abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95488096
Danic: Een zwangere is in partu zodra subjectieve contracties objectief weeën blijken te zijn, op
grond van de klinische bevinding dat volledige verstrijking overgaat in ontsluiting.

Ik zocht naar een mooie definitie op google, typ ik "in party". Krijg je toch heel andere resultaten _O-
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_95488132
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:23 schreef danic het volgende:
Ik = leek. Wat houdt 'in partu' in?
dat je aan het bevallen bent. Een partus is een bevalling.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 14 april 2011 @ 13:26:30 #53
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_95488204
Hier even een mededeling van mij, nog niets nieuws eigenlijk.... Ballon heeft al iets gedaan, hopelijk valt ie vanmiddag nog uit, zodat ze de vliezen kunnen breken :)
Maar boy wat zou ik graag even willen kunnen slapen
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_95488241
Ah oké, dank jullie wel.

Oh JJ, dat zet nog niet echt door dus. Hopen dat het vanmiddag wat sneller gaat en dat je nog even kan slapen!
pi_95488262
quote:
6s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:24 schreef innepin het volgende:
Danic: Een zwangere is in partu zodra subjectieve contracties objectief weeën blijken te zijn, op
grond van de klinische bevinding dat volledige verstrijking overgaat in ontsluiting.

Ik zocht naar een mooie definitie op google, typ ik "in party". Krijg je toch heel andere resultaten _O-
lemonparty! *O* :X

Och Mef, lekker is dat :')
Op mijn kaart stond dat ik de vorige keer zoveel klachten had en zoveel pijntjes en kwaaltjes en gedoetjes. En dat terwijl ik het zelf zo'n vlekkeloze zwangerschap vond. (gevoelsmatig dan, in vergelijking met wat ik soms las.) Ik voelde me met terugwerkende kracht nog even een zeikerd :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95488286
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:26 schreef Jeetjejom het volgende:
Hier even een mededeling van mij, nog niets nieuws eigenlijk.... Ballon heeft al iets gedaan, hopelijk valt ie vanmiddag nog uit, zodat ze de vliezen kunnen breken :)
Maar boy wat zou ik graag even willen kunnen slapen
oef spannend! ik hoop dat het snel doorzet voor je!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95488422

[ Bericht 99% gewijzigd door Oognip op 14-04-2011 13:33:00 ]
pi_95488487
JJ hopelijk zet het vanmiddag nog door en kun je nu nog even slapen

Ik heb geen idee wat er allemaal in mijn kaart staat vast en zeker dat ik een zeikerd ben
En nu ga ik via de wc naar de DA
pi_95488931
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:27 schreef huuphuup het volgende:

[..]

lemonparty! *O* :X

Och Mef, lekker is dat :')
Op mijn kaart stond dat ik de vorige keer zoveel klachten had en zoveel pijntjes en kwaaltjes en gedoetjes. En dat terwijl ik het zelf zo'n vlekkeloze zwangerschap vond. (gevoelsmatig dan, in vergelijking met wat ik soms las.) Ik voelde me met terugwerkende kracht nog even een zeikerd :')
Was dat dan de projectie van je vk op jou? ik kan me juist van jou herinneren dat je tegen iedereen moest zeggen dat het écht niet zo erg was als zij het voor je vonden :+

Jeetjejom, je houdt het spannend zeg! Succes vanmiddag! *O*
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_95489537
Ik schrok niet echt over wat er op mijn kaart stond toen ik hem een hele tijd geleden eens meekreeg...

Vind zelf dat het lichamelijk ook allemaal nog erg goed te doen is, maar in mijn koppie zit het allemaal wat scheef.... Ik hoop zo dat het na de bevalling minder word...
pi_95489634
quote:
6s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:43 schreef innepin het volgende:

[..]

Was dat dan de projectie van je vk op jou? ik kan me juist van jou herinneren dat je tegen iedereen moest zeggen dat het écht niet zo erg was als zij het voor je vonden :+

Jeetjejom, je houdt het spannend zeg! Succes vanmiddag! *O*
Geen idee, t zal ook wel meevallen hoor, de vk die de kaart invulde dit keer heb ik vorige zwangerschap nooit gezien, zij nam dus alleen heel sec de feiten over van de vorige kaart, toen leek het ineens best een waslijst :D zei ze daarna ook nog dat ze toch hoopte voor me dat ik deze zwangerschap niets te klagen zou hebben en toen voelde ik me met terugwerkende kracht een zeikerd :+ Maar gewoon een beetje een mismatch tussen dat zij en geen voorkennis heeft van die klachten behalve de droge feiten (oedeem +++ :') ) en een ongelukkige formulering van haar kant :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95495881
Jeetjejom, sterkte!! Hopelijk wil het allemaal een beetje vlotten en heb je de kleine gauw in je armen!! :% O+ :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_95496126
Nieuws van JJ (al ff terug maar was onderweg :+) 2 cm inmiddels, ze gaan de vliezen breken, maar willen eerst nog even een echo maken! Wellicht dat dat inmiddels al is gebeurd! *O*

Schot in de zaak dus! :+
pi_95496511
Doen ze dat vaker? Nog een echo maken terwijl de bevalling al is begonnen? En waarom doen ze dat dan?
pi_95497109
Geen idee eigenlijk, misschien willen ze de ligging nog even checken ofzo?
pi_95498100
quote:
Op donderdag 14 april 2011 16:31 schreef danic het volgende:
Doen ze dat vaker? Nog een echo maken terwijl de bevalling al is begonnen? En waarom doen ze dat dan?
Nep deden ze bij mij met beginnen v.d. Persweeen met voor ik mee mocht persen.hij lag nl. Niet helemaal lekker en keken ze nget ervoor ff hoe de stand van. zaken was.

Jj,succes!
pi_95498718
JJ Zet hem op! :% :% :% :% :% :%
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_95500295
JJ of Orea, hoe gaat ie daar?
pi_95500503
Ik ga ff plat liggen geloof ik. Heb al de hele dag af en aan zo'n pijn in mijn onderrug.
Het is goed te verdragen, zolang ik maar loop. En dat gaat nou net niet zo lang ivm mijn been.
Maar daarbij zit ik me gek te maken met de vraag of dit nou voorwerk rugweeën zijn. Heb op internet gezocht maar daar kan ik ook niets mee. Ga maar ff kijken hoe het verloopt.
Ik hoop niet dat dit nog een aantal weken aanhoudt, kost veel energie zo.
pi_95500515
JJ zet 'm op!

Straks 20wkn echo, duimen jullie mee?
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  donderdag 14 april 2011 @ 18:14:11 #71
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_95500698
Jullie zijn lief, dat wou ik nog even zeggen!

Owja de gyn zei ook nog iets over ligging: baby ligt netjes met koppetje naar beneden. Met 27 weken denkt ze niet dat hij nog gaat draaien.
Zo, dat is iig in da pocket!
  donderdag 14 april 2011 @ 18:17:15 #72
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_95500821
LeNeHe, de duimen draaien! Veel succes en plezier voor straks!

Da's inderdaad goed nieuws Aventura en fijn dat het goed mrt je gaat!

:D
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_95500931
Ik heb net uit een zeer betrouwbare bron vernomen dat de vliezen van JJ zijn gebroken :+
pi_95501036
LeNeHe veel plezier/succes straks
JJ zet hem op
  donderdag 14 april 2011 @ 18:22:22 #75
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_95501049
Owww spannend! Zet 'm op JJ!

*O*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_95501398
Spannend hoor!! Ga weer de hele dag hier loeren ;)
pi_95501586
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:14 schreef Aventura het volgende:
Jullie zijn lief, dat wou ik nog even zeggen!

Owja de gyn zei ook nog iets over ligging: baby ligt netjes met koppetje naar beneden. Met 27 weken denkt ze niet dat hij nog gaat draaien.
Zo, dat is iig in da pocket!
:o echt waar? dan heb je wel een hele stille of niet?
die van mij schopt de hele dag mijn buik rond.
maar hij heeft ook zoveel ruimte dankzij zijn zussen ;)

JJ zet hem op :% :%
mama van 3 kids!
pi_95501722
Die van mij is ook zo stil en dat zorgt dus dat je af en toe gaat twijfelen
pi_95501799
Popples ik had helemaal gemist dat jullie nu een jongetje krijgen. Wat leuk!

Jeetjejom zet 'm op meid!!!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_95502433
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:40 schreef ferrari_rood het volgende:
Die van mij is ook zo stil en dat zorgt dus dat je af en toe gaat twijfelen
F_R dat geloof ik dat getwijfel, als je het niet vertrouwd gewoon aan de bel trekken.
mijn oudste was ook een stille en is nu nog steeds rustig. mijn jongste was een hele drukke en kan heel actief zijn.
maar deze is op bepaalde tijden 11.00 uur en 22.00 uur heel druk. en tussendoor reageert hij op zijn zussen. O+

DML ik ben ook niet vaak te vinden hier, dus ook niet raar dat je het gemist hebt ;) ik lees mee maar soms heb ik gewoon helemaal geen tijd of totaal geen energie meer.
mama van 3 kids!
  donderdag 14 april 2011 @ 18:54:56 #81
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_95502465
quote:
Op donderdag 14 april 2011 18:36 schreef Popples het volgende:

[..]

:o echt waar? dan heb je wel een hele stille of niet?
die van mij schopt de hele dag mijn buik rond.
maar hij heeft ook zoveel ruimte dankzij zijn zussen ;)

JJ zet hem op :% :%
Stil? :D Juist megadruk! Trapt heel hard. Meestal dan, gister dus even niet.
  donderdag 14 april 2011 @ 18:57:17 #82
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_95502565
Lenehe, veel plezier straks. Het lijkt wel een 20 wekenechoboom hier!
  donderdag 14 april 2011 @ 19:10:19 #83
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_95503132
Aventura, je hebt een PM :)

Wie gaan er nu allemaal voor een 20 weken echo nog meer dan? Ben het ff kwijt hoor....

Vandaag op mijn werk verteld! Super leuke reactie allemaal!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  donderdag 14 april 2011 @ 19:19:19 #84
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_95503642
Leuk Susie! Ik vond dat ook echt een supermoment! :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  donderdag 14 april 2011 @ 19:44:26 #85
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_95505161
Sorry dames ik lees niet echt mee (scan alleen wat er over mij geroddeld werd ;))
De reden voor de echo was omdat meneer een hand langs het hoofd had liggen. Dat had de gyn bij het toucheren gevoeld en ze wilden niet de vliezen breken als het zo was. Na flink duwen is het handje toch nog goed teruggegaan.

Lig nu aan de weeënopwekkers want het zet echt niet door! En de pethidine zit er ook in (merk dat ik wel dizzy wordt)

Dank jullie allemaal voor de lieve reacties btw
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 14 april 2011 @ 19:46:27 #86
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_95505280
Zet m op JJ :%
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  donderdag 14 april 2011 @ 19:46:35 #87
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_95505291
Veel succes JJ!!
pi_95505430
Succes JJ

Popples volgens mij had ik ook gemist dat jullie een zoontje krijgen. Leuk hoor na de meiden
pi_95506812
jj, lekker eigenwijs, dat handje. Was hier ook zo...kwam uiteindelijk gewoon goed. Succes!

Oja, in partu, dat is dus 'aan het bevallen'. Ik ben ingestuurd omdat ik dus wel weeën had en ze niks deden. Vooral die beenweeën waren slopend voor zowel mijn man als voor mij, ik had de dag erna verzuurde benen en mijn man spierpijn in zijn handen van het masseren...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_95507102
Ooh JJ, ik hoop dat er gauw wat meer actie komt zeg! Maar nog een paar uurtjes en dan zou je gewoon op de uitgerekende datum bevallen! Dat is al een hele prestatie op zich!
Al zou het natuurlijk fijner zijn als je gewoon vanavond nog bevalt! Ik stuur ze nog maar een keer jou kant op: :% :% :%
pi_95507203
Misschien hoort de vraag niet hier.
Maar mijn schoonzus vroeg wat wij als kraamcadeau willen nu heb ik echt geen idee wat te vragen. Wat vragen jullie?
pi_95507579
Ik heb die vraag nog helemaal niet gehad, maar ik heb bewust een aantal dingetjes nog niet gekocht omdat ze wel leuk zijn als kraamcadeautje.
Ik denk dan bijvoorbeeld aan een babygym, een boxkleed (we hebben er 1, dus een tweede zou goed kunnen), zo'n spiraal met speeltjes voor aan de box of maxicosi, kleertjes in maat 50/56 zijn welkom, een mobiel voor aan de box, baby's eerste jaar van Pauline Oud, voorleesboekjes e.d.
Dit zijn allemaal dingetjes die we niet hebben (behalve dan de kleertjes, maar van deze maat hebben we niet zoveel) en die later makkelijk bijgekocht zijn als we het niet krijgen.
Maar als je alles al hebt vind je het misschien een idee om een cadeaubon te vragen?
Afhankelijk of ze jou iets willen geven of de kleine kun je denken aan een cadeaubon voor een kledingzaak zodat je na de bevalling lekker kan shoppen of bv een cadeaubon van intertoys. Bonnen zijn saai om te geven, maar soms heel fijn om te krijgen.

So! Heel verhaal geworden, maar hopelijk heb je er iets aan.
  donderdag 14 april 2011 @ 20:25:25 #93
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_95507622
Dat ligt voor mij vooral aan het bedrag wat ze willen besteden. Ik heb mijn schoonzus bijv een maxi-cosi gegeven, maar bij een kleiner budget kun je natuurlijk ook iets leuks (blijvends) voor het kamertje vragen (lampje, muziekje etc) of een slaapzakje/badjasje etc. En bij een groter budget zijn de mogelijkheden natuurlijk helemaal groot.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  donderdag 14 april 2011 @ 20:26:36 #94
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_95507707
En alles wat Danic hierboven schrijft :P
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_95507786
Wij zelf hebben hun een schilderij gegeven waarop het geboortekaartje+hun kindje geschilderd was. Eigenlijk verwachtte ik dat ze zelf iets origineels zouden bedenken.
Verder was ik dit jaar nog jarig en heb toen al veel gevraagd.
Een mobiel wil ik idd nog hebben boven het bedje heb er nu alleen 1 boven de box
pi_95507930
ik ga voor Tienus echt een lijstje maken met boektitels, bonnen etc. We hebben al zoveel speelgoed en kleertjes in de juiste maten en smaken, maar boekjes heb je nooit genoeg. En puzzels bijvoorbeeld. Ook een leuke: leren slofjes! Ik heb nu de wintervariant in de kleinste maat, doe dus maar de zomervariant graag. Dat soort dingen...
Ook altijd een goede: een winterzak voor de buggy (denk je niet aan in de zomer), extra boxkleed, een los speelkleed etc.
pi_95508012
f_r een mobiel voor boven het bedje wordt afgeraden omdat het te onrustig kan zijn. In plaats daarvan kan je bijvoorbeeld zo'n projectielamp vragen, die gaan vanzelf uit na een bepaalde tijd.
  donderdag 14 april 2011 @ 20:30:52 #98
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95508041
JeetjeJom, ik heb je stiekem gevolgd vanaf het werk hoor :) jammer dat het nog niet doorzet. wil je nog veel kracht en succes wensen met je bevalling!

Succes voor alle 20-weken-echo's!!!

en oeee Weeenstorm; check check dubbelcheck...
mijn weeen bleven maar komen, zonder pauzes... en dat is wel erg vermoeiend en moeilijk om mee om te gaan. Ik had het gevoel volledige controle kwijt te zijn. Kon niet stilzitten/liggen (bewegingsdrang) en ontspannen was heel erg moeilijk, dus ook het puffen was lastig...
In het ziekenhuis bleek dat ik ook al persdrang had... hoelang ik dat al had, geen idee. Zat helemaal in mezelf gekeerd door die weeenstorm en het enige waar ik me op dat moment even op kon focussen was het omgaan met die weeen.
Ik vond die weeenstorm, zoals Huup al aangeeft; echt wel heftig hoor. Maar ben wel blij dat ik zo snel ben bevallen...

en kraamcadeaus: ik vind nu vooral de leesboekjes die we toen van iedereen hebben gekregen erg leuk, verder zijn waardebonnen altijd leuk, want kleertjes kopen blijft doorgaan, en een baby blijft groeien, verder leuk; babyslofjes (bijv babypaws), draagdoek (als je daar een liefhebber van bent), tegoedbon van herinneringen op linnen oid....

Wij gaan een weekendje weg, dus ik verwacht pas zondagavond (laat) weer online te zijn, Wens jullie allemaal een heeeeeel fijn weekend alvast.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_95508213
Boeken is een goede die kun je volgens mij nooit genoeg hebben.
Ik hou zelf nl erg van lezen
pi_95509815
ik had een langere aanloop maar uiteindlijk ook een weeenstorm vanaf 6 a 7 cm, toen duurde t incl persen (8minuten) maar 20 minuten. en dat was best pijnlijk :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')