abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99395257
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 00:07 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Het gaat niet om Nazi's. Het gaat om manipulatie van het internet en berichtgevingen.

Het is kritieke informatie die is verdwenen/gewijzigd; dit komt vaker voor op internet; het is een voorbeeld van hoe de censuur werkt, zonder dat de meeste er zich druk om maken.

Het is de beste methode voor het vernietigen van bronnen, links en referenties, totdat het internet niet meer als betrouwbare informatiebron meer kan worden benut voor serieuze diepgaande research.

J0kkebr0k, jouw reactie is een voorbeeld hoe jij er intuint zonder dat je het zelf in de gaten hebt.

De opmerking van Ticker is heel relevant; dat het toevallig over Nazi's gaat wil nog niet zeggen dat de bronnen en informatie-lijnen ervan en ermee gemoeid niet waardevol of een hoax zouden zijn.

J0kkebr0k, ik wijs nog op een 2e gevaar, en dat is de neiging dat als men informatie van iets tegenkomt men niet kent of heel anders geleerd heeft, men gaat twijfelen aan de authenticiteit van de informatie an sich; ongeacht of de bron betrouwbaar is of niet.

@Ticker,

Als je echt belang erbij hebt; de dagboeken van Admiraal Byrd zijn verkrijgbaar bij amazon o.a. Of google en vindt een .pdf versie.
Dat snap ik, maar wie zegt nu dat het hier om censuur gaat? Het staat nota bene nog wel op de wiki pagina van de operatie zelf. Kortom...als dit censuur moet zijn, dan falen ze hard.

Vergeet niet dat wikipedia een site is die door vele vrijwilligers wordt bijgewerkt. Daarnaast heb je ook nog te maken met iets als auteursrecht. Mogelijk dat het daarom is verwijderd en men nog niet doorheeft dat het ook op die andere wiki pagina te vinden is.

En dan dit:

quote:
Help! Wordt mijn artikel verwijderd?

Na het opslaan verschijnt je artikel op de lijst met nieuwe artikelen. Meestal wordt het dan binnen enkele uren gecontroleerd door andere Wikipedianen. Daarbij wordt gelet of het artikel aan de uitgangspunten van Wikipedia voldoet.

Wanneer een artikel niet voldoet kan het genomineerd worden voor verwijdering. Er wordt eerst een speciaal sjabloon geplaatst op het artikel. Op de pagina Te verwijderen pagina's vind je een overzicht van de artikelen die zijn genomineerd voor verwijdering. Dat een artikel op die pagina staat betekent niet altijd dat het verwijderd wordt. Iedereen heeft in principe twee weken de tijd om het artikel op te knappen of bezwaar te maken tegen verwijdering.

Enkel pagina's die pure onzin bevatten of letterlijk zijn gekopieerd van een andere website kunnen direct verwijderd worden van Wikipedia. Het verwijderen van pagina's wordt gedaan door moderatoren.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Snelcursus/Nieuw_artikel
Kortom: Er vanuit gaan dat het stuk verwijderd is door "The powers to be" vind ik wat kort door de bocht.

En van dat 2de gevaar ben ik mij bewust. Lees mijn sig eens ;)
pi_99395531
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 00:07 schreef Bankfurt het volgende:

J0kkebr0k, ik wijs nog op een 2e gevaar, en dat is de neiging dat als men informatie van iets tegenkomt men niet kent of heel anders geleerd heeft, men gaat twijfelen aan de authenticiteit van de informatie an sich; ongeacht of de bron betrouwbaar is of niet.
Maar, hoe kan je nou weten of de bron betrouwbaar is.

Het lijkt mij ook niet de juiste manier van oordelen om eerst naar de bron te kijken. De inhoud zou voor zich moeten spreken.

Jij haalt bijvoorbeeld Swerdlow (zoiets?) aan voor mind-control, terwijl die volgens zeggen zelf onderdeel van heel dat programma is geweest.

Als we dan naar de bron gaan kijken zou ik zeggen dat die nooit te vertrouwen kan zijn, en dat jij je met al je violet alleen maar kwetsbaarder maakt.

Hoe heb jij dan beoordeeld of dat zijn verhaal toch juist was?
pi_99395647
Overigens ben ik van mening dat de meeste van die conspircay-stuff, ongeacht van wie of wat het is, bedoeld is om mensen af te leiden. Net als werk.

Er denken nog maar weinig mensen na over hun eigen zijn. Iedereen is of bezig te werken voor een nieuwe benzo of een groter huis, óf uit te zoeken wat 'de waarheid' is omtrent een of ander complot-topic, óf zich mentaal of lichamelijk aan het 'zuiveren' via een of ander programma.

Spontaan leven en zijn is d'r niet meer bij.
pi_99395688
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 00:18 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar wie zegt nu dat het hier om censuur gaat? Het staat nota bene nog wel op de wiki pagina van de operatie zelf. Kortom...als dit censuur moet zijn, dan falen ze hard.

Vergeet niet dat wikipedia een site is die door vele vrijwilligers wordt bijgewerkt. Daarnaast heb je ook nog te maken met iets als auteursrecht. Mogelijk dat het daarom is verwijderd en men nog niet doorheeft dat het ook op die andere wiki pagina te vinden is.

Het creeert verwarring, en verwarring op zich is al een vorm van censuur.
Ik gebruik wiki nooit als bron, alleen als 1e hulp bij het zoeken naar betere bronnen.

quote:
En dan dit:

[..]

Kortom: Er vanuit gaan dat het stuk verwijderd is door "The powers to be" vind ik wat kort door de bocht.

En van dat 2de gevaar ben ik mij bewust. Lees mijn sig eens ;)
een gewaarschuwd mens telt voor twee; dat geldt ook voor jou.

Ga er maar vanuit dat TPTB wel degelijk het internet controleren en monitoren en "bewerken".
Te beginnen bij de grotere internetbedrijven zoals Google en Wiki, en spyware in alle software.
pi_99395979
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 00:26 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Het creeert verwarring, en verwarring op zich is al een vorm van censuur.
Ik gebruik wiki nooit als bron, alleen als 1e hulp bij het zoeken naar betere bronnen.

[..]

een gewaarschuwd mens telt voor twee; dat geldt ook voor jou.

Ga er maar vanuit dat TPTB wel degelijk het internet controleren en monitoren en "bewerken".
Te beginnen bij de grotere internetbedrijven zoals Google en Wiki, en spyware in alle software.
Maar ik zeg ook niet dat er geen censuur of desinfo op internet wordt toegepast. We hebben het nu over dit specifieke geval, waarvan ik niet overtuigd ben dat dit hier het geval is. M.b.t. het \hele 9/11 gebeuren (en dan doel ik o.a. op info rondom vermeende victims en ooggetuigen) wordt er op internet bijvoorbeeld overduidelijk gebruik gemaakt van spinning.

Spinning houdt in: allerlei trucjes, kleine subtiele manipulaties en verdraaiingen van data in social media, Facebook e.d., en in allerlei databases, zoals Spoke, de Internet Movie Database en Archives

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2011 00:35:03 ]
pi_99396274
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 00:32 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Maar ik zeg ook niet dat er geen censuur of desinfo op internet wordt toegepast. We hebben het nu over dit specifieke geval, waarvan ik niet overtuigd ben dat dit hier het geval is. M.b.t. het \hele 9/11 gebeuren (en dan doel ik o.a. omtrent info rondom vermeende victims en ooggetuigen) wordt er op internet bijvoorbeeld overduidelijk gebruik gemaakt van spinning.

Spinning houdt in: allerlei trucjes, kleine subtiele manipulaties en verdraaiingen van data in social media, Facebook e.d., en in allerlei databases, zoals Spoke, de Internet Movie Database en Archives
Ja, dus eigenlijk hoef ik jou niks meer te vertellen; want jij weet beter dan wie dan ook hier hoe er in MSM etc. en de berichtgeving wordt gemanipuleerd.

Maar ik begrijp Ticker wel, omdat ik met hem wel degelijk op de hoogte ben van het verhaal van admiraal Byrd en de Duitse bases op Antarctica.
pi_99396403
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 00:39 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Ja, dus eigenlijk hoef ik jou niks meer te vertellen; want jij weet beter dan wie dan ook hier hoe er in MSM etc. en de berichtgeving wordt gemanipuleerd.

Maar ik begrijp Ticker wel, omdat ik met hem wel degelijk op de hoogte ben van het verhaal van admiraal Byrd en de Duitse bases op Antarctica.
Het klinkt een beetje als het verhaal van Kapitein Ortega en het verhaal dat best eens waar kan zijn....

;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2011 00:42:24 ]
pi_99401746
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 00:42 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het klinkt een beetje als het verhaal van Kapitein Ortega en het verhaal dat best eens waar kan zijn....

;)
De snorkels zijn dan ook erg gesteld op de zuiverheid van hun ras.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  woensdag 13 juli 2011 @ 10:10:59 #109
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_99403059
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:34 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ja, want die mensen die alles onder controle hebben kunnen natuurlijk niets doen aan de oude pagina's van Wiki... Net zo goed als dat ze het hele maanoppervlak hebben gewijzigd op Googlemoon, maar 1 plekje vergeten zijn....Come on dude, be realistic.

[..]

What the fuck is er aan de hand met jou vermogen tot relativeren en interpreteren?
Gloeiende gloeiende
Krijg zo het maagzuur van jouw logica. Continu de ander niet begrijpen en dan je eigen bekrompen ideetjes blijven bashen zodat je grappig gevonden wordt.
Waar haal je het idee vandaan dat als er iets aangepast wordt, dat dit OVERAL gebeurt?
Ben je nou zo compleet overtuigd dat wat jij kan opperen, dan ook de logica in het verhaal moet zijn. Je zit namelijk telkens aan de verkeerde kant van logica te werken en daar doe je dan nog trots over ook.

Goed, ik zal het eens haarfijn uitleggen, want als je gaat opperen dat ook de geschiedenis/edit pagina's aangepast hadden moeten worden, begrijp je het bureaucratische systeem niet waarin we leven. He en dat is niet eens een samenzwering, maar de waarheid :') :

Alles wat we opperen, is verifierbaar, alles. De bronnen missen alleen.
In de wereld van vandaag is alles bureaucratisch opgebouwd en dat houdt in dat we eerst schriftelijk opschrijven wat onze plannen zijn. Dit heeft zo zijn voordelen als het gaat om verspreiding. Dit heeft zo zijn nadeel in het geval van geheimhouding.
Als men wilt, laat men documenten verdwijnen. Dat kan, gebeurt zo vaak en is niet zo heel vreemd.
Aangezien jij je totaal afsluit voor onderzoek in conspiracies, weet je dit schijnbaar niet. Verder dan een beetje klote op fok, kom je namelijk niet. Toch heb ik, iemand die op dit forum aan de andere kant van de medaille staat en daadwerkelijk een opbouwende bijdrage probeert te leveren in de vorm van informeren, dit zelf al meerdere malen mee gemaakt.
De beste en meest simpele manier van 'geheime informatie' welke redelijk open is, kunnen we vinden in NASA.
Op internet is al enkele jaren LunaCognia bezig. Iemand die zich diep in de openbare informatie van NASA heeft gebeten, en zo achter dingen is gekomen, waarvan men niets wist, terwijl de informatie redelijk openbaar was.

Hierboven twee filmpjes waarin informatie naar voren komt die men niet eerder wist. In filmpje twee komt informatie naar voren over technologie waarvan niet bekend was dat NASA naar de maan is gegaan met technologie in hun camera's die ver voor liep op de technologie van die tijd. Dat wist jij niet noch je ouders destijds die waarschijnlijk 'live' hebben gekeken. Beter nog, vermoedelijk wist maar een klein percentage van NASA hiervan af. Dat houdt in dat als er direct naar gevraagd zal worden, dit mogelijk zelfs zou worden ontkent. En toch is het te vinden op de website van NASA.
Ik zal de moeite besparen om hier uitgebreid op in te gaan, eventuele vragen of opmerkingen hierover mag je me besparen. Oneliners eruit gooien om dit te ontkrachten, terwijl zijn onderzoek boekdelen spreekt, sluit perfect aan op het ontkrachten van 'jouw' mening over hoe The Power To Be echt werken, dus echt waar bespaar me je humoristische kijk op deze zaken. Ik kan er namelijk niet om lachen.

Dan even een stapje terug naar het punt waar het over ging, de aangepaste wiki pagina.
Ik ga het nog 1x proberen, want als zelfs J0kkebr0k 180 graden begint te draaien in een topic reeks note benen van hemzelf.. heb ik nog weinig te zoeken hier, maargoed, misschien dat er nog wel ergens iemand oplet zonder zijn mening te baseren op 'logica'.

De reden dat ik vaak bang ben om openlijk te praten over informatie die op het opraden ligt, maar door 99% van bijvoorbeeld alle fok users gemist wordt, is precies wat er nu is gebeurt. Aanpassingen en manipulatie van informatie, juist omdat een discussie op het internet aandacht krijgt.
Dit is precies wat er gebeurt is met dit verhaal. Ik heb een poging gedaan om te achterhalen hoe vaak en hoe lang ik dit verhaal al post. Wat ik weet is, stel nou dat ik het in 2010 heb gelezen, ik het zeker in 2009 al wist maar er toen niet over wou beginnen omdat ik geen duidelijk verhaal erbij had. Losse flodders waarvan ik niet wist wat het precies inhield.
Vervolgens laait de discussie ergens in 2010 op... ook op Abovetopsecret, een forum wat hoog staat aangeschreven als het gaat om discussies over samenzweringen, en *plots* wordt de wiki pagina aangepast. Waarom? Kan iemand zoals jij dit soort teksten niet verkroppen omdat het niet in het straatje van logica past? Gaat iemand tot op het bot zoeken over hij/zij de informatie nog kan uitdiepen, in geval van falen, wordt iets dan verwijdert? Of is het iemand anders die ingezet wordt om op internet diverse discussies in de gaten te houden en zodoende weet waar men hun bronnen heeft?

Een aanpassing op Wiki is zo gebeurt. Ik heb hele pagina's zien verdwijnen omdat de persoon over wie de pagina ging, zich bezig hield met onderwerpen als aliens e.d. Vervolgens wordt er op de edit pagina een riedeltje neergeplempt over waarom men vind dat dit bullshit is, en voila, het begin van het uitfuseren van informatie is er.
Dat is precies hier aan de hand. Informatie wordt uitgefuseerd.
Bedoel wat wil je nu precies zeggen met dat ze de edit pagina's niet konden aanpassen... dat kunnen ze ook niet. Wist je dat weer niet? Of denk je dat er een 'edit' knop in zn internet explorer zit om elke willekeurige pagina aan te passen en zo opnieuw te uploaden naar de gehoste domein? Laat me niet lachen, zo werkt de wereld niet.. beter nog, zo werkt internet niet. Ook een inbreker heeft gereedschap nodig om in jou huis te komen. De deur opent niet vanzelf omdat hij een inbreker is.
Het feit is wel dat we deze teksten niet meer terug kunnen vinden in google. De edit pagina's worden namelijk niet getoont in de zoekfunctie. Hoe kom je er dan dus bij dat iemand ooit nog die informatie gaat gebruiken. Dus mensen moeten dit topic vinden om erachter te komen dat er gesproken wordt over missende informatie op de Byrd pagina.. ?? Zeg het maar hoor, ik probeer namelijk nu even met jou en je lolbroek mee te denken.

Maar om nog even verder door te zaniken, is de informatie nou correct die er stond, ofwel, had men het recht deze informatie te verwijderen, en dan stel ik verder nog niets over het feit wat er gezegd wordt.. het woord nazi's kwam uit de koker van J0kkeBr0k, en de houding van een kat die op een tapijt wordt opgetilt, komt van jou kant, dus vanwaar die defense houding... lees je misschien wat ik er ook uit haal? Maakt niet uit, hier me punt:

quote:
"The only explanation ever given for the early termination of the mission was provided in an interview granted to Lee van Atta of International News Services aboard the support ship Mount Olympus on the high seas and published in the Chilean newspaper El Mercurio on Wednesday 5 March 1947
Dit is hele accuratie informatie. Je wilt dus beweren dat na al die jaren, er nu iemand achterkomt die wil beweren dat dit onzin is, en dat deze gehele tekst totale onzin is, niet interessant is voor wiki, of zelfs foutief is geplaatst? Voel eens lekker aan je voorhoofd, nog voordat ik enige vorm van onderzoek hiernaar zal doen, kan ik er al uit opmaken dat dit correcte informatie, maargoed kijk zelf maar:

Okay, hier heb je al wat

quote:
Special to THE NEW YORK TIMES. ();

May 06, 1941,

, Section , Page 8, Column , words

[ DISPLAYING ABSTRACT ]

BOSTON, May 5 -- The establishment of a German naval repair shop at Deception Bay, only 500 miles from South America, was revealed today as the motorship North Star docked at the army base with thirty-six scientists and explorers home from Little America.
Wow.. een officieel bericht ver voor Operation Highjump waarin duidelijk is dat Byrd toen al de Nazi's in de buurt van Antartica aantrof. 1941 mensen!! Highjump was na WWII.
Maargoed de nytimes, een bron waarvan ik natuuuuurlijk niets vertrouw als het gaat om dit soort berichtgeving wat aansluit op een verhaal wat toch al zo goed staat als een huis.

Tick, heb je meer? Jawohllll
Ik heb een discussie uit 2008 gevonden, waarin iemand aangeeft het bewuste artikel te hebben. Waarom in die tijd liegen? Het stond toen nog op internet en moest wel als waarheid aangenomen worden omdat er nog geen controverse was zoals het weghalen ervan.
quote:
UFO Casebook
General >> UFO Crashes >> Admiral Byrd
http://ufocasebook.confor(...)splay&num=1213998668

--------------------------------------------------------------------------------
Admiral Byrd
Post by ohrdruf on Jun 20th, 2008, 5:51pm

At the request of a vexatious contributor I am posting an item I have prepared about Admiral Byrd's 1947 Antarctic Expedition. I have the newspaper cutting from the 5 March 1947 edition of "El Mercurio" of Santiago Chile before me. It is in Spanish. If any reader requires a passage in the original language I will supply it. The translation is my own. The article is the only known report of an interview given "On Board Mount Olympus on the High Seas" to Lee van Atta. Admiral Byrd gave two news conferences to the International News Service on the subject of his abandoned mission, but neither conference was ever reported elsewhere.

The article runs to three longish columns from which I have extracted the main parts.
http://ufocasebook.confor(...)print&num=1213998668

Wisten jullie trouwens dat Byrd ook een vrijmetselaar was?

En zelfs een Lodge heeft geopent op Antartica
quote:
He became a member of Federal Lodge No. 1, Washington, D.C. on March 19, 1921 and affiliated with Kane Lodge No. 454, New York City, September 18, 1928. He was a member of National Sojourner Chapter No. 3 at Washington. He and his pilot, Bernt Balchen dropped Masonic flags on the two poles--Balchen also added his Shrine fez. In the Antarctic expedition of 1933-35, 60 of the 82 members were Freemasons and on February 5, 1935 established First Antarctic Lodge No. 777 of New Zealand constitution. He died March 11, 1957.
http://www.phoenixmasonry.org/masonicmuseum/richard_byrd_fdc.htm

Lodge Nummer 7 7 7?

Triskelion
quote:
'The triskelion (from the Greek "three-legged") is one of the oldest symbols known to mankind. The earliest representations of it were found in prehistoric rock carvings in northern Italy. It also appears on Greek vases and coins from the 6th and 8th centuries BC., and was revered by Norse and Sicilian peoples. The Sicilian version has a representation of the head of Medusa in the center. The Manx people believe that the triskelion came from Scandinavia. According to Norse mythology, the triskelion was a symbol of the movement of the sun through the heavens.'
Zo.. nu jullie weer.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  woensdag 13 juli 2011 @ 10:20:27 #110
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_99403320
Me edit knop doet het niet, hier nog wat informatie over de NYtimes:

http://select.nytimes.com(...)%20antarctica&st=cse

quote:
NAZI BASE REPORTED IN ANTARCTIC AREA; Repair Shop at Deception Bay, 500 Miles From South America, Is Blown Up BYRD MAKES DISCLOSURE Admiral at Boston Greets Ship Returning With Members of United States Expedition
En dit soort informatie is interessant als we het hebben over de Nazi's en hun UFO's:

quote:
After returning he was subjected to persecution by the U.S. Government. His description [of the aerial discs] matched pictures captured from the Germans. (Note: For video's detailing an in-depth historical analysis of the Nazi cults, numerous details on the Nazi aerial disc projects, AS WELL AS actual photo-footage retrieved from classified sources of these aerial discs in operation, and also investigations into the "New Berlin" bases below Neu Schwabenland, Antarctica -- contact: Vladimir Terziski, President, - American Academy of Dissident Scientists, 10970 Ashton Ave. #310, Los Angeles, CA 90024, phone and fax: USA-[310]-473-9717. - Branton) In 1959, three large newspapers in CHILE reported front page articles about UFO encounters where the crew members appeared to be German soldiers. IN the 1960s there were reports in New York and NEW JERSEY of flying saucer 'aliens' who spoke German, or English with a German accent. In the Julius and Ethel Rosenberg atomic espionage trials, they spoke of "warships of space." Since they had access to top secret information, about what were they talking?
http://www.theforbiddenknowledge.com/hardtruth/omegafile17.htm
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  woensdag 13 juli 2011 @ 10:26:05 #111
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_99403509
Voor het kranten artikel, deze link volgen: http://www.artivision.fr/docs/ElMercurio.jpg
pi_99405167
Ticker, er is voldoende documentatie over Antarctica en WO-2.

De Britten hebben diverse keren slag geleverd met de Duitsers op de Zuidpool van 1941-1947; dus zelfs voor Highjump. In verschillende Nederlandse boeken over de Zuidpool is dit ook vermeld.

BTW: advies voor Ticker:

Hoppahoppa zit in mijn negeer-module; dat is een heel handige feature voor BNW. ;)

[ Bericht 49% gewijzigd door Bankfurt op 13-07-2011 11:28:53 ]
pi_99410364
@Bankfurt

Waarom zouden boeken niet gemanipuleerd worden? Hoe weet jij dat je leest wat Byrd geschreven heeft als je bij amazon koopt?
  woensdag 13 juli 2011 @ 13:45:38 #114
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_99410457
Die zogenaamde dagboeken van Byrd vertrouw ik niet.
Ik heb ze gelezen, en ze lezen als fictie/romans.
pi_99412076
Kan iemand mij vertellen waarom men zo graag op de koude polen wil zitten? Heeft dat te maken met Atlantis, of zit daar een poort naar het babyzonnetje?

BTW: advies voor Bankfurt:

Kunnen omgaan met kritiek is een heel handige eigenschap voor kritisch denken. ;)
pi_99412683
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:45 schreef Ticker het volgende:
Je moet natuurlijk door de regels heenlezen. Byrd was Illuminati met een agenda.

Highjump heeft wel echt plaatsgevonden; De kunst is natuurlijk uit te vissen waarom Byrd met zijn verhalen voor de dag kwam, en welke subtiele dingen hij juist wel schreef en welke juist NIET.

De lluminati weten uiteraard al eeuwenlang van onderaardse bases, tunnels en een holle Aarde en idd het heeft een verband met Atlantis.

In het verlengde van Highjump ligt bijvoorbeeld de Falkland-oorlog in 1982 in het Zuidpoolgebied;
In MSM is deze oorlog voor de publieke consumptie een oorlog tussen Argentinie en Groot-Brittanie. Maar als je je verdiept in de Falkland-eilanden (Islas Malvinas) zul je er achter komen dat deze eilanden een link hebben met de holle Aarde en waarom ze Islas Malvinas heten.

@Gray, ik heb jouw inhoudelijke vraag hier ook mee beantwoord;

en BTW, ik kan wel tegen kritiek als men maar op de inhoud ingaat; zo niet, dan wordt de negeermodus van kracht.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bankfurt op 13-07-2011 14:49:30 ]
pi_99413709
Jonathan Gray heeft het in zijn boeken, waaronder "Dead men's secrets" ondermeer ook over die diep onderaardse gangen, die alle continenten met elkaar verbinden..
(Ook te vinden op Youtube)
pi_99414635
Ondergrondse riumtes beginnen sowieso hip te worden.

Laatst was er ook een film over. Ging over een stel journalisten dat in Australië ging uitzoeken wat de overheid in een enorm gangenstelsel onder de stad verborgen hield.

Ook daar referenties aan W.O.II en er leefden 'vreemde wezens'.

Edit: http://www.imdb.com/title/tt1735485/ (The Tunnel)
  Moderator woensdag 13 juli 2011 @ 15:41:55 #119
249559 crew  Lavenderr
pi_99414903
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:43 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk door de regels heenlezen. Byrd was Illuminati met een agenda.
Highjump heeft wel echt plaatsgevonden; De kunst is natuurlijk uit te vissen waarom Byrd met zijn verhalen voor de dag kwam, en welke subtiele dingen hij juist wel schreef en welke juist NIET.

De lluminati weten uiteraard al eeuwenlang van onderaardse bases, tunnels en een holle Aarde en idd het heeft een verband met Atlantis.

In het verlengde van Highjump ligt bijvoorbeeld de Falkland-oorlog in 1982 in het Zuidpoolgebied;
In MSM is deze oorlog voor de publieke consumptie een oorlog tussen Argentinie en Groot-Brittanie. Maar als je je verdiept in de Falkland-eilanden (Islas Malvinas) zul je er achter komen dat deze eilanden een link hebben met de holle Aarde en waarom ze Islas Malvinas heten.

en BTW, ik kan wel tegen kritiek als men maar op de inhoud ingaat; zo niet, dan wordt de negeermodus van kracht.
Dat idee heb ik ook.
pi_99417816
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:43 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Top! ^O^
pi_99418885
Ik heb nog iets gevonden..:

woensdag 13 juli 2011 @ 17:47:03 #122
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_99419994
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:17 schreef Maron het volgende:
Ik heb nog iets gevonden..:

Die is mooi.
pi_99421511
Zeker mooi. De term 5e dimensie vind ik ongelukkig; Daarnaast zijn er ook nog werelden in het tussenstuk, de schil.

Grappige opmerking trouwnes over Google Earth, ^O^
pi_99432374
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:45 schreef Ticker het volgende:
Nou en daar doelde ik dus op, dus op dit punt zijn we het eens. Dat stuk tekst over het binnengaan van de holle aarde en daar bergen, bossen en rivieren te zien met enorme mammoet achtige wezens en verwelkomd worden door vliegmachines en een koning en koningin enzo.... sorry, maar dat klinkt voor mij als een sprookje en dat maakt die Admiral Byrd voor mij nou niet echt een geloofwaardige bron.

Dan wil ik ook nog even iets uit de wereld helpen. Ja, ik ben deze reeks gestart, maar puur uit interesse naar de mensen die hier wel in geloven. Niet uit eigen overtuiging. Dat had je overigens in het eerste deel op de begin pagina's kunnen lezen.

En het is een feit dat de Duitsers al voor het uitbreken van WOI expedities naar de zuidpool uitvoerden. Ik geloof ook best dat ze daar bezig zijn geweest met een permanente basis en er misschien zelfs wel ondergrondse fabrieken e.d. wilden bouwen of zelfs hebben gebouwd. Vergeet echter niet dat het klimaat niet echt bevorderlijk is voor allerlei technieken, dus ik stel me er verder niet al te veel bij voor.

Ik geloof dus niet dat Admiraal Byrd en zijn soldaten zijn weggejaagd door Nazi's in vliegende schotels. Ik ben niet overtuigd. :)
  donderdag 14 juli 2011 @ 08:46:34 #125
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_99444658
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:30 schreef J0kkebr0k het volgende:

Ik geloof ook best dat ze daar bezig zijn geweest met een permanente basis en er misschien zelfs wel ondergrondse fabrieken e.d. wilden bouwen of zelfs hebben gebouwd. Vergeet echter niet dat het klimaat niet echt bevorderlijk is voor allerlei technieken, dus ik stel me er verder niet al te veel bij voor.

Wat voor weer?

Die zogenaamd ijskou die op houdt naarmate je de pool verder nadert?
Ben je dit vergeten in je onderzoek? Je reeks zat namelijk vol met onderbouwing, ik mis alleen dat je de links legt die je normaal wel lijkt te maken.
pi_99447096
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 08:46 schreef Ticker het volgende:

[..]

Wat voor weer?

Die zogenaamd ijskou die op houdt naarmate je de pool verder nadert?
Ben je dit vergeten in je onderzoek? Je reeks zat namelijk vol met onderbouwing, ik mis alleen dat je de links legt die je normaal wel lijkt te maken.
I know Ticker, I know....

Je hebt het nu over die Green Zone die omsingeld zou zijn door Amerikaanse bases. Maar dat ligt volgens mij niet in Neu Schwabia.... dacht ik.

En ja, de eerste 2 topics waren erg leuk, vond ik. Ik heb toen ook mijn best gedaan om me er in te verdiepen en ben vrij aparte dingen tegengekomen.
  donderdag 14 juli 2011 @ 10:47:41 #127
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_99447368
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:30 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nou en daar doelde ik dus op, dus op dit punt zijn we het eens. Dat stuk tekst over het binnengaan van de holle aarde en daar bergen, bossen en rivieren te zien met enorme mammoet achtige wezens en verwelkomd worden door vliegmachines en een koning en koningin enzo.... sorry, maar dat klinkt voor mij als een sprookje en dat maakt die Admiral Byrd voor mij nou niet echt een geloofwaardige bron.

Dan wil ik ook nog even iets uit de wereld helpen. Ja, ik ben deze reeks gestart, maar puur uit interesse naar de mensen die hier wel in geloven. Niet uit eigen overtuiging. Dat had je overigens in het eerste deel op de begin pagina's kunnen lezen.

En het is een feit dat de Duitsers al voor het uitbreken van WOI expedities naar de zuidpool uitvoerden. Ik geloof ook best dat ze daar bezig zijn geweest met een permanente basis en er misschien zelfs wel ondergrondse fabrieken e.d. wilden bouwen of zelfs hebben gebouwd. Vergeet echter niet dat het klimaat niet echt bevorderlijk is voor allerlei technieken, dus ik stel me er verder niet al te veel bij voor.

Ik geloof dus niet dat Admiraal Byrd en zijn soldaten zijn weggejaagd door Nazi's in vliegende schotels. Ik ben niet overtuigd. :)
Zoals ik al eerder aangaf, iedereen met een beetje verstand van natuurkunde weet dat dit onmogelijk is. Daarnaast is de inhoud aardmantel al door wetenschappelijk seismologisch onderzoek bewezen.

De verwijzingen naar ondergrondse basissen zou kunnen, maar niet gehele gangenstelsels tot aan Europa of een bevolking aan de binnenkant van de aarde met gaten in de noordpool en zuidpool van 2600km diameter, zon gat ter grootte van europa is niet te missen.

Het is een leuke fantasie, maar niet meer dan dat.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  donderdag 14 juli 2011 @ 11:19:19 #128
157186 SoddimoKolehmainen
veni, vidi, vaginalis
pi_99448398
Ik weet niet of deze vraag al is geweest, maar hoe zit het met dag en nacht in die 'holle Aarde'?
Tell me, what was the indisputable evidence, you were going to use on me, right before I walked up to you and put my hands in the air!
  donderdag 14 juli 2011 @ 11:20:04 #129
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_99448423
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:19 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
Ik weet niet of deze vraag al is geweest, maar hoe zit het met dag en nacht in die 'holle Aarde'?
Er is geen nacht.
pi_99448432
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 10:47 schreef Killaht het volgende:

Ik heb van BNW inmiddels geleerd dat je alles altijd moet uitleggen.

Dus: wie heeft deze fantasie dan verzonnen, en vooral: waarom?
  donderdag 14 juli 2011 @ 11:24:33 #131
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_99448597
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 10:47 schreef Killaht het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder aangaf, iedereen met een beetje verstand van natuurkunde weet dat dit onmogelijk is. Daarnaast is de inhoud aardmantel al door wetenschappelijk seismologisch onderzoek bewezen.

De verwijzingen naar ondergrondse basissen zou kunnen, maar niet gehele gangenstelsels tot aan Europa of een bevolking aan de binnenkant van de aarde met gaten in de noordpool en zuidpool van 2600km diameter, zon gat ter grootte van europa is niet te missen.

Zoek eens wat over de gangenstelsels onder de grote piramide. (bereikbaar via externe grotten)
Waarom zijn die altijd stil gehouden.. en zei Hawass er pas laatst iets over te weten..

En waarom loopt een van de kamers compleet dood onder de piramide?
  donderdag 14 juli 2011 @ 11:32:11 #132
veni, vidi, vaginalis
pi_99448899
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:20 schreef Ticker het volgende:

[..]

Er is geen nacht.
Ok, dat dacht ik dus al. Maar hoe overleef je dat dan? Mensen en dieren hebben toch gewoon nacht nodig? En dan niet aankomen met bunkers e.d. Daarnaast, wat voor klimaat is er? Leven er dieren zoals wij die kennen?

Je moet wel veel fantasie hebben om hier in te geloven.
Tell me, what was the indisputable evidence, you were going to use on me, right before I walked up to you and put my hands in the air!
  donderdag 14 juli 2011 @ 11:43:45 #133
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_99449274
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:32 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:

[..]

Ok, dat dacht ik dus al. Maar hoe overleef je dat dan? Mensen en dieren hebben toch gewoon nacht nodig? En dan niet aankomen met bunkers e.d. Daarnaast, wat voor klimaat is er? Leven er dieren zoals wij die kennen?

Je moet wel veel fantasie hebben om hier in te geloven.
Volgens mij hebben we geen nacht nodig.
Het geeft aan de oppervlakte wel een heel andere dimensie dag/nacht en een totaal andere reactie op de flora en fauna.. maar, moeten? Nee.
  donderdag 14 juli 2011 @ 12:03:49 #134
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_99450030
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:24 schreef Ticker het volgende:

[..]

Zoek eens wat over de gangenstelsels onder de grote piramide. (bereikbaar via externe grotten)
Waarom zijn die altijd stil gehouden.. en zei Hawass er pas laatst iets over te weten..

En waarom loopt een van de kamers compleet dood onder de piramide?
Ik weet dat er gangenstelsel onder de grote piramides zitten en kamers onder de sphinx, dat is met seismologisch onderzoek gedaan. Dat er ruimtes en grotten zich onder de aarde bevinden is normaal, maar rechthoekig en onnatuurlijk gevormd niet.

Dit onderzoek is echter weer afgeblazen. Onlangs kwam hij er inderdaad mee, maar of er ook wat mee gebeurd..

Velen denken dat deze gangen en kamers naar de zaal der archieven leidt, wat ook verklaard wat de werkelijke functie van de piramides is. Je bouwt zo'n gebouw niet voor een pharao, maar om iets te bewaren dat door de tijd bewaard blijft.

Ik zie eveneens niet het verband met de middenaarde theorie hierin.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_99450056
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:20 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Om aan te tonen hoe ontzettend dom mensen kunnen zijn?
pi_99450315
quote:
15s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:04 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Om aan te tonen hoe ontzettend dom mensen kunnen zijn?
Waarom zou je dat willen aantonen? Ik zie mensen er eerder misbruik van maken...
  donderdag 14 juli 2011 @ 12:13:07 #137
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_99450377
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:20 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Ik heb van BNW inmiddels geleerd dat je alles altijd moet uitleggen.

Uitleg is er al geweest. Waarom, ja dat kun je bij alles stellen. Waarom is Harry Potter verzonnen?

Vind het idee trouwens wel goed voor een fantasy boek of verfilming.
pi_99451836
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:19 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
Er zouden geavanceerde beschavingen in het binnenste van onze aarde leven die veel verder zijn dan wij. Dit omdat de zon daar altijd schijnt en men daardoor sneller ontwikkelt. Dit zou dan ook de UFO sightings op aarde verklaren. Deze UFO's komen dus uit het binnenste van de aarde.

De wereld elite zou dit alles voor ons verborgen willen houden.
  donderdag 14 juli 2011 @ 13:26:25 #139
veni, vidi, vaginalis
pi_99453499
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:46 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Er zouden geavanceerde beschavingen in het binnenste van onze aarde leven die veel verder zijn dan wij. Dit omdat de zon daar altijd schijnt en men daardoor sneller ontwikkelt. Dit zou dan ook de UFO sightings op aarde verklaren. Deze UFO's komen dus uit het binnenste van de aarde.

De wereld elite zou dit alles voor ons verborgen willen houden.
Jaja, en met welk doel leven die beschavingen daar? Ik bedoel, willen zij een vreedzaam bestaan en niet lastig gevallen worden door ons? Of willen zij ons ontmoeten?

Aangezien zij verder zijn in hun ontwikkeling lijkt het mij logischer dat de 'wereld elite' afhankelijk is van de bedoelingen van die beschavingen i.p.v. dat de wereld elite hen verborgen blijft houden voor ons.

Voor mij is dit een leuk verhaal ala "Journey to the centre of the Earth". Een leuk avonturenverhaal of film. Ik zal hier wel te nuchter voor zijn.
  donderdag 14 juli 2011 @ 13:43:02 #140
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_99454253
Persoonlijk ben ik er heilig van overtuigd dat er intelligente buitenaardse beschavingen bestaan en dat wij al sinds de oudheid regelmatig bezocht worden.
Daarnaast geloof ik ook wel dat er op het allerhoogste niveau (politiek en militair gezien) contacten zijn en dat wij het nog mee gaan maken dat het geopenbaard gaat worden.

Maar dat hele holle Aarde verhaal gaat mij net iets te ver. Het komt ongeloofwaardig en gekunsteld over; als een goed verhaal.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 14 juli 2011 @ 14:12:07 #141
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_99455482
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:03 schreef Killaht het volgende:

Ik zie eveneens niet het verband met de middenaarde theorie hierin.
http://www.freerepublic.com/focus/chat/2316098/posts
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread695757/pg1

Die tunnel complexen, zijn net als in Midden en Zuid amerika (zie mijn topic over ondergrondse tunnels), gigantisch. Niemand heeft ze ooit in kaart gebracht... waar gaan ze heen en waarom herbergen ze zoveel oude informatie? Daarnaast, waarom worden ze stil gehouden?

quote:
"In his memoirs, British consul general Henry Salt recounts how he investigated an underground system of 'catacombs' at Giza in 1817 in the company of Italian explorer Giovanni Caviglia," Collins said.

The document records that the two explored the caves for a distance of "several hundred yards," coming upon four large chambers from which stretched further cave passageways.

With the help of British Egyptologist Nigel Skinner-Simpson, Collins reconstructed Salt's exploration on the plateau, eventually locating the entrance to the lost catacombs in an apparently unrecorded tomb west of the Great Pyramid.
Men wist er al lang van!
Maar zoals altijd, wordt iets wat niet bekend is, als eerste afgedaan als onzin, want we schijnen ons ten alle tijden slimmer te vinden dan diegene die iets nieuws beweerd.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ticker op 14-07-2011 14:18:04 ]
pi_99464223
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 14:12 schreef Ticker het volgende:

[..]

Die tunnel complexen, zijn net als in Midden en Zuid amerika (zie mijn topic over ondergrondse tunnels), gigantisch. Niemand heeft ze ooit in kaart gebracht... waar gaan ze heen en waarom herbergen ze zoveel oude informatie? Daarnaast, waarom worden ze stil gehouden?

[..]

Men wist er al lang van!
Maar zoals altijd, wordt iets wat niet bekend is, als eerste afgedaan als onzin, want we schijnen ons ten alle tijden slimmer te vinden dan diegene die iets nieuws beweerd.
Ticker, denk jij dat de oproer in het Midden-Oosten (voorheen Irak, nu Libië, Egypte, Syrië, Jemen) hier aan gerelateerd is? Dat men dus met een dubbele agenda bezig is om zeer belangrijke info uit de oudheid in handen te krijgen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2011 17:00:50 ]
pi_99467419
Waar ik me ove blijf verbazen is het feit dat we het nog serieus over dit onderwerp hebben ook. Gelet op het feit dat uit metingen (zie de eerste pagina van dit topic) reeds is gebleken dat op 12 kilometer diepte onder het aardoppervlak, de temperatuur al zo'n 180 celsius bedraagt. Dat loopt vervolgens op naar zo'n 300 graden op 15 kilometer. Even los van dat het eventueel midden in de aarde koeler zou kunnen zijn (wat tegen elke vorm van logica, geologie en natuurkunde ingaat) hoe de fuck zijn die middenaardebewoners door die warme laag heengekomen?

Ik vond 'The Core' best een coole film, maar come on.
pi_99467721
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 10:37 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

I know Ticker, I know....

Je hebt het nu over die Green Zone die omsingeld zou zijn door Amerikaanse bases. Maar dat ligt volgens mij niet in Neu Schwabia.... dacht ik.

En ja, de eerste 2 topics waren erg leuk, vond ik. Ik heb toen ook mijn best gedaan om me er in te verdiepen en ben vrij aparte dingen tegengekomen.
Als jij aparte dingen tegenkomt, dan wordt het altijd leuk op BNW (09/11 en die hoax Saddam).

^O^
pi_99467802
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 14:12 schreef Ticker het volgende:

[..]

[..]

Men wist er al lang van!
@Ticker,

over die onderaardse gangen in Zuid-Amerika.

Ken jij de boeken en expedities van Robert Charoux en David Hatcher Childress.?
  vrijdag 15 juli 2011 @ 09:02:00 #146
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_99491994
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:14 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

@Ticker,

over die onderaardse gangen in Zuid-Amerika.

Ken jij de boeken en expedities van Robert Charoux en David Hatcher Childress.?
Nee ??
pi_99492469
@Ticker,

Hier gaat een wereld voor je open:

http://www.adventuresunlimitedpress.com/

http://www.adventuresunlimitedpress.com/proddetail.php?prod=SAM

http://chapmanresearch.or(...)0South%20America.pdf

http://worldextreme.ru/tunnels4.aspx

(niet leuk voor debunkers, want het is goed gedocumenteerd). ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door Bankfurt op 15-07-2011 09:38:09 ]
  vrijdag 15 juli 2011 @ 09:43:45 #148
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_99492716
David Hatcher Childress

De hedendaagse indiana Jones :)
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  dinsdag 26 juli 2011 @ 14:18:21 #149
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_99960393
Q: Are there any Hindu scholars who supported this Western theory?
A: This theory has received support from some Brahmin scholars. This is a very strange phenomenon. As Hindus, they should ordinarily show a dislike for the Aryan theory with its express avowal of the superiority of the European races over the Asiatic races. But the Brahmin scholar has not only no such aversion but he most willingly hails it. He claims to be the representative of the Aryan race and he regards the rest of the Hindus as descendants of the non-Aryans.

Q: What is your opinion about the suggestion of Lokamanya Tilak that the original home of the Aryan race was in the Arctic region?
A: This is of course a very original theory. There is only one point which seems to have been over-looked. The horse is a favourite animal of the Vedic Aryans. It was most intimately connected with their life and their religion. The question is: Was the horse to be found in the Arctic region? If the answer is in the negative, the Arctic Home theory becomes very precarious,

http://www.hvk.org/articles/0302/151.html
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 12:50:00 #150
249559 crew  Lavenderr
pi_100000675
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:04 schreef Hoppahoppa het volgende:
Waar ik me ove blijf verbazen is het feit dat we het nog serieus over dit onderwerp hebben ook. Gelet op het feit dat uit metingen (zie de eerste pagina van dit topic) reeds is gebleken dat op 12 kilometer diepte onder het aardoppervlak, de temperatuur al zo'n 180 celsius bedraagt. Dat loopt vervolgens op naar zo'n 300 graden op 15 kilometer. Even los van dat het eventueel midden in de aarde koeler zou kunnen zijn (wat tegen elke vorm van logica, geologie en natuurkunde ingaat) hoe de fuck zijn die middenaardebewoners door die warme laag heengekomen?

Ik vond 'The Core' best een coole film, maar come on.
En toch....ik lees hier soms dingen en dan denk ik: waarom wordt dit nu meteen als flauwekul afgedaan?
Wat Ticker ook schreef over dat ondergrondse gangenstelsel en dat daar blijkbaar niets over gezegd mag worden. Dan wordt er dus iets verborgen gehouden voor 'ons'. En ja, dat maakt juist nieuwsgierig.
  woensdag 27 juli 2011 @ 12:54:26 #151
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_100000936
Het is de ver van je bed show.
Europa is niet de oorsprong, meer een migratie haven.

Hier kunnen we alles wijsgemaakt worden.. we merken niets van de rare dingen in en om moeder aarde
pi_100003553
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En toch....ik lees hier soms dingen en dan denk ik: waarom wordt dit nu meteen als flauwekul afgedaan?
Wat Ticker ook schreef over dat ondergrondse gangenstelsel en dat daar blijkbaar niets over gezegd mag worden. Dan wordt er dus iets verborgen gehouden voor 'ons'. En ja, dat maakt juist nieuwsgierig.
Omdat het in gaat tegen alle kennis die we hebben over de aarde misschien?
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 14:06:01 #153
249559 crew  Lavenderr
pi_100003955
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:56 schreef Johnny Blaze het volgende:

[..]

Misschien wel.
En toch, sommige dingen geloof ik.
Heb weleens gehoord van bergen in Oostenrijk waar hele vliegtuigen in verborgen zitten en als depot gebruikt worden, en dan denk ik, ja waarom eigenlijk niet?
pi_100004045
En ik denk dan, waar zijn de bewijzen? :)
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 14:10:08 #155
249559 crew  Lavenderr
pi_100004105
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:08 schreef Johnny Blaze het volgende:
Ja, en die zijn er dan maar die worden dan meteen de prullenbak ingegooid, want niet duidelijk genoeg.
  woensdag 27 juli 2011 @ 14:12:28 #156
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_100004192
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:56 schreef Johnny Blaze het volgende:

[..]

Wie is die 'we'?
De gevestigde wetenschap sinds 1700/1800/1900?

En hoever ben je met onderzoeken wat men vroeger wist? Ik vind een boek van einde naar begin zo lastig lezen.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:08 schreef Johnny Blaze het volgende:
De oer oude grotten van Juan Moricz en de afgang:von Daniken
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 08:45:45 #157
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_100343545
  Moderator vrijdag 5 augustus 2011 @ 12:33:25 #158
249559 crew  Lavenderr
pi_100349451
Ah, mooi Ticker.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 12:43:56 #159
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_100349758
Moeder aarde kunnen we hernoemen naar 'Planeet Vergezocht'
Want wat hier op aarde lijkt te gebeuren wordt ons normaal alleen in fictie verteld.. en toch lijkt het dichter bij de realiteit te staan dan wat dan ook.

Mén wat is het leven en de mensheid vaag..
  Moderator vrijdag 5 augustus 2011 @ 13:26:44 #160
249559 crew  Lavenderr
pi_100351138
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 12:43 schreef Ticker het volgende:
Moeder aarde kunnen we hernoemen naar 'Planeet Vergezocht'
Want wat hier op aarde lijkt te gebeuren wordt ons normaal alleen in fictie verteld.. en toch lijkt het dichter bij de realiteit te staan dan wat dan ook.

Mén wat is het leven en de mensheid vaag..
Idd. Soms niet te bevatten.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 13:54:44 #161
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_100352143
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 14:05:09 #162
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_100352518
quote:
Wat een schitterende foto's _O_

En dat grottencomplex zou zo enorm groot zijn dat zich er zelfs een eigen jungle in bevindt? Bizar :Y
Ik zou toch maar wat graag eens bij zo'n expeditie zijn, machtig mooi.

Heb je over dat grottencomplex op Paaseiland nog wat info?
A murky, forgotten land.
pi_100355079
quote:
Inderdaad prachtige foto's. Maar dit soort grottencomplexen zijn er over de hele wereld en hebben natuurlijk niets te maken met de holle aarde theorie. Waarom niet? Omdat het dan misschien wel uitgestrekte grotten zijn, maar zeker niet (nog niet enigzins) reiken tot aan het middelste van de aarde. De diepste grot ooit gemeten gaat maar tot iets meer dan 2 kilometer, vanaf het toegangspunt tot aan het diepste punt (dus nog niet eens tot 2 km tot onder zeeniveau...). Nog niet misschien een ondersteuning van de holle aarde-theorie.

Het ziet er spectaculair uit, maar verder is het in deze theorie niet boeiend (hooguit als je niets snapt van geologie...). Overigens, zoals al eerder aangegeven, het diepste wat er ooit via een boor is geboord is 12 kilometer en daar is men gestopt omdat de temperatuur te ver opliep (180 graden celsius).

Het is dus uitgesloten dat dieper graven (laat staan wonen) mogelijk is. Het is gewoon te heet in het binnenste van de aarde.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 11:57:35 #164
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_100386824
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:11 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Inderdaad prachtige foto's. Maar dit soort grottencomplexen zijn er over de hele wereld en hebben natuurlijk niets te maken met de holle aarde theorie. Waarom niet? Omdat het dan misschien wel uitgestrekte grotten zijn, maar zeker niet (nog niet enigzins) reiken tot aan het middelste van de aarde. De diepste grot ooit gemeten gaat maar tot iets meer dan 2 kilometer, vanaf het toegangspunt tot aan het diepste punt (dus nog niet eens tot 2 km tot onder zeeniveau...). Nog niet misschien een ondersteuning van de holle aarde-theorie.

Het ziet er spectaculair uit, maar verder is het in deze theorie niet boeiend (hooguit als je niets snapt van geologie...). Overigens, zoals al eerder aangegeven, het diepste wat er ooit via een boor is geboord is 12 kilometer en daar is men gestopt omdat de temperatuur te ver opliep (180 graden celsius).

Het is dus uitgesloten dat dieper graven (laat staan wonen) mogelijk is. Het is gewoon te heet in het binnenste van de aarde.
quote:
The entrances. There are allegedly several entrances to the Kingdom of Agharta throughout the world:

• Kentucky Mommoth Cave, in south-central Kentucky, US.
• Mount Shasta, California, US - the Agharthean city of Telos allegedly exists within and beneath this mountain.
• Manaus, Brazil.
• Mato Grosso, Brazil - the city of Posid supposedly lies beneath this plain.
• Iguaçú Falls, border or Brazil and Argentina.
• Mount Epomeo, Italy.
• Himalayan Mountains, Tibet - the entrance to the underground city of Shonshe is allegedly guarded by Hindu monks.
• Mongolia - the underground city of Shingwa allegedly exists beneath the border of Mongolia and China.
• Rama, India - beneath this surface city is a long lost subterranean city, they say, also named Rama.
• Pyramid of Giza, Egypt.
• King Solomon's Mines.
• Dero Caves, ?.
• North and South Poles.

bron
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_100387855
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 11:57 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

[..]

And your point being? Misschien moet je eens proberen om iets toe te lichten, in plaats van dit soort debiele linkdumps.
pi_100388799
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 12:37 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

And your point being? Misschien moet je eens proberen om iets toe te lichten, in plaats van dit soort debiele linkdumps.
niet kwaad worden op Lambiekje
pi_100388854
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 12:37 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

in plaats van dit soort debiele linkdumps.
Nou nou zeg, respect is weer ver te zoeken. :N
pi_100390810
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:11 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ik weet niet waar de oorsprong van de holle-aardetheorie ligt, maar misschien dat die juist ligt in die megagrotten?
pi_100391093
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 14:47 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik weet niet waar de oorsprong van de holle-aardetheorie ligt, maar misschien dat die juist ligt in die megagrotten?
Dat zou kunnen, maar (lees de post die je citeert nog eens) dat zou nergens op slaan. Die grotten zeggen namelijk niets over de holheid van de aarde. Het kan natuurlijk zo zijn dat iemand een dergelijke grot heeft ontdekt en daar verkeerde conclusies aan verbonden heeft. Dat is sowieso een ontstaansgrond van vele BNW en TRU theorieën, verkeerde conclusies.
pi_100391966
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 14:58 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar (lees de post die je citeert nog eens) dat zou nergens op slaan. Die grotten zeggen namelijk niets over de holheid van de aarde. Het kan natuurlijk zo zijn dat iemand een dergelijke grot heeft ontdekt en daar verkeerde conclusies aan verbonden heeft. Dat is sowieso een ontstaansgrond van vele BNW en TRU theorieën, verkeerde conclusies.
Ik doelde idd op misinterpretatie. :)
pi_100392096
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 15:30 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik doelde idd op misinterpretatie. :)
Daar gok ik ook op. Dergelijke grotten zijn verschrikkelijk indrukwekkend en als je zoiets ontdekt zonder te weten waar je inloopt natuurlijk helemaal.

Wat ik ook niet begrijp is hoe de 'believers' zo eenvoudig heen kunnen stappen over de enorme hitte op 12 km en verder in de aarde.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 16:45:47 #172
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_100394109
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 14:47 schreef Gray het volgende:

[..]

DIt is een perfecte manier van de wetenschap (1900/2000) die een mystery probeert te rationaliseren.
Zo is de huidige kijk van geloof ook... we gaan ervanuit dat mensen vroeger niets begrepen.. nergens van wisten en altijd alles verkeerd interpreteerde, en vanuit dat oogpunt verder zijn gaan rederen.

Voila mystery verklaard. :N
pi_100394820
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 16:45 schreef Ticker het volgende:

[..]

DIt is een perfecte manier van de wetenschap (1900/2000) die een mystery probeert te rationaliseren.
Zo is de huidige kijk van geloof ook... we gaan ervanuit dat mensen vroeger niets begrepen.. nergens van wisten en altijd alles verkeerd interpreteerde, en vanuit dat oogpunt verder zijn gaan rederen.

Het is een mogelijke verklaring. ;)
pi_100394920
quote:

[..]

Tja, nu je klaar bent met wetenschap-bashen, misschien kun je dan nu even verklaren in hoeverre deze grotten (en andere grotten die hier eerder zijn genoemd) dan wel een onderbouwing zijn van de holle-aarde theorie. Want daar hadden we het over.

Of misschien dat je kunt uitleggen waarom er geleefd kan worden op plekken waar het honderden graden celsius is?
pi_100396933
@ Ticker en Lambiekje -- Mooie links !

Die lijst van ingangen,
Lambiekje, heb je ook een lijst van specifieke ingangen in West-Europa ?
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 18:53:29 #176
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_100397638
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 17:13 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Tja, nu je klaar bent met wetenschap-bashen, misschien kun je dan nu even verklaren in hoeverre deze grotten (en andere grotten die hier eerder zijn genoemd) dan wel een onderbouwing zijn van de holle-aarde theorie. Want daar hadden we het over.

Of misschien dat je kunt uitleggen waarom er geleefd kan worden op plekken waar het honderden graden celsius is?
Ik kan best onderbouwen dat Pierre Culliford last van blauwe ballen had en zodoende de stripfiguren "de smurfen" bedacht had.
Of dit dan ook de werkelijkheid is, en totaal onderbouwd en belicht is van diverse hoeken.. dat is weer een ander verhaal.

Wie zegt dat het trouwens binnenin honderden graden celcius is? Ik heb tekeningen en schema's gezien van waarin we praten over een veel dikkere aardkost, hoe kom je er dan bij dat het overal zo dik zou zijn en dat ze niet in de buurt van lava kwamen, wat mogelijk tussen de aardkost zit?
pi_100400124
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 18:53 schreef Ticker het volgende:

[..]

Wie zegt dat het trouwens binnenin honderden graden celcius is? Ik heb tekeningen en schema's gezieuIn van waarin we praten over een veel dikkere aardkost, hoe kom je er dan bij dat het overal zo dik zou zijn en dat ze niet in de buurt van lava kwamen, wat mogelijk tussen de aardkost zit?
In Nederland loopt de temperatuur relatief gezien heel langzaam op (vergeleken met het gemiddelde en andere plaatsen op de wereld). Toch is de temperatuur hier op 2 kilometer diepte al ongeveer 70 graden celsius. In IJsland (waar het vulkanisch veel actiever is) loopt de temperatuur al op tot boven de 300 graden op dezelfde diepte.

Dus zelf in vulkanisch niet actief gebied is het op 2 kilometer diepte al te warm om comfortabel te leven. De temperatuur stijgt vanaf daar (onder onze Nederlandse grond) gemiddeld met 2 a 3 graden per 100 meter. In de kern van onze planeet is het nauwelijks kouder (ongeveer 1000 graden minder) dan op het oppervlakte van de zon....

[ Bericht 0% gewijzigd door Hoppahoppa op 06-08-2011 21:14:56 ]
  maandag 8 augustus 2011 @ 12:22:41 #178
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_100457263
quote:
De neolithische Europeanen creëerden een gigantisch netwerk van ondergrondse tunnels die kriskras door Europa lopen, van Schotland tot Turkije. Dit blijkt uit een nieuw boek over deze oude supersnelwegen.

De Duitse archeolog Dr. Heinrich Kusch zei dat bewijs voor de tunnels is gevonden onder honderden neolithische nederzettingen verspreid over het hele continent.

In zijn boek 'Geheimen Van De Ondergrondse Deur Naar Een Oude Wereld' beweert hij dat het oorspronkelijke tunnelnetwerk enorm moet zijn geweest omdat zoveel tunnels na 12.000 jaar nog intact zijn.

“In de Duitse deelstaat Beieren hebben we alleen al 700 meter aan ondergrondse tunnelnetwerken gevonden. In de Oostenrijkse deelstaat vonden we 350 meter,” zo zei Kusch. “De meeste zijn niet breder dan 70 centimeter, precies breed genoeg voor een persoon.”

“Op sommige plaatsen zijn hoekjes gemaakt of opslagruimten,” vervolgde hij. “Ze zijn niet allemaal aan elkaar verbonden maar alles bij elkaar gaat het om een enorm ondergronds netwerk.”

Sommige experts geloven dat het netwerk werd gebruikt ter bescherming tegen roofdieren terwijl anderen van mening zijn dat de tunnels werden gebruikt zoals wij vandaag de dag snelwegen gebruiken. Zo konden mensen veilig reizen; ongeacht oorlogen, geweld of extreem weer aan het oppervlak.

Het boek merkt voorts op dat vaak kapellen werden gebouwd bij de ingangen, mogelijk omdat de kerk bang was voor de in haar ogen heidense tunnels en zo de invloed van het netwerk wilde ontkennen.

In sommige gevallen zijn geschriften ontdekt waarin de tunnels worden omschreven als een poort naar de onderwereld.
http://www.dailymail.co.u(...)Scotland-Turkey.html
pi_100460877
Hahaha, mooi Ticker ! ^O^

Precies waar ik in dit topic om vroeg een paar dagen geleden (bijv. aan Lambiekje).

Wat een bak, nu ook nog met mooie bronnen erbij. :D

@Ticker, ben je ook bekend met de maglev tunnels ?
  maandag 8 augustus 2011 @ 14:22:25 #180
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_100461425
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:07 schreef Bankfurt het volgende:
Hahaha, mooi Ticker ! ^O^

Precies waar ik in dit topic om vroeg een paar dagen geleden (bijv. aan Lambiekje).

Wat een bak, nu ook nog met mooie bronnen erbij. :D

@Ticker, ben je ook bekend met de maglev tunnels ?
Over die maglev tunnels, kun je daar iets meer over vertellen? Ik heb daar in een ver verleden ooit eens iets over gehoord, maar als ik google op 'ancient maglev tunnels', dan kom ik alleen uit bij een oude post op Fok! van jou.

Ze zouden 300.000 jaar oud zijn volgens die post. Wie hebben die tunnels aangelegd en met welk doel?
A murky, forgotten land.
pi_100470832
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:22 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Over die maglev tunnels, kun je daar iets meer over vertellen? Ik heb daar in een ver verleden ooit eens iets over gehoord, maar als ik google op 'ancient maglev tunnels', dan kom ik alleen uit bij een oude post op Fok! van jou.

Ze zouden 300.000 jaar oud zijn volgens die post. Wie hebben die tunnels aangelegd en met welk doel?
Lemuriers (een reptielenras) van Lemuria; later hebben de Atlantiers de tunnels deels overgenomen.

Onder de VS loopt een maglev tunnel van LA naar NY voor een snel transport binnen enkele uren.
pi_100472802
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 18:27 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Lemuriers (een reptielenras) van Lemuria; later hebben de Atlantiers de tunnels deels overgenomen.

Onder de VS loopt een maglev tunnel van LA naar NY voor een snel transport binnen enkele uren.
Hoe diep lopen die tunnels onder de grond?

Want, misschien dat niemand het heeft opgemerkt, maar we zijn van een theorie over een wereld honderden kilometers onder het aardoppervlak met een babyzonnetje in het midden van de aarde langzaamaan overgegaan op een aantal gangetjes (waarvan men bewonderend spreekt over wel 700 meter!!!! in heel Beieren) in de post van Ticker. En dan loopt Bankfurt nog te juichen over het feit dat hier een bron van is op internet. Tja. Boeiend. In de Pietersberg zijn ook gangen, maar ik ben daar nog geen secret passage naar Hitlers wereld honderden kilometers onder de grond tegengekomen.....

En volgens mij denken een aantal mensen nog steeds dat we het over hetzelfde onderwerp hebben als in de OP. Diepe grotten van een paar kilometer en een paar gangetjes die al dan niet met elkaar verbonden zijn in los verband, zijn natuurlijk niet te vergelijken met dat wat in de OP wordt beschreven. Het lijkt wel alsof sommige mensen hier geen enkel benul hebben van hoe groot onze planeet is. Denken jullie misschien ook nog steeds dat als je in je tuin te diep graaft dat je dan in Australië uitkomt?

[ Bericht 45% gewijzigd door Hoppahoppa op 08-08-2011 19:23:32 ]
pi_100473416
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:12 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Hoe diep lopen die tunnels onder de grond?

Want, misschien dat niemand het heeft opgemerkt, maar we zijn van een theorie over een wereld honderden kilometers onder het aardoppervlak met een babyzonnetje in het midden van de aarde langzaamaan overgegaan op een aantal gangetjes (waarvan men bewonderend spreekt over wel 700 meter!!!! in heel Beieren) in de post van Ticker. En dan loopt Bankfurt nog te juichen over het feit dat hier een bron van is op internet. Tja. Boeiend. In de Pietersberg zijn ook gangen, maar ik ben daar nog geen secret passage naar Hitlers wereld honderden kilometers onder de grond tegengekomen.....

En volgens mij denken een aantal mensen nog steeds dat we het over hetzelfde onderwerp hebben als in de OP. Diepe grotten van een paar kilometer en een paar gangetjes die al dan niet met elkaar verbonden zijn in los verband, zijn natuurlijk niet te vergelijken met dat wat in de OP wordt beschreven. Het lijkt wel alsof sommige mensen hier geen enkel benul hebben van hoe groot onze planeet is. Denken jullie misschien ook nog steeds dat als je in je tuin te diep graaft dat je dan in Australië uitkomt?
quote:
In sommige gevallen zijn geschriften ontdekt waarin de tunnels worden omschreven als een poort naar de onderwereld.
En dat is nu juist het interessante waar jij voor het gemak overheen leest. ;)
pi_100473573
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:25 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

[..]

En dat is nu juist het interessante waar jij voor het gemak overheen leest. ;)
Nee, dat had ik heel goed gelezen. Maar in die tijd was er dusdanig veel bijgeloof en was het begrip van de wereld om de mens heen zo beperkt dat een dergelijke opmerking zonder verdere onderbouwing volslagen inhoudsloos is.
pi_100474167
Overigens was de Neolitische mens überhaupt niet vies van graven. Een beetje googlen maakt dat vrij snel duidelijk. Veelal diende hun gangen als verbindingen tussen grafkamers en waren zij één van de eerste stammen die grondstoffen (vuursteen) delfden op diepten van meer dan 10 meter.

En daarbij. Wie zegt dat dat wat vertaald is als 'de onderwereld' bij de Neolieten ook maar enigszins dezelfde betekenis had als bij ons? Die gangen liggen bijvoorbeeld namelijk gewoon 'onder de wereld' zoals de mens die toen kende.....
pi_100623124
ik heb eigenlijk alleen de openingspost gelezen.. Dus vergeef me als ik naar de bekende weg vraag.. maar het eerste wat ik me afvroeg was: hoe komen mensen erbij om zoiets te geloven en het zo vol overtuiging te propageren?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:31:38 #187
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_100632058
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 23:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ik heb eigenlijk alleen de openingspost gelezen.. Dus vergeef me als ik naar de bekende weg vraag.. maar het eerste wat ik me afvroeg was: hoe komen mensen erbij om zoiets te geloven en het zo vol overtuiging te propageren?
Dat is inderdaad eng, maar dat geeft maar weer aan hoe beïnvloedbaar mensen zijn. Het is vaak gebrek aan kennis en bepaalde belangrijke informatie ze achterwege laten. Het is bijvoorbeeld allang bewezen dat waar de kern van de aarde uit bestaat. Bijna alle grotten en zelfs onderwater grotten zijn in kaart gebracht. Mensen doen er gauw mysterieus over als er weinig informatie over is op internet. Dan is het gelijk een cover-up of nog niet ontdekt. Mensen willen graag dat avontuurlijke vinden, dat mysterieuze, zoals in films en boeken a lá Indiana Jones of Star Wars. Maar helaas de echte wereld is toch anders, helaas moet ik weer in herhaling vallen.

En natuurlijk heb je zat tunnels en gangenstelsels onder de aarde, hand gemaakt en door natuur. Vaak eerst door natuur en verder uitgediept door mensen (ondergrondse rivieren etc). Maar een gangenstelsel van een paar kilometer is heel wat anders dan een gangenstelsel van hier naar antartica en naar de de kern van de aarde.

Aan de andere kant er kunnen gangenstelsels nog bestaan die niet volledig in kaart zijn gebracht of waar men in oudheden leefde. Maar ik vind het jammer dat er gelijk een verband wordt gelegd met de holle aarde.
pi_100659844
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 09:31 schreef Killaht het volgende:

Aan de andere kant er kunnen gangenstelsels nog bestaan die niet volledig in kaart zijn gebracht of waar men in oudheden leefde. Maar ik vind het jammer dat er gelijk een verband wordt gelegd met de holle aarde.
Temeer dat er geen één gang is die ook maar in de buurt komt van het binnenste van de aarde. Het binnenste is meer dan 6300 kilometer weg. De diepste grot die ooit is gevonden gaat niet dieper dan 2 kilometer (en dat is nog niet eens gemeten vanaf sealevel).

Onder de 10 kilometer is het al te heet om te kunnen leven. Kortom er is geen enkele reden om ook maar te overwegen om te geloven dat er leven in het binnenste van de aarde mogelijk zou KUNNEN zijn. Dus, wat mij betreft: een heel groot slotje. Misschien kunnen we het nog hebben over mysterieuze grotten, maar het binnenste van de aarde is uitgesloten, dus dat hoort in een ander topic..
pi_100665860
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:06 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Temeer dat er geen één gang is die ook maar in de buurt komt van het binnenste van de aarde. Het binnenste is meer dan 6300 kilometer weg. De diepste grot die ooit is gevonden gaat niet dieper dan 2 kilometer (en dat is nog niet eens gemeten vanaf sealevel).

Onder de 10 kilometer is het al te heet om te kunnen leven. Kortom er is geen enkele reden om ook maar te overwegen om te geloven dat er leven in het binnenste van de aarde mogelijk zou KUNNEN zijn. Dus, wat mij betreft: een heel groot slotje. Misschien kunnen we het nog hebben over mysterieuze grotten, maar het binnenste van de aarde is uitgesloten, dus dat hoort in een ander topic..
Ze zijn toch technologisch al heel ver? Ze zullen wel airco hebben.
pi_105378902
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 18:29 schreef Bankfurt het volgende:
@ Ticker en Lambiekje -- Mooie links !

Die lijst van ingangen,
Lambiekje, heb je ook een lijst van specifieke ingangen in West-Europa ?
Daar is Bankfurt dus heen.
  Moderator vrijdag 9 december 2011 @ 15:17:07 #191
249559 crew  Lavenderr
pi_105379235
Ah fijn , we gaan weer Jules Verne spelen :9
Geweldig topic dit ^O^
pi_105379552
Ik ben wel benieuwd wanneer die Nazi's nou eens terug gaan komen vanaf hun maanbases en vanuit de holle aarde?

Hoorde dat het in 2017 moest gaan gebeuren.

Hier wellicht nog een interessant linkje. Zelf nog niet bekeken:

http://antarctica.greyfalcon.us/

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2011 15:37:13 ]
pi_105413453
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:29 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Nee, dat had ik heel goed gelezen. Maar in die tijd was er dusdanig veel bijgeloof en was het begrip van de wereld om de mens heen zo beperkt dat een dergelijke opmerking zonder verdere onderbouwing volslagen inhoudsloos is.
Hahaha.... _O-
pi_105416864
Een recente film geregisseerd door Benicio Del Toro genaamd Don't be afraid of the dark vertelt een horrorverhaal over iets dat met de holle aarde verband heeft.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_105418974
Dit had ik ook al eens in het eerste deel gepost, maar gek genoeg heeft niemand van de "wetenschappers" hier een reactie op gegeven. Nog maar eens proberen dan:

Impact crater evidence indicates hollow planet structure

Craters on planets present a new intriguing mystery. Geological imprints left from medium to large impacts are at odds with our current understanding of inner planetary structure.

All terrestrial (rocky) planets within the Solar System bear the scars of past celestial impacts. Craters of all sizes pinpoint locations where meteorite and asteroid debris impacted with unimaginable force. None of the planets or moons escaped the era of the 'Great Bombardment'. Falling material originates from the remains of the galactic cloud which condensed to form the planetary bodies of the Solar System. Impacts were generally larger and more frequent in the past, an indication of the gradual diminishing of potential impact material left in space.

The structure of impact craters

A crater consists of two primary regions, the excavation zone and the deposition zone.

The excavation zone is geologically concave. It is the region carved out by the force of the impact. Here, original surface material has been thrown out in all directions.

The deposition zone is convex. It surrounds the impact excavation. In this region, ejected material has been deposited creating familiar crater walls. Often, lines of debris extend for distances across the planet's surface radiating from the impact site.

Impact crater sizes

Craters exist in sizes from those no bigger than a human hand right up to massive impacts thousands of kilometres across. The size of a crater governs its format. By analysing this size relationship it is possible to determine the planetary structure beneath.

This is where some amazing facts come to light.

Small craters

Craters up to 25 Kilometres in diameter have a typical deep bowl structure. Surface material has been thrown out from impact site leaving this classic deep hole shape surrounded by a wall of loose debris.

This is the classic crater format where a body impacts a solid surface with stable foundation. When we examine crater structures from larger impacts, the classic format begins to change. Larger crater shapes show planetary surfaces reacting differently.

Medium craters

Craters between 25 kilometres and 130 kilometres in diameter are structured differently to small craters. They usually have a central peak. And in proportion to diameter, the excavation zone is much shallower.

What causes the shallow structure of medium craters?

The shallow structure of medium sized craters indicates another factor has come into play. Instead of excavating a proportional amount of material as in smaller craters, here some of the impact force has been absorbed.

But what is responsible?

The existence of a central peak is the vital clue. It is now considered this feature, unique to medium size craters, is the result of matter thrust upward immediately after the impact. Scientific theories relate it to the planet's surface effectively rebounding or springing back after such an impact. It is likened to a droplet thrown up when a marble is dropped into water.

This challenges all conventional ideas of an impact being an excavation event. A part of the force has reacted in the opposite direction.

If the planet's surface deflects inwards under the weight of an impact, then it must be assumed at the precise moment of impact, the crater would have been deeper. After the event, the depth reduced as the surface rebounded.

But what about the central peaks? The energy required to thrust matter upward into these mountainous shapes is enormous. Such energy could not be sourced from a gradual returning or reforming of the planet's surface. Rebounding must have been rapid. This action catapulted central matter upward.

However, rapid surface rebounding presents certain difficulties that challenge our current understanding of inner planetary structure.

When one considers the sheer size of many of these craters, how does a planet's already super compressed solid structure deflect inward and further compress to the extent required? And, what causes the rapid rebounding? If planets are indeed solid and compressed as we believe, then a normal concave crater should be excavated.

As we investigate further, the larger the crater the more perplexing the mystery becomes.

Large craters

Craters over 130 kilometres in diameter are different again. Their inner regions are terraced by concentric rings. The floors are very shallow. And, instead of being concave as would be expected, they are convex following the planet's natural surface curvature.

Two typical examples are; the Coloris Basin on Mercury which is 1,300 kilometres in diameter and the Mare Orientale crater on the Moon with a diameter of 900 kilometres. The floors of both craters are convex following the surface curvature of Mercury and the Moon. In the case of the Coloris Basin, Mercury's original surface crust, now extensively cracked, is seen still on the surface within the crater remaining aligned with planet's outer surface curvature.

Mare Orientale Crater on the Moon

As is clearly seen in the above photo, the floor of the Mare Orientale Crater is convex. It is aligned with the normal surface curvature of the Moon. The 'crater rim' reveals the outer boundary of the impact 'excavation zone' (900 km diameter). 'Concentric rings' are seen within the crater rim.

Coloris Basin Crater on Mercury

Again, the floor of the Coloris Basin on Mercury is convex, following normal planetary curvature. Here, the 'crater rim' indicates a diameter of 1300 km. As is normal with impact craters of this size, concentric rings are seen within the 'crater rim'.
The convex crater floor structure of large impacts

How does the crater floor from a celestial impact of this size end up convex? An impacting asteroid would excavate considerable material dispersing it in all directions form the site. An obvious large depression or excavation should be left behind in the surface of the planet. But,
contrary to observable facts, this does not happen. The crater walls are over the horizon from the centre of these large impacts!

This is an amazing situation particularly when one considers the following. The excavation Zone (crater) must have been concave at the moment of impact otherwise deposition would have occurred closer to the centre (see diagram). With the Coloris Basin, any assumed excavation hole has not been filled by volcanism. The original planetary surface is still present on the surface, aligned with planetary curvature.

This can only be caused by planetary surface rebounding.

Crustal rebounding during crater impacts

If we are to accept the convex formation of the Coloris Basin on Mercury and the Mare Orientale on the Moon are the result of surface rebounding after impact, one has to consider the sheer scale of rebounding taken place. Both involved a large portion of the planet's (or Moon's) mass.

The above diagram shows the extent of deflection and rebounding required to produce the visible features found on Mercury. A conservative estimated depth of 200 kilometres or more would have occurred. How is it possible to achieve such a deflection depth followed by subsequent rebounding to original surface level in such a short period of time? This is inconceivable on our solid and compressed planetary model! The Mare Orientale on the moon shows a similar result of 150km required rebounding.

Our current concepts cannot explain medium to large crater characteristics. On a solid planet we would expect craters of all sizes to be excavated into concave structures. But this is contrary to observable facts.

Science cannot explain these anomalies using the solid and compressed planet theory because it is flawed.

Medium to large impacts react as they do because inner planetary structure is not solid. It is hollow. A hollow planet model successfully explains all observable crater features.

Large crater impacts on a hollow planet explain crustal rebounding.

Hollow planets do not require massive compression to deflect inward at the point of celestial impact. Decompression is not required for surfaces to rebound. Larger impacts simply push the planetary wall inward over a large area. This deflects the surface away from natural gravitational balance. Deflection dampens the excavating power of the impact force. After the impact, the planetary wall 'falls' back out into gravitational balance. This happens rapidly, providing the reason for peaks in medium craters. Peaks do not remain in large craters because the volume of matter involved is large enough to fall back and level out with the floor of the crater. The surface within a major impact may rise and fall several times before coming to rest at gravitational balance. This can be compared to ripples on water after a stone is thrown in. This action produces the concentric rings and cracked surfaces seen inside large craters.

Central peaks are found in medium craters because the area rebounding is smaller. Surfaces do not rebound several times. This allows the peaks to remain intact. Small craters have a classic shape because there is insufficient force to deflect the planetary wall.

Our book The Land of No Horizon explores this issue in great depth. It exposes serious and obvious flaws in theories used to support present day beliefs concerning inner planetary structure. Relevant information omitted in the original decision making process is now assessed. It in turn presents fresh new evidence to the reader.

The Land of No Horizon uses scientific evidence and logically discusses both hollow planet structure and the expanding Earth theory. It is shown how in a growing planet, gravity accumulates and structures matter differently to what is currently believed. A planet's surface rebounds after an impact to realign with the force of gravity because of its hollow structure.

Bron: http://blog.hollowearthth(...)/Geological%20models

Ik vind dit niet als totale bullshit overkomen en het klinkt allemaal best plausibel.
pi_105439839
Op verzoek de topic-titel aangepast.
pi_105444738
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 16:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dit had ik ook al eens in het eerste deel gepost, maar gek genoeg heeft niemand van de "wetenschappers" hier een reactie op gegeven. Nog maar eens proberen dan:

Impact crater evidence indicates hollow planet structure

*knip*
Ach Jokkebrok, zolang de 'believers' nog niet eens de simpelste puntjes van fysieke onmogelijkheid proberen onderuit te halen, zoals bijvoorbeeld gepost hier:
quote:

[..]

Dan zie ik weinig reden om serieus op welke post dan ook in te gaan. Dieper dan 10 kilometer onder de aardkorst is gewoon niet te leven, als er al een manier was om er te komen.

Overigens, het door jouw geposte verhaal is logisch geschreven, maar het staat vol met aannames die niet onderbouwd worden met berekeningen. Waarschijnlijk omdat de auteur een vooringenomen standpunt had en daar naartoe geschreven heeft. Ik zie hem ook nergens refereren aan (bijvoorbeeld) het feit dat grotere kraters met meer kracht zijn gevormd en daardoor ook diepere lagen in de planeet (die van ander materiaal zijn) aantasten. Dat betekent dat krachten anders verwerkt worden en dus ook kraters anders vormen. Om maar 1 van de vele factoren die hij niet meeneemt te noemen. Ook verbranding door de enorme hitte die gepaard gaat met die soort inslagen noemt hij niet.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hoppahoppa op 11-12-2011 08:06:14 ]
pi_105444903
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 01:10 schreef Gray het volgende:
Op verzoek de topic-titel aangepast.
Tsss. De TT was juist zo leuk gekozen.
pi_105445129
quote:

[..]

De afwezigheid van bewijs is geen bewijs op zichzelf. ;)

quote:
Als mysterieuze grotten inspiratie zijn geweest voor de holle aarde-theorie is dat juist interessant om naar te kijken. Bovendien is er wel degelijk reden om te overwegen om te geloven dat er leven in het binnenste van de aarde mogelijk zou KUNNEN zijn, want extremofielen. Plus dat er echt wel mogelijkheden te bedenken zijn waarom dit zou kunnen. Of dat ook zo is, moet uit onderzoek blijken, of wat voor hier beter werkt: middels een discussie over aangedragen materiaal en argumenten je eigen standpunt hierover vormen.

quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 08:44 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Tsss. De TT was juist zo leuk gekozen.
Vond ik ook, maar nodigt wel uit tot trollen. En daar heeft niemand wat aan. Voor het grotere goed, zullen we maar zeggen. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Gray op 11-12-2011 13:09:33 ]
pi_105446308
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 09:34 schreef Gray het volgende:
[ afbeelding ] Op vrijdag 12 augustus 2011 23:06 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

De afwezigheid van bewijs is geen bewijs op zichzelf. ;)

Nee, maar op het moment dat de grotten eerder in dit topic genoemd, worden aangedragen als bewijs voor de holle aardetheorie, dan wordt het bewijs wel onderuit gehaald. Uiteraard kunnen er best wel grotten zijn die dieper in de aarde doordringen, maar er is niets gevonden dat ook maar in de verste verte in de buurt komt van 'het binnenste' van de aarde. Niet 'een beetje niet' maar gewoon in de verste verte niet.

quote:
Als mysterieuze grotten inspiratie zijn geweest voor de holle aarde-theorie is dat juist interessant om naar te kijken. Bovendien is er wel degelijk reden om te overwegen om te geloven dat er leven in het binnenste van de aarde mogelijk zou KUNNEN zijn, want extremofielen. Plus dat er echt wel mogelijkheden te bedenken zijn waarom dit zou kunnen. Of dat ook zo is, moet uit onderzoek blijken, of wat voor hier beter werkt: middels een discussie over aangedragen materiaal en argumenten je eigen standpunt hierover vormen.

We hebben het niet over extremofielen in dit topic. We hebben het over de kern van de aarde en dat daar mensen (nazi's) zouden moeten kunnen leven. Elke wetenschappelijke aanwijzing die daar voor te vinden is lees ik met plezier. Vooralsnog echter lijkt me dat alle wetenschappelijke kennis over de aarde de mogelijkheid van een (voor mensen) leefbare aardkern volledig uitsluit. Niet een 'beetje uitsluit' maar '100% en volledig'. Vooralsnog geldt hetzelfde voor de gedachte dat de kern van de aarde hol zou zijn. Dat slaat nergens op, maar als iemand met goede en berekende argumenten komt, dan wil ik daar best serieus naar kijken. We weten immers niet 100% zeker dat de samenstelling van de aarde precies zo is zoals we vermoeden. Berekeningen van de massa van de aarde kunnen, als blijkt dat de samenstelling van de planeet anders is dan wij denken (ivm soortelijk dichtheid van materialen) best wel eens niet juist zijn.

Maar goed, er zijn nog wel wat andere redenen om aan te nemen dat de kern van de planeet vloeibaar is en niet hol.

quote:
Vond ik ook, maar nodigt wel uit tot trollen. En daar heeft niemand wat aan. Voor het grotere goed, zullen we maar zeggen. ;)
Jij vindt een OP die predikt over dat de nazi's na WO II gevlucht zijn naar het binnenste van de aarde niet uitnodigen tot trollen? Bizar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')