Dat klopt, daar heb ik een mening over. In dit topic laat ik dat achterwege, snap dan ook niet dat je er telkens over begint.quote:Op donderdag 14 april 2011 16:36 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Rechten of IBMS
Die bijvoorbeeld.
Niks meedenken, sinds juni 2010 klaar met de studie en die netjes in 4 jaar afgerond zonder dan ook 1 cent studieschuld.quote:Op donderdag 14 april 2011 16:26 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ok, bedankt voor het meedenken
Het zou helpen als jij je eerst in de materie zou verdiepen en dan pas zou reageren.quote:Luie studenten, gewoon niet slacken en het diploma halen. Betaal niet voor niet 1000 euro per maand van mijn inkomen aan belasting
Ik ken het belang, maar nogmaals, je verhaal deugt niet. De feitelijke leiding zal niet in Dubai maar in NL of Zw zitten, zodat je Dubaise bedrijf vpb verschuldigd is in NL (20-25%) resp. Zw (30%). Als je ook nog eens in NL woont (familie zit hier, je slaapt eigenlijk alleen in Zw om die 183-dagen niet in NL te zitten), dan wordt je gewoon in NL belast in box1 (loon) of box 2 (dividend) omdat NL je als inwoner aan zal merken en de tie-breaker in het verdrag het heffingsrecht aan NL toe zal kennen. Je hebt bovendien hoge reiskosten en die reizen kosten je veel tijd. Het tarief in Zw is ook iets hoger dan je noemde, afhankelijk van het kanton. Als het zo makkelijk was om de belasting te ontwijken, dan zouden wel meer mensen dat doen.quote:Op donderdag 14 april 2011 16:22 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Makkelijk zat, je klanten zitten allemaal in Nederland, en je wilt hun wel het gemak van betalen naar Nederlandse rekeningen etc. allemaal bieden. Daarom ook het feit dat je een dochteronderneming in Nederland hebt zitten.
Daarom wil je in Nederland blijven werken, je verdient er immers je geld, alleen je werkzaamheden kan je ook vanuit het buitenland doen (bezoeken van klanten kan je zo plannen dat je daar slechts enkele dagen in de week voor uittrekt).
Dus in Nederland heb je 56.250 netto en in Zwitserland (met constructie) rond de 95.000 (kan zelfs nog meer zijn).
Hoop dat dat je vraag naar het waarom van dergelijke constructies beantwoord.
Nou, nóg een grijze muis. Daar hebben we nog niet genoeg van...quote:Op donderdag 14 april 2011 16:49 schreef Printerkabel het volgende:
[..]
Niks meedenken, sinds juni 2010 klaar met de studie en die netjes in 4 jaar afgerond zonder dan ook 1 cent studieschuld.
Tijdens mijn studie elk weekend gewerkt, 15 uur om dit alles te bekostigen. Het kan allemaal wel.
Nou, súper! Schouderklopje voor jouquote:Op donderdag 14 april 2011 16:49 schreef Printerkabel het volgende:
[..]
Niks meedenken, sinds juni 2010 klaar met de studie en die netjes in 4 jaar afgerond zonder dan ook 1 cent studieschuld.
Tijdens mijn studie elk weekend gewerkt, 15 uur om dit alles te bekostigen. Het kan allemaal wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
Grijze muis? Gewoon je zaken goed op orde hebben. Tevens gewoon een sociaal leven dus zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op donderdag 14 april 2011 16:50 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Nou, nóg een grijze muis. Daar hebben we nog niet genoeg van...
quote:Op donderdag 14 april 2011 16:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, súper! Schouderklopje voor jouen een virtueel kusje
oh, en tieten:Dank je welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 14 april 2011 16:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, súper! Schouderklopje voor jouen een virtueel kusje
oh, en tieten:Die zal hij niet gezien hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie A zegt moet B zeggen. Wat heb jij gestudeerd en waar?quote:Niks meedenken, sinds juni 2010 klaar met de studie en die netjes in 4 jaar afgerond zonder dan ook 1 cent studieschuld.
Informatiekunde aan de UvAquote:Op donderdag 14 april 2011 16:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wie A zegt moet B zeggen. Wat heb jij gestudeerd en waar?
Je zou wel anders gepiept hebben 3 jaar geleden,- troll -quote:Op donderdag 14 april 2011 16:54 schreef Printerkabel het volgende:
[..]
Grijze muis? Gewoon je zaken goed op orde hebben. Tevens gewoon een sociaal leven dus zo moeilijk is het allemaal niet.
Van mij mogen ze direct het collegegeld verhogen, laat de studenten maar wennen aan het echte leven.
[..]
Dank je wel
Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik bedoel.quote:Op donderdag 14 april 2011 16:50 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ik ken het belang, maar nogmaals, je verhaal deugt niet. De feitelijke leiding zal niet in Dubai maar in NL of Zw zitten, zodat je Dubaise bedrijf vpb verschuldigd is in NL (20-25%) resp. Zw (30%). Als je ook nog eens in NL woont (familie zit hier, je slaapt eigenlijk alleen in Zw om die 183-dagen niet in NL te zitten), dan wordt je gewoon in NL belast in box1 (loon) of box 2 (dividend) omdat NL je als inwoner aan zal merken en de tie-breaker in het verdrag het heffingsrecht aan NL toe zal kennen. Je hebt bovendien hoge reiskosten en die reizen kosten je veel tijd. Het tarief in Zw is ook iets hoger dan je noemde, afhankelijk van het kanton. Als het zo makkelijk was om de belasting te ontwijken, dan zouden wel meer mensen dat doen.
Echt verhuizen en Nederland loslaten is nou eenmaal niet zo makkelijk.
Daar kunnen we uiteraard in het andere topic dieper op in gaan, desalniettemin blijft het relevant in de context van de boete. Er wordt op deze manier een enorm verstikkend systeem opgezet. Of je nou 5 of 55 ects haalt maakt niet meer uit, je loopt dezelfde boete op. Combineer dit met B-in-4(!) regelingen en ik denk dat de hele cultuur en kwaliteit een langzame dood sterft.quote:Op donderdag 14 april 2011 17:09 schreef Physics het volgende:
http://www.erasmusmagazine.nl/nieuws/detail/article/3664/
Erasmus denkt lekker mee, vanaf volgend jaar alle studies dus verplicht 60 ECTS halen, anders oprotten. Ook voor de zware studies als geneeskunde/econometrie, dat gaat nog wat worden dan.
Wat bedoel je met een B-in-4 regeling? Bachelor in 4 jaren en anders boete?quote:Op donderdag 14 april 2011 17:11 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Daar kunnen we uiteraard in het andere topic dieper op in gaan, desalniettemin blijft het relevant in de context van de boete. Er wordt op deze manier een enorm verstikkend systeem opgezet. Of je nou 5 of 55 ects haalt maakt niet meer uit, je loopt dezelfde boete op. Combineer dit met B-in-4(!) regelingen en ik denk dat de hele cultuur en kwaliteit een langzame dood sterft.
Nee, bachelor in 4 jaar en anders vervallen al je resultaten.quote:Op donderdag 14 april 2011 17:12 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat bedoel je met een B-in-4 regeling? Bachelor in 4 jaren en anders boete?
Wanneer is dat ingevoerd, kan je mij daar meer over vertellen?quote:Op donderdag 14 april 2011 17:14 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Nee, bachelor in 4 jaar en anders vervallen al je resultaten.
Wordt momenteel de facto ingevoerd op de rechtenfaculteit in Nijmegen.quote:Op donderdag 14 april 2011 17:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wanneer is dat ingevoerd, kan je mij daar meer over vertellen?
Pfff, gelukkig, ik dacht dat dit landelijk (?) was en zat daarom in de rats over mijn eigen studie (dan had ik weer overnieuw kunnen beginnen, na 4 jaar studeren niet echt aantrekkelijk).quote:Op donderdag 14 april 2011 17:15 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Wordt momenteel de facto ingevoerd op de rechtenfaculteit in Nijmegen.
Geldt niet voor behaalde resultaten. In Nijmegen is men ook bezig met de master-in-2-regeling.quote:Op donderdag 14 april 2011 17:16 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Pfff, gelukkig, ik dacht dat dit landelijk (?) was en zat daarom in de rats over mijn eigen studie (dan had ik weer overnieuw kunnen beginnen, na 4 jaar studeren niet echt aantrekkelijk).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |