Geen idee, nooit van gehoord en nooit naar gevraagd. Ik ben zelf ook niet in bezit van het rapport, slechts een diagnose papier. Ik wil wel graag het hele rapport, dat ga ik nog opvragen.quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/GAF-scorequote:Op donderdag 14 april 2011 10:03 schreef Auti het volgende:
[..]
Geen idee, nooit van gehoord en nooit naar gevraagd. Ik ben zelf ook niet in bezit van het rapport, slechts een diagnose papier. Ik wil wel graag het hele rapport, dat ga ik nog opvragen.
Heb je misschien een linkje wat de GAF score precies inhoud?
Thnxs, ik zal het eens gaan navragen. Maar ik lig momenteel een beetje overhoop met de zorg.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/GAF-score
Die werkt niet meer? Ik voel me nu echt stom maar ik kan geen test vinden.. wil hem graag doen voor een vergelijking.quote:
quote:
jammer, had die test graag gemaakt.quote:This Page Has Moved
The Department of Children and Families have updated their website, and the page you are looking for has moved.
http://www.dcf.state.fl.us/programs/samh/mentalhealth/mgaf.pdfquote:Op donderdag 14 april 2011 10:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
[..]
jammer, had die test graag gemaakt.
Hier moet ik écht voor gaan zitten, dit kost mij 200% aandacht, energie, concentratie en alles.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:32 schreef Re het volgende:
[..]
http://www.dcf.state.fl.us/programs/samh/mentalhealth/mgaf.pdf
Dan zou het heel goed kunnen dat je MCDD hebt, aangezien het nu nog (ten onrechte) als een subcategorie van PDD-NOS wordt gezien die nog niet zelfstandig in de DSM staat.quote:Op donderdag 14 april 2011 09:58 schreef Auti het volgende:
[..]
Hoi
[..]
Ik moet zeggen dat ik heel erg veel herken. Ik heb geen MCDD maar PDD-NOS met ADHD gecombineerde type gesuperponeerd op een dystimische stoornis (langdurige depressie)
met borderline kenmerken qua persoonlijkheid.
De vraag die bij mij dan rijst is de volgende: Heeft het MCDD labeltje haar geholpen?quote:Op woensdag 20 april 2011 00:09 schreef Niefke het volgende:
Ts zonder jou tekort te doen of voor t hoofd te willen stoten oid...
maar ik wil toch echt even aan de rest een voorbeeld geven..Ik heb gewerkt met een meisje van 11 met MCDD.
Dit meisje dacht dat ze een poes was.
Dat was geen fantasiewereldje zoals andere kinderen dit soms spelen..ze dacht het echt, handelde ernaar, leefde er naar..al heel d'r leven...
Om even duidelijk te maken dat MCDD niet 'weer een labeltje is om iemand aan een uitkering te helpen"
djiezus wat een asociale onbeschofte onnadenkende en vooral simplistische mensen zijn er toch op de wereld die allemaal wél werken maar misschien om de maatschappij een plezier te doen veel beter thuis zouden kunnen gaan zitten breien ofzo..
Het is geen labeltje,quote:Op woensdag 20 april 2011 00:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De vraag die bij mij dan rijst is de volgende: Heeft het MCDD labeltje haar geholpen?
Ik ben niet anti-labeltje, maar wel in het geval dat ze een labeltje krijgen terwijl ze normaal functioneren in de maatschappij. If it ain't broken, don't attempt to fix it.quote:Op woensdag 20 april 2011 00:36 schreef Niefke het volgende:
[..]
Het is geen labeltje,
het is een benaming voor een ernstige stoornis die haar leven en haar pogingen (aanname) om 'normaal' te functioneren belemmert.
Door te weten wat het is, kun je vaak ook tips op handvatten krijgen die bepaalde dingen in je leven kunnen vergemakkelijken.
Een 'label' is niet in alle gevallen een etiketje voor de buitenwereld, maar kan ik veel gevallen voor de persoon in kwestie zó verhelderend zijn en je helpen om de juiste trucjes te vinden om met bepaalde dingen om te gaan.
Door in het geval van dat meisje die dacht dat ze een poes was te weten dat het bijvoorbeeld geen 'vlucht' was uit de realiteit, of dat het geen 'spelletje' was of dat het geen doorgeslagen fantasie was maar dat het meisje door haar stoornis écht dacht een poes te zijn, ga je anders met haar om, dan wanneer het wél door een van bovenstaande redenen zou zijn ontstaan.En dan ga je op een voor haar passender en fijnere manier met haar om dan wanneer je bijvoorbeeld herhaaldelijk (en zonder resultaat) tegen t kind blijft zeggen :' je bent geen poes, doe niet zo raar, ga gewoon met mes en vork eten"
En dan kunnen we massaal roepen dat mensen dit label 50 jaar geleden ook niet hadden, maar ook 'gewoon functioneerden en werkten" ... ook dat is onzin..
50 jaar geleden werden veel mensen die 'anders' waren in grote gestichten ergens diep in de bossen opgesloten zodat ze niemand tot last waren.
Vanwaar die tegenwoordige anti-label-hype???
btw excuus voor mijn felle post, maar ik begin er een beetje een allergie voor te krijgen..al die mensen die met hun stokpaardje ' uitkeringstrekkers en aanstellers' alle topics vervuilen..ga zelf iets nuttigs doen maar laat anderen in hun waarde..
Dit is overigens niet naar jou bedoelt maanvis
dat banden hebben met de farmaceutische industrie valt ontzettend mee hoor, dat bestaat meestal uit bijvoorbeeld een research grant voor een studie, of een klein bedrag om en presentatie te geven ... 't is niet zo dat ze miljoenen verdienen en dat geld gaat geheel naar het instituut, niet naar de persoon zelf. Maar goed, dat is offtopic enzo. En mensen die normaal functioneren in de maatschappij krijgen dan ook geheel geen medicatie, ik weet niet waar die gedachtenkronkel vandaan komt...quote:Op woensdag 20 april 2011 01:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik ben niet anti-labeltje, maar wel in het geval dat ze een labeltje krijgen terwijl ze normaal functioneren in de maatschappij. If it ain't broken, don't attempt to fix it.
Mensen in het normale leven dealen met hun problemen op hun eigen manier. Of ze proberen het te veranderen, of ze proberen het te accepteren. Maar dit doen ze allemaal zelf, en op hun eigen manier. Ga je er vervolgens een label aan hangen dan wordt de oplossing voor deze problemen vaak extern gezocht. Ook vertellen andere mensen je dan dat je niet kunt werken wegens dit labeltje, en dat vind ik zo zonde in een groot deel van de gevallen.
Daarnaast is het zo dat DSM-IV een beetje de schijn tegen heeft vanwege de samenstelling van de commissies die dit boek samenstelt; 56% van de personen in deze commissies heeft banden met de farmaceutische industrie. Nu moet ik persoonlijk zeggen dat ik dat een beetje een aluhoedjestheorie vind, maar het is wel iets om in het achterhoofd te houden als men je kind medicijnen wil gaan toedienen om symptomen van een bepaalde stoornis te bestrijden.
zo gedetailleerd heb ik dat onderzoek niet bekeken, maar daarin vertrouw ik dan maar op jouw woordquote:Op woensdag 20 april 2011 07:59 schreef Re het volgende:
[..]
dat banden hebben met de farmaceutische industrie valt ontzettend mee hoor, dat bestaat meestal uit bijvoorbeeld een research grant voor een studie, of een klein bedrag om en presentatie te geven ... 't is niet zo dat ze miljoenen verdienen en dat geld gaat geheel naar het instituut, niet naar de persoon zelf.
ik weet ook niet waarom je 2 ongerelateerde zaken uit die post samenvoegt tot 1 argument dat dan van mij afkomstig zou zijnquote:Maar goed, dat is offtopic enzo. En mensen die normaal functioneren in de maatschappij krijgen dan ook geheel geen medicatie, ik weet niet waar die gedachtenkronkel vandaan komt...
met dat laatste ben ik het geheel met je eens hoor, daar niet van, maar op zich vind ik dat apart staan van het gediagnoseerd worden en een labeltje krijgen... (loopt een topic in BNW trouwens hierover)quote:Op woensdag 20 april 2011 08:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
zo gedetailleerd heb ik dat onderzoek niet bekeken, maar daarin vertrouw ik dan maar op jouw woord.
[..]
ik weet ook niet waarom je 2 ongerelateerde zaken uit die post samenvoegt tot 1 argument dat dan van mij afkomstig zou zijn. Ik kan nog verder ingaan op de situaties waar medicatie te vroeg of te snel wordt voorgeschreven, maar daarmee zouden we dit topique allene nog maar verder vervuilen.
Een GAF score is ook niet altijd het zelfde. Het wordt vooral gebruikt voordat iemand in behandeling gaat om te kijken hoe erg de situatie is. Als het goed is, is de GAF score na de behandeling ook hoger dan op het begin.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso interessante materie aangezien mensen wel altijd te koop lopen met hun labeltje maar niet met hun GAF score.
Ik heb MCDD, dus ik kan er uit ervaring dingen over vertellen.quote:Op donderdag 21 april 2011 22:36 schreef irrisjepierrisje het volgende:
Is er iemand die mij misschien iets meer hier over kan vertellen.. Of links kan geven met uitgebreide informatie?
Voor klagers is 't gewoon te moeilijk om iets van dit niveau te snappen denk ik.quote:Op woensdag 13 april 2011 15:19 schreef Madame_Paon het volgende:Het is niet zo dat men een label opgeplakt krijgt en zich daarna zo gaat gedragen, maar het is juist andersom
quote:Op woensdag 13 april 2011 09:20 schreef Lienekien het volgende:
Je schrijft het eigenlijk MCDD. Multiple complex developmental disorder.
Ben je er nu klaar voor om er over te schrijven?quote:Op vrijdag 22 april 2011 02:58 schreef flap_konijn het volgende:
ik wil reageren op je vraag die je een tijdje terug aan mij vroeg maar ik kan het niet ik mis hem zo erg dat wanneer ik alleen al aan hem denk ik hele nare gedachtes krijg maar het is onbeleefd om je niets te laten weten sorry het lukt me nu niet.
Dat rijmt.quote:
ja ik weet dus niet of ik hier alles terug moet neerpennen. heb daar eigenlijk geen zin in om alles 2 keer te vertellen. vind ik ook zo kut in de psychiatrie dat als je naar ander afdeling of ergens anders gaat dat je altijd terug mag gaan uitleggen. wordt daar altijd zo moe van en is frustrerend dan heb ik zoiets van LEES MIJN DOSSIER!!! GRRRquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |