Reken op een paar maanden naschokken waarvan tenminste eentje 1 magnitude lager dan de aardbeving zelf. Aardbeving was 9 dan kun je een naschok van 8 hebben. Ze hebben al een paar behoorlijke grote gehad. Voor de rest heb je honderden naschokken die veel kleiner zijn, dat kan nog jaren doorgaan zelfs.quote:Op zondag 17 april 2011 23:17 schreef again1928 het volgende:
[..]
Want even buiten de blunders van Tepco, en het downplayen van de situatie. Het bedrijf had ook geen ergere ramp kunnen meemaken (heb ze in ieder geval zelden zulke extreme aardbeving gezien). Of is dit standaard? Dat een land een maand later nog last heeft van naschokken?
et zijn gewoon aardbevingen..quote:Op zondag 17 april 2011 23:42 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Reken op een paar maanden naschokken waarvan tenminste eentje 1 magnitude lager dan de aardbeving zelf. Aardbeving was 9 dan kun je een naschok van 8 hebben. Ze hebben al een paar behoorlijke grote gehad. Voor de rest heb je honderden naschokken die veel kleiner zijn, dat kan nog jaren doorgaan zelfs.
Hoe groter de initiele schok hoe groter de naschokken. En die van 11 maart was een hele grote.
Op een komeetinslag na kun je bijna geen grotere ramp voorstellen. Alleen blijft het enorm dom om alle noodapparatuur en generators ed. op grondniveau of zelfs in kelders te huisvesten. Dat is niet echt tsunami-proof.
de domste opmerking ooit imho...quote:Op maandag 18 april 2011 00:47 schreef again1928 het volgende:
Hoe afhankelijk zijn we nou eigenlijk van die "energie"? We hebben ze toch al miljoenen jaren niet nodig gehad als oorspronkelijke apen. En nu ineens de afgelopen 20 jaar is een leven zonder geen alternatief... Een soort verslaving waar we nooit genoeg van hebben.
http://english.kyodonews.jp/news/2011/04/86073.htmlquote:Op zondag 17 april 2011 23:34 schreef THEFXR het volgende:
Dat dan die tering TEPCO, hulp van buitenaf aanneemt,maar nee daar zijn ze te arrogant voor,
quote:Op maandag 18 april 2011 00:12 schreef mschol het volgende:
[..]
et zijn gewoon aardbevingen..
naschokken
Beetje schijnheilig vind je niet? Zet je computer uit!quote:Op maandag 18 april 2011 00:47 schreef again1928 het volgende:
Hoeveel van die kut kerncentrales zijn er wel niet op de wereld?
Ik zou daar wel eens een wereldkaar van willen hebben. Denk dat het in een tijdframe is ontstaan van niet meer dan 15 tot 20 jaar dat nu ineens overal kerncentrales zijn. Wij zijn zo dom.
Stik toch in dat kut geld. En die klote gloeilamp. Wat kan mij het nou interesseren...
Een magnetron. Hoe afhankelijk zijn we nou eigenlijk van die "energie"? We hebben ze toch al miljoenen jaren niet nodig gehad als oorspronkelijke apen. En nu ineens de afgelopen 20 jaar is een leven zonder geen alternatief... Een soort verslaving waar we nooit genoeg van hebben.
Dit naar aanleiding van de links naar een youtube link hier een paar posts terug. Van youtube-gebruiker dutchsinse of zo. Zoek dus verder door na zijn "prognose" van een zware aardbeving of in midden Amerika of in centraal Europa. Met name Duitsland-Belgie-Alpen gebied. En zoek ik wat door en staat er "aardbeving van 7.0 op komst in Nederland".
Maar goed. Het zijn echt tikkende tijdbommen. Geloof me nou maar. Ik zal ontopic blijven en het houden op Japan. Maar ik zal het aanschouwen. Kijken hoe erg het wel niet kan worden. Maar voor mij is eigenlijk de grens al lang overschreden. Wil niks met die kernenergie te maken hebben. Kosten wat het kost durf ik er wel bij te zeggen. Ik steek wel een kaarsje aan. Of zet wel een mini-windmolen op het dak om een zaklamp op te laden.
Het plaatje: http://www.tepco.co.jp/en(...)images/110417e15.pdfquote:diederiksamsom Diederik Samsom
Hier het hele negen-maanden-plan van Tepco in één overzichtelijk (?) plaatje http://bit.ly/g3KBE0 Benieuwd hoe lang het geldig blijft.
quote:North Koreas state television has reported the seriousness of continued radioactive leakages at a Japanese nuclear power plant
What is most serious is that even a month after the accident, we see no prospects of getting radioactive leakages under control, an expert said.
Another expert warned, There is a possibility that unexpected radioactive substances may leak (out of the plant).
The crisis at the Fukushima plant is getting more serious, KCNA [Korean Central News Agency] said.
http://english.kyodonews.jp/news/2011/04/86104.html
Leg mij uit meneer, heb jij dan nul historisch besef?quote:
we hadden toen we nog apen waren geen energie nodig, (helaas?) kan je je huidge leven absoluut niet voorstellen zonder een vorm van energie.. dat heet ook wel ontwikkeling....quote:Op maandag 18 april 2011 14:51 schreef again1928 het volgende:
[..]
Leg mij uit meneer, heb jij dan nul historisch besef?
Ik vind dat we ons eigen graf graven als mensheid met die rotzooi. Waarschijnlijk hebben we het al gedaan en is nu de vraag wanneer er nog een stuk of 5 andere kerncentrales door zo'n ramp getroffen worden.
Is toch exact hetzelfde als al die olieschepen in zee. Is toch ook elke keer "zou nooit meer moeten gebeuren" en nog steeds gebeurt het onderhand elke 4 maanden wel een keer.
zoals het verhaaltje daar verteld:quote:Op maandag 18 april 2011 06:58 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Aftershock
Helaas kan jij het niet. Ik wel. Makkelijk. Gewoon een lichtje minder aan. Laptop en tv zal niet echt meer nodig zijn. Ben je al de helft van je energie verbruik kwijt als land. Laat staan al die kantoren. En al dat energieverbruik.quote:Op maandag 18 april 2011 14:56 schreef mschol het volgende:
[..]
we hadden toen we nog apen waren geen energie nodig, helaas kan je je huidge leven absoluut niet voorstellen zonder een vorm van energie.. dat heet ook wel ontwikkeling....
Denk je werkelijk dat het grootste deel van je energieverbruik in die paar lampjes zit? En niet in de massa aan producten die je "nodig" hebt? Lees je eens in, je maakt jezelf belachelijk. En open een ander topic, dit topic gaat over de kerncentrales in Japan.quote:Op maandag 18 april 2011 15:00 schreef again1928 het volgende:
[..]
Helaas kan jij het niet. Ik wel. Makkelijk. Gewoon een lichtje minder aan. Laptop en tv zal niet echt meer nodig zijn. Ben je al de helft van je energie verbruik kwijt als land. Laat staan al die kantoren. En al dat energieverbruik.
Waarom zet je nodig tussen 2 haakjes?quote:Op maandag 18 april 2011 15:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Denk je werkelijk dat het grootste deel van je energieverbruik in die paar lampjes zit? En niet in de massa aan producten die je "nodig" hebt? Lees je eens in, je maakt jezelf belachelijk. En open een ander topic, dit topic gaat over de kerncentrales in Japan.
Bronquote:Update: maandag 18 apr 2011, 15:20
De radioactiviteit in de reactoren 1 en 3 van de kerncentrale in Fukushima is nog steeds zo hoog dat medewerkers er niet in mogen. Het stralingsniveau is gemeten door robots van Amerikaanse makelij.
Gisteren liet exploitant Tepco van de kerncentrale weten dat het mogelijk tot het eind van het jaar duurt voor de crisis in de kerncentrale voorbij is. Daarvoor is een maandenlange intensieve koeling nodig.
In het Japanse parlement lagen premier Kan en topman Shimizu van Tepco vandaag zwaar onder vuur wegens hun aanpak van de crisis in de kerncentrale.
quote:Diederik Samsom
Herstelplan Fukushima loopt eerste tegenslagen op. Meer Straling in reactorgebouwen dan gedacht en in reactor 3 is meer kapot dan ingeschat
En in reactor 4 staat nu meer dan 5 meter (!) water onderin het gebouw. Reparatie van het beschadigde splijtstofbassin dus problematisch
Ook lichtpuntje: de Afvalwaterverwerkingsfabriek op het terrein is gerepareerd. Nu kan het vele water uit vooral reactorgebouw 2 weggepompt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |