Welke taalregel wordt er overtreden, dan?quote:Op donderdag 28 april 2011 17:09 schreef Moeskopje het volgende:
[..]
Het lijkt mij wel een taalfout.
Chapeau!
Dubbele ontkenning.quote:Op donderdag 28 april 2011 17:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Welke taalregel wordt er overtreden, dan?
Feiten kunnen worden gecontroleerd op juistheid, in tegenstelling tot geloven.quote:Op donderdag 28 april 2011 17:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Welke taalregel wordt er overtreden, dan?
Maar dat heeft weinig met spelling en grammatica te maken.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:20 schreef Moeskopje het volgende:
[..]
Feiten kunnen worden gecontroleerd op juistheid, in tegenstelling tot geloven.
'Taal' is een breed begrip. Wie zegt dat het over spelling of grammatica moet gaan?quote:Op donderdag 28 april 2011 20:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar dat heeft weinig met spelling en grammatica te maken.
Ehm, daar gaat het al 52 delen over?quote:Op donderdag 28 april 2011 20:21 schreef Moeskopje het volgende:
[..]
'Taal' is een breed begrip. Wie zegt dat het over spelling of grammatica moet gaan?
So what? Kijk naar de naam van het topic. Of vind jij dat iedereen de 52 delen moet lezen om dan te concluderen dat niet alles over taal mag?quote:Op donderdag 28 april 2011 20:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ehm, daar gaat het al 52 delen over?
Als jij de definite van taalfout zo breed wil trekken, dan kan van alles er wel onder vallen.quote:Op donderdag 28 april 2011 20:26 schreef Moeskopje het volgende:
[..]
So what? Kijk naar de naam van het topic. Of vind jij dat iedereen de 52 delen moet lezen om dan te concluderen dat niet alles over taal mag?
Die mag je quoten en zeggen dat het een drogreden is. Gaan we die voortaan ook allemaal opnemen.quote:Op donderdag 28 april 2011 20:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als jij de definite van taalfout zo breed wil trekken, dan kan van alles er wel onder vallen.
Ja, dat vind ik. Stijlfouten zijn minstens zo interessant. Maar misschien heb je een beter topic om het onder te brengen.quote:Op donderdag 28 april 2011 20:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als jij de definite van taalfout zo breed wil trekken, dan kan van alles er wel onder vallen.
De quote waar ze op reageerde ging expliciet over een kinderboerderij:quote:Op donderdag 28 april 2011 11:49 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Ik denk toch echt dat ze een kampeerboerderij bedoelt hoor.
Ook worden er normaal gesproken geen dieren over het hek van een kampeerboerderij gegooid. Wel bij een kinderboerderij. Dus ik stem op de kinderboerderij.quote:maar waarom niet ff aanbieden mee te helpen die beesten naar een kinderboerderij te brengen??
Waarbij je je wel kunt afvragen of "aliens bezoeken ons" werkelijk een feit is, zoals de oorspronkelijke poster stelt. (Waar komt de quote eigenlijk vandaan? Meestal wordt er wel een verwijzing meegequote, is wel zo leuk als we ook even willen kijken hoe erg het in zo'n topic gesteld is.) Ik vind dat "feit" dat aliens ons bezoeken, persoonlijk nog wel een beetje twijfelachtig, eerlijk gezegd...quote:
quote:Op donderdag 28 april 2011 20:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die mag je quoten en zeggen dat het een drogreden is. Gaan we die voortaan ook allemaal opnemen.
En als iemand beweert de straten zijn nat, dus het heeft geregend, dan lachen we hard want dat is natuurlijk een dikke vette logicafout.
Dit is een geval van verkeerd gebruik van de 'het feit dat'-constructie. Hij stelt in één zin dat het een feit is dat aliens ons bezoeken, maar dat hij zelf niet gelooft in dat feit, waardoor het dus geen feit meer is. In mijn ogen is dit een goed voorbeeld van een taalfout: foutief gebruik van een taalconstructie.quote:Op donderdag 28 april 2011 22:02 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Waarbij je je wel kunt afvragen of "aliens bezoeken ons" werkelijk een feit is, zoals de oorspronkelijke poster stelt. (Waar komt de quote eigenlijk vandaan? Meestal wordt er wel een verwijzing meegequote, is wel zo leuk als we ook even willen kijken hoe erg het in zo'n topic gesteld is.) Ik vind dat "feit" dat aliens ons bezoeken, persoonlijk nog wel een beetje twijfelachtig, eerlijk gezegd...
Ik twijfel. Eigenlijk vind ik het meer een denkfout, maar die liggen vaak heel dicht tegen taalfouten aan. En vice versa. Je kunt ook zeggen dat slordig taalgebruik tot een denkfout leidt.quote:Op donderdag 28 april 2011 23:13 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
[..]
Dit is een geval van verkeerd gebruik van de 'het feit dat'-constructie. Hij stelt in één zin dat het een feit is dat aliens ons bezoeken, maar dat hij zelf niet gelooft in dat feit, waardoor het dus geen feit meer is. In mijn ogen is dit een goed voorbeeld van een taalfout: foutief gebruik van een taalconstructie.
Dat is geen fout.quote:Op maandag 25 april 2011 19:05 schreef Snoopyfrl het volgende:
[..]
Tja.. zijn naam beloofde al niet veel goeds
Hij bedoelt lounge. Maar in het topic (in de tekeningen) staat ook lounce en lounchquote:Op woensdag 27 april 2011 16:10 schreef Namo_h het volgende:
Dat is er in principe al met de louche bij het zwembad en de biosruimte.
We hebben de ruimte van de kelder dan ook niet echt nodig, alleen willen we er toch graag iets mee doen, of in ieder geval leuk wegwerken.
quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:10 schreef Namo_h het volgende:
De beste oplossing tot nu toe is om boven de kelder een zitje te maken onder een pireel (zodat de ingang droog blijft), vervolgens kunnen 's winters de tuinmeubelen en kussens opgeslagen worden in de kelder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |