quote:Op zondag 10 april 2011 01:47 schreef matthijst het volgende:
Deze gast had schijnbaar z'n wapen weggeschopt:
http://www.facebook.com/profile.php?id=657524817&sk=wall
"Bij de kassa's schoot hij zichzelf door het hoofd. Eerste loste hij heel veel schoten, daarna ontstond er paniek. Ik heb zijn geweer weggeschopt. Ramon Vleerlaag (34) op Alphen Nieuws"
Maar hoe zit het met de sociale controle? Als er bijvoorbeeld loners rondlopen.quote:Op zondag 10 april 2011 01:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, maar verreweg de meeste leden van schietverenigingen zijn normale mensen.
Ja, want die gaan meteen over tot massamoordquote:Op zondag 10 april 2011 01:51 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Maar hoe zit het met de sociale controle? Als er bijvoorbeeld loners rondlopen.
Nee.quote:Op zondag 10 april 2011 01:44 schreef meth1745 het volgende:
Een fascinatie voor wapens is kenmerkend voor dit soort moordenaars. En die zullen vaak bij een schietvereniging gaan.
mwa, de leden van schietverenigingen die ik gekend heb waren toch nogal ...quote:Op zondag 10 april 2011 01:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, maar verreweg de meeste leden van schietverenigingen zijn normale mensen.
Pfff lekker kortaf weer... Het gaat erom dat dat soort gasten wel meer vatbaar zijn voor rare denkbeelden en actie. Bijna elk schietincident betreft een loner met een makkelijke toegankelijkheid tot wapens.quote:Op zondag 10 april 2011 01:52 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ja, want die gaan meteen over tot massamoord
Idd. Als er nou sprake was van een mogelijkheid dat er meer daders zouden zijn oid dan zou ik dit snappen, maar dit lijkt er gewoon op alsof de forensisch wetenschappers het heel interessant vinden.quote:Op zondag 10 april 2011 01:54 schreef yvonne het volgende:
Hier snap ik nou écht geen drol van:
De lichamen van de zes dodelijke slachtoffers van de schietpartij in Alphen aan den Rijn worden in de nacht van zaterdag op zondag nog niet weggehaald uit winkelcentrum de Ridderhof, zo liet een woordvoerder van de politie weten.
Reden hiervoor is dat het forensisch onderzoek nog niet volledig is afgerond. De politie wil zo grondig mogelijk te werk gaan. "Zodra het onderzoek het toelaat, worden de lichamen naar een andere locatie gebracht, dit in het belang van de nabestaanden", aldus de zegsman.
Het forensisch onderzoek kon pas beginnen nadat het onderzoek naar mogelijke explosieven was afgerond. Dit gebeurde even na middernacht. De politie gaat er vanuit dat het onderzoek de hele nacht voort zal duren.
Lichamen nog gehele nacht in winkelcentrum
De dader is dood, maak een krijttekening en geef de slachtoffers vrij.
Godsamme, dit slaat werkelijk nergens op.
Protocol.quote:Op zondag 10 april 2011 01:54 schreef yvonne het volgende:
Hier snap ik nou écht geen drol van:
De lichamen van de zes dodelijke slachtoffers van de schietpartij in Alphen aan den Rijn worden in de nacht van zaterdag op zondag nog niet weggehaald uit winkelcentrum de Ridderhof, zo liet een woordvoerder van de politie weten.
Reden hiervoor is dat het forensisch onderzoek nog niet volledig is afgerond. De politie wil zo grondig mogelijk te werk gaan. "Zodra het onderzoek het toelaat, worden de lichamen naar een andere locatie gebracht, dit in het belang van de nabestaanden", aldus de zegsman.
Het forensisch onderzoek kon pas beginnen nadat het onderzoek naar mogelijke explosieven was afgerond. Dit gebeurde even na middernacht. De politie gaat er vanuit dat het onderzoek de hele nacht voort zal duren.
Lichamen nog gehele nacht in winkelcentrum
De dader is dood, maak een krijttekening en geef de slachtoffers vrij.
Godsamme, dit slaat werkelijk nergens op.
nou nee....quote:Op zondag 10 april 2011 01:55 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Pfff lekker kortaf weer... Het gaat erom dat dat soort gasten wel meer vatbaar zijn voor rare denkbeelden en actie. Bijna elk schietincident betreft een loner met een makkelijke toegankelijkheid tot wapens.
Juist bij schietverenigingen lijkt me het belangrijk om op de leden te letten.
Sorry hoor, ik herhaal slechts wat profilers over mass murderers zeggen. Weegt natuurlijk niet op tegen jouw ervaring met schietclubs.quote:Op zondag 10 april 2011 01:53 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee.
Je bent duidelijk niet op de hoogte van toelating tot een schietvereniging.
Exact. Ook al lijkt dit een 'open-and-shut-case' moet toch een en ander vastgelegd worden.quote:
Dan nog is het onzinnig om schietverenigingen af te schaffen, net alsof dat soort 'mass murderers' zonder schietvereniging wel 'normaal' zijn.quote:Op zondag 10 april 2011 01:57 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Sorry hoor, ik herhaal slechts wat profilers over mass murderers zeggen. Weegt natuurlijk niet op tegen jouw ervaring met schietclubs.
das waar.quote:Op zondag 10 april 2011 01:57 schreef waht het volgende:
[..]
Exact. Ook al lijkt dit een 'open-and-shut-case' moet toch een en ander vastgelegd worden.
Dan lijkt me daar een winstkans om het imago wat op te vijzelen.quote:
Nee, alle wapens, de boeven moeten ze ook inleveren.quote:Op zondag 10 april 2011 01:59 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
ja dat alleen de criminelen wapens hebben... great
nou dat ze de dader even laten liggen snap ik nog wel maar de slachtoffers?quote:Op zondag 10 april 2011 01:57 schreef waht het volgende:
[..]
Exact. Ook al lijkt dit een 'open-and-shut-case' moet toch een en ander vastgelegd worden.
ja want dan veranderd er veel... nu mogen ze het ook niet hebben... dan ook niet.. wat is t verschil?quote:Op zondag 10 april 2011 02:00 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Nee, alle wapens, de boeven moeten ze ook inleveren.
Dan zijn er geen schietincidenten meer. Duh.quote:Op zondag 10 april 2011 02:00 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
ja want dan veranderd er veel... nu mogen ze het ook niet hebben... dan ook niet.. wat is t verschil?
quote:Op zondag 10 april 2011 02:00 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
ja want dan veranderd er veel... nu mogen ze het ook niet hebben... dan ook niet.. wat is t verschil?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |