abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:58:26 #1
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_95382588
Het is weer zo ver hoor, er dient zich een ernstig voorval voor en meteen worden er allerlei conclusie getrokken door doemdenkers. Ja laten we gelijk allemaal verbanden gaan zoeken met het incident. Uit onderzoek is gebleken dat de schutter op de dag van zijn daad 2 boterhammen met pindakaas had gegeten. Ik stel voor om alle potten pindakaas uit de schappen te halen.

Voorbeeld:

Schutter Alphen a/d Rijn speelde Modern Warfare 2
Schutter Alphen aan de Rijn was PVV stemmer.
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
pi_95382643
:')
Twiddel
pi_95382697
Je hebt wel een punt. :Y
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  dinsdag 12 april 2011 @ 11:01:09 #4
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_95382709
tevens heeft hij 3 maal van het toilet gebruik gemaakt en hij is met de bus naar het winkelcentrum gegaan.
alle sanitaire voorzieningen en het openbaar vervoer moeten afgeschaft worden. :+
  dinsdag 12 april 2011 @ 11:02:17 #5
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_95382758
^O^
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
  dinsdag 12 april 2011 @ 11:03:11 #6
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95382797
Pindakaas :9 :9~
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 12 april 2011 @ 11:05:28 #7
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_95382889

Pindakaas, een klein woordje met zo'n groot effect een stom woordje doet je huilen van schrik
een woordje van 9 letters groot
Voor de ene broodbeleg,
Voor de ander de DOOD!
pi_95382946
Het is maar goed dat het geen FOK!ker was...
pi_95382948
quote:
4s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:05 schreef PiRANiA het volgende:
[ afbeelding ]
Pindakaas, een klein woordje met zo'n groot effect een stom woordje doet je huilen van schrik
Voor de ene broodbeleg,
Voor de ander de DOOD!
_O-
Twiddel
pi_95382953
quote:
[ afbeelding ]
Voor de ene broodbeleg,
Voor de ander de DOOD!
_O_
pi_95382975
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:06 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Het is maar goed dat het geen FOK!ker was...
Hoe weet je dat zo zeker? PVV'er, loner, woonde bij ouders. Sounds like a FOK!ker to me.
pi_95383712
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:07 schreef Intrepidity het volgende:
PVV'er, loner, woonde bij ouders. Sounds like a FOK!ker to me.
Inderdaad. Eens opletten wie ineens stil blijft...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_95384284
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:07 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Hoe weet je dat zo zeker? PVV'er, loner, woonde bij ouders. Sounds like a FOK!ker to me.
Yup.. FOK! afschaffen!
pi_95384415
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Voor de zekerheid meld ik me dan maar. Al ben ik een vrouwtje, ver van Alphen aan den Rijn, en heb ik die dag geen pindakaas gegeten. Wel heb ik gebruik gemaakt van het toilet, ik hoop hierdoor niet alsnog schuldig te lijken :@
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_95384613
Dit topic :') _O-
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
  dinsdag 12 april 2011 @ 11:44:38 #16
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_95384675
Lemmingtopic... de bedoeling van mijn modern warfare topic was eigenlijk al bedoelt om de dagelijkse beslommeringen die ineens gebombardeerd worden tot nieuwswaardig feit in deze zaak te bekritiseren.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_95384693
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:39 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Voor de zekerheid meld ik me dan maar. Al ben ik een vrouwtje, ver van Alphen aan den Rijn, en heb ik die dag geen pindakaas gegeten. Wel heb ik gebruik gemaakt van het toilet, ik hoop hierdoor niet alsnog schuldig te lijken :@
Het gebruik maken van het toilet gaat hierbij alleen over poepen. Daar meisjes niet poepen ben je onschuldig :)
pi_95384721
quote:
Pindakaas

Pindakaas is een voedingsmiddel gemaakt van zeer fijn gemalen pinda's. Pindakaas komt oorspronkelijk uit de Verenigde Staten, waar het ontwikkeld werd door Dr. John Harvey Kellogg in 1893, ten tijde van een overschot in de productie van pinda's. Pindakaas was het bijproduct van pindaolie. Het is met name populair als broodbeleg in de Verenigde Staten, Canada, Turkije, het Verenigd Koninkrijk en Nederland en in mindere mate in Suriname (vooral een scherpere variant) en Duitsland.

Amerikanen eten gemiddeld anderhalf kilo pindakaas per persoon per jaar. In Amerika moet pindakaas wettelijk ten minste 80% pinda's bevatten. Het is er bovendien wettelijk verboden kunstmatige zoetmakers, kleuren en conserveringsmiddelen aan de pindakaas toe te voegen. De meeste soorten bevatten ook zout en suiker om aan de smaak van de gemiddelde consument tegemoet te komen, hoewel ook reform en andere varianten zonder toevoegingen worden verkocht.
Inhoud

1 Naamgeving
2 Gezondheid
3 Toepassingen
4 Verpakking
5 Bronnen, noten en/of referenties
6 Externe links

Naamgeving

In het Engels heet pindakaas peanut butter, letterlijk vertaald pindaboter. Ook in veel andere talen is er sprake van een samenstelling van het woord voor 'pinda' en 'boter' of 'crème', zoals het Franse woord beurre de cacahuètes. Alleen in het Nederlands wordt het woord 'kaas' gebruikt. Toen peanut butter in 1948 in Nederland op de markt kwam, mocht dat niet onder de naam "pindaboter" gebeuren. De naam "boter" was namelijk speciaal vastgelegd voor échte roomboter; dit om verwarring met margarine te voorkomen. Het achtervoegsel "kaas" werd gekozen toen de butter werd vergeleken met leverkaas; ook broodbeleg waar geen kaas in zit.

Het woord pindakaas werd toen al in het Nederlands gebruikt. De oudst bekende vermelding dateert uit 1912. Zeer waarschijnlijk stamt het uit Suriname, waar in 1783 in het handgeschreven Neger-Englisches Wörterbuch van C.L. Schumann al sprake is van "Pinda-Käse" als vertaling van het gerecht "pinda-dokunnu", in het huidige Sranan "pindadokun". Pindadokun heeft echter wel een andere samenstelling dan de latere pindakaas. Het heeft een steviger structuur en wordt als broodbeleg in plakken gegeten en niet gesmeerd.[1]
Gezondheid

Pindakaas is rijk aan plantaardige vetten en eiwitten, vitamines B1, B3 (niacine), linolzuur, inositol en resveratrol. Pindakaas is soms verontreinigd met het zeer giftige aflatoxine, als gevolg van een schimmel die op pinda's groeit. De Nederlandse Voedsel en Waren Autoriteit keurt de geïmporteerde pinda's en treedt op als deze vanaf 2,9 microgram aflatoxine B1 per kilo bevatten. In Nederland geproduceerde pindakaas is veilig[bron?]. Soms bevatten geïmporteerde potten wel te veel aflatoxine (bron RIVM, 2004).
Toepassingen

Pindakaas wordt meestal op brood gegeten, soms in combinatie met ander beleg, zoals banaan (denk aan Elvis Presley), hagelslag, vlokken, kaas, jam, suiker, sambal of komkommer. In de Verenigde Staten en Canada is de 'nationale sandwich' een dubbele boterham met pindakaas en gelei ('peanutbutter and jelly'; de laatste is in praktijk vaak jam). Pindakaas wordt daar ook veelvuldig gebruikt als vulling in bonbons of andere snoepjes.

Pindakaas kan ook de basis vormen voor pindasaus (satésaus). De pindakaas wordt daartoe gemengd met melk, knoflook, sambal, sojasaus, zout en eventueel ui of andere kruiden. Al roerend wordt de saus opgewarmd tot hij net niet kookt.

Een andere toepassing van pindakaas is in pindasoep.

In 1962 maakte kunstenaar Wim T. Schippers het werk de Pindakaasvloer.
Verpakking

Pindakaas wordt meestal in glazen potten verkocht, maar soms ook in tubes.
^O^
  dinsdag 12 april 2011 @ 11:49:37 #19
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_95384879
quote:
[ afbeelding ]
Voor de ene broodbeleg,
Voor de ander de DOOD!
_O-
Bedankt Hans.
pi_95385214
Ik game ook. Morgen maar eens mijn MP5 uit het vet halen :{
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 12 april 2011 @ 12:02:46 #21
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_95385483
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ben d'r nog!
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_95385527
Het was ook een hopeloze drugsjunk hoorde ik net. Verbieden.
pi_95385599
quote:
[ afbeelding ]
Voor de ene broodbeleg,
Voor de ander de DOOD!
_O- _O- _O-

Bijna mijn koffie over mijn scherm.
pi_95385691
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:03 schreef HyperViper het volgende:
Het was ook een hopeloze drugsjunk hoorde ik net. Verbieden.
Ik zou zeggen: Open er een nieuw topic over!! ^O^
  dinsdag 12 april 2011 @ 12:45:50 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95387252
quote:
[ afbeelding ]
Voor de ene broodbeleg,
Voor de ander de DOOD!
:D.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')