Bedoel dat die jongen psyschisch fucked was en toch een wapenvergunning had is nu niet meer van belang natuurlijkquote:'Hij had het altijd over dat spel'
AMSTERDAM - Wie of wat de jonge en medogenloze killer Tristan van der Vlis (24) ook inspireerde, duidelijk wordt dat hij bezeten was van het schietspel Call of Duty: Modern Warfare 2. Het spel vertoont een bizarre gelijkenis met de manier waarop hij zijn slachtoffers in koelen bloede vermoorde.
Tristan in de tijd van de middelbare school
Een scéne uit Call of Duty: Modern Warfare 2 waarbij de speler in de huid van een soldaat kruipt en onschuldige burgers kan doden.
Volgens vrienden en kennissen van Van der Vlis was het zijn favoriete spelletje. De game is omstreden: Als speler kruip je in de huid van soldaat en de bloedige beelden en driedimensionale opzet maken het gewelddadige tafereel levensecht. Het level waarin de speler zich op een vliegveld bevindt, vertoont bizarre overeenkomsten met de situatie waarin Tristan zich zaterdagmiddag begaf.
Volgens het AD lijken de beelden van die scène, waarin wachtende burgers lukraak worden doodgeschoten, 'een reconstructie van de getuigenissen van de Alphenaren die zich zaterdag in het winkelcentrum begaven. Een buurtgenoot en ex-collega van de overleden schutter: "Hij had het altijd over dat spel, net als over het computerspel Call of Duty: Black Ops. "Het lijkt wel alsof hij nu echt heeft uitgevoerd wat hij speelde op zijn kamer."
Een andere opmerkelijke gelijkenis met een drama dat zich afgelopen zaterdag in Alphen aan de Rijn afspeelde is een verhaal van Tristan's oma, thrillerschrijfster Jackie Lourens. In Vier minuten voor half acht... wordt het verhaal verteld van een schutter die in Castellum aan de Rijn willekeurig mensen doodschiet.
Ik wordt ook best wel agressief van het pacman spelenquote:Op dinsdag 12 april 2011 09:50 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Die link met games hoorde ik al op de dag zelf. Standaard tegenwoordig.
Misschien maar andersom redeneren is niet mogelijk, zij die schietspellen spelen zijn geweldadig.quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:50 schreef LXIV het volgende:
Dat wordt toch ook geschreven in de krant? Maar het is wel typisch dat dit soort gastjes altijd helemaal gek is van dit soort schietspellen.
Nee, ga lekker 370 rijden, kans dat jij geen kut posts meer kan maken is dan aardig grootquote:Op dinsdag 12 april 2011 09:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik rijd wel eens 370 in need for speed, daarbij ram ik politieauto's van de weg
HOU ME TEGEN
Nigga pleasequote:Het level waarin de speler zich op een vliegveld bevindt, vertoont bizarre overeenkomsten met de situatie waarin Tristan zich zaterdagmiddag begaf.
Volgens het AD lijken de beelden van die scène, waarin wachtende burgers lukraak worden doodgeschoten, 'een reconstructie van de getuigenissen van de Alphenaren die zich zaterdag in het winkelcentrum begaven.
ik wordtquote:Op dinsdag 12 april 2011 09:51 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Ik wordt ook best wel agressief van het pacman spelen
Of misschien zijn zulk soort spellen populair en is de enige relevante overeenkomst tussen "dit soort gastjes" dat ze een gaatje in hun hoofd hebben?quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:50 schreef LXIV het volgende:
Dat wordt toch ook geschreven in de krant? Maar het is wel typisch dat dit soort gastjes altijd helemaal gek is van dit soort schietspellen.
Mag van mij, wat een klootzak was datquote:Op dinsdag 12 april 2011 09:52 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
ik wordt
Nu ga ik mensen doodschieten op een school, het liefst je leraar Nederlands.
Speel jij ook veel spelletjes?quote:
Ja, maar daarom ben ik ook zo agressief.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |