel.
pi_95497414
quote:
Luie studenten, gewoon niet slacken en het diploma halen. Betaal niet voor niet 1000 euro per maand van mijn inkomen aan belasting :(
Het zou helpen als jij je eerst in de materie zou verdiepen en dan pas zou reageren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 14 april 2011 @ 16:50:02 #54
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_95497462
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:22 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Makkelijk zat, je klanten zitten allemaal in Nederland, en je wilt hun wel het gemak van betalen naar Nederlandse rekeningen etc. allemaal bieden. Daarom ook het feit dat je een dochteronderneming in Nederland hebt zitten.

Daarom wil je in Nederland blijven werken, je verdient er immers je geld, alleen je werkzaamheden kan je ook vanuit het buitenland doen (bezoeken van klanten kan je zo plannen dat je daar slechts enkele dagen in de week voor uittrekt).

Dus in Nederland heb je 56.250 netto en in Zwitserland (met constructie) rond de 95.000 (kan zelfs nog meer zijn).

Hoop dat dat je vraag naar het waarom van dergelijke constructies beantwoord. ;)
Ik ken het belang, maar nogmaals, je verhaal deugt niet. De feitelijke leiding zal niet in Dubai maar in NL of Zw zitten, zodat je Dubaise bedrijf vpb verschuldigd is in NL (20-25%) resp. Zw (30%). Als je ook nog eens in NL woont (familie zit hier, je slaapt eigenlijk alleen in Zw om die 183-dagen niet in NL te zitten), dan wordt je gewoon in NL belast in box1 (loon) of box 2 (dividend) omdat NL je als inwoner aan zal merken en de tie-breaker in het verdrag het heffingsrecht aan NL toe zal kennen. Je hebt bovendien hoge reiskosten en die reizen kosten je veel tijd. Het tarief in Zw is ook iets hoger dan je noemde, afhankelijk van het kanton. Als het zo makkelijk was om de belasting te ontwijken, dan zouden wel meer mensen dat doen.
Echt verhuizen en Nederland loslaten is nou eenmaal niet zo makkelijk.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_95497473
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:49 schreef Printerkabel het volgende:

[..]

Niks meedenken, sinds juni 2010 klaar met de studie en die netjes in 4 jaar afgerond zonder dan ook 1 cent studieschuld.

Tijdens mijn studie elk weekend gewerkt, 15 uur om dit alles te bekostigen. Het kan allemaal wel.
Nou, nóg een grijze muis. Daar hebben we nog niet genoeg van...
pi_95497545
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:49 schreef Printerkabel het volgende:

[..]

Nou, súper! Schouderklopje voor jou O+ en een virtueel kusje :*

oh, en tieten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
  donderdag 14 april 2011 @ 16:54:15 #57
317039 Printerkabel
pi_95497716
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:50 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Nou, nóg een grijze muis. Daar hebben we nog niet genoeg van...
Grijze muis? Gewoon je zaken goed op orde hebben. Tevens gewoon een sociaal leven dus zo moeilijk is het allemaal niet.

Van mij mogen ze direct het collegegeld verhogen, laat de studenten maar wennen aan het echte leven.

quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:51 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

oh, en tieten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank je wel :D
pi_95497717
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:51 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

oh, en tieten:

SPOILER
Die zal hij niet gezien hebben.
pi_95497718
quote:

Wie A zegt moet B zeggen. Wat heb jij gestudeerd en waar?
#NoDAPL
pi_95497752
nou, veel plezier met weer deze discussie mensen :* en gedraag je! Ik ga weer even studeren!
Ja doei.
  donderdag 14 april 2011 @ 16:55:16 #61
317039 Printerkabel
pi_95497766
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wie A zegt moet B zeggen. Wat heb jij gestudeerd en waar?
Informatiekunde aan de UvA
  donderdag 14 april 2011 @ 16:56:09 #62
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_95497811
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:54 schreef Printerkabel het volgende:

[..]

Grijze muis? Gewoon je zaken goed op orde hebben. Tevens gewoon een sociaal leven dus zo moeilijk is het allemaal niet.

Van mij mogen ze direct het collegegeld verhogen, laat de studenten maar wennen aan het echte leven.

[..]

Dank je wel :D
Je zou wel anders gepiept hebben 3 jaar geleden,- troll -

[ Bericht 9% gewijzigd door GlowMouse op 14-04-2011 17:00:15 ]
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_95497923
- troll -

[ Bericht 97% gewijzigd door GlowMouse op 14-04-2011 16:59:59 ]
  donderdag 14 april 2011 @ 16:59:52 #64
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_95497992
Alle persoonlijke dingen mogen vanaf hier per dm/pm worden uitgewisseld.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  donderdag 14 april 2011 @ 17:05:47 #65
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_95498287
Nu haal je net het verkeerde deel weg van mijn reactie :')
Het ging erover dat je je eigen situatie niet kan projecteren op de rest en er dus niet van uit kan gaan dat iedereen een pretstudie doet of een genie is. Daar zou ik graag nog een reactie op willen.
- Thucydides
pi_95498407
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:50 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Ik ken het belang, maar nogmaals, je verhaal deugt niet. De feitelijke leiding zal niet in Dubai maar in NL of Zw zitten, zodat je Dubaise bedrijf vpb verschuldigd is in NL (20-25%) resp. Zw (30%). Als je ook nog eens in NL woont (familie zit hier, je slaapt eigenlijk alleen in Zw om die 183-dagen niet in NL te zitten), dan wordt je gewoon in NL belast in box1 (loon) of box 2 (dividend) omdat NL je als inwoner aan zal merken en de tie-breaker in het verdrag het heffingsrecht aan NL toe zal kennen. Je hebt bovendien hoge reiskosten en die reizen kosten je veel tijd. Het tarief in Zw is ook iets hoger dan je noemde, afhankelijk van het kanton. Als het zo makkelijk was om de belasting te ontwijken, dan zouden wel meer mensen dat doen.
Echt verhuizen en Nederland loslaten is nou eenmaal niet zo makkelijk.
Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik bedoel. :)

Dat is een interessant gegeven dat een onderneming VPB verschuldigt is, daar waar de feitelijke leiding zit. Om mij heen zie ik dat het anders is, en ook eriksd gaf aan dat je de winst naar een land kan toeboeken met een fiscaal gunstig klimaat (als je even op internet gaat lezen dan zie je dat dit idd ook een veelgebruikte constructie is). Dus ik snap je punt daarom niet geheel.

Ook heb ik nergens een gezin genoemd of gesteld dat ik feitelijk in Nederland zou wonen. Zou ik een gezin hebben, dan zou ik het juist mee naar Zwitserland nemen, omdat ik daar de meeste tijd zou verblijven (dus niet alleen om te slapen). Zaken kan je ook vanuit Zwitserland bestieren, telefoon & fax doorschakelen is tegenwoordig geen onmogelijkheid meer. Alleen voor (belangrijke) afspraken en eventuele aansturing van saleskrachten zou je dan enkele dagen per week terugkomen, als je het een beetje planned kan het ook 1x per twee weken zijn. Maar dat is natuurlijk afhankelijk van je onderneming. Het enige wat ik stel is dat je in Nederland een goedkope gelegenheid kan aanhouden om te overnachten als je terug bent. Dus hoezo zou men het heffingsrecht aan Nederland toekennen, je levenmiddelpunt + gezin zit allemaal in Zwitserland.

Conclusie: aangezien je in Zwitserland woont ben je daar ook belastingplichtig, daar wordt blijkbaar geen (inkomsten)belasting op dividend geheven, dus is je belastingdruk erg laag.

Reiskosten en reistijd vallen relatief mee, maar dat heeft al helemaal geen relevantie in deze discussie.

Nederland loslaten is helemaal niet zo moeilijk, alleen het is afhankelijk van je persoonlijke situatie.
pi_95498427
http://www.erasmusmagazine.nl/nieuws/detail/article/3664/

Erasmus denkt lekker mee, vanaf volgend jaar alle studies dus verplicht 60 ECTS halen, anders oprotten. Ook voor de zware studies als geneeskunde/econometrie, dat gaat nog wat worden dan.
  donderdag 14 april 2011 @ 17:11:40 #68
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_95498526
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:09 schreef Physics het volgende:
http://www.erasmusmagazine.nl/nieuws/detail/article/3664/

Erasmus denkt lekker mee, vanaf volgend jaar alle studies dus verplicht 60 ECTS halen, anders oprotten. Ook voor de zware studies als geneeskunde/econometrie, dat gaat nog wat worden dan.
Daar kunnen we uiteraard in het andere topic dieper op in gaan, desalniettemin blijft het relevant in de context van de boete. Er wordt op deze manier een enorm verstikkend systeem opgezet. Of je nou 5 of 55 ects haalt maakt niet meer uit, je loopt dezelfde boete op. Combineer dit met B-in-4(!) regelingen en ik denk dat de hele cultuur en kwaliteit een langzame dood sterft.
- Thucydides
pi_95498561
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:11 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Daar kunnen we uiteraard in het andere topic dieper op in gaan, desalniettemin blijft het relevant in de context van de boete. Er wordt op deze manier een enorm verstikkend systeem opgezet. Of je nou 5 of 55 ects haalt maakt niet meer uit, je loopt dezelfde boete op. Combineer dit met B-in-4(!) regelingen en ik denk dat de hele cultuur en kwaliteit een langzame dood sterft.
Wat bedoel je met een B-in-4 regeling? Bachelor in 4 jaren en anders boete?
pi_95498582
Het is een beetje een cheap shot maar daarom niet minder relevant, zou - een moeilijkere studie ook nominiaal - afgerond kunnen worden - ?
Misschien wel, misschien niet, maar je zal het zeker met mij eens zijn dat dat al heel wat moeilijker zou zijn. Toch worden alle studierichtingen over één kam geschoren, net als dat driejarige masters over één kam worden geschoren met éénjarige masters en hierdoor drie keer zo weinig uitlooptijd krijgen terwijl juist bij die langere masters het risico op studievertraging veel groter is doordat die studierichtingen vaak zwaarder zijn en vaak (extra) stages bevatten.
Beeld je nu nog in dat je bijv. autisme zou hebben: alle dingen die voor anderen weinig energie kosten omdat zij dat op de automatische piloot doen zijn voor jou dodelijk vermoeiend. Denk aan op het oog triviale zaken zoals het volgen van een hoorcollege tussen honderden andere studenten, de sociale dynamiek in die groepen, het onder de knie krijgen van praktische handelingen etc.
Verder zijn er natuurlijk nog deeltijdstudenten, om wat voor reden dan ook. Hoe kan je in godsnaam in 4 jaar tijd een bachelor afronden wanneer je 32 uur per week werkt? We gaan nu even uit van gedeeltelijk weekendwerk/thuiswerk. Met drie dagen werk de kosten kunnen betalen valt niet mee wanneer je nog niet hogeropgeleid bent dus juist die mensen moeten ook nog eens veel werkuren maken terwijl zij studeren.

Het is allemaal niet zo simpel als dat het lijkt en als dat Zijlstra met zijn kornuiten het afschildert.

[ Bericht 8% gewijzigd door GlowMouse op 14-04-2011 17:19:14 ]
#NoDAPL
  donderdag 14 april 2011 @ 17:14:25 #71
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_95498655
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:12 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Wat bedoel je met een B-in-4 regeling? Bachelor in 4 jaren en anders boete?
Nee, bachelor in 4 jaar en anders vervallen al je resultaten.
- Thucydides
pi_95498686
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:14 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Nee, bachelor in 4 jaar en anders vervallen al je resultaten.
Wanneer is dat ingevoerd, kan je mij daar meer over vertellen?
  donderdag 14 april 2011 @ 17:15:35 #73
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_95498702
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:15 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Wanneer is dat ingevoerd, kan je mij daar meer over vertellen?
Wordt momenteel de facto ingevoerd op de rechtenfaculteit in Nijmegen.
- Thucydides
pi_95498755
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:15 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Wordt momenteel de facto ingevoerd op de rechtenfaculteit in Nijmegen.
Pfff, gelukkig, ik dacht dat dit landelijk (?) was en zat daarom in de rats over mijn eigen studie (dan had ik weer overnieuw kunnen beginnen, na 4 jaar studeren niet echt aantrekkelijk).
  † In Memoriam † donderdag 14 april 2011 @ 17:19:06 #75
43556 miss_dynastie
pi_95498869
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:16 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Pfff, gelukkig, ik dacht dat dit landelijk (?) was en zat daarom in de rats over mijn eigen studie (dan had ik weer overnieuw kunnen beginnen, na 4 jaar studeren niet echt aantrekkelijk).
Geldt niet voor behaalde resultaten. In Nijmegen is men ook bezig met de master-in-2-regeling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')