Als ik iets wil zeggen doe ik dat altijd recht voor zijn raap en draai er niet op een gluiperige manier omheen.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Wil je nou zeggen dat je neef z'n vrouw niet laat autorijden?
Dat blijkt en maar commentaar leveren.quote:Maar goed, ik ben nooit in Egypte geweest nee. Maar heus wel eens in een moslimland.
Dat is gek.............. Dan moet je maar toch eens goed navragen of ze in een taxi voorin mag zitten.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gek, mijn zus is eveneens getrouwd met een Egyptenaar en zij woont in dat land. Toch kent ze de problemen niet die jij schetst.
Kijk, dat het in dat onderontwikkelde oostblok van je helemaal bon ton is om bevolkingsgroepen als inferieur weg te zetten wil niet zeggen dat dit rechtvaardig is natuurlijk. Zo zuur als jij zijn er in Nederland in ieder geval maar weinig, ik denk dat je te lang weg bent geweest om iets zinnigs over Nederland te stellen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 07:21 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Afspreken doe je maar met je kopvoddenvriendin als je die al hebt.
Volgens mij ben je zelfs te dom om zelfstandig te poepen daar je niet eens weet dat het oostblok al deccenia niet meer bestaat. Bovendien raken je aannames kant nog wal verblind door je blinde haat als mensen jouw achterlijke geloof niet accepteren. Leer er eens mee leven dat niet iedereen blind gelooft in sprookjes. Ga eens wat onzinnigs doen b.v. vrouwen meppen die schaars gekleeed zijn simpele.quote:Op vrijdag 15 april 2011 10:44 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Kijk, dat het in dat onderontwikkelde oostblok van je helemaal bon ton is om bevolkingsgroepen als inferieur weg te zetten wil niet zeggen dat dit rechtvaardig is natuurlijk. Zo zuur als jij zijn er in Nederland in ieder geval maar weinig, ik denk dat je te lang weg bent geweest om iets zinnigs over Nederland te stellen.
Misschien dat hij het voormalige Oostblok wat te veel over een kam scheert, maar in het specifieke geval van Hongarije is wat hij zegt eerder een understatement dan een overdrijving.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:43 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Volgens mij ben je zelfs te dom om zelfstandig te poepen daar je niet eens weet dat het oostblok al deccenia niet meer bestaat. Bovendien raken je aannames kant nog wal verblind door je blinde haat als mensen jouw achterlijke geloof niet accepteren. Leer er eens mee leven dat niet iedereen blind gelooft in sprookjes. Ga eens wat onzinnigs doen b.v. vrouwen meppen die schaars gekleeed zijn simpele.
Nee, jij bent pas tof met je indoctrinerende waanzin en dan anderen voor zuur uitmaken die niet in sprookjes geloven.
Jakkes, jij stelt mij practisch verantwooordelijk voor het Hongaarse nationalisme. Hoe triest ben je wel dan niet?quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Misschien dat hij het voormalige Oostblok wat te veel over een kam scheert, maar in het specifieke geval van Hongarije is wat hij zegt eerder een understatement dan een overdrijving.
En dat heb ik niet van horen zeggen, ik ben vaak genoeg in Hongarije geweest en heb genoeg met Hongaren gesproken om daar een oordeel over te kunnen vormen.
Al kun je de trieste rancune van het Hongaarse nationalisme ook als buitenstaander makkelijk zien, bijvoorbeeld aan het feit dat zowat elke boekhandel een landkaart van voor Trianon in de etalage heeft staan. Of aan zoiets als dit:
[ afbeelding ]
Bloedserieus "Omdat het Hongaars is" als merknaam gebruiken, hoeveel triester kan je nog bezig zijn?
Ik stel jou nergens voor verantwoordelijk, ik help alleen jouw posts in context te plaatsen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 12:57 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Jakkes, jij stelt mij practisch verantwooordelijk voor het Hongaarse nationalisme. Hoe triest ben je wel dan niet?
Nee, jouw uitspraken neem ik ook voortaan met een kilo zout.
Ik kan genoeg Hongaars om te begrijpen wat er op mijn jampotje staat hoor, en heb het ook nog bij een Hongaar nagevraagd. Dus je hoeft niet met leugens aan te komen om mij in een kwaad daglicht te stellen bij mensen die de taal niet kennen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 12:57 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Oh, en als je geen Hongaars kent probeer dan ook geen vertaling te geven want het staat zo verschrikkelijk dom bij degene die het wel kennen.
Joh, zwam toch niet zo, op het potje staat niet meer dan een verkoopslogan dat het een Hongaars product is wat absoluuut geen merknaam is net zoals bij tulpen uit Holland en Goudse kaas.quote:Op vrijdag 15 april 2011 13:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik stel jou nergens voor verantwoordelijk, ik help alleen jouw posts in context te plaatsen.
[..]
Ik kan genoeg Hongaars om te begrijpen wat er op mijn jampotje staat hoor, en heb het ook nog bij een Hongaar nagevraagd. Dus je hoeft niet met leugens aan te komen om mij in een kwaad daglicht te stellen bij mensen die de taal niet kennen.
Nope, duidelijk een trollpoging uit jouw zieke koker waar nooit wat zinnigs uitkomt waar ik commentaar op lever.quote:Op vrijdag 15 april 2011 13:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
Typisch dat jij je dan aangesproken voelt,.
Okee, het is een huismerk van een of andere nationalistische ("A magyar áruház") supermarktketen, en geen A-merk. Nou nou, wat een verschil.quote:Op vrijdag 15 april 2011 13:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Joh, zwam toch niet zo, op het potje staat niet meer dan een verkoopslogan dat het een Hongaars product is wat absoluuut geen merknaam is net zoals bij tulpen uit Holland en Goudse kaas.
Hongaren zijn heel vermakelijk, want ze happen op alles. Noem voor de gein Bratislava eens een keertje gewoon Bratislava en niet Pozsony, dat zorgt gegarandeerd voor vele uren plezier.quote:
Dat lijkt me eerder chauvinisme dan nationalisme...quote:Op vrijdag 15 april 2011 13:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Okee, het is een huismerk van een of andere nationalistische ("A magyar áruház") supermarktketen, en geen A-merk. Nou nou, wat een verschil.
Hollandse Kaas, mag dat nog wel?quote:Op vrijdag 15 april 2011 13:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat lijkt me eerder chauvinisme dan nationalisme...
En op zich niets mis mee.
Waarom is het wel ok om groot op je producten te zetten dat het originele Griekse feta is, maar mag je bij Hongaarse frambozen niet trots zeggen dat ze uit Hongarije komen?
De linkse zelfhaat en ongezonde afkeer van "trots op een land/cultuur zijn" is weer volop aanwezig merk ik...
Omdat het nergens op slaat. Huismerk-frambozenjam is niks bijzonders, dus om daar dan met koeieletters als (huis)merknaam op te zetten dat je die moet kopen "omdat het Hongaars is" vind ik nogal debiel.quote:Op vrijdag 15 april 2011 13:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat lijkt me eerder chauvinisme dan nationalisme...
En op zich niets mis mee.
Waarom is het wel ok om groot op je producten te zetten dat het originele Griekse feta is, maar mag je bij Hongaarse frambozen niet trots zeggen dat ze uit Hongarije komen?
De linkse zelfhaat en ongezonde afkeer van "trots op een land/cultuur zijn" is weer volop aanwezig merk ik...
Er staat nergens een merknaam knul alleen dat het een product uit Hongarije en frambozenjam is. Je wordt steeds triester in je pogingen. Verzin eens iets anders waar je op kan aanvallen of open een topic over jam.quote:Op vrijdag 15 april 2011 13:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Okee, het is een huismerk van een of andere nationalistische ("A magyar áruház") supermarktketen, en geen A-merk. Nou nou, wat een verschil.
Voor jou is dat niks bijzonders. Sja.quote:Op vrijdag 15 april 2011 13:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Omdat het nergens op slaat. Huismerk-frambozenjam is niks bijzonders, dus om daar dan met koeieletters als (huis)merknaam op te zetten dat je die moet kopen "omdat het Hongaars is" vind ik nogal debiel.
Maar ik heb niks tegen gerechtvaardigd chauvinisme hoor. De Hongaren mogen van mij bijvoorbeeld best apetrots zijn op hun Pick-salami.
Ik rook ongeveer een gram per week, dus ik hoop het wel.quote:
Een etiket van een potje jam uit Hongarije staat iemand niet aan.quote:
Dan moet hij er gewoon een boerka overheen gooien, klaar.quote:Op vrijdag 15 april 2011 13:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Een etiket van een potje jam uit Hongarije staat iemand niet aan.
Dat was maar een voorbeeldje. Dat het nu alleen daarover gaat komt allicht omdat het voor sommigen moeilijk is om verder te kijken dan de plaatjes.quote:Op vrijdag 15 april 2011 13:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Een etiket van een potje jam uit Hongarije staat iemand niet aan.
Niets nieuws,quote:
Waarmee je dus net zo achterljk kleinburgerlijk ben als al die droeftoeters die vrouwen het recht willen ontnemen zich als pinguin te verkleden.quote:Op vrijdag 15 april 2011 13:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat was maar een voorbeeldje. Dat het nu alleen daarover gaat komt allicht omdat het voor sommigen moeilijk is om verder te kijken dan de plaatjes.
En vergeet een relneger niet met vette lippen die trollpogingen doet in de hoop dat hij lollig overkomt.quote:Op vrijdag 15 april 2011 13:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Niets nieuws,. Hysterische dame kaapt topic met haar geraaskal -waarom? niemand die het weet-.
Ik vind geen van beide lappen stof wenselijk in het openbare leven.quote:Op vrijdag 15 april 2011 13:50 schreef Premium_Quality het volgende:
Deze thread is wel erg offtopic gegaan. Het gaat hier over het boerkaverbod.
Ik heb het idee dat niet iedereen weet wat een boerka is.
Boerka
[ afbeelding ]
Nikaab
[ afbeelding ]
Waarom is het niet wenselijk?quote:Op vrijdag 15 april 2011 13:58 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik vind geen van beide lappen stof wenselijk in het openbare leven.
quote:Op vrijdag 15 april 2011 13:58 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik vind geen van beide lappen stof wenselijk in het openbare leven.
Het gaat om een verbod op gezichtsbedekkende kleding. Een boerka, maar ook een nikaab, een masker, een integraalhelm en een sjaal voor je gezicht dus.quote:Op vrijdag 15 april 2011 13:50 schreef Premium_Quality het volgende:
Deze thread is wel erg offtopic gegaan. Het gaat hier over het boerkaverbod.
Ik heb het idee dat niet iedereen weet wat een boerka is.
Boerka
[ afbeelding ]
Nikaab
[ afbeelding ]
Leuk, mensen met -20 beboeten omdat ze hun gezicht beschermen tegen de snijdende kou.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:10 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Het gaat om een verbod op gezichtsbedekkende kleding. Een boerka, maar ook een nikaab, een masker, een integraalhelm en een sjaal voor je gezicht dus.
Wel, ja, daar geldt het ook voor, maar we weten allemaal waarom het is ingevoerd: niet vanwege de integraalhelmen, maar vanwege de moslims en hun boerka's.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:10 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Het gaat om een verbod op gezichtsbedekkende kleding. Een boerka, maar ook een nikaab, een masker, een integraalhelm en een sjaal voor je gezicht dus.
Goeie truc.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:14 schreef Rambolin het volgende:
Is deze video al langsgekomen in dit topic?
Ik ben er ook tegen hoor. Ik zei het omdat ik de "blijkbaar weet niet iedereen wat een boerka is" opmerking wel vaker voorbij zie komen terwijl dat irrelevant is in deze discussie.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Leuk, mensen met -20 beboeten omdat ze hun gezicht beschermen tegen de snijdende kou.
Is men collectief gek geworden in Europa ofzo?
WAT BOEIT HET JOU NOU HOE IEMAND ANDERS ZICH KLEEDT????![]()
![]()
![]()
Get a fokking life.
Klopt.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wel, ja, daar geldt het ook voor, maar we weten allemaal waarom het is ingevoerd: niet vanwege de integraalhelmen, maar vanwege de moslims en hun boerka's.
Nee.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:10 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Een boerka mag niet, een nikaab wel. Een bivakmuts misschien ook wel. Zoals ik al eerder zei, dan mag carnaval en halloween ook niet meer en kan Lady Gaga niet meer optreden in Frankrijkquote:Frankrijk is het eerste Europese land dat een verbod heeft ingesteld op volledige bedekking van het gezicht in het openbaar.
Waarom volgt erna dan direct onderstaande zin?quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:20 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Een boerka mag niet, een nikaab wel. Een bivakmuts misschien ook wel.
quote:Vrouwen die toch een boerka of nikab dragen, riskeren daarmee een boete van 150 euro.
O.a. daarom is het verbod ook zo onzinnig.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:20 schreef Premium_Quality het volgende:
Zoals ik al eerder zei, dan mag carnaval en halloween ook niet meer en kan Lady Gaga niet meer optreden in Frankrijk.
Ik vind het heel vervelend als mensen een zonnebril op hebben, ja. Op terrasjes met name. Maar ja, ieder z'n ding en als je in een zwart gewaad rond wilt lopen, je doet je best maar; het is een soort plattelands ik-moet-alles-weten-van-de-mensen-gedachte, heel erg benauwend.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:16 schreef Igen het volgende:
Edit: Mensen die een zonnebril dragen kun je ook niet in de ogen kijken. Maar dat gaan we ook niet verbieden. Dus bij nader inzien denk ik toch dat ik het verbod verkeerd vind.
Hmm overheen gelezen. Wel raar want een nikaab is niet helemaal bedekt.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:21 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Waarom volgt erna dan direct onderstaande zin?
[..]
Het hele idee voor die wet is dan ook raar.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:22 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Hmm overheen gelezen. Wel raar want een nikaab is niet helemaal bedekt.
We?quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wel, ja, daar geldt het ook voor, maar we weten allemaal waarom het is ingevoerd: niet vanwege de integraalhelmen, maar vanwege de moslims en hun boerka's.
Niet als het gaat om het gezichtsbedekkende aspect ervan.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
We?
Spreek voor jezelf of ben je te laf dat je zonder denkbeeldige entiteiten kan spreken?
Maargoed, een integraalhelm die opgenomen is in verkeerswetten voor je eigen en andermans welzijn en veiligheid vergelijken met een boerka getuigt van weinig realiteitszin.
Kortom, een boerkaverbod. Moslimkledingverbod klinkt te eng, naar mijn smaak.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:31 schreef intellectuele_user het volgende:
Er wordt uitzonderingen gemaakt voor:
The law applies to all citizens except where specifically provided by law such as motor-bike riders and safety workers and during established occasional events such as some carnivals.
Een boerka wordt ook afgedaan bij het betreden van een winkel of welk gebouw dan ook?quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:30 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Niet als het gaat om het gezichtsbedekkende aspect ervan.
Nou ja, anderen kunnen er nog steeds last van hebben, maar ze proberen zich in zoveel mogelijk bochten te wringen dat het geen discriminatie genoemd kan worden, maar dat toch vooral de boerka- en nikaabdraagsters de pineut zijn.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Kortom, een boerkaverbod. Moslimkledingverbod klinkt te eng, naar mijn smaak.
Dat is irrelevant, op het moment dat iemand een integraalhelm op heeft is het gezicht net zo erg bedekt als bij iemand die een boerka draagt, waardoor je het gezichtsbedekkende aspect gewoon kan vergelijken. Dat jij het vervelend vindt als iets van een moslim wordt vergeleken met iets wat je wel normaal vindt is echt jouw probleem.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:39 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Een boerka wordt ook afgedaan bij het betreden van een winkel of welk gebouw dan ook?
Dit is het, ipv zeggen dat ze die belachelijke jurk uit moeten doen omdat zequote:Op vrijdag 15 april 2011 14:46 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Nou ja, anderen kunnen er nog steeds last van hebben, maar ze proberen zich in zoveel mogelijk bochten te wringen dat het geen discriminatie genoemd kan worden, maar dat toch vooral de boerka- en nikaabdraagsters de pineut zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |