abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 april 2011 @ 14:47:39 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95443635
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:44 schreef Cat_Tank het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook niet over je daar goed bij voelen, maar over dat het een mogelijkheid is. Ik ken stellen via mijn ouders die dat doen. Bij vrouw is libido totaal weg, staat man toe als hij wil een prostituee te doen. Bij een ander stel is er sprake van vergevorderde ziekte, waarbij de vrouw af en toe op een ander duikt.

Ik ga er niet vanuit dat 'de thuisblijvers' dat nou supertof vinden, maar een relatie gaat dan ook niet over rozen maar compromissen sluiten.
Ja, het is een mogelijkheid, maar of je daar voor kiest binnen een relatie hangt toch wel af van of beide zich daar goed bij kunnen voelen.

Ik word ook niet echt blij van jouw voorbeelden. Als er dan een compromis moet komen, dan is geen seks ook een mogelijkheid.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 13 april 2011 @ 14:51:22 #152
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_95443805
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, het is een mogelijkheid, maar of je daar voor kiest binnen een relatie hangt toch wel af van of beide zich daar goed bij kunnen voelen.

Ik word ook niet echt blij van jouw voorbeelden. Als er dan een compromis moet komen, dan is geen seks ook een mogelijkheid.
Nee, ik zou er ook eerder voor kiezen dan uit elkaar te gaan. Maar er zijn blijkbaar genoeg mensen die er wel mee instemmen. Ik zou diep ongelukkig worden als ik of mijn partner het buiten de deur zoekt. Zelfs als het mag.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_95444909
quote:
Op dinsdag 12 april 2011 13:59 schreef Mc.Chicken het volgende:
Bij mij was het (gelukkig) alleen zoenen vreemdgaan. Als ze sex met iemand anders gehad zou hebben, had ik haar tepels niet zo zachthandig verwijderd en haar een flinke trap in d'r kut gegeven.

Kan daar echt niet goed tegen..
dat is anders nog trieste dan t vreemdgaan zelf :')
pi_95445029
quote:
Op dinsdag 12 april 2011 15:15 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Indirect mee eens (in de zin dat de partner er zeker debet aan kan zijn), al vind ik gewoon dat de partner in kwestie het dan maar moet uitmaken wanneer het niet meer gaat.
Vreemdgaan vind ik echt laag, dan heb je totaal geen respect voor de ander.
het gaat niet zo lekker ik maak t maar uit is iets wat je n stuk minder gauw doet na een relatie die al lang aan dd gang is, evt getrouwd, kinderen...
pi_95446971
quote:
Op woensdag 13 april 2011 13:00 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Als je zo'n onredelijke partner blijkt te hebben ('niemand anders neuken, maar mij ook niet'), wil je dan überhaupt nog wel in die relatie blijven, kinderen + huis of niet ?
De moeder van n vroegere vriendin van me, had een relatie met een man die parkinson had. (De vader van die vriendin) deze man kwam in n verzorgingstehuis terecht, ze kon niet meer thuis voor hem zorgen, hoewel ze dat wel wilde. Elke dag zat ze meteen na haar werk bij hem, tot het eten, dat deden ze soms samen, maar meestal at zij thuis met haar dochter.
Na het eten ging ze meestal nog even langs, wat praten en bij hem zijn. Dit was de man met wie ze de rest van haar leven had willen delen, van wie ze zielsveel hield.
Na een aantal jaren kwam ze via een lotgenotengroep in contact met een man. Zijn vrouw had parkinson. Een vrouw van wie hij zielsveel hield.
Ze begonnen samen te praten en vonden troost bij elkaar.
Uiteindelijk zijn ze in bed beland. 1 keer, deels ook om hun verdriet te delen. Ze hebben elkaar daarna niet meer gezien, tot haar man overleed, zij heeft het hem nooit verteld.
Haar man is nu dood en ze is alweer een aantal jaren samen met die andere man. Zijn vrouw leeft nog, maar heeft hem haar zegen gegeven, omdat ze van hem houdt.
pi_95447517
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 15:57 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

De moeder van n vroegere vriendin van me, had een relatie met een man die parkinson had. (De vader van die vriendin) deze man kwam in n verzorgingstehuis terecht, ze kon niet meer thuis voor hem zorgen, hoewel ze dat wel wilde. Elke dag zat ze meteen na haar werk bij hem, tot het eten, dat deden ze soms samen, maar meestal at zij thuis met haar dochter.
Na het eten ging ze meestal nog even langs, wat praten en bij hem zijn. Dit was de man met wie ze de rest van haar leven had willen delen, van wie ze zielsveel hield.
Na een aantal jaren kwam ze via een lotgenotengroep in contact met een man. Zijn vrouw had parkinson. Een vrouw van wie hij zielsveel hield.
Ze begonnen samen te praten en vonden troost bij elkaar.
Uiteindelijk zijn ze in bed beland. 1 keer, deels ook om hun verdriet te delen. Ze hebben elkaar daarna niet meer gezien, tot haar man overleed, zij heeft het hem nooit verteld.
Haar man is nu dood en ze is alweer een aantal jaren samen met die andere man. Zijn vrouw leeft nog, maar heeft hem haar zegen gegeven, omdat ze van hem houdt.
Wow.. ik keur het niet goed maar op zich is het best mooi.
vrijdag 6 mei 2011 11:06 schreef Psy-freak het volgende:
Ik heb net serieus - door mc.chicken - een kipburger gehaald bij de supermarkt. :')
pi_95447572
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 15:18 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

dat is anders nog trieste dan t vreemdgaan zelf :')
Hahaha, meer boosheid op het moment van typen :9
Ik heb net serieus - door mc.chicken - een kipburger gehaald bij de supermarkt. :')
  woensdag 13 april 2011 @ 16:23:48 #158
269400 Djieluh
Flagged For Awesome
pi_95448268
Wat ongelofelijk veel bullshit wordt hier gepost. We leven in 2011 en dat geneuzel van vroeger word ik zo ontzettend moe. We zijn inmiddels mensen en geen dieren meer. Monogamie moet kunnen.

Als jij niet genoeg sex krijgt in een relatie dan praat je daar toch over? Je gaat toch niet eerst een ander neuken? Wat is dat voor iets idioots?

Als jij bent vreemdgegaan vind ik dat diegene waarmee je samen bent het recht heeft om dat te weten. Dan weet je ook precies wat hij aan jouw heeft. Niks dus. Ook al gaat dit tot over tot een breuk. Vertrouwen is belangrijk en dat is geschaad. Het goed praten is hier niet van mogelijk. Je bent dan een ontzettende bedrieger waar je niks aan hebt.
pi_95448573
Ik ben in het verleden zelf vreemdgegaan en het is bij me gedaan. Beide keren alleen zoenen. Toch voelde het beide keren heel erg kut. Het vreemdgaan van mijzelf gebeurde gewoon en was superrrr dom! Ik had er ook heel erg veel spijt van. Ik had iemand waarvan ik hield zo ongelofelijk veel pijn gedaan. Dat vergeef ik mezelf nooit. Mijzelf een belofte gemaakt nooit meer vreemd te gaan en ik wil me hier strikt aan houden.

Mijn ex is bij mij vreemdgegaan en dat deed pijn. Heel veel pijn. Het vertrouwen van mijn kant was weg, maar toch heb ik haar een tweede kans gegeven. Eigenlijk vanaf dat moment ging de relatie bergafwaarts. Ik was minder gezellig en maakte me teveel zorgen. Maar vond dat eerlijk gezegd niet zo gek.

Vreemdgaan is een ziekte. Vreemdgaan kan je niet goed praten.
pi_95450360
Dit blijft een eindeloze discussie, hè?

Volgens mij heeft het er gewoon alles mee te maken hoe je zelf in een relatie gaat en hoe je meer in het algemeen in elkaar steekt.

Voor mij zijn seks en liefde niet noodzakelijk verbonden. Je hebt 'neuken' en 'de liefde bedrijven', plat gezegd. Aangezien in relatie datgene wat jullie bindt 'liefde' is, staat 'neuken' voor mij in zekere zin los van een relatie. Zoals gezellig een biertje drinken met een goede vriend/vriendin voor de meeste mensen totaal losstaat van hun relatie en niets met 'liefde' te maken heeft, zo geldt dat voor mij ook met 'neuken'.

Als mijn partner daar anders tegenaan kijkt - en zich dus wel degelijk gekwetst zou voelen als ik zou vreemdgaan - dan is dat natuurlijk voor mij een goede reden om het niet te doen - ik hou van hem, ik wil hem dus geen pijn doen.

Maar denk je niet dat dat een ander soort motivatie is, dan wanneer je vreemdgaan zélf ook per definitie als kwetsend ervaart? Iemand die het totaal niet erg vindt als anderen te laat komen, maar vrienden heeft die het niet appreciëren als hij te laat komt, zal natuurlijk op tijd willen komen omdat hij zijn vrienden niet voor 't hoofd wil stoten. Maar iemand die zèlf een hekel heeft aan mensen die te laat komen, die laat het na niet zozeer omdat zijn vrienden dan van hem zouden balen, maar ook (vooral) omdat hij het zelf als een probleem ervaart. We hebben denk ik allemaal wel eens ervaren dat de eerste categorie toch vaker te laat komt dan de tweede. Simpelweg omdat het incentive bij de eerste categorie meer extern is, bij de tweede intern.

Natuurlijk zijn er allerlei gradaties - mensen die het wel vervelend zouden vinden maar er ook wel begrip voor kunnen hebben, mensen die het een beetje vervelend vinden maar wel oogluikend zouden toestaan, mensen die intens gekwetst zouden zijn, etc. En al die mensen zullen anders oordelen over vreemdgaan en er zelf ook in meer of mindere mate toe te verleiden zijn.

Kortom, dit is een hele lange manier van zeggen: er zullen altijd meningsverschillen blijven staan hierover, omdat iedereen vreemdgaan, liefde en relaties op een andere manier ervaart.

Voor de duidelijkheid: ik vind het nog steeds kwalijk als ik een ander kwets door vreemd te gaan. Maar omdat het voor mij zo weinig met liefde te maken heeft, zo weinig betekent, ben ik wel makkelijker te verleiden tot de gedachte: "tja, als ik het niet vertel en toch doe, dan is er toch feitelijk niets aan de hand, want het zegt voor mij niets over mijn liefde voor mijn partner en heeft voor mij geen enkele invloed op onze relatie. En als hij het niet weet, kwets ik hem ook niet". Als een kind dat stiekem toch een koekje pakt, want zolang mama het niet merkt, is het toch niet erg?

Tja, ik zou ook wel wat voelen voor een open relatie. Maar als ik van iemand hou die daar anders in staat, dan conformeer ik mij. In de wetenschap dat ik makkelijk te verleiden ben. Ik heb dit ook tegen mijn vorige vriend gezegd. Hem verteld, dat zoiets voor mij helemaal niets met mijn liefde voor hem te maken zou hebben. Hem verteld, dat ik het niet doe, omdat hij er anders in staat en ik hem er wel mee kwets. En hem ook verteld, dat ik weet dat ik er makkelijker toe te verleiden ben omdat ik er anders insta, en geen 100% garantie kan geven dat het de rest van ons leven nóóit zou gebeuren. Hij kon daarmee leven.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_95451610
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:30 schreef Mc.Chicken het volgende:
Ik ben in het verleden zelf vreemdgegaan en het is bij me gedaan. Beide keren alleen zoenen. Toch voelde het beide keren heel erg kut. Het vreemdgaan van mijzelf gebeurde gewoon en was superrrr dom! Ik had er ook heel erg veel spijt van. Ik had iemand waarvan ik hield zo ongelofelijk veel pijn gedaan. Dat vergeef ik mezelf nooit. Mijzelf een belofte gemaakt nooit meer vreemd te gaan en ik wil me hier strikt aan houden.

Mijn ex is bij mij vreemdgegaan en dat deed pijn. Heel veel pijn. Het vertrouwen van mijn kant was weg, maar toch heb ik haar een tweede kans gegeven. Eigenlijk vanaf dat moment ging de relatie bergafwaarts. Ik was minder gezellig en maakte me teveel zorgen. Maar vond dat eerlijk gezegd niet zo gek.

Vreemdgaan is een ziekte. Vreemdgaan kan je niet goed praten.
Ik snap best dat je getraumatiseerd bent door je ervaringen, maar je laatste zinnen tonen dan ook aan dat jij er niet meer rationeel in staat. We hebben het hier niet over algemene regels, gedachten over vreemdgaan én over het wel of niet opbiechten hiervan zijn persoonlijk en zeer verschillend (met recht).
pi_95451934
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:23 schreef Djieluh het volgende:
Wat ongelofelijk veel bullshit wordt hier gepost. We leven in 2011 en dat geneuzel van vroeger word ik zo ontzettend moe. We zijn inmiddels mensen en geen dieren meer. Monogamie moet kunnen.

Als jij niet genoeg sex krijgt in een relatie dan praat je daar toch over? Je gaat toch niet eerst een ander neuken? Wat is dat voor iets idioots?

Als jij bent vreemdgegaan vind ik dat diegene waarmee je samen bent het recht heeft om dat te weten. Dan weet je ook precies wat hij aan jouw heeft. Niks dus.
Dit is dus wat ik niet begrijp, en wat zeker niet voor mij geldt. Hoezo 'niks'? Als jouw vriendin een keer vreemd is gegaan omdat jij een paar maanden geen zin had of als zij ontzettend veel van je houdt maar je niet wil kwetsen door te zeggen dat ze je seksueel niet meer aantrekkelijk vindt en daardoor buiten de deur sekst, heb je dan helemaal niets meer aan haar? Heb jij geen andere verrijkingen door je vriendin dan de zekerheid dat ze het niet met een ander doet? Is dat alles waar je relatie om draait? Als mijn vriend vreemdgaat wil ik hem niet zonder pardon kwijt: er is namelijk een heleboel meer dan zijn trouw op seksueel gebied.
quote:
Ook al gaat dit tot over tot een breuk. Vertrouwen is belangrijk en dat is geschaad. Het goed praten is hier niet van mogelijk. Je bent dan een ontzettende bedrieger waar je niks aan hebt.
Vertrouwen is belangrijk maar gaat niet alleen maar over het vertrouwen dat je vriendin nooit op een ander gaat zitten. Het is echt interessant eens goed na te denken over wát je daar precies zo verschrikkelijk aan vindt dat dat onder geen enkele omstandigheid kan/mag gebeuren. Ik vertrouw mijn vriend op nog veel meer vlakken dan seksuele trouw, en waarom zou dat geschaad zijn als hij zich eens ontrouw heeft gedragen op seksueel vlak? Nogmaals: als ik zeg dat ik van chocola hou, hou ik niet automatisch van drop. Het gehele vertrouwen in een persoon opzeggen omdat hij een keer is vreemdgegaan is op z'n minst vreemd te noemen. Als ik vreemdga wil dat niet zeggen dat ik niet van mijn partner hou. Of dat ik het niet meende toen ik zei dat ik van hem hield. Of dat ik lieg als ik zeg dat ik graag bij hem wil zijn. Of dat ik al mijn interesse veins. Dat is je reinste oppervlakkigheid; er is zoveel meer.
pi_95495760
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 17:47 schreef Taurus het volgende:
Ik vertrouw mijn vriend op nog veel meer vlakken dan seksuele trouw, en waarom zou dat geschaad zijn als hij zich eens ontrouw heeft gedragen op seksueel vlak?
Vreemdgaan zal vaak op meer vlakken spelen dan alleen seksuele trouw lijkt me. De leugens eromheen, de onzekerheid die het oproept, de angst dat het vaker zal gebeuren (of dat er voor die ander wordt gekozen), etc. Mensen betrekken dat er allemaal bij.

quote:
Het gehele vertrouwen in een persoon opzeggen omdat hij een keer is vreemdgegaan is op z'n minst vreemd te noemen. Als ik vreemdga wil dat niet zeggen dat ik niet van mijn partner hou. Of dat ik het niet meende toen ik zei dat ik van hem hield. Of dat ik lieg als ik zeg dat ik graag bij hem wil zijn. Of dat ik al mijn interesse veins. Dat is je reinste oppervlakkigheid; er is zoveel meer.
Denk dat hier voor een groot deel meespeelt wat seks voor jou betekent.
Ja, ik generaliseer.
pi_95498437
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:17 schreef Northside het volgende:

[..]

Vreemdgaan zal vaak op meer vlakken spelen dan alleen seksuele trouw lijkt me. De leugens eromheen, de onzekerheid die het oproept, de angst dat het vaker zal gebeuren (of dat er voor die ander wordt gekozen), etc. Mensen betrekken dat er allemaal bij.

[..]

Denk dat hier voor een groot deel meespeelt wat seks voor jou betekent.
True. Een affaire waarbij liefde in het spel is is iets heel anders. Ik heb het inderdaad over je lust botvieren op een ander dan je partner.
  Vis een optie? donderdag 14 april 2011 @ 23:46:31 #165
70532 loveli
N
pi_95522941
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:09 schreef Taurus het volgende:
True. Een affaire waarbij liefde in het spel is is iets heel anders. Ik heb het inderdaad over je lust botvieren op een ander dan je partner.
Vreemd gaan met iemand om wie je geeft is toch veel fijner?
crap in = crap out
pi_95526351
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 23:46 schreef loveli het volgende:

[..]

Nee, dat is verwarrend.
  Vis een optie? vrijdag 15 april 2011 @ 11:01:17 #167
70532 loveli
N
pi_95533573
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 01:18 schreef Taurus het volgende:

[..]

Nee, dat is verwarrend.
Misschien is vreemdgaan daarom in veel gevallen geen goed idee.

[ Bericht 0% gewijzigd door loveli op 15-04-2011 14:05:29 ]
crap in = crap out
pi_95539163
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 23:46 schreef loveli het volgende:
Waarom? Voor je gevoelens heb je je partner. Je gaat over het algemeen vreemd uit geiligheid, niet omdat je ook wat voelt voor de ander.
Ja, ik generaliseer.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 15 april 2011 @ 13:23:23 #169
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95539371
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:19 schreef Northside het volgende:

[..]

Waarom? Voor je gevoelens heb je je partner. Je gaat over het algemeen vreemd uit geiligheid, niet omdat je ook wat voelt voor de ander.
Al is het wel handig als er een klik is... anders wil ik er niet eens het bed mee in :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 15 april 2011 @ 13:42:09 #170
37769 erodome
Zweefteef
pi_95540254
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:46 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Tsja, uitmaken is soms iets minder gemakkelijk dan het lijkt, als je al jaren bij elkaar bent, kinderen hebt en een huis. Dan is het nog best lullig als mevrouw eigenlijk niet zoveel zin meer heeft in sex, maar de rest van de relatie heel prettig is.
Wel naar dat er altijd geroepen wordt als mevrouw geen zin meer heeft...
Want de man in die relatie's doet meestal ook amper tot geen moeite en steekt zijn moeite liever in een andere dame versieren.

Als degene(man/vrouw) die structureel vreemdgaan de moeite die ze in het vreemdgaan zouden steken in hun eigen relaie dan hadden ze geen problemen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 15 april 2011 @ 13:48:13 #171
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95540548
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:42 schreef erodome het volgende:

[..]

Wel naar dat er altijd geroepen wordt als mevrouw geen zin meer heeft...
Want de man in die relatie's doet meestal ook amper tot geen moeite en steekt zijn moeite liever in een andere dame versieren.

Als degene(man/vrouw) die structureel vreemdgaan de moeite die ze in het vreemdgaan zouden steken in hun eigen relaie dan hadden ze geen problemen.
In het voorbeeld dat ik aanhaal, is er heel veel moeite ingestoken, maar op een bepaald moment houdt het gewoon op :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_95540638
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:42 schreef erodome het volgende:
Ik denk wel dat je in vreemdgaan dingen kan vinden die je in een relatie niet kan vinden. De spanning van het stiekeme, het 'ontdekken van iets nieuws', het gevoel van de eerste keer bij iemand thuis komen, etc.
Ja, ik generaliseer.
pi_95550011
ik vind dat er een paar hele goede argumenten en inzichten in dit topic staan.
pi_95550530
Je m0t naar je gefuhl luysteren.

Best wel een brede vraag als je het mij vraagt. Ook als je het anderen vraagt trouwens.
pi_95579686
Taurus probeert al het hele topic haar vreemdgaan goed te praten :')

Sorry meid, het schuldgevoel koop je hier niet mee af...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_95580093
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:37 schreef Taurus het volgende:

[..]

Nooit? :? Ik ken genoeg dames die één keer per week seks meer dan voldoende en zelfs dát al vermoeiend vinden. Ik neem het hun partners niet kwalijk dat de verleiding groot is het buiten de deur op te zoeken. Veel vrouwen doen absoluut geen moeite het seksleven enigszins aantrekkelijk of spannend te houden.
Daarnaast is seks niet een puur rationeel gebeuren, in die zin vind ik een slippertje ook wel begrijpelijk. Tegelijkertijd is de relatie zelf, de band die je met je partner hebt, wellicht meer waard dan de crisis over een slippertje of seksuele affaire. Dan vertel je het dus niet. Ook dat vind ik begrijpelijk.
Ik ken ze niet :P
pi_95580173
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 14:06 schreef Elvanera het volgende:

[..]

Ik ken ze niet :P
Jij hebt nog geen kinderen en bent nog niet getrouwd?
pi_95585192
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 april 2011 14:09 schreef Godshand het volgende:

[..]

Jij hebt nog geen kinderen en bent nog niet getrouwd?
Nop.
pi_95589531
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 april 2011 13:51 schreef Godshand het volgende:
Taurus probeert al het hele topic haar vreemdgaan goed te praten :')

Sorry meid, het schuldgevoel koop je hier niet mee af...
Laat zien, waar zeg ik dat het goed is?
pi_95590576
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 16:58 schreef Elvanera het volgende:

[..]

Nop.
Ah dat verklaart...
pi_95590704
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:16 schreef Taurus het volgende:

[..]

Laat zien, waar zeg ik dat het goed is?
Je zegt steeds dat je zelf bent vreemdgegaan, en dat je echt niet wil dat je er ruzie om krijgt, ofwel de feiten onder ogen ziet. Dus je zwijgt liever.

Zo kom je er nog lekker makkelijk mee weg, maar als het wel uitgekomen was, was je je vriend mogelijk alsnog kwijt geweest.

Anyway, je zegt het zo vaak hier, alsof je het (tussen de regels door dat wel) voor jezelf wil goedpraten...
pi_95594486
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:44 schreef Godshand het volgende:

[..]

Je zegt steeds dat je zelf bent vreemdgegaan, en dat je echt niet wil dat je er ruzie om krijgt, ofwel de feiten onder ogen ziet. Dus je zwijgt liever.

Zo kom je er nog lekker makkelijk mee weg, maar als het wel uitgekomen was, was je je vriend mogelijk alsnog kwijt geweest.

Anyway, je zegt het zo vaak hier, alsof je het (tussen de regels door dat wel) voor jezelf wil goedpraten...
Ik onderbouw het verzwijgen van vreemdgaan, ja, en goed ook. Is dat goedpraten? Zeg ik dat vreemdgaan moet kunnen of dat dat respectvol is naar je partner? Nee, dat is dus geen goedpraten.

Nou wordt 'ie mooi zeg, moet ik mijn mond houden omdat ik een andere mening heb dan jij over hoe om te gaan met vreemdgaan. Anders 'praat ik het goed'. Als ik last had van een schuldgevoel had ik het wel opgelost middels eerlijkheid. Mijn verhaal compleet anoniem op fok vertellen zou daar niet bij helpen. Bovendien heb ik in deze - zoals te verwachten - amper medestanders, dus dit op een forum zetten zou een uiterst domme manier zijn om schuldgevoel kwijt te raken.
pi_95600621
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 21:03 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik onderbouw het verzwijgen van vreemdgaan, ja, en goed ook. Is dat goedpraten? Zeg ik dat vreemdgaan moet kunnen of dat dat respectvol is naar je partner? Nee, dat is dus geen goedpraten.

Nou wordt 'ie mooi zeg, moet ik mijn mond houden omdat ik een andere mening heb dan jij over hoe om te gaan met vreemdgaan. Anders 'praat ik het goed'. Als ik last had van een schuldgevoel had ik het wel opgelost middels eerlijkheid. Mijn verhaal compleet anoniem op fok vertellen zou daar niet bij helpen. Bovendien heb ik in deze - zoals te verwachten - amper medestanders, dus dit op een forum zetten zou een uiterst domme manier zijn om schuldgevoel kwijt te raken.
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje vermoeiend dat er maar herhaald wordt hoe Taurus dingen zou goedpraten. Ik vind haar redenering eerlijk gezegd logisch en sluit me erbij aan. Dat betekent niet dat ik het een goed idee vind om vreemd te gaan, dat is ook niet wat Taurus zegt. Het is een beetje flauw om de hele tijd met hetzelfde ad hominem argument richting Taurus aan te komen, simpelweg omdat je er anders over denkt. Reageer dan inhoudelijk, zodat er een zinvolle discussie kan plaatsvinden over waarom de een het een vindt, en de ander het ander.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')