Ik heb een hele week voor mezelf gezorgd, nog gezond gegeten ook en ik ben slechts 1 keer in die week naar de friettent geweest.quote:Op donderdag 14 april 2011 18:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja maar denk je dat als mama zegt dat TS voor zichzelf moet koken, maar meteen in potten en pannen gaat roeren? Nee, TS is eigenwijs en gaat dus gewoon naar de friettent om zijn kostje bijeen te scharrelen.
Ik denk dat ouders na een drukke werkdag wel iets anders aan hun hoofd dan vrij evidente/voor de hand liggende leefregels uitleggen aan oost-Indisch dove pubers.quote:Ik ben het er niet mee eens, maar als ik had geweten dat het de mening was van mijn opvoeders/verzorgers dat dit de beste manier voor mij was, en dat ze dat waarschijnlijk in hun hoofd best onderbouwd hadden, was ik er misschien anders mee omgegaan.
Nou nou, een hele week. Je ma doet dat de overige 51 weken?quote:Op donderdag 14 april 2011 18:33 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ik heb een hele week voor mezelf gezorgd, nog gezond gegeten ook en ik ben slechts 1 keer in die week naar de friettent geweest.
Het gaat erom dat ik wel voor mezelf zorg en niet zomaar elke dag naar de friettent ga als ik op mezelf ben, zoals jij dat wel steltquote:Op donderdag 14 april 2011 18:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nou nou, een hele week. Je ma doet dat de overige 51 weken?
Maar als je moeder zou zeggen dat jij vanaf nu iedere dag moet koken, doe je dat dan?quote:Op donderdag 14 april 2011 19:06 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat ik wel voor mezelf zorg en niet zomaar elke dag naar de friettent ga als ik op mezelf ben, zoals jij dat wel stelt
quote:Op donderdag 14 april 2011 19:08 schreef Sattyagraha het volgende:
Gaat het topic nu over de opvoeding van naatje_1? Want ik hou niet zo van persoonlijke topics.
Ik hoopte op pubers in general. Just saying
Pubers in general komen het beste terecht als ze zo opgevoed worden als naatje_1.quote:Op donderdag 14 april 2011 19:08 schreef Sattyagraha het volgende:
Gaat het topic nu over de opvoeding van naatje_1? Want ik hou niet zo van persoonlijke topics.
Ik hoopte op pubers in general. Just saying
Dit dus.quote:Op woensdag 13 april 2011 18:27 schreef Sattyagraha het volgende:
Ouders zijn financieel verantwoordelijk voor hun telg. Zo'n puber heeft gewoon zijn ouders te gehoorzamen. Zij voorzien immers zijn hele levensonderhoud.
Eigen huis = eigen regels. Ons huis = onze regels.
Zo simpel is het.
je moet het lijntje wel een beetje strak houden, zoals jouw ouders dus ook doen. pubers zoals jij blijven gerust zitten en gaan dan zonder diploma van school, en dat willen je ouders voorkomen.quote:Op donderdag 14 april 2011 19:37 schreef naatje_1 het volgende:
Ok, dan veranderen we even de stelling, het is niet meer verplicht. Wat dan? Is dit niet gewoon de beste manier van opvoeden? Dat je op deze manier een puber leert met verantwoordelijkheden om te gaan? Je leert immers het beste van je fouten.
Stel je hebt geen motivatie voor school, confronteer een puber dan met de consequenties (geen leuke baan, geen mensen rondom je met zelfde niveau, etc.), waarschijnlijk luistert hij niet. Doe dit niet 1 keer, maar meerdere keren. Als de puber écht niet wilt luisteren, laat hem dan lekker zijn gang gaan. Als hij dan blijft zitten en hij heeft het niet leuk, confronteer hem dan met het feit dat je gelijk had. Waarschijnlijk gaat deze dan beter inzien dat jij toch echt gelijk had.
en vervolgens ga je in een adem door met stellen dat de staat dan dingen moet kunnen eisen van alle ouders. zo werkt het niet hequote:De vraag is natuurlijk wat ik hiermee bedoel. Simpel gezegd: ouders kunnen iets te willen hebben van hun puber, maar kunnen dat niet eisen
true, maar ik niet.quote:Op donderdag 14 april 2011 18:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja maar denk je dat als mama zegt dat TS voor zichzelf moet koken, maar meteen in potten en pannen gaat roeren? Nee, TS is eigenwijs en gaat dus gewoon naar de friettent om zijn kostje bijeen te scharrelen.
M'n oma is nu dood en ik heb 0 spijt dat ik niet geweest ben. Niet echt een evidente reden dus.quote:Op donderdag 14 april 2011 18:37 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Ik denk dat ouders na een drukke werkdag wel iets anders aan hun hoofd dan vrij evidente/voor de hand liggende leefregels uitleggen aan oost-Indisch dove pubers.
Tevens heb ik nog nooit een puber een draai zien maken na een betoog van zijn/haar ouders. Pubers willen meestal gewoon 'hun zin'. Ze willen laat uit, sexy kleding, meer geld, geen huiswerk, niet mee naar oma op bezoek etc. Daar lul je ze niet 123 uit.
Waarom wil je dan niet naar oma?
Omdat het saai is bij oma (en ik eigenlijk met mijn vriendin wil neuken terwijl jullie het huis uit zijn)
Ja maar het is belangrijk om je oma op te zoeken. Ze is namelijk heel oud en wie weet hoelang ze nog heeft en later heb je spijt dat je dan niet geweest bent. <-- evidente reden
MAAR HET IS SAAI BIJ OMA EN IK HEB GEEN ZIN! <-- geen effect op puber.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |