abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 juni 2011 @ 00:11:41 #251
57434 Marloes
Digital Love
pi_98585629
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:33 schreef laares het volgende:

[..]

Voor colleges inderdaad niet nodig, maar het is natuurlijk wel handig voor kantoorbezoeken of andere excursies/congressen waar wel verwacht dat je er een draagt.

3e jaar RU hier trouwens :)
Ik heb ooit één keer een excursie gehad naar de Nederlandsche Bank en daar was niemand in pak :P
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_98586683
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 00:11 schreef Marloes het volgende:

[..]

Ik heb ooit één keer een excursie gehad naar de Nederlandsche Bank en daar was niemand in pak :P
hmm ok, mijn ervaring is dan anders, heb het eigenlijk nog nooit anders meegemaakt (kantoorbezoeken, maar ook op zo'n juridische bedrijvendag van de faculteitsvereniging met paar honderd studenten) dan dat iedereen formeel gekleed kwam :P
pi_98596925
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 00:28 schreef laares het volgende:

[..]

hmm ok, mijn ervaring is dan anders, heb het eigenlijk nog nooit anders meegemaakt (kantoorbezoeken, maar ook op zo'n juridische bedrijvendag van de faculteitsvereniging met paar honderd studenten) dan dat iedereen formeel gekleed kwam :P
Is in Maastricht ook het geval :Y. Voor de studie zelf heb je het niet nodig, wel voor studiegerelateerde activiteiten.
pi_98600736
Toch nog genoeg punten bij de inzage gekregen zodat ik de herkansing van Strafrecht maandag niet hoef te doen. 40 ects al binnen dus alleen nog contractenrecht in perspectief en ik heb mijn BSA binnen :D
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_98613640
En met de 6 voor burgerlijk recht is de P binnen :D. Kan nauwelijks geloven dat ik het heb gehaald, ben naar 1 van de 10 colleges geweest, werkgroepen nauwelijks opgelet en paar dagen van te voren begonnen met leren..

+1 voor Rechtsgeleerdheid aan de Universiteit Leiden. Zuipen tot september!
Ik wil die biertje beetje koud en die schoentje beetje mooi
  vrijdag 24 juni 2011 @ 18:14:31 #256
155008 Fip
Jezus redt
pi_98616653
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:59 schreef honkhonk het volgende:
En met de 6 voor burgerlijk recht is de P binnen :D. Kan nauwelijks geloven dat ik het heb gehaald, ben naar 1 van de 10 colleges geweest, werkgroepen nauwelijks opgelet en paar dagen van te voren begonnen met leren..

Gaaf man.
pi_98625316
quote:

Woww, stoer, zeg.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_98626407
Ik heb een 10 voor mediarecht.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 23:25:12 #259
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_98629950
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:20 schreef -Trinity- het volgende:
Ik heb een 10 voor mediarecht.
*O* *O* ^O^ zo zie je maar weer :)
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_98630341
quote:

Dan gaat je master helemaal leuk worden :P
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_98649729
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:55 schreef Fascination het volgende:

[..]

Woww, stoer, zeg.
Ik weet het, ik weet het. Ik was gewoon erg blij dat ik het ondanks alles nog gehaald had, terwijl ik hoorde dat het een van de moeilijkste vakken zou zijn.

Sowieso vond ik het eerste jaar qua niveau en werklast niet erg bijzonder.. wordt het in het tweede jaar gelijk een stuk moeilijker?

[ Bericht 20% gewijzigd door honkhonk op 25-06-2011 17:46:33 ]
Ik wil die biertje beetje koud en die schoentje beetje mooi
pi_98655418
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 16:58 schreef honkhonk het volgende:
Sowieso vond ik het eerste jaar qua niveau en werklast niet erg bijzonder.. wordt het in het tweede jaar gelijk een stuk moeilijker?
Dat ligt eraan wat voor cijfers je wil, hoe veel tijd je hebt om te studeren, hoe veel nevenactiviteiten je onderneemt en hoe veel herkansingen je wil doen denk ik. Probeer het gewoon uit volgend jaar zou ik zeggen.
pi_98700826
Maar even ingeschreven voor de nabespreking. Ik heb het idee dat ze maar de helft van m'n tentamen hebben nagekeken....... (hoop ik dan tenminste)
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
pi_98872058
Iedereen hier druk met de laatste tentamens? Of al vakantie?
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_98872433
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 17:02 schreef GDPP het volgende:
Al vakantie. De Master-vakken verlopen tot nu toe (verrassend) goed.
  donderdag 30 juni 2011 @ 20:29:41 #266
124676 RobertoCarlos
pi_98879671
Hier ook vakantie/ voorbereiding voor het volgende seizoen :Y
pi_98887666
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 17:02 schreef GDPP het volgende:
Volgende week twee mondelinge tentamens....
  donderdag 30 juni 2011 @ 23:40:40 #268
124676 RobertoCarlos
pi_98889418
Zijn er bij andere universiteiten eigenlijk nog hertentamens in augustus? Bij de Uni Leiden hebben ze dat afgeschaft }:|
  vrijdag 1 juli 2011 @ 00:00:10 #269
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_98890344
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juni 2011 23:40 schreef RobertoCarlos het volgende:
Zijn er bij andere universiteiten eigenlijk nog hertentamens in augustus? Bij de Uni Leiden hebben ze dat afgeschaft }:|
Bij de Erasmus Universiteit zijn de laatste hertentamens rond 14 juli. Ik heb nu al trouwens een week vakantie, aangezien ik staatsrecht met een 6 had gehaald. Als ik staatsrecht niet had gehaald, dan had ik nog drie weken moeten bikkelen voor de herkansing.
pi_98890591
quote:
Ja, in Nijmegen. Echt heerlijk als je veel hertentamens hebt, is je hele vakantie naar de knoppen. :')
pi_98895635
quote:
Bij de uva ook volgens mij.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 08:12:42 #272
124676 RobertoCarlos
pi_98895853
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 00:04 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ja, in Nijmegen. Echt heerlijk als je veel hertentamens hebt, is je hele vakantie naar de knoppen. :')
Ik vind het juist wel fijn eigenlijk, kun je de tentamens goed spreiden en bijv een tentamen in mei laten lopen om in een keer de her in augustus te doen. In Leiden zit er in ieder geval een of andere didactische gedachte achter.... :{
pi_98902580
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 08:12 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik vind het juist wel fijn eigenlijk, kun je de tentamens goed spreiden en bijv een tentamen in mei laten lopen om in een keer de her in augustus te doen. In Leiden zit er in ieder geval een of andere didactische gedachte achter.... :{
Ja, maar als je een tentamen in december/januari niet hebt gehaald, moet je die ook in augustus doen. Dan is alles zo'n beetje weggezakt en ben je veel tijd kwijt aan 't opnieuw leren.
pi_98921430
In het begin van de topic werd er gevraagd naar ervaringen. Ikzelf ben ook erg benieuwd naar de ervaringen van de studenten op FOK die rechtsgeleerdheid studeren. Daarom heb ik een aantal vragen voor jullie...

1. Tentamens.
- Hoe ziet jullie voorbereiding eruit?
- Leren jullie uit boeken of samenvattingen?
- Hoe lang zijn jullie bezig met de voorbereidingen en wat is het resultaat?
2. Meestal wordt rechten als een moeilijke opleiding omschreven.
- Wat is er moeilijk aan de opleiding (voor jou)
- Wat is er makkelijk?
- Wat hadden jullie het eerste jaar anders willen/moeten doen?
3. Wat willen jullie gaan doen met de opleiding? Advocatuur, rechter, officier.....?
4. Ik ben zelf geïnteresseerd in de maatschappij, is dit iets wat je moet hebben? Zijn er nog andere interesses of eigenschappen die je moet hebben om geschikt te zijn voor deze opleiding?
5. Waarom hebben jullie de keuze gemaakt rechtsgeleerdheid te gaan studeren?
6. Hoe zien de colleges eruit?
- Aantal studenten?
- Wat voor hoogleraren?
- Moeilijkheid en tempo van de colleges?
- Duur van de colleges? Contacturen per week? Hoeveel uren besteden jullie aan zelfstudie?
7. Is het vooral zelfstudie of krijg je opdrachten/casussen mee om aan de slag te gaan?
8. Zijn er nog dingen waarvan jullie denken dat ik dat moet weten voordat ik mij ga inschrijven?

Ik wil de opleiding overigens in Leiden gaan doen, hier nog tips of info over?
Waarom worden mensen meteen geloofd als ze zeggen dat er aan de hemel 400 biljoen sterren zijn, maar als je ze vertelt dat de deurpost pas geverfd is moeten ze voelen?
pi_98922090
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:29 schreef MisterMister93 het volgende:
In het begin van de topic werd er gevraagd naar ervaringen. Ikzelf ben ook erg benieuwd naar de ervaringen van de studenten op FOK die rechtsgeleerdheid studeren. Daarom heb ik een aantal vragen voor jullie...

1. Tentamens.
- Hoe ziet jullie voorbereiding eruit?
- Leren jullie uit boeken of samenvattingen?
- Hoe lang zijn jullie bezig met de voorbereidingen en wat is het resultaat?
2. Meestal wordt rechten als een moeilijke opleiding omschreven.
- Wat is er moeilijk aan de opleiding (voor jou)
- Wat is er makkelijk?
- Wat hadden jullie het eerste jaar anders willen/moeten doen?
3. Wat willen jullie gaan doen met de opleiding? Advocatuur, rechter, officier.....?
4. Ik ben zelf geïnteresseerd in de maatschappij, is dit iets wat je moet hebben? Zijn er nog andere interesses of eigenschappen die je moet hebben om geschikt te zijn voor deze opleiding?
5. Waarom hebben jullie de keuze gemaakt rechtsgeleerdheid te gaan studeren?
6. Hoe zien de colleges eruit?
- Aantal studenten?
- Wat voor hoogleraren?
- Moeilijkheid en tempo van de colleges?
- Duur van de colleges? Contacturen per week? Hoeveel uren besteden jullie aan zelfstudie?
7. Is het vooral zelfstudie of krijg je opdrachten/casussen mee om aan de slag te gaan?
8. Zijn er nog dingen waarvan jullie denken dat ik dat moet weten voordat ik mij ga inschrijven?

Ik wil de opleiding overigens in Leiden gaan doen, hier nog tips of info over?
1. Ik bereid graag voor met oefententamens en ik lees de stof voor de werkgroepen eens door en soms nog een samenvatting of een SILverslag aan het eind, afhankelijk van de zwaarte van het vak. Ik haal goede cijfers, afhankelijk van hoezeer het vak me ligt.
2. Moeilijk aan rechten is dat je weinig contacturen hebt en dus in de verleiding komt om alles te doen behalve studeren. Hoop mensen komen in tijdnood zodra het tentamen nader daardoor. Makkelijk is dus dat je wel gemakkelijk dingen naast je studie kan plannen zoals werk, bestuursfunctie of iets anders. Je kan dus ook zelf bepalen hoe veel tijd je besteedt aan thuisstudie. Ik ben wel tevreden over mijn eerste jaar verder, heb alles in één keer gehaald, misschien omdat ik niet bij een grote studentenvereniging zit...
3. Ik wil denk ik de advocatuur in en later de rechterlijke macht.
4. Je interesse in de maatschappij is zeker handig. Daarnaast is talenkennis (foutloos Nederlands) en enige economische kennis (heel basic allemaal) handig al dan niet vereist.
5. Ik wilde al vanaf mijn 8e of 9e kinderrechter of advocate worden.
6. Je hebt in je eerste jaar ongeveer 8 contacturen per week volgens mij. 2 vakken met ieder 2 uur hoorcollege en 2 uur werkgroep en af en toe 2 uur LLP. Vooral in je eerste jaar heel veel studenten, dit wordt in de loop van de tijd steeds minder. Hoogleraren verschillen per stuk, werkgroepdocenten ook. Er is een wereld van verschil tussen Cliteur en Zwalve als je het mij vraagt. Ik was denk ik ongeveer 20-25 uur aan zelfstudie per week kwijt als ik alles deed. Dat is in het 2e en 3e jaar op sommige momenten iets meer geweest door in te leveren stukken of moeilijke tentamens, maar in het eerste jaar viel het me erg mee. Was in het begin ff wennen qua taal en hoeveelheid om te lezen, en de omgang met die zware wettenbundel, maar als je er wat tijd en moeite in steekt, went het zo.
7. Vooral zelfstudie. In het eerste jaar hoefde ik maar voor 1 vak een klein groepsopdrachtje in te leveren ofzo.. Dit wordt ook iets meer na verloop van tijd.
8. Je kan de e-studiegids eens doorkijken om een indruk te krijgen van de vakken. Ik zal eens kijken of ik nog eerstejaars boeken of oefententamens voor je in de aanbieding heb. Ik heb alles nieuw gekocht in het eerste jaar en kreeg later pas door dat je enorm kan besparen op boeken waaruit je maar een klein beetje hoeft te lezen ;).

Meer vragen hoor ik graag, hier of via PM maakt me niet uit. Ik heb trouwens zojuist mijn bachelor in Leiden afgerond (zodra het laatste cijfer in uSis staat kan ik hem aanvragen *O*) en ga volgend jaar de master straf- en strafprocesrecht doen, ook in Leiden.

Ugh, heel stuk Comic Sans MS ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')