Als je alt ingedrukt houdt kan je een venster slepen met je linkermuisknop. Als je niet je linkermuisknop, maar je scrollbal gebruikt kan je vensters makkelijk vergroten/verkleinen.quote:Op donderdag 14 april 2011 19:28 schreef Muchachooo het volgende:
iemand nog tips voor een beginner? Heb nu 10.10 draaien op mijn laptop. Moet overal nog een beetje aan wennen...
kan ik niet ook mijn vensters verslepen zonder alt?quote:Op donderdag 14 april 2011 19:31 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Als je alt ingedrukt houdt kan je een venster slepen met je linkermuisknop. Als je niet je linkermuisknop, maar je scrollbal gebruikt kan je vensters makkelijk vergroten/verkleinen.
Random tip.
Tps over alles en nog wat?quote:Op donderdag 14 april 2011 19:28 schreef Muchachooo het volgende:
iemand nog tips voor een beginner? Heb nu 10.10 draaien op mijn laptop. Moet overal nog een beetje aan wennen...
thanks, ik heb gewoon mijn touchpad uitgezet, maar dat is natuurlijk vrij lastig als ik hem wel nodig hebquote:Op donderdag 14 april 2011 20:08 schreef wdn het volgende:
Ken je deze pagina al?
https://help.ubuntu.com/community/SynapticsTouchpad/ShortcutKey
Gaat over touchpads
1 | sudo modprobe -r psmouse |
1 | sudo modprobe psmouse |
Wat ik dus wil is dat zodra ik een stekker in het stopcontact steek, de verlichting beter wordt, zonder dat ik hem opnieuw moet opstarten.quote:Ik heb een probleem met mijn accu en de energieinstellingen.
Als ik hem boot op accustroom en vervolgens de stekker erin stop voor netstroom, blijft de verlichting bij mij donker. Ik kan de verlichting dan ook niet handmatig aanpassen.
Meteen booten op netstroom gaat wel goed, maar zodra ik de stekker eruit trek, wordt het scherm donkerder en krijg ik het pas weer licht na een herboot.
Geef het tijd, windows heb je ook niet geleerd in 1 week.quote:Op donderdag 14 april 2011 19:28 schreef Muchachooo het volgende:
Al geprobeerd in een safemode achtig iets te booten?quote:Op donderdag 14 april 2011 23:14 schreef Muchachooo het volgende:
Oke nu heb ik ruzie met natty. Heb dus zojuist de boel geupdate, en na het opnieuw opstarten krijg ik automatisch een soort verbose boot, waarbij hij steeds Starting ... met daarachter [OK] weergeeft. Hierbij blijft hij steeds op een random punt hangen. 2x op een of andere accu check, 1x op een print server iets, en nog wat dingen.
Iemand die weet wat ik moet doen?
ik had wel een herstelmodus, maar die bracht me in een of andere terminal waar ik niks mee konquote:Op donderdag 14 april 2011 23:21 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Al geprobeerd in een safemode achtig iets te booten?
Haha daar kan je heel veel mee als je weet wat je moet doen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel eens tegen zo'n soort fout ben aangelopen na het updaten vlak na een installatie. Toen ws het advies hier, herinstallatiequote:Op donderdag 14 april 2011 23:22 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
ik had wel een herstelmodus, maar die bracht me in een of andere terminal waar ik niks mee kon
Ja drivers en linux wil nog wel eens verkeerd gaan vooral die domme nouveau driver van nvidiaquote:Op donderdag 14 april 2011 23:59 schreef Muchachooo het volgende:
Heb ik net gedaan, en als eerste de ATI amd driver geīnstalleerd, en toen bootte hij ineens weer steeds in terminal mode. Wat moet ik nu doen?
Edit, ok dankzij die driver kan ubuntu de xserver niet meer opstarten. Commando 'startx' geeft een fatale error: no screens found.
Lijkt erop dat ik weer mag herinstalleren, en dan de driver achterwege laten, want volgens Google is er niemand met een oplossing voor dit probleem...
ATI drivers en Ubuntu? Leuke herinneringen. Op een machine thuis had ik een oude ATI kaart, en die kon net niet meer goed overweg met de rest van het systee,m, kostte me een aantal weken maar uiteindelijk heb ik 'm toch in 1920x1080 laten draaienquote:Op donderdag 14 april 2011 23:59 schreef Muchachooo het volgende:
Heb ik net gedaan, en als eerste de ATI amd driver geīnstalleerd, en toen bootte hij ineens weer steeds in terminal mode. Wat moet ik nu doen?
Edit, ok dankzij die driver kan ubuntu de xserver niet meer opstarten. Commando 'startx' geeft een fatale error: no screens found.
Lijkt erop dat ik weer mag herinstalleren, en dan de driver achterwege laten, want volgens Google is er niemand met een oplossing voor dit probleem...
Ik heb ooit eens gelezen dan Linux een betere codering heeft.quote:Op vrijdag 15 april 2011 00:30 schreef Kandijfijn het volgende:
*Waarom kan Linux eigenlijk zoveel sneller zijn in data-overdracht na externa harde schijf e.d.?
http://www.psychocats.net/ubuntu/kdegnomequote:Op vrijdag 15 april 2011 09:21 schreef Exentric90 het volgende:
Wat heeft nu minder resources nodig. Kde of Gnome?
Resources als in CPU & GPU
quote:Final stats: So from this chart, the total RAM usage for Gnome's main components is 85MB, the total for KDE is 140MB, and for Xfce it's 66MB. As mentioned, these are the results from one set of tests - results will vary from distro to distro, and are affected by many factors such as the optimisation flags used to build the software. It's important that these figures aren't analysed too deeply, but instead seen as a roundabout approximation of Linux desktop memory usage.
We conclude this article with an invitation: copy the top configuration file of Listing 8 in your home directory, start your favourite apps, run top and then paste in a comment here its output, together with your Linux distribution, CPU type and amount of RAM. Let's see who can do more with less!
eens! Plus je krijgt er bij KDE ook wat voor terug in de vorm van meer GUI he.quote:Op vrijdag 15 april 2011 10:07 schreef gebrokenglas het volgende:
Gnome heeft minder system resources nodig. Maar veel scheelt het niet.
Niet echt dus... Eerder LXDE, Openbox, Fluxbox, TWM oid.quote:Op vrijdag 15 april 2011 10:42 schreef Toryu het volgende:
Als je een lichte window manager zoekt, ben je misschien beter af met xfce.
Herstel.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |