Ugly Betty had algemene kennis, maar kwam slechts onhandig over.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:44 schreef Vengerr het volgende:
Ts lijdt trouwens aan het 'Ugly Betty' syndroom.
* Ofyles2 meteen moet denken aan Liesbeth Kamerling. Haar broer (die rechten studeerde totdat hij ging acteren) was ook van het type 'eerst doen, dan denken'...quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:52 schreef netflanders het volgende:
Geneeskunde is dan ook niet echt het schoolvoorbeeld van een studie waar intelligente mensen op afkomen, zeker de laatste jaren. Qua niveau niet te vergelijken met andere studies in dezelfde hoek, zoals Farmacie en Biomedische Wetenschappen. Geneeskunde doen bewijst derhalve absoluut niet dat je intelligent bent.
Dat was vroeger een probleem, maar sinds dozen en sukkels naar het vwo (en de universiteit) gepraat worden is de algemene ontwikkeling achteruitgegaan...quote:Op woensdag 13 april 2011 16:42 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Ja ik zou dus ook gewoon wat boeken lezen over bepaalde dingen, wikipedia bezoeken, een abbo op een interessant tijdschrift (Groene Amsterdammer, Elsevier, Psyche en Brein), en dan versterk je je gekristalliseerde intelligentie (kennis) wat. Onwetendheid komt vaak erg dom over vooral als je tussen wat meer ontwikkelde mensen zit zoals op de universiteit of het vwo.
Veel domme fouten maken maar wel gelijk weten hoe je er juridisch voor staat.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
* Ofyles2 meteen moet denken aan Liesbeth Kamerling. Haar broer (die rechten studeerde totdat hij ging acteren) was ook van het type 'eerst doen, dan denken'...
Met een fallus in de mond kan je ook geen domme opmerkingen maken.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:35 schreef LWD-Godius het volgende:
Heeft TS zin om eens een terrasje te pakken? Dan leg ik het je wel een keertje uit.
Antonie liet zijn studie vallen en heeft ook geen enkel moment omgekeken naar zijn rechtsbijstand...quote:Op woensdag 13 april 2011 17:50 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Veel domme fouten maken maar wel gelijk weten hoe je er juridisch voor staat.
Oftewel: TS heeft zich omhooggeneukt ten koste van anderen die wel hun best hebben gedaan...quote:Op woensdag 13 april 2011 20:04 schreef Zolder het volgende:
Ow en TS heeft haar charmes (mond) gebruikt om haar VWO diploma te halen.
Krassen...quote:Op woensdag 13 april 2011 20:11 schreef BlueMage het volgende:
Ik ben heel dom maar ik kom altijd heel intelligent over, wat kan ik hieraan doen?
Dat is toch ook waar. Net als je er van uit kan gaan dat de gemiddelde rechtenstudent minder intelligent is dan de gemiddelde wiskundestudent. En dat wil dan niet uitsluiten dat er alsnog hele slimme mensen rechten kunnen studeren (al vond ik dat wat tegenvallen). Er zijn zat heel intelligente mensen die hbo doen, maar toch zul je op de universiteit meer slimme mensen vinden. Iets met statistiek...quote:Op maandag 11 april 2011 22:56 schreef XL het volgende:
[..]
Ze zegt niet dat die mensen minderwaardig zijn. Alleen zegt ze impliciet dat die mensen een eenvoudigere opleiding volgen en dat het papieren bewijs voor hun intelligentie dus minder sterk is.
dan maar een pic van TS aanvragenquote:Op maandag 11 april 2011 21:50 schreef Chule het volgende:
Bril zonder sterkte.
Kledingstijl aanpassen? Volwassener kleden? Weet niet hoe je er nu bijloopt.
Of TS durft niet meer in te loggen, dat is ook mogelijk...quote:Op donderdag 14 april 2011 09:32 schreef Fogel het volgende:
TS is waarschijnlijk te dom om dit topic nog terug kunnen te vinden, dus verwacht geen reacties
Of TS zit in de jungle ergens in suriname, samen met die ene lassie-manquote:Op donderdag 14 april 2011 11:15 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Of TS durft niet meer in te loggen, dat is ook mogelijk...
Nee, ik heb geen angst voor lange woorden (overigens wel een fantastisch scrabblewoord) ... maar inderdaad; dit is geen woord dat ik lang zal onthouden als in zelf gebruiken.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:44 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Ook hier heb ik een diagnose voor.
Je lijdt aan hippopotomonstrosesquippedaliofobie.
Hou maar op; dit kun je zelfs tot uitentreure blijven uitleggen aan de hoogst aangeschreven studenten van hoogaangeschreven studies... maar tenzij het (doorgaans) gaat om aardwetenschappen studenten, snappen ze er niets van.quote:Op zondag 1 mei 2011 01:27 schreef Godshand het volgende:
Veel medische studenten zijn inderdaad wereldvreemd. Tegenwoordige geneeskunde meisjes (tegenwoordig is 80% vrouw) weet je haarfijn de functie van de distale (nier)tubulus uit te leggen, maar als je dan opmerkt of ze ook weet wat platentektoniek met aardbevingen te maken heeft, antwoord zo'n iemand dat ze geen verstand heeft van biologie
ik ben ook brunnet samenstudenren?quote:Op maandag 11 april 2011 21:47 schreef Rozerin het volgende:
Ps: ik ben niet blond maar gewoon brunnet.
Deze quote ik even! Had het niet mooier kunnen verwoorden. Helemaal mee eens!!quote:Op zondag 1 mei 2011 02:30 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Hou maar op; dit kun je zelfs tot uitentreure blijven uitleggen aan de hoogst aangeschreven studenten van hoogaangeschreven studies... maar tenzij het (doorgaans) gaat om aardwetenschappen studenten, snappen ze er niets van.
Het probleem is dat veel studies zich richten op specifieke kennis... en dat algemene kennis steeds meer ondergesneeuwd raakt. En dat terwijl juist een grote algemene kennis de ene wetenschap aan de andere kan koppelen, waardoor nieuwe inzichten ontstaan.
En ja, daarvoor heb je meer dan de eigen opleiding nodig, maar vooral een persoonlijke hang naar algemene kennis. Maar de meeste studenten richten zich op hun afstudeervakken, niet op andere kennis.
Doodzonde voor de geneeskunde studenten, want heel veel wat in het menselijk lichaam gebeurt, gebeurt ook met de planneet. Volgens mij niet toevallig, want bijna alles in het universum en op de aarde bestaat uit een groot arsenaal dezelfde bouwstenen. De mens, de aarde, de planeten in het universum... ze hebben veel bouwstenen gemeenschappelijk.
Toch hebben veel "vakken" een volledig omkaderde leerstof... en juist daarom is het belangrijk dat men zich ook in andere disciplines verdiept... anders blijft men zich blindstaren op de eigen kaders.
quote:Op maandag 11 april 2011 21:47 schreef Rozerin het volgende:
de niveau van de opleiding in twijfel.
Haha als het VWO zo was, was het echt stukken moeilijker.quote:Op zondag 1 mei 2011 11:51 schreef pietkanarie het volgende:
Rozerin... tuurlijk heb je capaciteiten nodig om het vwo te halen. Ik heb zelf geen vwo gedaan, maar ik geloof er niks van dat je met puur stampwerk een heel eind komt. Je moet vast ook allerlei verbanden kunnen leggen, kritisch nadenken, logisch redeneren enz. (Niet alleen met het profiel dat jij gekozen hebt, ook met profielen die andere vwo-leerlingen kiezen!!!)
Dus je hebt best capaciteiten. Wat je ook wel weer bewijst door geneeskunde te gaan studeren.
Mensen zullen dan ook vast niet vinden dat je weinig kennis hebt over geneeskunde.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |