Oh, dat snap ik heel goed! Het is absoluut niet zwart/wit. Eerder een glijdende schaal. Het belangrijkste is (imo) dat je voorspelbaar bent voor een kind en het serieus neemt. En waar op de schaal je dan 'staat' is een persoonlijke keuze. Al heb ik wel heel sterk mijn bedenkingen bij de diverse uitersten.quote:Op maandag 11 april 2011 11:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het is alleen wel mijn eigen frustratie dat er vaak een heel zwart wit AP/UP vs kindoverstraatsleuren beeld is, en hoewel ik zeker niet AP/UP ben, ben ik ook dat laatste niet.
Dus ik word altijd wat defensief van dit soort gesprekken.![]()
BE Ik denk dat het meerendeel van de ouders zich gelukkig er tussenin begeven en zich keurig een weg kunnen vinden op basis van hun gevoel.quote:Op maandag 11 april 2011 11:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het is alleen wel mijn eigen frustratie dat er vaak een heel zwart wit AP/UP vs kindoverstraatsleuren beeld is, en hoewel ik zeker niet AP/UP ben, ben ik ook dat laatste niet.
In de supermarkt: "Ik vind dat altijd zo zielig, zo'n kind dat helemaal ingeklemd zit. In de wagen hebben ze toch meer vrijheid he" over een 6 weken oude babyquote:
Gewoon een bewuste ouder zijn, dat is denk ik het belangrijkste.quote:Op maandag 11 april 2011 11:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Moet zeggen dat ik toch al allergisch ben voor ouders die naar hun kind lopen te schreeuwen van "Niet Doen!, Wat zeg ik Nou! Kom hier!" en dat soort zaken.quote:Op maandag 11 april 2011 11:24 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Nee hoor niet constant want als ze een duidelijke reden hebben accepteren ze het een stuk beter.
Denken er vaak meer over na en is er minder mee te doen dan elke keer gillen;
NIET OP DE STRAAT LOPEN!!!!!!
Als ze begrijpen waarom ze niet op de straat mogen lopen zullen ze dat ook minder snel doen.
Ik heb niet het idee dat ik steeds uitleg of een plaat ben die blijft hangen![]()
Oh ja dat ken ik ook. Mijn nicht doet dat ook heel erg bij der 3 jongens. Die kijken er niet eens meer van op. De mijne schrikken zich iedere keer weer wezeloos als we daar zijn. Ik gil wel eens maar alleen in geval van paniek zeg maarquote:Op maandag 11 april 2011 11:52 schreef Sorbootje het volgende:
Bij mij in de straat woont een vrouw die schreeuwt altijd tegen haar kinderen (ook NIET DOEN, HOU OP, GA DAAR AF!). En ze heeft ook nog een heel snerpende stem. Vreselijk vind ik dat. Ik háát schreeuwen. Je merkt ook gewoon aan die kinderen dat ze gewend zijn om op die manier te communiceren.
Verschrikkelijk vind ik dat, en die kinderen luisteren vaak ook niet eens dan.quote:Op maandag 11 april 2011 11:52 schreef Sorbootje het volgende:
Bij mij in de straat woont een vrouw die schreeuwt altijd tegen haar kinderen (ook NIET DOEN, HOU OP, GA DAAR AF!). En ze heeft ook nog een heel snerpende stem. Vreselijk vind ik dat. Ik háát schreeuwen. Je merkt ook gewoon aan die kinderen dat ze gewend zijn om op die manier te communiceren.
Juist! Ik stofzuig het huis van mn schoonouders als we daar hebben gegeten. Er belandt altijd wel iets op de grond en wil niet dat zij het gevoel hebben er last van te hebben dat Nathan eet á la Rapley.quote:Op maandag 11 april 2011 11:50 schreef Sorbootje het volgende:
Wat anderen (ongevraagd) van mijn manier van opvoeden vinden vind ik niet zo interessant. Wel wil niet dat anderen last hebben van mijn manier van opvoeden. Ben bijvoorbeeld best voorstander voor vrijheden voor mijn kind, maar als ze andere mensen tot last is, door de manier waarop ik haar vrijlaat, dan zal ik dat inperken of ombuigen.
denk dat iedereen dat wel eens heeft.quote:Op maandag 11 april 2011 11:56 schreef simmu het volgende:
en ik zeg brul ook wel eens "EN NOU IS HET GENOEG! KLAAR NU" als ik het helemaal beu ben en al 300 x gezegd en uitgelegd heb dat x niet mag. tsja. kind zoekt grenzen --> kind vindt grenzenkindlief leert gelijk ook dat mama's geduld niet eindeloos is, dat mama ook wel eens boos wordt en dat mama niet perfect is.
maakt hij er zo'n bende van dat je het hele huis moet stofzuigen?quote:Op maandag 11 april 2011 11:58 schreef pessie het volgende:
[..]
Juist! Ik stofzuig het huis van mn schoonouders als we daar hebben gegeten. Er belandt altijd wel iets op de grond en wil niet dat zij het gevoel hebben er last van te hebben dat Nathan eet á la Rapley.
Maar op die manier wordt een kind ook niet serieus genomen maar gemanipuleerd.quote:Op maandag 11 april 2011 11:51 schreef debuurvrouw het volgende:
Het gevaar schuilt er in denk ik dat je iets wilt van je kind (dat ie op voetbal gaat bijv) maar dat het kind dan zélf die keuze moet maken. Van jou. En dat je dan net zo lang koppig doormodderd tot het kind "zelf" heeft besloten dat hij op voetbal wil. Echt, waargebeurd verhaal dit.nou ja, sorry, daar kan ik niet tegen.
Maar als ik het zo lees, worden die kids juist niet AP/UP opgevoed.quote:Op maandag 11 april 2011 11:51 schreef debuurvrouw het volgende:
mijn persoonlijke afkeer tegen up/ap is ontstaan doordat twee vriendjes van mijn oudste zo worden opgevoed. Werkelijk on-uit-staan-bare jongetjestoen ik me (op advies van de moeders
het was blijkbaar nodig) in ging lezen bleek ik best grote overeenkomsten te hebben.
Nu vind ik huiswerkbegeleiding een goed iets. Maar niet om die redenquote:Op maandag 11 april 2011 12:17 schreef debuurvrouw het volgende:
Daarom dacht ik ook dat Gordon meer manipulatie was dan begeleiden Moonahbleek meer in de insteek van de ouders te zitten dan in Gordon.
zo vinden ze ook dat ie op huiswerkbegeleiding moet,(om op school zijn huiswerk al te doen) omdat hij thuis liever met zijn Lego speelt. Ja, duh!! mijn kind ook. (nou, die computert liever, of kijkt tv of speelt buiten, maar alles liever dan huiswerk)
Ik ben dan van mening dat je dat thuis oplost. Ik lees ook liever een boek dan dat ik de strijk doe maar goed, soms moet je gewoon even doorzetten om iets te bereiken. vind ik.
ja, dat wel. ik ben alleen zelf opgegroeid met het nodige gebulder en probeer dat toch in te perkenquote:Op maandag 11 april 2011 11:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
denk dat iedereen dat wel eens heeft.
Ieuw ja, dat kan ik ook niet hebben inderdaad... Ik zal dat ook nooit doen, ik geef aan dat ze als ze niet eet, later misschien honger zal hebben.quote:Op maandag 11 april 2011 12:27 schreef simmu het volgende:
[..]
ja, dat wel. ik ben alleen zelf opgegroeid met het nodige gebulder en probeer dat toch in te perkenmaar zo heb ik ook een pesthekel aan dat onderhuidse schuldgedoe. van dat "als je nu niet eet wordt mama heel verdrietig hoor
". als iets me snel op de kast kan krijgen is dat het wel!
+1, als ik iemand zoiets hoor zeggen, denk ik altijd, prima mama, huil jij maar lekker, mij boeit het niet!quote:Op maandag 11 april 2011 12:29 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ieuw ja, dat kan ik ook niet hebben inderdaad... Ik zal dat ook nooit doen, ik geef aan dat ze als ze niet eet, later misschien honger zal hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |