abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95386376
Vorige deel: Borstvoeding deel 92

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedingsorganisaties:

Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3

[ Bericht 0% gewijzigd door CrazyPrincess op 12-04-2011 16:32:35 ]
pi_95386580
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:23 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik gebruik overigens de applicatie van het WHO. Heb ik in een keer allemaal leuke grafiekjes *O* En vind ik makkelijker in gebruik dan het via de site van borstvoeding.com te doen.
Allemaal leuke grafiekjes, dat klinkt fijn. Ik ga downloaden!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_95387685
Wat een leuk programma! Lijkt alsof dit door CB's gebruikt wordt (maar dan in de USA, gezien de NCHS-curves).
pi_95388084
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:57 schreef WupWup het volgende:
Wat een leuk programma! Lijkt alsof dit door CB's gebruikt wordt (maar dan in de USA, gezien de NCHS-curves).
Waar zie je dat? :?
pi_95388983
Bij opties kun je kiezen voor de WHO- of NCHS-standaarden.
pi_95389815
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:25 schreef WupWup het volgende:
Bij opties kun je kiezen voor de WHO- of NCHS-standaarden.
Ah OK :)

Gebruiken ze die hier op de CB's ook? Daar vragen ze steeds of Truus ziek is geweest en als ik aangeef dat dat niet zo is adviseren ze haar wat meer te eten te geven.

Volgens NCHS-curve:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens WHO-curve:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens is de laatste meting mijn schatting voor over een maand. Die telt dus nog niet mee :)
pi_95390200
Dankjewel voor de tip CP! Handig en leuk programma :D
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_95392415
Hmmm, ik heb net even in het boekje van het CB gekeken en zo te zien gebruiken die curves die door TNO zijn ontwikkeld. Eens even verder spitten hoe die tot stand zijn gekomen :Y)

-edit-
Ook die van TNO eens ingevuld:
SPOILER
Kan overigens niet vinden of die TNO-curves gebaseerd zijn op borstgevoerde baby's, kunstgevoede baby's of beide door elkaar.

[ Bericht 37% gewijzigd door CrazyPrincess op 12-04-2011 15:02:37 ]
pi_95397127
He leuk! Ga ik straks thuis ook eens invullen :)
pi_95418242
Gisteren bij de LK de Breastflow fles opgehaald en vandaag 2x geprobeerd. Beide keren zo'n 100 cc gedronken, als hij dat donderdag op de creche ook doet vind ik het prima :) Als hij daar dan tevreden mee is natuurlijk ;) Morgen weer oefenen ..
Na de fles heeft hij overigens nog wel bij mij gedronken (even daarna), dus helemaal tevreden was hij nog niet, maar we gaan de goede kant weer op gelukkig
pi_95432167
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 22:08 schreef mrien het volgende:
Gisteren bij de LK de Breastflow fles opgehaald en vandaag 2x geprobeerd. Beide keren zo'n 100 cc gedronken, als hij dat donderdag op de creche ook doet vind ik het prima :) Als hij daar dan tevreden mee is natuurlijk ;) Morgen weer oefenen ..
Na de fles heeft hij overigens nog wel bij mij gedronken (even daarna), dus helemaal tevreden was hij nog niet, maar we gaan de goede kant weer op gelukkig
Dat klinkt goed *O*
pi_95433273
Mrien wat fijn zeg!! *O*

CP bedankt voor t programmaatje! :D ik hou wel van een beetje nerden met getallen en grafiekjes :9 <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 13 april 2011 @ 10:18:34 #13
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_95433546
Mrien wat fijn zeg!
pi_95437983
Mrien, wat goed van Jelle! ^O^

Ik neem aan dat regelmatige nachtvoedingen je cyclus weer in de war kunnen brengen? * Morretje er niet op zit te wachten, maar wel verwacht had ongesteld te zijn
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_95438704
Zou wel kunnen mor, bij mij geen enkel verschil though...
pi_95464850
Ook bij mij bij Lotte toen geen verschil qua cyclus en menstruatie. Pas na 9 maanden weer ongesteld :) Wat mij betreft mag dat nu wel weer zo lang duren ^O^
  donderdag 14 april 2011 @ 11:49:05 #17
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_95484186
Is voeden op verzoek bij een kind van 15mnd verwennen?
(Dus ook 's nachts, de laatste tijd wat meer, maar ze is niet lekker en ik weet niet wat er is)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 14 april 2011 @ 12:46:42 #18
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_95486518
Ik voed altijd op verzoek, ook nu ze 25 maanden is. Of het (in de ogen van anderen) verwennen is, boeit me niet in het minst. ;) Het is gezond voor haar, dat is het enige dat me boeit. :)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_95486680
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:49 schreef DaviniaHR het volgende:
Is voeden op verzoek bij een kind van 15mnd verwennen?
(Dus ook 's nachts, de laatste tijd wat meer, maar ze is niet lekker en ik weet niet wat er is)
Maakt het uit in dit geval van de laatste tijd?
Ze is niet lekker zeg je en je weet niet wat er is; als je haar een zetpil zou geven is dat dan verwennen? Ik denk dat het in dit geval zeker geen verwennen is. :)
En verder vind ik voeden op verzoek een natuurlijke zaak.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95486707
Kun je verwennen met voeding, troost, aandacht, liefde? In mijn ogen niet in elk geval. Ongeacht de leeftijd.
pi_95487741
Ik denk ook niet dat je haar verwend Davinia, ik denk dat je in haar behoefte voorziet.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 14 april 2011 @ 13:29:36 #22
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95488340
Wij zijn naar het CB geweest: 71 cm bij 8180 gram (maar hij is dus dit keer gewogen met luier en romper aan :D ) 17 feb woog hij 7965, zonder luier en romper

Beetje grillig lijntje. De arts zei heel droog: dat zal bij hem wel zo blijven :D
pi_95488597
Nou, dat ziet er keurig uit toch? ^O^ Moet je nog echt eten bij hem naar binnen proppen nu?

Davinia, verwennen is misschien niet het goede woord, gewennen op termijn wel? Ik merk dat hier, hoewel de mijne wel wat jonger is dan jouw dame, dat als ze een paar nachten niet lekker is en ik haar voed, ze daarna ook wakker blijft worden terwijl ze dan wel prima zelf weer in kan slapen.
Verwennen van kinderen heeft een beetje een negatieve klank gekregen, terwijl als je zegt: ik heb een verwenweekendje oid, het positief en fijn moet zijn.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 14 april 2011 @ 14:07:14 #24
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95489977
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:36 schreef Morretje het volgende:
Nou, dat ziet er keurig uit toch? ^O^ Moet je nog echt eten bij hem naar binnen proppen nu?

Davinia, verwennen is misschien niet het goede woord, gewennen op termijn wel? Ik merk dat hier, hoewel de mijne wel wat jonger is dan jouw dame, dat als ze een paar nachten niet lekker is en ik haar voed, ze daarna ook wakker blijft worden terwijl ze dan wel prima zelf weer in kan slapen.
Verwennen van kinderen heeft een beetje een negatieve klank gekregen, terwijl als je zegt: ik heb een verwenweekendje oid, het positief en fijn moet zijn.
Ik prop niks meer naar binnen. Dan eet hij maar niet ;)
Hij eet heel wisselend maar hoe meer wij aandringen, hoe meer hij weigert (en dan weigert hij zelfs dingen die hij normaal wel eet).
De CB-arts vond het tof dat ik nog bv gaf :D

Ow en over verwennen. Uhm tja het is maar hoe het bekijkt. Als je 10x per nacht opstaat om er een speen in te doen, verwen je je kind dan? Als je je kind oppakt als het aan je been staat te jengelen, verwen je je kind dan? Als je je kind de borst geeft, omdat er weet ik veel wat aan de hand is, verwen je je kind dan?

Ik geef ook nog op verzoek. Zowel op eigen als op Harry's verzoek. Soms heb ik geen nachtvoeding, soms 2. Wel verbied ik sabbelen. Ik koppel hem af als hij niet doordrinkt. Dan wordt hij soms wel erg boos, maar ik ben geen veredelde speen.
Ik heb wel ontdekt (per ongeluk ivm slaapgebrek) dat hij zich soms meldt (jengelen) en als je dan niet direct gaat, hij na 5-10 minuten gewoon weer in slaap valt.
pi_95490581
Mooie curves weer Asy! Dat laatste heb ik ook wel eens gehad, maar dan meldt ze zich gewoon 3 kwartier later nog eens en dan wat dwingender :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')