Ik zeg: Nobelprijs voor die jongens.quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:30 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Natuurlijk.... en wat te denken van de mensen die de lage rente lang vast hebben staan? Die mogen zo meteen hun onderwaarde herfinancieren tegen het nieuwste toptarief
We moeten de innovativiteit van de financiele sector natuurlijk niet in de weg staan. Stel je voor dat ze enkel degelijke ouderwetse producten die volledig aan het gezonde verstand beantwoorden zouden slijten? Dan zouden ze wel de helft minder mensen in dienst kunnen houden en dat is slecht voor de werkgelegenheidquote:Op dinsdag 12 april 2011 19:58 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Ik zeg: Nobelprijs voor die jongens.
Sorry, maar ik vind dit crimineel. Straks sluipt er nog iemand de parkeergarage van de ING in om zijn halfautomaat uit te proberen....quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:30 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Natuurlijk.... en wat te denken van de mensen die de lage rente lang vast hebben staan? Die mogen zo meteen hun onderwaarde herfinancieren tegen het nieuwste toptarief
Mooi of wassen neus?quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:40 schreef meth77 het volgende:
,mooi dat je dan de schuld kunt doorrrollen in een volgend huis, maar dan zul je wel moeten aflossen
Geen wapenvergunningen meer uitgeven aan grootleners? Het moet banksters niet onmogelijk gemaakt worden om op een eerlijke manier te stelen toch? Deze mensen doen ook maar hun best om te overleven.... Zo'n bonus stelt niets meer voor tegenwoordig hoorquote:Op dinsdag 12 april 2011 20:02 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind dit crimineel. Straks sluipt er nog iemand de parkeergarage van de ING in om zijn halfautomaat uit te proberen....
Pas ff op met dingen die dreigementen lijken te suggereren! Dan zal vast niet je bedoeling zijn.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:02 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind dit crimineel. Straks sluipt er nog iemand de parkeergarage van de ING in om zijn halfautomaat uit te proberen....
Alles beter dan de belastingbetaler toch? Huren kunnen deze mensen meestal niet.... daarvoor verdienen ze teveel.... het is maar goed dat ze het scheefhuren zo hard aanpakkenquote:Op dinsdag 12 april 2011 20:21 schreef droom_econoom8 het volgende:
En dan kom je nog krom te liggen om die restschuld af te betalen!
Wat is er mis met het faillissementsrecht? Poosje slikken, maar dan krijgen mensen een tweede kans.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:29 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Alles beter dan de belastingbetaler toch? Huren kunnen deze mensen meestal niet.... daarvoor verdienen ze teveel.... het is maar goed dat ze het scheefhuren zo hard aanpakken
Misschien ongepast en onsmakelijk. Maar ik vermoed dat de meeste lezers in dit topic wel weten wat sarcasme inhoudquote:Op dinsdag 12 april 2011 20:29 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Pas ff op met dingen die dreigementen lijken te suggereren! Dan zal vast niet je bedoeling zijn.
Ooh.... ik vind dat een prima oplossing hoor, het is alleen wel heel erg zielig voor die hardwerkende bankiers in hun ivoren torensquote:Op dinsdag 12 april 2011 20:30 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Wat is er mis met het faillissementsrecht? Poosje slikken, maar dan krijgen mensen een tweede kans.
Dat ga ik echt niet doen hoor.... Ik laat mij dan ook niet naaien door die K... bankiersquote:Op dinsdag 12 april 2011 20:29 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Pas ff op met dingen die dreigementen lijken te suggereren! Dan zal vast niet je bedoeling zijn.
Weet ik. En ik vind ook dat moraalneukers niet alle gezelligheid mogen wegterroriseren. Maar ik dacht "kom, ik laat het hem een verkeerde interpretatie weerleggen voordat iemand denkt dat ie hem te pakken heeft".quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Misschien ongepast en onsmakelijk. Maar ik vermoed dat de meeste lezers in dit topic wel weten wat sarcasme inhoud
Ik zou niet weten waarom 2 werkende mensen in jouw voorbeeld voor een schuld van 31000 euro failliet verklaard moeten worden. Als ze eens leren sparen i.p.v. op de pof lenen kunnen ze dat prima in een paar jaar afbetalen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:30 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Wat is er mis met het faillissementsrecht? Poosje slikken, maar dan krijgen mensen een tweede kans.
Sparen? Ik ga het even googlen...quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom 2 werkende mensen in jouw voorbeeld voor een schuld van 31000 euro failliet verklaard moeten worden. Als ze eens leren sparen i.p.v. op de pof lenen kunnen ze dat prima in een paar jaar afbetalen.
quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:34 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Dat is geld over de schutting gooien, want je loopt zo veel HRA mis.
Integendeel. Niets mooier dan geld lenen met HRA en dat dan weer wegzetten tegen een hogere rente dan je betaald.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:34 schreef Terrorizer het volgende:
Dat is geld over de schutting gooien, want je loopt zo veel HRA mis.
Nog een goede reden om de HRA te eliminerenquote:Op dinsdag 12 april 2011 23:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Integendeel. Niets mooier dan geld lenen met HRA en dat dan weer wegzetten tegen een hogere rente dan je betaald.
Hoezo? Jij en je posse roepen toch altijd dat er afgelost moet worden? Nou, gewoon geen voorlopige teruggave aanvragen en 1 keer per jaar de teruggave apart zetten. En met een beetje mazzel stijgt de rente in de tussentijd ook nog fors. Moet jij eens uitrekenen wat dat in 30 jaar oplevert.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:30 schreef xenobinol het volgende:
Nog een goede reden om de HRA te elimineren
Dat je daarmee kan aflossen is prima, echter... hiermee creer je wel een moral hazard.... lenen om rijk te worden op kosten van de belastingbetaler die niet aan het spelletje meedoet. Ik zie liever dat het gehele belastingstelsel word hervormd. Dan krijgen we een veel eenvoudiger en transparanter systeem.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hoezo? Jij en je posse roepen toch altijd dat er afgelost moet worden? Nou, gewoon geen voorlopige teruggave aanvragen en 1 keer per jaar de teruggave apart zetten. En met een beetje mazzel stijgt de rente in de tussentijd ook nog fors. Moet jij eens uitrekenen wat dat in 30 jaar oplevert.
True, maar dat doet een scheefhuurder natuurlijk ook. Die huurt goedkoop op kosten van de maatschappij.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:44 schreef xenobinol het volgende:
Dat je daarmee kan aflossen is prima, echter... hiermee creer je wel een moral hazard.... lenen om rijk te worden op kosten van de belastingbetaler die niet aan het spelletje meedoet.
Yep, maar dan wel alles tegelijk aanpakken. Niet alleen de HRA, of alleen de scheefhuurders. Gewoon alles.quote:Ik zie liever dat het gehele belastingstelsel word hervormd. Dan krijgen we een veel eenvoudiger en transparanter systeem.
beter maar gelijk door het huurwaardeforfait op 3% te zetten, die huizenbezitters hebben nu genoeg gestolen van de belastingquote:Op woensdag 13 april 2011 07:25 schreef DustPuppy het volgende:
De HRA zal er toch aan moeten geloven. Het is alleen even de vraag in welke termijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |