En zijn oma schreef in 1991 een thrillerquote:Op de pc's die de politie zaterdag meenam uit de flatwoning van
Tristan staat volgens bekenden ook diens geliefde schietspel Modern Warfare 2. In dat spel komt een level voor waarin weerloze burgers onder schot worden genomen. De beelden vertonen ijzingwekkende overeenkomsten met de gebeurtenissen in Alphen.
Dit is belangrijke informatie! Ik denk dat jij vrijheid haat omdat je dit bestempelt als onzin, je haat vrijheid, en amerika, en je laat de terroristen winnen!quote:
Nee, ik haat vrijheid niet en ik snap niet waar je al die andere aantijgingen vandaan haalt. Als een computerspel al invloed heeft op mensen in deze zin ligt het probleem bij die individuele mensen zelf en niet bij de game.quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:50 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
Dit is belangrijke informatie! Ik denk dat jij vrijheid haat omdat je dit bestempelt als onzin, je haat vrijheid, en amerika, en je laat de terroristen winnen!
Natuurlijk is het onzin, maar hoeveel berichten gaan we krijgen over dat joch en zijn dagelijkse beslommeringen alsof ze vitale aandachtspunten en motieven waren voor zijn daden?
Mocht je iets gevaarlijks doen, dan is dat inderdaad wel meteen de schuld van dat spel.quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:53 schreef Habork het volgende:
Ik speel wel eens GTA, ben ik nu ook gevaarlijk?
En als ik te hard rijd ligt dat natuurlijk aan Need For Speedquote:Op dinsdag 12 april 2011 10:53 schreef Wootism het volgende:
[..]
Mocht je iets gevaarlijks doen, dan is dat inderdaad wel meteen de schuld van dat spel.
Dat. Mensen die het verschil tussen de realiteit en een virtuele wereld niet meer kunnen onderscheiden zijn zelf niet helemaal in orde en de schuld ligt dan ook nooit bij een spel. Dat ze bepaalde ideeën kunnen krijgen door een spel is een ander verhaal, maar als we vanwege die reden dingen gaan verbieden kunnen we beter direct met z'n allen in een klooster gaan zitten.quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik speelde in het verleden met veel plezier Carmaggedon. Toch heb ik nooit de behoefte gevoeld om in mijn auto te stappen en wat voetgangers aan te rijden.
Dit dus.quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:56 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Dat. Mensen die het verschil tussen de realiteit en een virtuele wereld niet meer kunnen onderscheiden zijn zelf niet helemaal in orde en de schuld ligt dan ook nooit bij een spel. Dat ze bepaalde ideeën kunnen krijgen door een spel is een ander verhaal, maar als we vanwege die reden dingen gaan verbieden kunnen we beter direct met z'n allen in een klooster gaan zitten.
Ik vind het sowieso al walgelijk dat de pers die vader en zijn werk uitgebreid belicht hebben. Als het niet draait om vage beschuldigingen die nergens op gebaseerd zijn (vader Tristan bracht hem de liefde voor vuurwapens bij) dan draait het wel om wat die man in het dagelijks leven doet (hij is docent, op een school, met kinderen... waar hij beeldende vorming geeft!)quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:54 schreef hooibaal het volgende:
Er gaan nog een hele sloot van dit soort onthullingen komen, want ieder medium van de NOS tot SBS tot Geenstijl tot NRC wil zijn eigen primeur hebben. Ik laat het voor wat het is, en het zal de schutter niet meer raken want die is dood.
Ik vrees een beetje voor de telegraaf-achtige journalisten die met uitspraken over die vader komen.
Klopt, maar gezonde mensen gaan geen films of games naspelen in een winkelcentrum. In dit geval is de game of de film maar een heel beperkt deel van de oorzaak. Het feit dat van der Vlis gewoon een totaal geschifte mafkees was lijkt me iets belangrijker.quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:59 schreef Kabolter het volgende:
Spellen en films kunnen wel degelijk invloed hebben op de gebruikers.
Lijkt mij zeer sterk dat alleen dit in combinatie met het voor handen hebben van wapens deze daad veroorzaakt. Maar we moeten niet denken dat games en films totaal geen invloed hebben.
Invloed hebben ze wel, maar als games al invloed hebben op je eigen handelen ligt het probleem eerder bij jezelf.quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:59 schreef Kabolter het volgende:
Spellen en films kunnen wel degelijk invloed hebben op de gebruikers.
Lijkt mij zeer sterk dat alleen dit in combinatie met het voor handen hebben van wapens deze daad veroorzaakt (daar is bijna iedereen het wel over eens). Maar we moeten niet denken dat games en films totaal geen invloed hebben.
Dat hoeft zeker niet zo te zijn. Wel deze manier van handelen. Kinderen vertonen kortstondig agressief gedrag na het zien van scenes waarin geweld wordt gerechtvaardigd. Deze gaan ze naspelen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:00 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Invloed hebben ze wel, maar als games al invloed hebben op je eigen handelen ligt het probleem eerder bij jezelf.
Dus wat je zegt is wanneer de speler niet lekker in zijn vel zit hij eerder beïnvloed zou worden door deze games, dan ligt het probleem toch eerder bij de gebruiker? En natuurlijk gaan kinderen spellen naspelen, ik speelde vroeger ook oorlogje omdat ik spellen had waarin dat gebeurde, maar spelen is een verschil met daadwerkelijk mensen dood te schieten.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:09 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Dat hoeft zeker niet zo te zijn. Wel deze manier van handelen. Kinderen vertonen kortstondig agressief gedrag na het zien van scenes waarin geweld wordt gerechtvaardigd. Deze gaan ze naspelen.
Ook is het niet ondenkbaar dat spelletjes spelen voor een traject zorgen. Het is mij al opgevallen dat mensen die niet lekker in hun vel zitten graag lang spelletjes spelen (waarbij ik niet wil zeggen dat iedereen die veel spelletjes spelen niet lekker in hun vel zitten) en is het mij al eens opgevallen bij mensen in mijn omgeving dat je mentaal niet echt gelukkig wordt als je veel tijd per dag aan spelletjes spelen besteed. Vooral als je de rest van de dag niet echt nuttige dingen hebt staan.
Dan nog lijkt het mij sterk dat je door spelletjes spelen tot deze daad in staat bent. Kan mij echter wel voorstellen dat het de laatste druppel kan zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |