Dat dus! Mijn dieseltje van bijna 10 controleer ik eigenlijk nooitquote:Op woensdag 13 april 2011 09:38 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
We zeggen alleen dat het vreemd is dat een auto van 8 jaar oud elke maand gecontroleerd moet worden. Dat mijn stuk blik van 25 jaar oud dat moet is nog tot daar aan toe, maar een 8 jaar oude auto moet toch echt wel een jaar lang zonder olie verversing kunnen.
Tijd om eens langs de garage te gaan als je er echt veel in moet gooien, FFquote:Oliepeil controleren.
Omdat een motor altijd iets motorolie verbruikt is het belangrijk om regelmatig je olie bij te vullen. Het is normaal dat een motor olie verbruikt. Bij een verbruik van meer dan een halve liter per 1.000 kilometer is er iets mis. Mogelijk is er dan sprake van lekkage. Ook kan het zijn dat de plug de carterpan niet goed afsluit. Wees altijd alert op motorolie onder de auto.
Andere oorzaken kunnen zijn: een versleten motor, een verkeerde afstelling, vervuilde kleppen, overbelasting. Daarom moet je het oliepeil op gezette tijden controleren. Zorg tijdens de controle dat de auto horizontaal staat. Nadat de motor is afgezet, wacht enkele minuten, zodat de olie in de carterpan terug kan zakken.
Ik compenseer het voor jequote:Op woensdag 13 april 2011 09:52 schreef DarkElf het volgende:
Mijn ouwe brikkieverbruikt nauwelijks olie, fijn dingetje is t toch
Ok, ik ga eens rennen, bye!!
Volgens dat artikel is mijn auto zo goed als doodquote:Op woensdag 13 april 2011 09:51 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb even snel gegoogled
[..]
Tijd om eens langs de garage te gaan als je er echt veel in moet gooien, FF
Dat kloptquote:Op woensdag 13 april 2011 09:53 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Volgens dat artikel is mijn auto zo goed als dood.
Ik zou het toch eens navragen bij de garage als je je auto voor onderhoud brengtquote:Op woensdag 13 april 2011 10:06 schreef FutureFairytale het volgende:
denk dat ik ongeveer of misschien iets meer dan halve liter op 1000 km verbruik, dat kan dus normaal zijn. Die ritten naar optredens tikken behoorlijk aan
eh weet niet.. 35000 ofzo? Oh das dan wel logisch hehe. En ik schreef al dat ik automonteur zou vragenquote:Op woensdag 13 april 2011 10:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik zou het toch eens navragen bij de garage als je je auto voor onderhoud brengtNiet geschoten is altijd mis en het klinkt mij als best veel in de oren. Hoeveel km rij jij op jaarbasis?
9,1 kmquote:Op woensdag 13 april 2011 10:54 schreef DarkElf het volgende:
halo schattekes, lekker gelopen, 9.1 km gemiddeld 35 min dus tevreden want door hooikoorts gaat het allemaal wat zwaarder.
Wel heerlijk weer! En konijntjes en 2 eekhoorntjes gezien
35Kquote:Op woensdag 13 april 2011 10:55 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
eh weet niet.. 35000 ofzo? Oh das dan wel logisch hehe. En ik schreef al dat ik automonteur zou vragen
das de snelheidquote:Op woensdag 13 april 2011 10:56 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
9,1 kmwordt al moe bij de gedachte
WAT is er mis met Opel?quote:Op woensdag 13 april 2011 10:56 schreef DarkElf het volgende:
zelfs toen de mr zo ongeveer 70.000 per jaar reed reed hij niet elke maand zijn olietank leegen toen reed hij bijv nog opel ofzo.
niets blijkbaar (hoewel dat ding zeker minder comfortabel was dan de passat en nu dezequote:
ohquote:Op woensdag 13 april 2011 10:57 schreef DarkElf het volgende:
[..]
das de snelheidhet was maar bijna 5.5 km
Misschien kan de automonteur je elke drie maanden van andere smeersels voorzien.quote:Op woensdag 13 april 2011 10:55 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
eh weet niet.. 35000 ofzo? Oh das dan wel logisch hehe. En ik schreef al dat ik automonteur zou vragen
tis nog te vroeg voor vunzigheidquote:Op woensdag 13 april 2011 11:06 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Misschien kan de automonteur je elke drie maanden van andere smeersels voorzien.
Het is nooit te vroeg voor vunzigheidquote:Op woensdag 13 april 2011 11:07 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
tis nog te vroeg voor vunzigheid![]()
quote:Op woensdag 13 april 2011 11:13 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Het is nooit te vroeg voor vunzigheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |