Ik kan me nog een tijd herinneren dat het ageren tegen een godsdienst gezien werd als links.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:17 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Het enige wat de PVV onderscheidt is hun uiterst rechtse islam-standpunt.
Die tijden zijn vervlogen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:25 schreef UncleDolan het volgende:
[..]
Ik kan me nog een tijd herinneren dat het ageren tegen een godsdienst gezien werd als links.
Ik ben bekend met G&K.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:24 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nu noem je juist een partij op die een stop wil op dubbele nationaliteiten, maar eigenlijk al vanuit het verleden uiterst kritisch is geweest over immigratie.
Toentertijd gebundeld in de brochure Gastarbeid en Kapitaal.
Maakt haar positie op dit thema de SP rechts? Blijkbaar jouw redenatie volgend wel.
quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:27 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Die tijden zijn vervlogen.
Ik kan me herinneren dat de VVD nog liberaal was.
Nou ja, ik noem de partij omdat de linkse standpunten van de PVV worden aangehaald om mij te overtuigen. Standpunten die linea recta uit het SP-programma zijn gehaald.quote:
Dat was toch in diezelfde tijd dat links nog ageerde tegen vrouwenonderdrukking?quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:25 schreef UncleDolan het volgende:
[..]
Ik kan me nog een tijd herinneren dat het ageren tegen een godsdienst gezien werd als links.
Dan begrijp ik jouw redenatie al helemaal niet. De SP is bekend met een lange traditie van een kritische houding op het thema immigratie en integratie.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:29 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Nou ja, ik noem de partij omdat de linkse standpunten van de PVV worden aangehaald om mij te overtuigen. Standpunten die linea recta uit het SP-programma zijn gehaald.
Is de kwalificatie voor links/rechts dan alleen afhankelijk van het immigratie/allochtonen beleid?quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:36 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dan begrijp ik jouw redenatie al helemaal niet. De SP is bekend met een lange traditie van een kritische houding op het thema immigratie en integratie.
Daarnaast zeg je dat de PVV standpunten van de SP eigen heeft gemaakt.
Dat maakt deze partijen, in een goede redenatie, allebei 'links' of allebei 'rechts', lijkt me.
Volgens mij wel. Althans dit is de bewering die ik vaak verneem.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:13 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Is de kwalificatie voor links/rechts dan alleen afhankelijk van het immigratie/allochtonen beleid?
In dat geval snap ik de links/rechts houding wat beter.
Ik begreep al niet waarom je hier op Fok bijvoorbeeld (maar ook eldrs) direct als idiote PVV'er wordt uitgemaakt als je een uitspraak van Wilders wel kunt begrijpen. Het duurt meestal 500 reacties met "ik vind Wilders populistisch" voor je de stempel kwijt raakt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Althans dit is de bewering die ik vaak verneem.
Het is ook waar te nemen als het gaat over nieuwe partijen, die uitgesproken opvattingen hebben over dit thema, maar dan niet in termen van een generaal pardon, dat zulke partijen dan 'rechts' zijn.
Daar ging de discussie zojuist over. Althans daar kon ik de eerdere gedane redenatie niet volgen als het gaat over de SP en de positie die zij inneemt op dit thema.
Ik begrijp jouw punt ook niet helemaal..quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:36 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dan begrijp ik jouw redenatie al helemaal niet.
Een wapenfetisj past wel uitmuntend bij de PVV-aanhang. Wat dat betreft is de PVV ook wel de partij die het beste bij dit soort figuren past.quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:31 schreef Trommeldaris het volgende:
Heeft schieten tegenwoordig met rechts te maken?
Aan de schotwonden te zien bij een paar mensen ook van achter en van links o.a.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:24 schreef CaptainHindsight het volgende:
De kogels kwamen dus van rechts.
Oh, dat heb ik nou met de VVD.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een wapenfetisj past wel uitmuntend bij de PVV-aanhang. Wat dat betreft is de PVV ook wel de partij die het beste bij dit soort figuren past.
Natuurlijk is wapenbezit "rechts": je bezit en je wijf beschermen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een wapenfetisj past wel uitmuntend bij de PVV-aanhang. Wat dat betreft is de PVV ook wel de partij die het beste bij dit soort figuren past.
Is het maken van een gebroken geweertje zo gevaarlijk danquote:Op dinsdag 12 april 2011 18:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Natuurlijk is wapenbezit "rechts": je bezit en je wijf beschermen.
Vreemd genoeg vallen de meeste dooien als linksen zich met wapens gaan bezighouden.
quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zo diep kan haat zitten kennelijk.. of het nou tegen mensen is of de PVVquote:
Huh? Ik leg alleen maar wat logische verbanden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:40 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zo diep kan haat zitten kennelijk.. of het nou tegen mensen is of de PVV
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |