Dat dus! Mijn dieseltje van bijna 10 controleer ik eigenlijk nooitquote:Op woensdag 13 april 2011 09:38 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
We zeggen alleen dat het vreemd is dat een auto van 8 jaar oud elke maand gecontroleerd moet worden. Dat mijn stuk blik van 25 jaar oud dat moet is nog tot daar aan toe, maar een 8 jaar oude auto moet toch echt wel een jaar lang zonder olie verversing kunnen.
Tijd om eens langs de garage te gaan als je er echt veel in moet gooien, FFquote:Oliepeil controleren.
Omdat een motor altijd iets motorolie verbruikt is het belangrijk om regelmatig je olie bij te vullen. Het is normaal dat een motor olie verbruikt. Bij een verbruik van meer dan een halve liter per 1.000 kilometer is er iets mis. Mogelijk is er dan sprake van lekkage. Ook kan het zijn dat de plug de carterpan niet goed afsluit. Wees altijd alert op motorolie onder de auto.
Andere oorzaken kunnen zijn: een versleten motor, een verkeerde afstelling, vervuilde kleppen, overbelasting. Daarom moet je het oliepeil op gezette tijden controleren. Zorg tijdens de controle dat de auto horizontaal staat. Nadat de motor is afgezet, wacht enkele minuten, zodat de olie in de carterpan terug kan zakken.
Ik compenseer het voor jequote:Op woensdag 13 april 2011 09:52 schreef DarkElf het volgende:
Mijn ouwe brikkieverbruikt nauwelijks olie, fijn dingetje is t toch
Ok, ik ga eens rennen, bye!!
Volgens dat artikel is mijn auto zo goed als doodquote:Op woensdag 13 april 2011 09:51 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb even snel gegoogled
[..]
Tijd om eens langs de garage te gaan als je er echt veel in moet gooien, FF
Dat kloptquote:Op woensdag 13 april 2011 09:53 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Volgens dat artikel is mijn auto zo goed als dood.
Ik zou het toch eens navragen bij de garage als je je auto voor onderhoud brengtquote:Op woensdag 13 april 2011 10:06 schreef FutureFairytale het volgende:
denk dat ik ongeveer of misschien iets meer dan halve liter op 1000 km verbruik, dat kan dus normaal zijn. Die ritten naar optredens tikken behoorlijk aan
eh weet niet.. 35000 ofzo? Oh das dan wel logisch hehe. En ik schreef al dat ik automonteur zou vragenquote:Op woensdag 13 april 2011 10:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik zou het toch eens navragen bij de garage als je je auto voor onderhoud brengtNiet geschoten is altijd mis en het klinkt mij als best veel in de oren. Hoeveel km rij jij op jaarbasis?
9,1 kmquote:Op woensdag 13 april 2011 10:54 schreef DarkElf het volgende:
halo schattekes, lekker gelopen, 9.1 km gemiddeld 35 min dus tevreden want door hooikoorts gaat het allemaal wat zwaarder.
Wel heerlijk weer! En konijntjes en 2 eekhoorntjes gezien
35Kquote:Op woensdag 13 april 2011 10:55 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
eh weet niet.. 35000 ofzo? Oh das dan wel logisch hehe. En ik schreef al dat ik automonteur zou vragen
das de snelheidquote:Op woensdag 13 april 2011 10:56 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
9,1 kmwordt al moe bij de gedachte
WAT is er mis met Opel?quote:Op woensdag 13 april 2011 10:56 schreef DarkElf het volgende:
zelfs toen de mr zo ongeveer 70.000 per jaar reed reed hij niet elke maand zijn olietank leegen toen reed hij bijv nog opel ofzo.
niets blijkbaar (hoewel dat ding zeker minder comfortabel was dan de passat en nu dezequote:
ohquote:Op woensdag 13 april 2011 10:57 schreef DarkElf het volgende:
[..]
das de snelheidhet was maar bijna 5.5 km
Misschien kan de automonteur je elke drie maanden van andere smeersels voorzien.quote:Op woensdag 13 april 2011 10:55 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
eh weet niet.. 35000 ofzo? Oh das dan wel logisch hehe. En ik schreef al dat ik automonteur zou vragen
tis nog te vroeg voor vunzigheidquote:Op woensdag 13 april 2011 11:06 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Misschien kan de automonteur je elke drie maanden van andere smeersels voorzien.
Het is nooit te vroeg voor vunzigheidquote:Op woensdag 13 april 2011 11:07 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
tis nog te vroeg voor vunzigheid![]()
quote:Op woensdag 13 april 2011 11:13 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Het is nooit te vroeg voor vunzigheid.
Begin eerst maar op een gemotoriseerde driewielerquote:Op woensdag 13 april 2011 11:13 schreef Stereotomy het volgende:
En FF, jij hebt al jaren een auto! Ik moet mijn eerste nog aanschaffen.
Dus je bent veel verder daarin.![]()
quote:Op woensdag 13 april 2011 11:16 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Begin eerst maar op een gemotoriseerde driewieler.
quote:Op woensdag 13 april 2011 11:21 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
He who controls the Spice Girls controls the universe
Dunequote:
Je leest over mijn quote vernacheling heenquote:Op woensdag 13 april 2011 11:23 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dune.
Je weet wel, de verhalen van Frank Herbert over een zandplaneet met hele grote wormen en 2 facties die vechten om het meest kostbare bezit van het hele universum (dat alleen op die planeet voorkomt): Spice.
Wikipedia.
Terecht.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je leest over mijn quote vernacheling heen
Ik had een goed humeur, maar nu......quote:
I still got itquote:Op woensdag 13 april 2011 11:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik had een goed humeur, maar nu......
En dan ga je het bakken? Ik heb het altijd al eens willen proberen.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:44 schreef DarkElf het volgende:
net paneer gemaakt, wite kaas uit India. Easy zelf te maken maar my god dat ziet er ranzig uit in eerste instantie in de pan
Je brengt volle melk aan de kook, zodra het omhoog komt roer je er vers citroensap doorheen en roert zachtjes. Dan gaat dus enorm schiften en de wei die bovenkomt is lichtjes groenMaar dat hoort
Daarna giet je het in een zeef die je bekleed hebt met doek en laat het uitlekken. De kaas die je dan overhoudt zet je in de koelkast onder druk (een gewicht erop) en 12 uur later heb je kaas
Jij ook aan het experimnterenquote:Op woensdag 13 april 2011 11:44 schreef DarkElf het volgende:
net paneer gemaakt, wite kaas uit India. Easy zelf te maken maar my god dat ziet er ranzig uit in eerste instantie in de pan
Je brengt volle melk aan de kook, zodra het omhoog komt roer je er vers citroensap doorheen en roert zachtjes. Dan gaat dus enorm schiften en de wei die bovenkomt is lichtjes groenMaar dat hoort
Daarna giet je het in een zeef die je bekleed hebt met doek en laat het uitlekken. De kaas die je dan overhoudt zet je in de koelkast onder druk (een gewicht erop) en 12 uur later heb je kaas
quote:
De vraag is niet of het makkelijk te maken is, maar of het smaaktquote:Op woensdag 13 april 2011 11:44 schreef DarkElf het volgende:
net paneer gemaakt, witte kaas die ze in India veel gebruiken. Easy zelf te maken maar my god dat ziet er ranzig uit in eerste instantie in de pan
DHquote:
ga morgen een (milde) paneer curry makenquote:Op woensdag 13 april 2011 11:46 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
En dan ga je het bakken? Ik heb het altijd al eens willen proberen.
? Maakt toch niks uit? Ben trouwens toch wel in meer dingen verder dan jij?quote:Op woensdag 13 april 2011 11:13 schreef Stereotomy het volgende:
En FF, jij hebt al jaren een auto! Ik moet mijn eerste nog aanschaffen.
Dus je bent veel verder daarin.![]()
dat weet ik morgenquote:Op woensdag 13 april 2011 11:46 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
De vraag is niet of het makkelijk te maken is, maar of het smaakt
Ben benieuwd hoe de indiaase kookkunsten gaan bevallenquote:Op woensdag 13 april 2011 11:48 schreef DarkElf het volgende:
[..]
dat weet ik morgent staat nu in de koelkast maar het smaakt vrij neutraal weet ik
dat is juist lekker bij een curry natuurlijk.
mag jij nu al lunchen..ik wil ook!quote:Op woensdag 13 april 2011 11:30 schreef PdeHoog het volgende:
Brood met oude kaas en vijgencompote is trouwens best goed als lunch
Magquote:Op woensdag 13 april 2011 11:50 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
mag jij nu al lunchen..ik wil ook!
quote:Op woensdag 13 april 2011 11:55 schreef Anthraxx het volgende:
Ja P. Mag. Je directeur bepaald wanneer jij gaat lunchen en als het aan hem ligt is dat pas om 21:30.
nou ja 'mag'. Ik lunch altijd met collega's samen en die komen om 12.30u naar boven.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
MagIk doe het gewoon
Maar ik denk dat ik zo nog even wat in de kantine ga halen erbij
Yoghurtje of zo
boehoequote:Op woensdag 13 april 2011 11:55 schreef Anthraxx het volgende:
Ja P. Mag. Je directeur bepaald wanneer jij gaat lunchen en als het aan hem ligt is dat pas om 21:30.
Ik lunch gewoon achter mijn bureau. Mijn collega's zijn niet zo sociaalquote:Op woensdag 13 april 2011 12:02 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
nou ja 'mag'. Ik lunch altijd met collega's samen en die komen om 12.30u naar boven.
quote:Op woensdag 13 april 2011 12:27 schreef golfer het volgende:
Middag!
Er werd aangebeld en een pakketje afgeleverd van The Insiders.
De komende tijd hoef ik geen koffie meer te kopen, want voldoende probeerpakketten gekregen.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 13 april 2011 12:27 schreef golfer het volgende:
Middag!
De komende tijd hoef ik geen koffie meer te kopen, want voldoende probeerpakketten gekregen.
[ afbeelding ]
Die had ik ook. Meeste ervan heb ik weggegeven.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:30 schreef borisz het volgende:
Deed mij denken aan de mixdrankjes die ik kreeg voor The Insiders. Ook een flinke portie binnen gekregen toen
.
Staan nog 10 blikjes in de kastquote:Op woensdag 13 april 2011 12:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Die had ik ook. Meeste ervan heb ik weggegeven.
Later ook nog eens 26 flessen Listerine gekregen om te testen, maar deze koffie hou ik mooi zelf allemaal.
Hee, da's leuk!quote:Op woensdag 13 april 2011 12:56 schreef Sarabi het volgende:
In de stad even iets gegeten met mijn moeder
Eerst nog een mooie nieuwe buikdansrok en sjaal (eindelijk in mijn maat) gekocht
Jaquote:
Leuk! Wij gaan zo ook even de stad in, mss wat kleding shoppen.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:56 schreef Sarabi het volgende:
In de stad even iets gegeten met mijn moeder
Eerst nog een mooie nieuwe buikdansrok en sjaal (eindelijk in mijn maat) gekocht
Hopelijk is het nog een beetje lekker weer!quote:Op woensdag 13 april 2011 13:05 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Leuk! Wij gaan zo ook even de stad in, mss wat kleding shoppen.
Owquote:Op woensdag 13 april 2011 13:07 schreef Bluezz het volgende:
F. belde net huilend op trouwens.. zijn neef van 31 is na 11 dagen dood gevonden in zijn bed, maagbloedingEcht the horror om dat mee te moeten maken... zitten we allemaal te wachten op het overlijden van F.'s oma, heeft ie eerst nog een andere uitvaart, die arme jongen
Voor ons is niet echt nodig hoor, het is de zoon van mijn ex schoonzusje.. is dus allemaal van F.'s vaders kant (mijn ex dus)quote:
Maar je leeft wel mee.quote:Op woensdag 13 april 2011 13:10 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Voor ons is niet echt nodig hoor, het is de zoon van mijn ex schoonzusje.. is dus allemaal van F.'s vaders kant (mijn ex dus)
Sterker nog, ik huilde meequote:Op woensdag 13 april 2011 13:11 schreef Sarabi het volgende:
Maar je leeft wel mee.
Maar vooral voor hem natuurlijk.
ehm dat is logisch denk ik?quote:Op woensdag 13 april 2011 13:17 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Sterker nog, ik huilde meeIk kan er echt zo niet tegen als F., om wat voor reden dan ook, huilt
/watjesmoeder
31quote:Op woensdag 13 april 2011 13:07 schreef Bluezz het volgende:
F. belde net huilend op trouwens.. zijn neef van 31 is na 11 dagen dood gevonden in zijn bed, maagbloedingEcht the horror om dat mee te moeten maken... zitten we allemaal te wachten op het overlijden van F.'s oma, heeft ie eerst nog een andere uitvaart, die arme jongen
ken the insiders niet maar je krijgt een jaar lang gratis koffie?quote:Op woensdag 13 april 2011 12:27 schreef golfer het volgende:
Middag!
[ afbeelding ]
Hij ging van zijn werk ziek naar huis, wat pob klachten.. advies om naar de h.a. te gaan heeft ie niet opgevolgd.. dus ze hebben ook even gewacht om te bellen omdat ze dachten dat ie gewoon ziek thuis was. Tot zijn vader hem ook maar niet kon bereiken, naar zijn huis gereden, stond de auto voor de deur, aangebeld.. en toen de politie gebeld.quote:Op woensdag 13 april 2011 13:21 schreef Isabeau het volgende:
31
En hij heeft 11 dagen dood gelegen voor iemand hem miste?
Wat een tragedie
Och armequote:Op woensdag 13 april 2011 13:25 schreef Bluezz het volgende:
Hij ging van zijn werk ziek naar huis, wat pob klachten.. advies om naar de h.a. te gaan heeft ie niet opgevolgd.. dus ze hebben ook even gewacht om te bellen omdat ze dachten dat ie gewoon ziek thuis was. Tot zijn vader hem ook maar niet kon bereiken, naar zijn huis gereden, stond de auto voor de deur, aangebeld.. en toen de politie gebeld.
Die trapte de deur in, z'n vader mocht hem niet meer zien was het advies van de politie
Niet voldoende voor een jaar, maar voorlopig kan ik even voort.quote:Op woensdag 13 april 2011 13:25 schreef FutureFairytale het volgende:
ken the insiders niet maar je krijgt een jaar lang gratis koffie?
Oh menquote:Op woensdag 13 april 2011 13:25 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Hij ging van zijn werk ziek naar huis, wat pob klachten.. advies om naar de h.a. te gaan heeft ie niet opgevolgd.. dus ze hebben ook even gewacht om te bellen omdat ze dachten dat ie gewoon ziek thuis was. Tot zijn vader hem ook maar niet kon bereiken, naar zijn huis gereden, stond de auto voor de deur, aangebeld.. en toen de politie gebeld.
Die trapte de deur in, z'n vader mocht hem niet meer zien was het advies van de politie
Ik heb eigenlijk nooit langer dan een paar weken 'geen ellende' als ik terugkijk over de afgelopen jarenquote:Op woensdag 13 april 2011 13:35 schreef DarkElf het volgende:
ik vind het leven soms maar kut, te veel mensen overkomen hele nare dingen.
ben er wel ff klaar mee eigenlijk al die ellende. maar ja dat heb je niet voor t zeggen natuurlijk jammer genoeg
Kunnen we veel van lerenquote:Op woensdag 13 april 2011 13:38 schreef Bluezz het volgende:
[..]
'k probeer dan ook uit zoveel mogelijk kleine en gewone andere dingen het plezier te halen.
herkenbaar, ook hier hebben we de laatste jaren zelden dat het overal gewoon lekker loopt bij mensen waar we om geven. Net als je denkt dat het even rustig is/ stabiel komt de volgende klap.quote:Op woensdag 13 april 2011 13:38 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk nooit langer dan een paar weken 'geen ellende' als ik terugkijk over de afgelopen jarenJe hebt het niet voor het zeggen idd.
Probeer dan ook uit zoveel mogelijk kleine en gewone andere dingen het plezier uit te halen.
/bluezztafeltje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door DarkElf op 13-04-2011 15:42:54 ]♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
Vreselijkquote:Op woensdag 13 april 2011 13:25 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |