De mooiste noem ik nietquote:Op zaterdag 23 april 2011 15:54 schreef Popples het volgende:
KD ik ben benieuwd of Elin ook een broertje krijgt.![]()
ik lees allemaal bijbelse namen hier. was bang dat die van ons genoemd werd
jup wij hebben een bijbelse naamquote:Op zaterdag 23 april 2011 16:43 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
De mooiste noem ik nietMaar jullie dus ook een bijbelse naam? Ik heb niks met geloof, maar wel een voorkeur voor bijbelse namen kom ik nu tijdens de zwangerschap achter
Dan kan Elias mooi voor nummer driequote:Op zaterdag 23 april 2011 17:12 schreef Kleurdoos het volgende:
ik vind Elias t mooist.
maar Elin & Elias is wel heel erg ellerig.
en t wordt een zusjeeeeeee
dat zeg ik!
quote:Op zondag 24 april 2011 22:14 schreef Sjeen het volgende:
Een klasgenootje van Isa heeft een zusje gekregen, Philo
Doet mij iets teveel denken aan filodeeg, geloof ikquote:Op zondag 24 april 2011 22:14 schreef Sjeen het volgende:
Een klasgenootje van Isa heeft een zusje gekregen, Philo
quote:Op zondag 24 april 2011 22:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Doet mij iets teveel denken aan filodeeg, geloof ik
quote:Op zondag 24 april 2011 20:35 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik heb een naam die niemand vast mooi vindt
Maar als 2e naam Matilda
normale namen aub?quote:Op maandag 25 april 2011 13:40 schreef calilov3 het volgende:
opt lijstje
nyne
fiene
bodil
liva
feven
flore
ninon
vienne (vjen) plus de puntjes op de e maar die doen het niet...
onze Philo is een afkorting van Philomena, een echt meisjequote:Op maandag 25 april 2011 11:55 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik wist niet eens dat dat een jongensnaam was...
Ah, je hebt ook Paris, Brooklyn, Chelsea, ... Een plaatsnaam geven is lang niet zo uitzonderlijk.quote:Op maandag 25 april 2011 22:22 schreef Finland. het volgende:
Ik hoor hier ook niet, maar ik kan het toch niet laten omdat ik hier zeer veel inspiratie op doe voor mijn Sims![]()
Moest afgelopen weekend werken, en jahoor, een pareltje: Milano (klemtoon op mi, inclusief boers accent). Moeders leek me niet intelligent genoeg om te weten dat dat een Italiaanse plaatsnaam is.
Verder ben ik verliefd op de naam Aleksej. Vraag me niet waarom.
Hier ook, ook zonder resultaatquote:Op maandag 25 april 2011 13:23 schreef innepin het volgende:
[..]Ook al zo'n naam waar ik voor gelobby'd heb... helaas zonder effect
quote:Op woensdag 27 april 2011 20:02 schreef GirlGoneBad het volgende:
Op de 2e lettergreep geeft me juist dat caravan-gevoel...
Ik ben het helemaal met Lishe eens. Supernamen! Maar nog even voor de zekerheid over de uitspraak. Jorja spreek je gewoon op z'n Nederlands uit toch? Met een -j- en niet een -dj- toch? En dan Joolz wel als Djoels (even heel plat)?quote:Op woensdag 27 april 2011 20:35 schreef Jeetjejom het volgende:
Lishe, papa leest net je post en eist bij deze ook wat waardering op (hoewel hij met namen als Ryder en Dexter Morgan kwam, maar soit)
Ik ben benieuwd of jorja en espen ook zo blij met hun namen zijn....
Maar thanx iig!
En kd, pm staat open hè!
Dan lijkt het wel heel erg op Shaniquaquote:Op woensdag 27 april 2011 20:02 schreef GirlGoneBad het volgende:
Op de 1e lettergreep.
Op de 2e lettergreep geeft me juist dat caravan-gevoel...
ik vind dat altijd zo leuk, regio gebondenquote:Op woensdag 27 april 2011 20:48 schreef Jeetjejom het volgende:
Jorja is idd gewoon op zijn nl's uitgesproken, dus geen rare dj's (sowieso kunnen Limburgers dat niet heel goed uitspreken. Ik heb zelf een naam met een Engelse J en ipv dj zeggen wij al snel sj, snappen jullie het nog)
Joolz zou dan wel als djools uitgesproken worden, maar meer een oo klank dan oe
ik ken 't meer uitgesproken als 'Raagel' (en vind dat meteen ook de mooiste variant - maar dat hangt vast samen).quote:Op woensdag 27 april 2011 20:50 schreef Ynske het volgende:
en Rachel, is hier meer Reetsjel en in t land meer Raggel
dan kan je alvast gaan balen want hij staat hier nu op 1quote:Op donderdag 28 april 2011 11:08 schreef innepin het volgende:
Ik kende vroeger een Rachel dat je uitsprak als Rasjel![]()
KD! Er gebeurde gister iets wonderbaarlijks. Ik noemde nog wat namen die ik al eerder had genoemd en ineens vindt meneer Matilda wél een mooie naam!![]()
Dus je bent gewaarschuwd, het is zomaar ineens een optie geworden![]()
Nou nog een jongensnaam
Linea rectaquote:Op donderdag 28 april 2011 12:46 schreef MeNicole2 het volgende:
Wij twijfelen nog steeds over onze meisjesnaam. Dus ik gooi hem er hier maar in:
Linnea. Wat vinden jullie. Nu ik hem weer zo hier neer zet vind ik hem wel weer heel leuk!!
je mag er van vinden wat je wil uiteraard, alleen al die rare associaties steeds. terwijl je van een roos ook niet zegt, ja doet me teveeld enken aan een roosquote:Op donderdag 28 april 2011 12:48 schreef Brighteyes het volgende:
Matilda? Maar jullie hadden toch een andere naam KD/Innepin?
Matilda is wel leuk trouwens!
In die categorie vind ik Willemijn ook nog steeds super!![]()
Luxor vind ik minder, meer een hondennaam eigenlijk.
En ja, ik zeg het erbij, want dat is toch een beetje het idee van die topic, dat iemand er een naam in gooit en dat anderen zeggen wat ze ervan vinden?
Jaja wij hadden/hebben een andere naam hoor. Matilda is een naam die ik in m'n vorige zwangerschap geopperd had, meneer vond 'm destijds mwah. Nu kwam ie toevallig weer voorbij en vindt ie 't ineens wel een hele leuke naam. Aangezien ik dat altijd al vond, is het nu een serieuze kanshebber. Sja.quote:Op donderdag 28 april 2011 12:48 schreef Brighteyes het volgende:
Matilda? Maar jullie hadden toch een andere naam KD/Innepin?
Matilda is wel leuk trouwens!
In die categorie vind ik Willemijn ook nog steeds super!![]()
Luxor vind ik minder, meer een hondennaam eigenlijk.
En ja, ik zeg het erbij, want dat is toch een beetje het idee van die topic, dat iemand er een naam in gooit en dat anderen zeggen wat ze ervan vinden?
Haha kan best toch?quote:Op donderdag 28 april 2011 12:48 schreef Kleurdoos het volgende:
Mikael,Leander & Linnea
heb je een mooi themaatje!
Jij opperde toch Olivia waarop Innpin gilde 'die is van mij!!!'?quote:Op donderdag 28 april 2011 12:49 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
je mag er van vinden wat je wil uiteraard, alleen al die rare associaties steeds. terwijl je van een roos ook niet zegt, ja doet me teveeld enken aan een rooszo bedoelde ik eht.
en Ik had nog geen meisjesnaam? Innepin wel, die was van de Olivia
Altijd met knipoog!quote:Op donderdag 28 april 2011 12:53 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Jij opperde toch Olivia waarop Innpin gilde 'die is van mij!!!'?
BE, waar haal jij nou ineens 'Danica' vandaan? Wordt in dit topic verder niet genoemd, toch? Anyway, ik vind dat een geweldige naam, een van de mooiste namen van de Balkanquote:Op donderdag 28 april 2011 12:48 schreef Brighteyes het volgende:
Linnea vind ik niet leuk trouwens.
Net als Danica, in whatever way je het uit spreekt.
euh nee, 2 anderen hier. ik wil geen Olivia. ik zei na die 2 voor de grap 'hey ik doe Olivia'quote:Op donderdag 28 april 2011 12:53 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Jij opperde toch Olivia waarop Innpin gilde 'die is van mij!!!'?
En ja, over Roos... die associatie heb ik daar idd niet per se bij omdat Roos een heel gebruikelijke meisjesnaam is.![]()
Hiervandaan:quote:Op donderdag 28 april 2011 12:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
BE, waar haal jij nou ineens 'Danica' vandaan? Wordt in dit topic verder niet genoemd, toch? Anyway, ik vind dat een geweldige naam, een van de mooiste namen van de BalkanUitspraak: Dannitsa
Ik heb toevallig contact met een Denitsa (in Singapore) met Bulgaarse achtergrond.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:47 schreef GirlGoneBad het volgende:
Wat denken jullie van de naam D.a.n.i.c.a? Vernoemd naar deze dame.
Manlief kwam ermee aanzetten, leuke naam, maar aan de andere kant heeft het ook wel een hoog caravan-gehalte...
Maar goed, heb nog 35 weken om erover na te denken!
Why? Dat meen je niet echt toch?quote:Op donderdag 28 april 2011 12:57 schreef miss_sly het volgende:
Als je nou gewoon zogauw je weet wat je krijgt, de naam noemt, hoef je iig niet bang te zijn dat iemand per ongeluk nog voor jou dé naam inpikt
je = in het algemeen he, niemand in het bijzonder!
Ja dat dus.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Why? Dat meen je niet echt toch?
Als ik hier zou lezen dat iemand de naam heeft die ik ook zou willen zou dat niet per se hoeven te betekenen dat ik het niet zou doen. Je kan toch geen recht doen gelden op een naam?
Overleg als je dezelfde hebt is natuurlijk wel heel fijn en netjes, maar zelfs dat is geen must.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |