abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 april 2011 @ 18:33:17 #51
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_95501485
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:25 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ja maar denk je dat als mama zegt dat TS voor zichzelf moet koken, maar meteen in potten en pannen gaat roeren? Nee, TS is eigenwijs en gaat dus gewoon naar de friettent om zijn kostje bijeen te scharrelen.
Ik heb een hele week voor mezelf gezorgd, nog gezond gegeten ook en ik ben slechts 1 keer in die week naar de friettent geweest.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_95501633
quote:
Ik ben het er niet mee eens, maar als ik had geweten dat het de mening was van mijn opvoeders/verzorgers dat dit de beste manier voor mij was, en dat ze dat waarschijnlijk in hun hoofd best onderbouwd hadden, was ik er misschien anders mee omgegaan.
Ik denk dat ouders na een drukke werkdag wel iets anders aan hun hoofd dan vrij evidente/voor de hand liggende leefregels uitleggen aan oost-Indisch dove pubers.

Tevens heb ik nog nooit een puber een draai zien maken na een betoog van zijn/haar ouders. Pubers willen meestal gewoon 'hun zin'. Ze willen laat uit, sexy kleding, meer geld, geen huiswerk, niet mee naar oma op bezoek etc. Daar lul je ze niet 123 uit.

Waarom wil je dan niet naar oma?

Omdat het saai is bij oma (en ik eigenlijk met mijn vriendin wil neuken terwijl jullie het huis uit zijn)

Ja maar het is belangrijk om je oma op te zoeken. Ze is namelijk heel oud en wie weet hoelang ze nog heeft en later heb je spijt dat je dan niet geweest bent. <-- evidente reden

MAAR HET IS SAAI BIJ OMA EN IK HEB GEEN ZIN! <-- geen effect op puber.
Vrijheid kan je toch niet bewijzen!
  donderdag 14 april 2011 @ 18:55:58 #53
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95502504
quote:
7s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:33 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Ik heb een hele week voor mezelf gezorgd, nog gezond gegeten ook en ik ben slechts 1 keer in die week naar de friettent geweest.
Nou nou, een hele week. Je ma doet dat de overige 51 weken? :')
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 14 april 2011 @ 19:06:37 #54
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_95502966
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nou nou, een hele week. Je ma doet dat de overige 51 weken? :')
Het gaat erom dat ik wel voor mezelf zorg en niet zomaar elke dag naar de friettent ga als ik op mezelf ben, zoals jij dat wel stelt
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  donderdag 14 april 2011 @ 19:07:50 #55
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95503029
quote:
2s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:06 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Het gaat erom dat ik wel voor mezelf zorg en niet zomaar elke dag naar de friettent ga als ik op mezelf ben, zoals jij dat wel stelt
Maar als je moeder zou zeggen dat jij vanaf nu iedere dag moet koken, doe je dat dan?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_95503070
Gaat het topic nu over de opvoeding van naatje_1? Want ik hou niet zo van persoonlijke topics.
Ik hoopte op pubers in general. Just saying
Vrijheid kan je toch niet bewijzen!
  donderdag 14 april 2011 @ 19:09:21 #57
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_95503092
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:08 schreef Sattyagraha het volgende:
Gaat het topic nu over de opvoeding van naatje_1? Want ik hou niet zo van persoonlijke topics.
  donderdag 14 april 2011 @ 19:10:16 #58
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95503129
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:08 schreef Sattyagraha het volgende:
Pubers in general komen het beste terecht als ze zo opgevoed worden als naatje_1.
Een gedicht over Maanvis
pi_95503137
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 18:27 schreef Sattyagraha het volgende:
Ouders zijn financieel verantwoordelijk voor hun telg. Zo'n puber heeft gewoon zijn ouders te gehoorzamen. Zij voorzien immers zijn hele levensonderhoud.

Eigen huis = eigen regels. Ons huis = onze regels.

Zo simpel is het.
Dit dus. ^O^
  donderdag 14 april 2011 @ 19:37:56 #60
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_95504766
Ok, dan veranderen we even de stelling, het is niet meer verplicht. Wat dan? Is dit niet gewoon de beste manier van opvoeden? Dat je op deze manier een puber leert met verantwoordelijkheden om te gaan? Je leert immers het beste van je fouten.

Stel je hebt geen motivatie voor school, confronteer een puber dan met de consequenties (geen leuke baan, geen mensen rondom je met zelfde niveau, etc.), waarschijnlijk luistert hij niet. Doe dit niet 1 keer, maar meerdere keren. Als de puber écht niet wilt luisteren, laat hem dan lekker zijn gang gaan. Als hij dan blijft zitten en hij heeft het niet leuk, confronteer hem dan met het feit dat je gelijk had. Waarschijnlijk gaat deze dan beter inzien dat jij toch echt gelijk had.
  donderdag 14 april 2011 @ 19:41:10 #61
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95504966
quote:
7s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:37 schreef naatje_1 het volgende:
Ok, dan veranderen we even de stelling, het is niet meer verplicht. Wat dan? Is dit niet gewoon de beste manier van opvoeden? Dat je op deze manier een puber leert met verantwoordelijkheden om te gaan? Je leert immers het beste van je fouten.

Stel je hebt geen motivatie voor school, confronteer een puber dan met de consequenties (geen leuke baan, geen mensen rondom je met zelfde niveau, etc.), waarschijnlijk luistert hij niet. Doe dit niet 1 keer, maar meerdere keren. Als de puber écht niet wilt luisteren, laat hem dan lekker zijn gang gaan. Als hij dan blijft zitten en hij heeft het niet leuk, confronteer hem dan met het feit dat je gelijk had. Waarschijnlijk gaat deze dan beter inzien dat jij toch echt gelijk had.
je moet het lijntje wel een beetje strak houden, zoals jouw ouders dus ook doen. pubers zoals jij blijven gerust zitten en gaan dan zonder diploma van school, en dat willen je ouders voorkomen.
Tokkies ontstaan niet zomaar, die ontstaan doordat ouders hun opvoedingstaken negeren.

Anyway, als je me niet gelooft, ik was ook zo'n kutpuber, maar nu ik 30 ben ben ik m'n ouders dankbaar dat ze me niet vrij lieten, anders was ik nu een kuttokkie ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_95505292
de balans zoeken tussen enerzijds vrijeid geven en anderzijds regels voorschirjven is nu juist opvoeden. waar die balans dan ligt hangt van heel veelk dingen af en is eigenlijk voor elk gezin anders.

ts. je zegt:
quote:
De vraag is natuurlijk wat ik hiermee bedoel. Simpel gezegd: ouders kunnen iets te willen hebben van hun puber, maar kunnen dat niet eisen
en vervolgens ga je in een adem door met stellen dat de staat dan dingen moet kunnen eisen van alle ouders. zo werkt het niet he :N
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_95505428
dit zegt het beter:

Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_95505691
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:25 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ja maar denk je dat als mama zegt dat TS voor zichzelf moet koken, maar meteen in potten en pannen gaat roeren? Nee, TS is eigenwijs en gaat dus gewoon naar de friettent om zijn kostje bijeen te scharrelen.
true, maar ik niet.
Anonimity is a bliss
pi_95506076
Wat was nld ook alweer voor mode ziekte? Tip. Als je een afkorting voor het eerst gebruikt in een topic even voluit schrijven en tussen haakjes de afkorting, daarna mag je de afkorting gebruiken.

Daarnaast ben ik het oneens met je eerste en tweede stelling.
Mijn kinderen hebben te weten dat mijn wil wet is en zeker als ze puber zijn ze niet goed snik zijn en ik het altijd beter weet.
pi_95508842
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:37 schreef Sattyagraha het volgende:

[..]

Ik denk dat ouders na een drukke werkdag wel iets anders aan hun hoofd dan vrij evidente/voor de hand liggende leefregels uitleggen aan oost-Indisch dove pubers.

Tevens heb ik nog nooit een puber een draai zien maken na een betoog van zijn/haar ouders. Pubers willen meestal gewoon 'hun zin'. Ze willen laat uit, sexy kleding, meer geld, geen huiswerk, niet mee naar oma op bezoek etc. Daar lul je ze niet 123 uit.

Waarom wil je dan niet naar oma?

Omdat het saai is bij oma (en ik eigenlijk met mijn vriendin wil neuken terwijl jullie het huis uit zijn)

Ja maar het is belangrijk om je oma op te zoeken. Ze is namelijk heel oud en wie weet hoelang ze nog heeft en later heb je spijt dat je dan niet geweest bent. <-- evidente reden

MAAR HET IS SAAI BIJ OMA EN IK HEB GEEN ZIN! <-- geen effect op puber.
M'n oma is nu dood en ik heb 0 spijt dat ik niet geweest ben. Niet echt een evidente reden dus.
Ouders zijn niet alwetend hoe de kind zich later voelt, ze kunnen enkel vanuit hun eigen ervaringen denken. Daarentegen weet jij natuurlijk ook niet hoe jij je later voelt, dus om een puber nou helemaal los te laten vind ik ook wat voorbarig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')