abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95349169
Het vorige deel: [Gezond Slank] #1427 - met mooie films

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
pi_95349292
Laatste berichtje:

quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:59 schreef V1z0R het volgende:
Weinig tot geen slecht eten in huis hebben, voldoende nachtrust nemen, omega's en vitamine D op peil proberen te houden.
Waar zijn die omega's en vit D dan goed voor?

quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:18 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ik eet heb een standaardlijst wat ik per dag eet, altijd, vrij, werk, druk, stress, verjaardagen noem maar op:
4 x boterham, 3 x fruit, min. 400 gr zuivel.
Avondeten met veel groente en weinig carbs

Elke dag overnieuw, ritme is heel belangrijk!
Raak je er niet op uitgekeken elke dag zo'n beetje hetzelfde te eten?
  maandag 11 april 2011 @ 17:32:03 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_95349406
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:25 schreef mango_cream het volgende:

[..]

Waar zijn die omega's en vit D dan goed voor?

[..]

Raak je er niet op uitgekeken elke dag zo'n beetje hetzelfde te eten?
Nee, broodbeleg keuze genoeg, zuivelkeuze genoeg, avondeten keuze genoeg.

En als ik geen zin in brood heb dan eet ik 2 cracker ipv 1 boterham of 1 gekookt ei voor een boterham.
Krijg je het allemaal niet op? dan kan inderdaad wat lekkere gerookte makreel of een handje walnoten (oid) ook helpen.
Voor 2 boterhammen kan je ook een salade met tonijn maken.

Je leert het vanzelf maar je moet er eerst tijd en moeite in steken maar daarna is het juist erg tijdbesparend
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_95349420
ohai! :W

net bijgelezen, hoop dat het oke is bij XM!

En wat smeren betreft, ik smeer met dry oil. Geen goedkoop goedje, maar het plakt niet en je wordt er lekker snel bruin mee. Ik ben na 1 middagje al tamelijk onhollands bruin O+

Lijstje van vandaag:

O: activia yoghurt met volvezel cruesli
T: appel
L: twee matze met casselerib, gevulde soep
T: banaan
T: perenijsje O+
D: spinazieomelet met geitenkaas, tomaat en nootjes en salade
T: yoghurt met kiwi
pi_95349732
Weer eens hardgelopen, 5 km. Wel korte wandelpauze, kreeg een steek in mijn zij en soms kan ik het met rustig ademen oplossen, maar moest nu echt even lopen. Ik merk dat dat Garminhorloge voor mij een miskoop lijkt te zijn wb rennen. Eer hij het doet ben ik al meer dan een km. onderweg. Ik vond het wel fijn laatst bij het gewoon wandelen, dus helemaal voor niks is het nu ook weer niet. En misschien als ik mezelf aanwen om hem gewoon een half uur van te voren in huis al om te doen, dat hij dan die satelieten vindt......
  maandag 11 april 2011 @ 17:42:09 #6
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95349757
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:41 schreef conleche het volgende:
Weer eens hardgelopen, 5 km. Wel korte wandelpauze, kreeg een steek in mijn zij en soms kan ik het met rustig ademen oplossen, maar moest nu echt even lopen. Ik merk dat dat Garminhorloge voor mij een miskoop lijkt te zijn wb rennen. Eer hij het doet ben ik al meer dan een km. onderweg. Ik vond het wel fijn laatst bij het gewoon wandelen, dus helemaal voor niks is het nu ook weer niet. En misschien als ik mezelf aanwen om hem gewoon een half uur van te voren in huis al om te doen, dat hij dan die satelieten vindt......
Dat laatste idd. Eerder aanzetten :).
Niet meer actief op Fok!
  maandag 11 april 2011 @ 17:51:13 #7
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_95350093
Naar buiten, horloge aanzetten, wandelen voor je warming up, dan pas rennen :)
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_95350146
Lijstje.
O. boterham honing, beschuit vruchtenhagel, beker melk
L. 2 boterhammen pindakaas
D. fusilli met tomatensaus

nou naar de sportschool body attacken.
vanavond sowieso nog een T.
Turn the world into your dance floor.
pi_95350408
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:52 schreef norich het volgende:
Lijstje.

Dat is best weinig!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_95350728
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 08:40 schreef Blurred86 het volgende:
succes vik!

Pff ik heb het idee dat ik misschien juist te veel slaap de laatste dagen.. Kan dat? Dat je daar juist moe van wordt? Gisteren en eergisteren veel overdag geslapen en gisteren rond 10 uur al gaan slapen en vind het nu (half 8 hier) toch wel erg moeilijk om op te staan.. Of misschien dat ik toch nog niet goed uitgeziekt ben.. Ik zou iig nog wel een paar uurtjes kunnen doorslapen nu :')
Ja, kan absoluut. Niet beter zijn is ook een optie waarom je nog zo moe bent, ziek zijn en herstellen kost veel energie.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_95350734
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:57 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Dat is best veel te weinig!
pi_95350853
quote:
Lijstje.

onverantwoord weinig :{w
Ja doei.
  maandag 11 april 2011 @ 18:08:56 #13
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_95350942
quote:
Lijstje.

vanavond sowieso nog twee boterhammen, 1 of 2 stuks fruit, een stronk broccoli en een kom yoghurt.
Kijk ik heb hem voor je afgemaakt O+
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_95350954
Oh ja, ik heb in de loop van deze dag nog 2 crackers met eiersalade en eentje met mayo/komkommer extra gegeten.
pi_95350975
Yo! Muizelientje, alles goed met jou? :*
pi_95350979
oh, en het spinnen was hééérlijk, maar wel mega zwaar. Morgen even goed overleggen met de docent van de triathloncursus. Eergisteren hardgelopen, gisteren rustdag, nu spinnen en morgen weer hardlopen/spinnen (combinatietraining voor triathlon van een uur), maar moet echt even goed uit gaan vinden wat mijn lichaam nog goed vindt en waar het op tijd van kan herstellen: nu waren mijn benen écht nog hééél moe :o
Zo direct door met barbecuevoorbereidingen, ga ik flink bij-eten :9
Ja doei.
  maandag 11 april 2011 @ 18:10:29 #17
148689 Muis006
pi_95351004
quote:
17s.gif Op maandag 11 april 2011 18:09 schreef conleche het volgende:
Yo! Muizelientje, alles goed met jou? :*
Hoooiii O+ ja, heel goed zelfs! Het gaat allemaal lekker.

En met jou?
pi_95351096
quote:
17s.gif Op maandag 11 april 2011 18:10 schreef Muis006 het volgende:

[..]

En met jou?
Fijn!! Aangezien vorig jaar nu niet echt geweldig voor je was!

jaha, :Y met mij gaat het ook goed!! Nog 4 nachtjes slapen en ik ga naar Griekenland!! O+
  maandag 11 april 2011 @ 18:14:22 #19
148689 Muis006
pi_95351182
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 18:12 schreef conleche het volgende:

[..]

Fijn!! Aangezien vorig jaar nu niet echt geweldig voor je was!

jaha, :Y met mij gaat het ook goed!! Nog 4 nachtjes slapen en ik ga naar Griekenland!! O+
Ohh jaloers! Ga je een Lekkere Latsis, Sexy Stanislas of Zwoele Zeus aan de haak slaan?

Vorig jaar was niet mijn jaar inderdaad, maar dit jaar weer wel *)
pi_95351225
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:14 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Vorig jaar was niet mijn jaar inderdaad, maar dit jaar weer wel *)
Worry is a misuse of imagination
pi_95351228
quote:
17s.gif Op maandag 11 april 2011 18:10 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Goed om te horen. O+
  maandag 11 april 2011 @ 18:16:41 #22
148689 Muis006
pi_95351288
Jullie zijn zo lief.

Ik zou me bijna schuldig voelen dat ik theebiscuitjes eet.
pi_95351314
quote:
17s.gif Op maandag 11 april 2011 18:16 schreef Muis006 het volgende:
Jullie zijn zo lief.

Ik zou me bijna schuldig voelen dat ik theebiscuitjes eet.
Met dat slanke lijntje van je kun je dat prima hebben :6
  maandag 11 april 2011 @ 18:19:31 #24
148689 Muis006
pi_95351415
quote:
2s.gif Op maandag 11 april 2011 18:17 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Met dat slanke lijntje van je kun je dat prima hebben :6
Dat slanke lijntje is ietwat verdwenen door de medicijnen _O- maar dat mocht ook wel want ik was wel erg dun.

En nu wil ik mijn platte buik terug :') vrouwen.
pi_95351445
quote:
10s.gif Op maandag 11 april 2011 18:19 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Dat slanke lijntje is ietwat verdwenen door de medicijnen _O- maar dat mocht ook wel want ik was wel erg dun.

En nu wil ik mijn platte buik terug :') vrouwen.
Ik denk dat het belangrijker is om te zien of het spul werkt :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')