Hangt af van de omstandigheden natuurlijk ook. Kan me voorstellen dat, zelfs als iemand iets vernield heeft, het nog wel een onrechtmatige daad oplevert om betrokkene daarmee luidkeels op z'n werk te gaan confronteren, terwijl gewoon vragen van hey jongen, je hebt dat vernield ik heb 't gezien, als je me 50 euro betaalt noemen we 't verder gedane zaken, in principe volgens mij gewoon een aanbod tot een soort van een vaststellingsovereenkomst is (7:900 BW) en volgens mij kan dat in dit geval wel mondeling, ik bedoel het enige wat je aan te creëren rechtstoestand beoogt is enerzijds het te niet gaan van een verbintenis tot betaling van een geldsom en anderzijds het ontstaan van een titel voor het doen van die betaling.quote:Op maandag 6 juni 2011 19:15 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Hij had wel een sterk vermoeden...
Nee. Ligt eraan wat je zelf prettig vindt, maar het is zeker geen vereiste.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:45 schreef Duderd het volgende:
Is een laptop een vereiste voor rechtsgeleerdheid in maastricht?
Zou fijn zijn dat alvast te weten
Ok. Ik beschik over een macbook en op mijn huidige school wordt deze niet ondersteunt door het netwerk, ik vroeg mij dan af of deze daar wel geschikt zijn...?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:59 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Nee. Ligt eraan wat je zelf prettig vindt, maar het is zeker geen vereiste.
Zou ik niet met zekerheid durven zeggen, maar ik denk het wel.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:04 schreef Duderd het volgende:
[..]
Ok. Ik beschik over een macbook en op mijn huidige school wordt deze niet ondersteunt door het netwerk, ik vroeg mij dan af of deze daar wel geschikt zijn...?
http://www.maastrichtuniv(...)e%253AD%253AL%253Ad1quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:04 schreef Duderd het volgende:
[..]
Ok. Ik beschik over een macbook en op mijn huidige school wordt deze niet ondersteunt door het netwerk, ik vroeg mij dan af of deze daar wel geschikt zijn...?
Thanksssssssss!quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:41 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
http://www.maastrichtuniv(...)e%253AD%253AL%253Ad1
Dankjewel! Hij ligt in m'n winkelwagen van Bol. Ik koop 'm gewoon, 60 euro vind ik niet teveel voor zulke boeken.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 10:56 schreef Cortax het volgende:
Dit is echt een goede inleiding. Wat prijzig om je in te lezen, maar je kan hem vast ergens lenen
http://www.bol.com/nl/p/n(...)006748605/index.html
Maastricht is de bedoeling. Ik heb het boek maar gelijk besteld, eindelijk weer wat nuttig leesvoer.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 11:04 schreef Cortax het volgende:
Weet niet waar je gaat studeren, maar bij een aantal universiteiten wordt het boek ook voorgeschreven.
Hier staat ie voor E 25,- te koop....quote:Op zaterdag 11 juni 2011 11:15 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Maastricht is de bedoeling. Ik heb het boek maar gelijk besteld, eindelijk weer wat nuttig leesvoer.
Hoeveel tijd heb je nog om er wat aan te doen? En wat snap je niet?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 11:31 schreef Marloes het volgende:
I need help!!! Ik heb over niet al te lange tijd tentamen Internationaal Privaatrecht en ik heb nog niet echt wat gedaan (zeg maar: echt niet, alleen dat klinkt zo confronterend).
Ik kan natuurlijk nu als een bezetene alles gaan lezen enzo, maar ik heb niet het idee dat ik er dan wel wat van snap. Ik ben aan het overwegen de Boom Basic te kopen en dan aan de hand daarvan alle opdrachten te bestuderen (+ antwoorden natuurlijk).
Ik heb een plan nodig!
Heb je oefententamens kunnen bemachtigen voor het vak? Zo ja, dan kun je door middel van die oefententamens kijken hoe de vraagstelling is en welke onderwerpen veel terugkomen in het tentamen.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 11:31 schreef Marloes het volgende:
Ik kan natuurlijk nu als een bezetene alles gaan lezen enzo, maar ik heb niet het idee dat ik er dan wel wat van snap. Ik ben aan het overwegen de Boom Basic te kopen en dan aan de hand daarvan alle opdrachten te bestuderen (+ antwoorden natuurlijk).
Ik heb een plan nodig!
Rijtjes maken voor bv rechtsmachtquote:Op zaterdag 11 juni 2011 11:31 schreef Marloes het volgende:
I need help!!! Ik heb over niet al te lange tijd tentamen Internationaal Privaatrecht en ik heb nog niet echt wat gedaan (zeg maar: echt niet, alleen dat klinkt zo confronterend).
Ik heb een plan nodig!
Dat is de 14e druk, ik heb de 15e besteld en dat wordt gelijk mijn verjaardagskado van m'n ouders aan mij. Hoef ik dat boek al niet meer te kopen voor komend jaarquote:Op zaterdag 11 juni 2011 11:33 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hier staat ie voor E 25,- te koop....
[TK] Schoolboeken PABO/Pedagogiek en Nederlands Recht
Gefeliciteerd alvastquote:Op zondag 12 juni 2011 05:04 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Dat is de 14e druk, ik heb de 15e besteld en dat wordt gelijk mijn verjaardagskado van m'n ouders aan mij. Hoef ik dat boek al niet meer te kopen voor komend jaar
Bedankt kerel! Als je nog andere boeken over rechten hebt pm me gerust.quote:Op zondag 12 juni 2011 10:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Gefeliciteerd alvastEn leergierig hoor
Bedankt voor de reacties allemaal!quote:Op zondag 12 juni 2011 03:31 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Rijtjes maken voor bv rechtsmacht
Internationale bron, EEX
Materieel toepasselijk, art. 1, het betreft een niet uitgesloten blabla ovk
Formeel toepasselijk, art. 2. Verweerder is inwoner lidstaat of art. 22 onroerend in lidstaat, alternatief forum? art. 5.
Welke rechter
Conclusie
Of bedoelde je wat anders?
Burgerlijk wetboek boek 3 en 6quote:Op zaterdag 11 juni 2011 10:25 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Beste rechtenstudenten, ik ben van plan om met de studie rechten te beginnen en ik zou graag wat boeken gaan lezen om een beetje een idee te krijgen van wat me te wachten staat.
Iemand goede suggesties?
Dan moet je wel prioriteiten stellen en dus zou ik die stof selecteren waarvan ik denk dat ze die gaan vragen op het tentamen (dus oude tentamens checken). En zoveel mogelijk zou ik die stof goed willen beheersen die ik iig al snap en die ik makkelijk of leuk vindt. Ik zou iig niet teveel gaan proberen om moeilijk stof te begrijpen, dat kost alleen maar tijd en je wint er naar verhouding weinig mee.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:52 schreef Marloes het volgende:
[..]
@ RobertoCarlos: ik heb nog ongeveer 2 weken volgens mij, maar omdat ik normaal wel altijd alles goed bijhoud raak ik nu een beetje in paniek![]()
Zo, bedankt!quote:Op zondag 12 juni 2011 20:58 schreef Sessy het volgende:
[..]
Burgerlijk wetboek boek 3 en 6
Wetboek van Strafrecht
Wetboek van strafvordering
Wetboek van burgerlijke rechtsvordering
Algemene wet bestuursrecht
Navigeren met de pijltjes rechtsboven
Verder klassiekers voor de studie:
Verbintenissen uit de wet en schadevergoeding
Inleiding tot het staats- en bestuursrecht
Nederlands strafprocesrecht
Zwaartepunten van het vermogensrecht
Dan heb je de basis, die iedereen bij Nederlands recht krijgt, wel enigszins inzichtelijk. E.e.a. kan afwijken voor fiscaal, internationaal/europees en notariëel recht, geen idee.
Ik zou als ik jou was de 1e jaarsboeken van Maastricht alvast gaan lezen. scheelt je dan ook weer tijd..quote:
Bedankt voor de tip.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was de 1e jaarsboeken van Maastricht alvast gaan lezen. scheelt je dan ook weer tijd..
Ik hoop het voor je.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:33 schreef Fascination het volgende:
Wel heel handig dat ze voor een tentamen de inzage plannen op 5 juli 8.30 precies en de uitslag van dat tentamen ook op die dag bekend wordt.![]()
Ik mag hopen dat de uitslag eerder bekend wordt.
Volgens mij gebruiken veel mensen de uitspraak "door omstandigheden" als ze iets knulligs hebben gedaan.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:02 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik hoop het voor je.![]()
Ik heb ook iets meegemaakt waar ik mij aardig over verbaas. Ik had ongeveer vijf weken geleden het onderdeel stijl van de Nederlandse taaltoets gemaakt. Ik zou na drie weken de uitslag krijgen, maar op de dag dat ik de uitslag zou verwachten kreeg ik een mailtje dat door 'omstandigheden' de uitslag twee weken later zou komen. Hoe verzin je het? Die taaltoets is op de computer afgenomen en met een beetje hard werken zou je binnen 7 dagen de uitslag al kunnen hebben. Het enige wat ik kan bedenken is dat er problemen waren met dat programma. Als ze het zo hadden uitgelegd dan had ik het begrepen.
Hoe ging het gister?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:33 schreef Fascination het volgende:
Wel heel handig dat ze voor een tentamen de inzage plannen op 5 juli 8.30 precies en de uitslag van dat tentamen ook op die dag bekend wordt.![]()
Ik mag hopen dat de uitslag eerder bekend wordt.
Toen ik klaar was had ik er wel een goed gevoel over, maar nu ik er langer over nadenk weet ik niet of ik sommige dingen wel goed heb uitgewerkt. Denk wel dat ik een voldoende heb. Er zat een vervelende vraag in met een Europeesrechtelijke dimensie. Ik hoop dat ik die een beetje goed heb opgelost, want anders loop je zo 10 punten van de 40 mis.quote:
Dit mag niet eens volgens de examenreglementen, er is een bepaalde periode waarbinnen ze de uitslag bekend moeten hebben gemaakt... Maar ja, niemand die daar iets van durft te zeggen, want anders gaat je cijfer omlaag...quote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:02 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik hoop het voor je.![]()
Ik heb ook iets meegemaakt waar ik mij aardig over verbaas. Ik had ongeveer vijf weken geleden het onderdeel stijl van de Nederlandse taaltoets gemaakt. Ik zou na drie weken de uitslag krijgen, maar op de dag dat ik de uitslag zou verwachten kreeg ik een mailtje dat door 'omstandigheden' de uitslag twee weken later zou komen.
Aaipod? Wie is dat?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:09 schreef Cortax het volgende:
aaipod lees je nog mee? Hoe ging Europees?
quote:Rijksuniversiteit Groningen
xD
Proud2beDiepfries
StarGazer
Maharbal
aaipod (kudtstudent op het moment)
Cortax
Dionysius85
Eilis
Ken ik niet. Maar ik vergeet dan ook erg snel mensen die gewoon weken niet meer posten in een rechtentopicquote:
Lurken ftwquote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:42 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ken ik niet. Maar ik vergeet dan ook erg snel mensen die gewoon weken niet meer posten in een rechtentopic
Nee! Tenminste, nog nooit meegemaaktquote:Op donderdag 23 juni 2011 18:27 schreef MetBas het volgende:
Misschien stomme vraag, maar heb je voor rechtenstudie eigenlijk een pak nodig? Ik lees nogal eens dat een pak verplicht is voor gastcolleges e.d.
Op de Erasmus Universiteit heb ik dit nog nooit gehoord of meegemaakt.quote:Op donderdag 23 juni 2011 18:27 schreef MetBas het volgende:
Misschien stomme vraag, maar heb je voor rechtenstudie eigenlijk een pak nodig? Ik lees nogal eens dat een pak verplicht is voor gastcolleges e.d.
Ik wel hoor, hier nog een foto van mij onlangs tijdens het werkcollege Goederenrechtquote:Op donderdag 23 juni 2011 18:27 schreef MetBas het volgende:
Sommigen vinden het gepast bij een mondeling tentamen, maar met korte broek en slippers kun je de studie ook halen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 18:27 schreef MetBas het volgende:
Voor colleges inderdaad niet nodig, maar het is natuurlijk wel handig voor kantoorbezoeken of andere excursies/congressen waar wel verwacht dat je er een draagt.quote:Op donderdag 23 juni 2011 18:27 schreef MetBas het volgende:
Wij hebben een aantal mensen gehad die strak in pak liepen, zelfs (of met name) tijdens colleges. Over het algemeen moeten ze het hebben van hun pak en niet van hun cijferlijsten/etc.quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:26 schreef MetBas het volgende:
Ah, ok. Helder. Bedankt iedereen voor de antwoorden.Het daadwerkelijk verplichten voor bepaalde activiteiten zal wel per studie verschillen, maar ik wacht het wel af wat het wordt.
Ik vind dat echt zo overdreven..quote:Op vrijdag 24 juni 2011 00:05 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Wij hebben een aantal mensen gehad die strak in pak liepen, zelfs (of met name) tijdens colleges. Over het algemeen moeten ze het hebben van hun pak en niet van hun cijferlijsten/etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |