Ik zal dit er nog een keer ingooien, want het blijft verdacht stil:quote:Op donderdag 14 april 2011 22:21 schreef RemcoDelft het volgende:
En daar zit precies het probleem: doordat mensen er niet voor werken, nog niet voor 10% ervan, komt dat besef er ook niet...
En zolang dat maar 700,- per maand is, en 1 x per jaar met 2% verhoogd wordt komt dat besef er ook niet.quote:Op donderdag 14 april 2011 22:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Modaal is toch 10,- euro netto? En met modaal krijg je ook geen hypotheek van 350.000, vroeger ook niet.
Met modaal mag je wel vrije sector huren, zeg 700,- per maand. Dat is in 30 jaar @ 2% huursverhoging per jaar in totaal toch ook al gauw 340.000,- en bij 3% zelfs 400.000,-
nee, en dát is het probleem, want de Xeno's en Cenzuurtjes van deze wereld roepen wel heel hard dat de banken en overheid slecht zijn en zo, maar tegelijkertijd zich wél verstoppen achter diezelfde banken en overheid, want dat is toch wel zo lekker makkelijk, dat wijzen met dat vingertje en vooral zelf geen verantwoordelijkheid nemen joh.quote:Op donderdag 14 april 2011 22:21 schreef RemcoDelft het volgende:
In een land waar de overheid mensen oververtroeteld is dat iets wat niet iedereen meer doet...
Banken zijn niet slecht, maar banken worden bang voor de toekomstquote:Op donderdag 14 april 2011 23:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
nee, en dát is het probleem, want de Xeno's en Cenzuurtjes van deze wereld roepen wel heel hard dat de banken en overheid slecht zijn en zo, maar tegelijkertijd zich wél verstoppen achter diezelfde banken en overheid, want dat is toch wel zo lekker makkelijk, dat wijzen met dat vingertje en vooral zelf geen verantwoordelijkheid nemen joh.
Dat je 'vertroeteld' wordt betekent niet dat dat je automatisch ontslaat van je eigen verantwoordelijkheid, maar dat is natuurlijk wel makkelijk, want dan kun je vanalles doen, en als het mis gaat dan roep je gewoon dat de bank je wel bij het handje had moeten nemen en je de kleine lettertjes had moeten voorlezen ofzo, want zelf lezen is er niet bij.
Waarom zou een bank bang voor de toekomst zijn. Banken zijn net zo in de moderne maatschappij verweven als overheden. Zonder banken en overheden geen maatschappij, ook geen huizenmarkt om je druk over te maken.quote:Op vrijdag 15 april 2011 08:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Banken zijn niet slecht, maar banken worden bang voor de toekomst
Ik ben toch benieuwd op welke manier ik mij volgens jouw verschuil achter de banken en overheid?quote:Op donderdag 14 april 2011 23:07 schreef CoolGuy het volgende:
nee, en dát is het probleem, want de Xeno's en Cenzuurtjes van deze wereld roepen wel heel hard dat de banken en overheid slecht zijn en zo, maar tegelijkertijd zich wél verstoppen achter diezelfde banken en overheid, want dat is toch wel zo lekker makkelijk, dat wijzen met dat vingertje en vooral zelf geen verantwoordelijkheid nemen joh.
De bank heeft ook nog zoiets als een zorgplicht. Deze discussie is al eens eerder gevoerd hoor... het gaat er om dat mensen goed worden voorgelicht en er anders van mogen uitgaan dat er geen gevaar is voor hun welzijn. Lees jij iedere keer de ingrediënten lijst van voedsel? Nee natuurlijk niet... je vertrouwd er op dat er geen gif in zit... en zo zijn er nog vele voorbeelden te geven waarbij verantwoording uit handen word gegeven. Als mens moet je er toch op kunnen vertrouwen dat je geen mes tussen de ribben word gestoken? Hoe denk je anders een stabiele duurzame samenleving te bouwen?quote:Dat je 'vertroeteld' wordt betekent niet dat dat je automatisch ontslaat van je eigen verantwoordelijkheid, maar dat is natuurlijk wel makkelijk, want dan kun je vanalles doen, en als het mis gaat dan roep je gewoon dat de bank je wel bij het handje had moeten nemen en je de kleine lettertjes had moeten voorlezen ofzo, want zelf lezen is er niet bij.
jij hebt toch wel het vermogen om onderscheid te maken tussen een pak spaghetti van minder dan een euro en een hypotheek van het meer dan honderdduizend voud? Misschien dat je het laatste een tikkie meer onderzoekt (ow ja, naast zorgplicht hebben we ook nog onderzoeksplicht, heulemaal vergeten).quote:Op vrijdag 15 april 2011 09:04 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik ben toch benieuwd op welke manier ik mij volgens jouw verschuil achter de banken en overheid?
[..]
De bank heeft ook nog zoiets als een zorgplicht. Deze discussie is al eens eerder gevoerd hoor... het gaat er om dat mensen goed worden voorgelicht en er anders van mogen uitgaan dat er geen gevaar is voor hun welzijn. Lees jij iedere keer de ingrediënten lijst van voedsel? Nee natuurlijk niet... je vertrouwd er op dat er geen gif in zit... en zo zijn er nog vele voorbeelden te geven waarbij verantwoording uit handen word gegeven. Als mens moet je er toch op kunnen vertrouwen dat je geen mes tussen de ribben word gestoken? Hoe denk je anders een stabiele duurzame samenleving te bouwen?
Als er gif zit in een pak spaghetti van een euro kan je nabestaande direct aanspraak maken op een uitkering.... of wacht... even kijken in de kleine lettertjes of vergiftiging door een pak spaghetti wel gedekt isquote:Op vrijdag 15 april 2011 09:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
jij hebt toch wel het vermogen om onderscheid te maken tussen een pak spaghetti van minder dan een euro en een hypotheek van het meer dan honderdduizend voud? Misschien dat je het laatste een tikkie meer onderzoekt (ow ja, naast zorgplicht hebben we ook nog onderzoeksplicht, heulemaal vergeten).
Ik heb overigens nog nooit een financieel mes tussen mijn ribben gehad hoor.Lucky? Of gezond verstand?:
Wow.... als zelfs de NVM 'marktbederf' adviseert moeten de rapen wel goed gaar zijnquote:Wat doet u op de woningmarkt?
Het was een slecht kwartaal. Laten we daar niet omheen draaien: prijzen daalden met 1 procent ten opzichte van het vorige kwartaal. De aantallen verkochte woningen waren niet om over naar huis te schrijven: Zo ongeveer het laagste aantal in 1 kwartaal sinds de crisis.
Wat hebt u te zoeken op de woningmarkt?
Laten we niet somberen, het glas mag dan misschien niet eens halfvol zijn, maar makelaars verkopen nog steeds huizen. Hoe doen makelaars dat dan?
Pijnlijke eerlijkheid
Gisteren vroeg een klant aan me: Wat mag ik van u verwachten? Nou was ik net zelf nauwelijks bekomen van de bovenbeschreven desastreuze cijfers. Dus het enige wat ik kon antwoorden was: Pijnlijke eerlijkheid.
Die pijnlijke eerlijkheid zit hem erin dat een huiseigenaar die zich naar de woningmarkt wil begeven, zich realiseert dat er op dit moment maar 1 instrument is dat hij of zij kan inzetten. En dan neem ik aan dat al het andere zoals onderhoud en marketing al oké is. Dat instrument is de prijs.
Prijsfeiten
Met die ene procent zakken in prijs zijn we er niet. Sinds het begin van de crisis zijn we nu ongeveer zon 7 procent kwijt. Er zit meer verschil tussen oorspronkelijke vraagprijs en koopsom dan vroeger. Nu is dat zon 6,8 procent gemiddeld. De realiteit is dat verkopers meer toe moeten geven.
Houd er dus rekening mee dat we in een dalende markt zitten en neem daar een voorschot op. Zak dus meer dan de buren.
Waar zitten de kansen?
De kansen zitten met name in kwaliteit: Heeft je huis een schilderbeurt nodig? Vooral doen! Kwaliteit wordt op dit moment eerder verkocht.
De eerste indruk
Nieuw aanbod is interessant. Het spreekwoord van die eerste indruk geldt in de huizenmarkt als nooit tevoren: Niet voor niets zijn de eerste 90 dagen cruciaal bij verkoop. Dán moet het gebeuren. In die periode is de verkoopkans namelijk zon 30 procent. Na deze periode zakt de verkoopkans aanmerkelijk. De woningen die zijn verkocht stonden gemiddeld 145 dagen te koop. Wat in de verkoop blijft staan, staat nu gemiddeld 268 dagen te koop. Dat wordt iedere dag langer.
Samenvattend:
Grijp uw kans in de eerste drie maanden van de verkoop. U verhoogt uw verkoopkans met een reële vraagprijs en een kwalitatief goed huis.
bron
als een financieel product malafide is ook, en daar helpen geen kleine lettertjes aan. Ik zie het verschil nog steeds niet, ik zie wel dat hoe groter de verantwoordelijkheid, hoe grager je het naar een ander afschuift. Da's wel logisch natuurlijk, maar niet erg realistisch. En ook niet erg verstandig, imho....quote:Op vrijdag 15 april 2011 09:20 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als er gif zit in een pak spaghetti van een euro kan je nabestaande direct aanspraak maken op een uitkering.... of wacht... even kijken in de kleine lettertjes of vergiftiging door een pak spaghetti wel gedekt is
joh, hoe verkopen makelaars een huis? Door hun eigen klant goed te managen. Xeno, kom er maar in hoorquote:Op vrijdag 15 april 2011 09:23 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wow.... als zelfs de NVM 'marktbederf' adviseert moeten de rapen wel goed gaar zijn
Voedselveiligheid is van enorm groot belang, daarom is het een taak die de overheid uitvoert. De regulatie van de financiele markten was vroeger ook een taak van de overheid, echter wisten de financiele mannetjes en vrouwtjes de overheid te overtuigen dat ze met een gerust hart konden gaan slapen. Zij kenden immers hun verantwoordelijkheden.... we weten ondertussen wel beter...quote:Op vrijdag 15 april 2011 09:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
als een financieel product malafide is ook, en daar helpen geen kleine lettertjes aan. Ik zie het verschil nog steeds niet, ik zie wel dat hoe groter de verantwoordelijkheid, hoe grager je het naar een ander afschuift. Da's wel logisch natuurlijk, maar niet erg realistisch.
True... maar met dit verschil dat men voorheen aanstuurde op een hogere vraagprijs en tegenwoordig aanstuurt op een lagere vraagprijsquote:Op vrijdag 15 april 2011 09:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
joh, hoe verkopen makelaars een huis? Door hun eigen klant goed te managen. Xeno, kom er maar in hoor
laatste keer dat ik in een wetboek keek, is regulatie van de financiele markten nog steeds een overheidstaak hoor. En wederom schuif je elke vorm van zelfverantwoordelijkheid af.....quote:Op vrijdag 15 april 2011 09:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Voedselveiligheid is van enorm groot belang, daarom is het een taak die de overheid uitvoert. De regulatie van de financiele markten was vroeger ook een taak van de overheid, echter wisten de financiele mannetjes en vrouwtjes de overheid te overtuigen dat ze met een gerust hart konden gaan slapen. Zij kenden immers hun verantwoordelijkheden.... we weten ondertussen wel beter...
handel is handel. Ik ken trouwens ook makelaars die blij zijn met stagnatie van de markt. Ruimt een beetje op in het makelaarsbestand. Geen vette jaren zonder magere jarenquote:Op vrijdag 15 april 2011 09:27 schreef xenobinol het volgende:
[..]
True... maar met dit verschil dat men voorheen aanstuurde op een hogere vraagprijs en tegenwoordig aanstuurt op een lagere vraagprijs
Haha.... weet je wel hoe belachelijk jij jezelf maakt met dat argumentquote:Op vrijdag 15 april 2011 09:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
laatste keer dat ik in een wetboek keek, is regulatie van de financiele markten nog steeds een overheidstaak hoor. En wederom schuif je elke vorm van zelfverantwoordelijkheid af.....Waarom toch? Het is niet eng ofzo.
Een laag conjunctuur is altijd in het voordeel van bedrijven die zo verstandig zijn geweest om een reserve aan te houden. Zelfde geld voor mensen die gespaard hebben in een huizenmarkt waar de prijzen dalenquote:Op vrijdag 15 april 2011 09:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
handel is handel. Ik ken trouwens ook makelaars die blij zijn met stagnatie van de markt. Ruimt een beetje op in het makelaarsbestand. Geen vette jaren zonder magere jaren
Nou, is regulatie van de financiele markten dan geen overheidstaak, zoals je suggereert?quote:Op vrijdag 15 april 2011 09:33 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Haha.... weet je wel hoe belachelijk jij jezelf maakt met dat argument![]()
Waar was de eigen verantwoording van de banken toen ze met de pet in de hand om centjes kwamen bedelen wij oom Wouter? Ik had er geen enkele moeite mee gehad als het systeem gecrashed was hoor![]()
Durf jij hetzelfde te zeggen?
Laag conjunctuur is vooral in het voordeel van mensen die flexibel zijn, niet dogmatisch maar praktisch, en die een positieve instelling hebben. Nou zijn dat meestal ook de mensen die een buffer hebbenquote:Op vrijdag 15 april 2011 09:35 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Een laag conjunctuur is altijd in het voordeel van bedrijven die zo verstandig zijn geweest om een reserve aan te houden. Zelfde geld voor mensen die gespaard hebben in een huizenmarkt waar de prijzen dalen
Wat een vervelende marktbederver is die man! Walgelijk gewoon.quote:Op vrijdag 15 april 2011 09:23 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wow.... als zelfs de NVM 'marktbederf' adviseert moeten de rapen wel goed gaar zijn
"Pretendeert", dat heb je inderdaad goed gezegd!quote:Op vrijdag 15 april 2011 10:02 schreef Basisgegevens het volgende:
Beste Dinosaur, jij pretendeert verstand te hebben van de huizenmarkt.
Dino kwalificeert zichzelf als 'financieel goochelaar', dat is het type 'illusionist' die je geld laat verdwijnenquote:Op vrijdag 15 april 2011 10:17 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
"Pretendeert", dat heb je inderdaad goed gezegd!
De overheid heeft deze taak maar voert haar gewoon niet uit op advies van de vriendjes in de financiele sector... we willen immers de economie geen schade toebrengen toch...?quote:Op vrijdag 15 april 2011 09:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Nou, is regulatie van de financiele markten dan geen overheidstaak, zoals je suggereert?
Waarom wijs je nu alweer naar een ander?
Ik zou er geen probleem mee gehad hebben, ik was gewoon mijn atoombunker ingevlucht en zou 10 jaar later wel eens naar buiten gekomen zijnquote:Ik zou er trouwens wel een probleem mee gehad hebben als het systeem gecrashed was, jij ook trouwens, wij allemaal. Kijk eens voorbij je haat
quote:Op donderdag 14 april 2011 17:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik ken overigens ook heel wat bankiers die er geen zooitje van gemaakt hebben, ook al wil er dat niet bij je in
En zo kan ik nog wel even doorgaan, want één op de vijf posts van Dino gaat over luitjes die hij kent binnen de financiële sector en die het zogenaamd allemaal beter weten dan xeno (maar die destijds toch die hele crisis niet aan hebben zien komen, rara hoe kan dat).quote:Op vrijdag 15 april 2011 09:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik ken trouwens ook makelaars die blij zijn met stagnatie van de markt. Ruimt een beetje op in het makelaarsbestand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |