abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95286149
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ook al heb je een wapenvergunning en zit je zowel bij het leger en de politie en ben je de minister van veiligheid dan nog mag je geen automatisch vuurwapen kopen. Dus is dat wapen illegaal.
Was het niet gewoon een vol automatisch pistool? ;)
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  zondag 10 april 2011 @ 01:02:33 #102
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_95286175
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ook al heb je een wapenvergunning en zit je zowel bij het leger en de politie en ben je de minister van veiligheid dan nog mag je geen automatisch vuurwapen kopen. Dus is dat wapen illegaal.
Wat sp3c ook al zegt: wie zegt dat het een automatisch wapen was?
Tot nu toe hoor ik op TV een of ander omaatje praten over een machinegeweer, maar die had de oorlog nog meegemaakt...

De gemiddelde toeschouwer weet echt niet wat het verschil is.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_95286187
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 00:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Had bovendien weinig verschil gemaakt aangezien hij
a: nog steeds niet kon schieten gezien het aantal slachtoffers.
b: het wapen illegaal was.
hij had 5 wapenvergunning.. 3 in bezit... gewoon legaal hoor.
  zondag 10 april 2011 @ 01:03:15 #104
28167 matthijst
pi_95286209
De schutter was lid van een schietvereniging en had een vergunning voor vijf wapens. Het is nog onduidelijk of hij een van deze wapens heeft gebruikt.
pi_95286237
Iemand een plaatje van het pistool dat ie gebruikt heeft?
pi_95286243
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:03 schreef julian6 het volgende:
Iemand een plaatje van het pistool dat ie gebruikt heeft?
is nog onbekend.
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 01:04:21 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95286253
nog niets specifieks over het wapen (de wapens) gezien of gehoord
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Admin zondag 10 april 2011 @ 01:06:17 #108
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95286336
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 00:55 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ah, dacht dat ie 15-16 was toen ie in aanraking kwam met politie wegens wapenbezit.
Z'n pa zat ook op die club dacht ik gelezen te hebben.
Zo vader zo zoon?
Uh?
Alsof er op schietverenigingen alleen criminelen zitten :')
Ik ken geen strengere regelgeving dan op een schietvereniging.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_95286386
De Herenhof en de Atlas zijn vrijgegeven, waarschijnlijk kunnen binnen een uur de bewoners van de Aarhof weer naar huis.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_95286408
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:03 schreef matthijst het volgende:
De schutter was lid van een schietvereniging en had een vergunning voor vijf wapens. Het is nog onduidelijk of hij een van deze wapens heeft gebruikt.
Maar zou dat een verschil maken? Er zijn zoveel andere schietpartijen ieder jaar.. Die wapens komen ook ergens vandaan.
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 01:08:52 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95286442
volgens mij kun je met een strafblad wel terecht bij een schietvereniging maar dan mag je enkel met luchtdrukwapens schieten?

sowieso geen scherpe munitie iig
wat 'een bekende van de politie' zijn op dit punt waard is weet ik niet precies
  zondag 10 april 2011 @ 01:12:22 #112
28167 matthijst
pi_95286575
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:06 schreef yvonne het volgende:
Uh?
Alsof er op schietverenigingen alleen criminelen zitten :')
Ik ken geen strengere regelgeving dan op een schietvereniging.
Dat zeg ik verder ook niet. Bedoelde dat het maar zo kan dat zoontje door zijn vader geinteresseerd is geraakt in schieten...

Feit is wel dat het, als hij niet op een schietvereniging had gezeten, een stuk lastiger was geweest om aan een machinegeweer te komen, tenzij ze die tegenwoodig in elke supermarkt verkopen :O
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 01:15:59 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95286711
het is makklijker omaan een machine geweer te komen op de zwarte markt dan bij een schietvereniging

als dat uberhaupt al mogelijk is, weet niet precies waar de grens ligt in Nederland
  zondag 10 april 2011 @ 01:16:33 #114
28167 matthijst
pi_95286734
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:07 schreef Glazenmaker het volgende:
Maar zou dat een verschil maken? Er zijn zoveel andere schietpartijen ieder jaar.. Die wapens komen ook ergens vandaan.
In dit geval zou het wel zuur zijn als het zijn eigen wapen betrof: ventje was in 2003 in aanraking met politie geweest voor "iets met wapens"... Toen niet vervolgd. Als nu blijkt dat het zijn 'legale' wapen was, dan zullen die agentjes die er toen niks aan wilden doen zich nog wel een keer achter de oren krabben, denk ik?

Uit de categorie: had dit voorkomen kunnen worden, captain hindsight etc, etc.
  Forum Admin zondag 10 april 2011 @ 01:16:37 #115
35723 crew  GGMM
pi_95286737
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:15 schreef sp3c het volgende:
het is makklijker omaan een machine geweer te komen op de zwarte markt dan bij een schietvereniging

als dat uberhaupt al mogelijk is, weet niet precies waar de grens ligt in Nederland
Via een schietvereniging krijg je nooit een machine geweer.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_95286751
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:12 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dat zeg ik verder ook niet. Bedoelde dat het maar zo kan dat zoontje door zijn vader geinteresseerd is geraakt in schieten...

Feit is wel dat het, als hij niet op een schietvereniging had gezeten, een stuk lastiger was geweest om aan een machinegeweer te komen, tenzij ze die tegenwoodig in elke supermarkt verkopen :O
Dat kan, maar zijn geestelijke toestand zou er niet noemenswaardig door beinvloed zijn geweest. En bovendien kun je, als je wilt, altijd wel aan een machinegeweer komen. Daar heb je geen standaard schietvereniging in een stadje voor nodig.
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 01:17:24 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95286764
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:16 schreef GGMM het volgende:

[..]

Via een schietvereniging krijg je nooit een machine geweer.
there we go then
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 01:18:46 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95286820
wat niet wegneemt dat de schietvereniging in kwestie wat lastige weken tegemoet gaat
  zondag 10 april 2011 @ 01:19:05 #119
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_95286828
op een schietvereniging zitten fanatieke gun liefhebbers die van dikke wapens houden, zodoende is op iedere schietclub wel een handelaartje te vinden die mannetjes kent die wapens kan inkopen uit de balkan/ex-Joegoslavië.....
  Forum Admin zondag 10 april 2011 @ 01:19:12 #120
35723 crew  GGMM
pi_95286833
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:18 schreef sp3c het volgende:
wat niet wegneemt dat de schietvereniging in kwestie wat lastige weken tegemoet gaat
Volledig onterecht, maar helaas waar.
Je zult weer een hoop kortzichtige kuddedieren zien roepen dat het zonder schietverenigingen nooit gebeurd zou zijn.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_95286862
Echt onwerkelijk dit hele gebeuren zeg. Maar wat ik me dus afvroeg.. in dit winkelcentrum zullen zoals in de meeste winkelcentra vast CCTV's of andere camera's aanwezig zijn lijkt me. Denken jullie dat de gruwelijke beelden van vandaag vrijgegeven gaan worden of..?

Natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar, maar volgens mij waren er wel beelden van de aanslag op het vliegveld van Moskou afgelopen januari vrijgegeven aan het publiek.
  zondag 10 april 2011 @ 01:20:38 #122
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_95286883
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:20 schreef Frostu het volgende:
Echt onwerkelijk dit hele gebeuren zeg. Maar wat ik me dus afvroeg.. in dit winkelcentrum zullen zoals in de meeste winkelcentra vast CCTV's of andere camera's aanwezig zijn lijkt me. Denken jullie dat de gruwelijke beelden van vandaag vrijgegeven gaan worden of..?

Natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar, maar volgens mij waren er wel beelden van de aanslag op het vliegveld van Moskou afgelopen januari vrijgegeven aan het publiek.
nee. nergens voor nodig... ?
  zondag 10 april 2011 @ 01:21:14 #123
28167 matthijst
pi_95286910
quote:

Als je dat bedoelt als: op een schietvereniging kom je er sowieso nooit aan dan zul je gelijk hebben, maar volgens die redenatie moet het ook makkelijker zijn om er op een balletvereniging aan te komen.
Ik ken de Alberto Stegeman actietjes, waar een heel productieteam achter zit, maar vraag me af hoe makkelijk het is voor een random ventje.

Voorlopig lijkt het erop dat hij zijn eigen wapens heeft gebruikt (waarom moelijk doen als het makkelijk kan, hij had zich met een 2e wapen door zijn kop geschoten). Ik weet niet wat voor wapen hij gebruikt heeft om die mensen neer te maaien en ik weet niet welk wapen legaal is op een schietvereniging, qua "uiterlijk", maar met wat er tot nu toe bekend is (enkele minuten tot 20 minuten bezig geweest, slechts 50 kogels afgevuurd), lijkt het heel goed mogelijk dat hij gewoon een 'lang' wapen bij zich had.
Ik denk niet dat er iemand is geweest die even heeft gewacht om te checken waarmee hij nou precies aan het schieten was.
pi_95286913
Beetje triest dat hij ook iemand in zo'n scootmobiel geraakt heeft. Die zou ik dan plankgas weg laten rijden.
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 01:21:27 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95286916
quote:

dat lijkt me dan weer wel onnederlands
pi_95286927
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 00:18 schreef Messina het volgende:

[..]

Net waren het nog games, nu de opvoeding. Met hoeveel opties ga je nog komen? Soms zijn kids fucked up van zichzelf. Misschien was het wel een LARP'er. Die lui zijn ook fucked up.
Ah, nu ben je als larper al een potentieel moordenaar... :') Rollenspel, nee dat is echt een dreiging apart. Dan zijn games en opvoeding aannemelijker, maar vaak gaat het om meerdere factoren. Ik vraag me altijd af bij dit soort figuren hoe hun schooltijd was en de thuissituatie.
pi_95286945
quote:

In Moskou is het bittere noodzaak dat er in de metro's, maar ook op het vliegveld camera's hangen. In een buurt-winkelcentrum in een provinciestadje nauwelijks.
pi_95286959
quote:

[..]

Ja, want iedereen weet dat je een machinegeweer koopt bij een schietvereniging. Logisch!
  zondag 10 april 2011 @ 01:22:40 #129
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_95286961
Dus er zijn 7 doden? en hoeveel gewonden?
Sisco Certified
pi_95286975
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 00:21 schreef roos85 het volgende:

[..]

:')
het is niet per definitie opvoeding, het kan dat de dader een psychische stoornis heeft gehad, dan kan je nog zo je best doen qua opvoeding, dit soort dingen voorkom je niet met opvoeding alleen
Niet om alles op drugs af te schuiven, maar het is ook mogelijk dat dat iets bij hem getriggerd heeft. Het kan aan zoveel dingen liggen. Opvoeding valt ook niet uit te sluiten.
pi_95286997
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ah, nu ben je als larper al een potentieel moordenaar... :') Rollenspel, nee dat is echt een dreiging apart. Dan zijn games en opvoeding aannemelijker, maar vaak gaat het om meerdere factoren. Ik vraag me altijd af bij dit soort figuren hoe hun schooltijd was en de thuissituatie.
Het sarcasme droop er nog wel vanaf ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 10 april 2011 @ 01:23:53 #132
28167 matthijst
pi_95287004
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:16 schreef Ausputzert het volgende:
Dat kan, maar zijn geestelijke toestand zou er niet noemenswaardig door beinvloed zijn geweest. En bovendien kun je, als je wilt, altijd wel aan een machinegeweer komen. Daar heb je geen standaard schietvereniging in een stadje voor nodig.
Uiteraard heeft dat al dan niet lid zijn geweest geen invloed op zijn geestelijke toestand, mijn punt is alleen dat hij doordat hij op een schietvereniging zat en 3 wapens thuis had liggen daar makkelijk mee op moordpad kon gaan.

Als ik iemand zou willen afmaken moet ik eerst wekenlang op zoek naar een wapen. Hij hoefde alleen maar naar zijn slaapkamer te lopen en klaar.
  Forum Admin zondag 10 april 2011 @ 01:23:56 #133
35723 crew  GGMM
pi_95287008
quote:

[..]

:')
Weer zo'n domme post in dit topic. _O-
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_95287009
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:21 schreef matthijst het volgende:

[..]

Als je dat bedoelt als: op een schietvereniging kom je er sowieso nooit aan dan zul je gelijk hebben, maar volgens die redenatie moet het ook makkelijker zijn om er op een balletvereniging aan te komen.
Ik ken de Alberto Stegeman actietjes, waar een heel productieteam achter zit, maar vraag me af hoe makkelijk het is voor een random ventje.

Voorlopig lijkt het erop dat hij zijn eigen wapens heeft gebruikt (waarom moelijk doen als het makkelijk kan, hij had zich met een 2e wapen door zijn kop geschoten). Ik weet niet wat voor wapen hij gebruikt heeft om die mensen neer te maaien en ik weet niet welk wapen legaal is op een schietvereniging, qua "uiterlijk", maar met wat er tot nu toe bekend is (enkele minuten tot 20 minuten bezig geweest, slechts 50 kogels afgevuurd), lijkt het heel goed mogelijk dat hij gewoon een 'lang' wapen bij zich had.
Ik denk niet dat er iemand is geweest die even heeft gewacht om te checken waarmee hij nou precies aan het schieten was.
Als hij echt altijd aan het blowen was is het niet ondenkbaar dat hij toch wat boefjes in dat wereldje kende. Dan word het opeens een heel stuk makkelijker dan voor een random ventje.
pi_95287014
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:23 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Niet om alles op drugs af te schuiven, maar het is ook mogelijk dat dat iets bij hem getriggerd heeft. Het kan aan zoveel dingen liggen. Opvoeding valt ook niet uit te sluiten.
Of een combinatie van factoren. Doorgaans speelt de opvoeding een kleinere rol dan veel mensen denken iig.
pi_95287020
quote:
13s.gif Op zondag 10 april 2011 00:23 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Over dit soort onderwerpen proberen wereldwijd mensen te promoveren, Psychologen en Pedagogen op universitair niveau, maar jij komt hier even op Fok! melden wat de rol van ouders is bij vorming van kinderen?

Gast, echt. Ga je schamen.
Hij zei niets onjuists, anders.
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 01:24:47 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95287038
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:21 schreef matthijst het volgende:

[..]

agreed
pi_95287055
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:23 schreef matthijst het volgende:

[..]

Uiteraard heeft dat al dan niet lid zijn geweest geen invloed op zijn geestelijke toestand, mijn punt is alleen dat hij doordat hij op een schietvereniging zat en 3 wapens thuis had liggen daar makkelijk mee op moordpad kon gaan.

Als ik iemand zou willen afmaken moet ik eerst wekenlang op zoek naar een wapen. Hij hoefde alleen maar naar zijn slaapkamer te lopen en klaar.
Hij heeft waarschijnlijk geen wapen gebruikt die hij had omdat hij toevallig op die vereniging zat. Je moet zijn lidmaatschap van die schietvereniging voorlopig niet interessanter maken dan dat het is.
pi_95287057
quote:

[..]

Hij had waarschijnlijk ook een auto en een keukenmes. Met beide voorwerpen kan iemand die er zin in heeft meer mensen vermoorden in 10 minuten dan deze jongen heeft gedaan.
pi_95287059
quote:

[..]

Dan zoek je verkeerd.
  zondag 10 april 2011 @ 01:25:44 #141
28167 matthijst
pi_95287078
quote:
10s.gif Op zondag 10 april 2011 01:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, want iedereen weet dat je een machinegeweer koopt bij een schietvereniging. Logisch!
Dude, lees even alle posts erboven.

Doe mij een foto van dat machinegeweer, of een bron waarin staat dat bevestigd is welk type wapen hij gebruikt heeft en of dat wapen al dan niet illegaal was.

.... Heb je niet?
Ah.
pi_95287080
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:23 schreef Messina het volgende:

[..]

Het sarcasme droop er nog wel vanaf ;)
LARPers worden wel vaker gestoord genoemd en alles wat anders is, daarom nam ik het letterlijk, maar oke dan zat ik fout. :P
pi_95287096
quote:

Mensen die op de zwarte markt wapens kopen gebruiken die doorgaans niet tegen "normale" burgers. Feit is gewoon dat het doorgaans geflipte leden van een schietclub zijn die familieleden of anderen onschuldigen ombrengen met "legale" wapens. Dat zegt misschien niets over het grootste deel van de sportschutters, zonder die wapens gebeurden dit soort dingen niet of minder.
pi_95287097
quote:

Dan denk je toch te moeilijk. Ik loop naar de keuken, pak een mes... en klaar ;)
  Forum Admin zondag 10 april 2011 @ 01:26:47 #145
35723 crew  GGMM
pi_95287111
quote:

[..]

Maar dat is helemaal niet relevant, aangezien hij een machinegeweer heeft gebruikt.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_95287114
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:25 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dude, lees even alle posts erboven.

Doe mij een foto van dat machinegeweer, of een bron waarin staat dat bevestigd is welk type wapen hij gebruikt heeft en of dat wapen al dan niet illegaal was.

.... Heb je niet?
Ah.
Jij hebt het anders ook niet. Je doet een hoop aannames en redeneert daar maar uit dat het via de schietvereniging makkelijk aan wapens komen is.......want hij zal die vast wel gebruikt hebben. Zie je het cirkeltje?
pi_95287115
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

LARPers worden wel vaker gestoord genoemd en alles wat anders is, daarom nam ik het letterlijk, maar oke dan zat ik fout. :P
Awww, sorry dan. Het is zo'n makkelijke groep om belachelijk te maken. :P Maar ik denk niet echt dat het gestoorde moordenaars zijn, heur :P
  zondag 10 april 2011 @ 01:27:09 #148
28167 matthijst
pi_95287117
quote:
7s.gif Op zondag 10 april 2011 01:25 schreef Scorpie het volgende:
Dan zoek je verkeerd.
Uhuh.
Een internetgangster. Prachtig.
Welkom :O
pi_95287132
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:24 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Of een combinatie van factoren. Doorgaans speelt de opvoeding een kleinere rol dan veel mensen denken iig.
Bron? ;)

Maar met dat eerste ben ik het uiteraard eens.
  zondag 10 april 2011 @ 01:28:10 #150
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_95287146
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:19 schreef Elusive het volgende:
op een schietvereniging zitten fanatieke gun liefhebbers die van dikke wapens houden, zodoende is op iedere schietclub wel een handelaartje te vinden die mannetjes kent die wapens kan inkopen uit de balkan/ex-Joegoslavië.....
En diegen stelt geen vragen wat iemand met een machinegeweer moet? Zal ook niet goedkoop zijn neem ik aan
pi_95287151
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:27 schreef matthijst het volgende:

[..]

Uhuh.
Ah, kijk, de argumentjes zijn op. Ik weet niet waar jij wekenlang naar op zoek bent, maar aan een wapen komen is in Nederland vrij simpel, ook een machinegeweer. Dat jij dat niet weet zegt iets over je wereldbeeld.
pi_95287158
quote:

[..]

Uhuh.
denk als je een wapenforum op gaat.. dat t niet al te moeilijk is.
  Forum Admin zondag 10 april 2011 @ 01:29:08 #153
35723 crew  GGMM
pi_95287175
quote:

[..]

Uhuh.
Jij kan gewoon niet zoeken, of je bent te koppig toe te geven dat je argumentatie nergens op slaat.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_95287179
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:26 schreef Messina het volgende:

[..]

Dan denk je toch te moeilijk. Ik loop naar de keuken, pak een mes... en klaar ;)
Het is psychologisch makkelijker iemand met een vuurwapen te vermoorden dan met een mes.
pi_95287180
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2011 01:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ah, kijk, de argumentjes zijn op. Ik weet niet waar jij wekenlang naar op zoek bent, maar aan een wapen komen is in Nederland vrij simpel, ook een machinegeweer. Dat jij dat niet weet zegt iets over je wereldbeeld.
Sorry hoor, maar ik zou niet weten waar te zoeken. :{
pi_95287185
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:28 schreef Darklight het volgende:

[..]

En diegen stelt geen vragen wat iemand met een machinegeweer moet? Zal ook niet goedkoop zijn neem ik aan
hoezo zou je vragen stellen?
wapens doden niet.
pi_95287201
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:29 schreef Messina het volgende:

[..]

In-ter-net. Tis niet zo moeilijk.
pi_95287202
quote:

[..]

Of over jouw sociale milieu.
pi_95287205
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Bron? ;)
Als je het hebt over karaktervorming of psychiatrische stoornissen die iemand ontwikkelt, zijn er zaken die veel belangrijker zijn. Dat wil niet zeggen dat de opvoeding geen rol kan spelen, maar zoals je ziet, wijzen mensen vaak erg snel naar de opvoeding. Onterecht.
pi_95287208
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:29 schreef gelly het volgende:

[..]

Het is psychologisch makkelijker iemand met een vuurwapen te vermoorden dan met een mes.
Dat klopt, door de "afstand". Maar als iemand doordraait maakt het wapen volgens mij niet meer uit.
pi_95287216
quote:

[..]

zoals ik al zei.. wapen forums/sites enz.. gewoon mensen benaderen die in het wereldje zitten.

Priveberichten gebruiken... zodat t niet openbaar is, willen ze vast praten.
  Forum Admin zondag 10 april 2011 @ 01:30:16 #162
35723 crew  GGMM
pi_95287219
quote:

[..]

Via internet. Heeft geen fuck met je socialie milieu te maken.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_95287225
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:26 schreef gelly het volgende:

[..]

Mensen die op de zwarte markt wapens kopen gebruiken die doorgaans niet tegen "normale" burgers. Feit is gewoon dat het doorgaans geflipte leden van een schietclub zijn die familieleden of anderen onschuldigen ombrengen met "legale" wapens. Dat zegt misschien niets over het grootste deel van de sportschutters, zonder die wapens gebeurden dit soort dingen niet of minder.
Al die familie drama's bewijzen je ongelijk. Als pappa heb je echt geen geweer nodig om je kinderen van 6 en 8 te vermoorden hoor en je vrouw is waarschijnlijk ook geen partij.
pi_95287248
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

In-ter-net. Tis niet zo moeilijk.
Ik ben niet compleet debiel :') Maar het moet ook nog aankomen eh. Ik heb geen foute vriendjes etc. Tuurlijk kan ik een wapen met de post laten komen, met als kans dat hij onderschept wordt en de politie bij me op de stoep staat. :P
pi_95287250
quote:

[..]

Dat klopt, door de "afstand". Maar als iemand doordraait maakt het wapen volgens mij niet meer uit.
denk t wel..
Geweer is makkelijk en zie je weinig van... mes is dichtbij dus je ziet alles duidelijk.. en je moet veel kracht zetten.
  zondag 10 april 2011 @ 01:31:07 #166
28167 matthijst
pi_95287251
quote:
10s.gif Op zondag 10 april 2011 01:26 schreef Scorpie het volgende:
Jij hebt het anders ook niet. Je doet een hoop aannames en redeneert daar maar uit dat het via de schietvereniging makkelijk aan wapens komen is.......want hij zal die vast wel gebruikt hebben. Zie je het cirkeltje?
Klopt.

Ik neem aan dat hij zijn eigen wapen heeft gebruikt.
Feit is dat hij een licentie voor 5 wapens had en er 3 daadwerkelijk thuis had.
Feit is dat nog niet bekend is of hij zijn eigen wapen heeft gebruikt.
Feit is dat hij enkele minuten tot 20 minuten heeft rondgewandeld en geschoten

Dat machinegeweerverhaal komt tot nu toe uit de lucht vallen, van getuigen die zeggen dat ze knallen achter elkaar hoorden, of een oma van 80 die dacht dat het weer oorlog was.

Als het waar is dat hij een illegaal machinegeweer heeft gebruikt, dan heeft die schietclub er niks mee te maken.
Heeft hij zijn eigen wapen gebruikt, dan mogen die knuppels weleens gaan uitzoeken wat er in 2003 voor incidentje met een wapen is geweest en of dat eigenlijk geen reden had moeten zijn om zijn vergunning te weigeren of in te trekken.
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 01:31:14 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95287254
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:26 schreef gelly het volgende:

[..]

ja logisch, leden van een schietclub zijn de min of meer de enigen de aan legale vuurwapens kunnen komen
dan lijkt het me idd aannemelijk dat de meeste moorden met legale vuurwapens uit die hoek komen ja
  zondag 10 april 2011 @ 01:31:24 #168
8898 Darklight
pi_95287255
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:30 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

zoals ik al zei.. wapen forums/sites enz.. gewoon mensen benaderen die in het wereldje zitten.

Priveberichten gebruiken... zodat t niet openbaar is, willen ze vast praten.
dan moet je die lui toch echt kennen denk ik, kan ook een cop zijn
pi_95287256
quote:

[..]

Ah, het op de man spelen is weer begonnen.
pi_95287258
Mensen die niet weten waar ze online wapens moeten kopen. :')

http://www.pipashop.nl/
pi_95287265
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:31 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik ben niet compleet debiel :') Maar het moet ook nog aankomen eh. Ik heb geen foute vriendjes etc. Tuurlijk kan ik een wapen met de post laten komen, met als kans dat hij onderschept wordt en de politie bij me op de stoep staat. :P
afspreken op een bepaalde plek.. zodat je t persoonlijk kan overhandigen.
  Forum Admin zondag 10 april 2011 @ 01:31:50 #172
35723 crew  GGMM
pi_95287270
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:31 schreef DrDentz het volgende:

Het duurde even, had deze post eerder verwacht.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_95287282
quote:
15s.gif Op zondag 10 april 2011 01:31 schreef GGMM het volgende:

[..]

Het duurde even, had deze post eerder verwacht.
Inmiddels al 3x gezien vandaag.
  Forum Admin zondag 10 april 2011 @ 01:32:34 #174
35723 crew  GGMM
pi_95287294
quote:
12s.gif Op zondag 10 april 2011 01:32 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Ah, 2x gemist.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_95287297
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2011 01:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ah, het op de man spelen is weer begonnen.
Volgens mij was jij het die begon anderen van wereldvreemdheid te betichten.
pi_95287301
Pica
Magnum's GOLDEN Desert Eagle .50 - Bestel!
Dé blaffoe voor de G met stylo.

Nou jongens ik kan jullie vertellen dat ik over 2 weken een G met stylo ben.
pi_95287303
quote:
12s.gif Op zondag 10 april 2011 01:32 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Oei je zit te lang op FOK.
pi_95287321
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:32 schreef gelly het volgende:

[..]

Volgens mij was jij het die begon anderen van wereldvreemdheid te betichten.
-doe even normaal-

[ Bericht 15% gewijzigd door remlof op 10-04-2011 01:42:46 ]
pi_95287326
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:32 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Oei je zit te lang op FOK.
Ach, waarsch. is het al vaker voorbij gekomen.
  zondag 10 april 2011 @ 01:33:29 #180
28167 matthijst
pi_95287329
quote:
Tsja. Wat kan ik hier nou mee. Kan moeilijk zeggen "bewijs het maar" :O
Het klinkt allemaal heel stoer, dat er overal aan te komen is, maar ik gok datde gemiddelde Nederlander niet zo heel snel aan een wapen kan komen. De gemiddelde Nederlander kent waarschijnlijk wel heel veel praatjesmakers die zeggen aan een wapen te kunnen komen :')
pi_95287337
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:31 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

afspreken op een bepaalde plek.. zodat je t persoonlijk kan overhandigen.
Misschien is het feit dat ik absoluut niet op zoek ben naar een wapen en absoluut geen behoefte heb er 1 aan te schaffen ook niet echt een helpende factor.

Maar inderdaad, als je goed zoekt en de juiste contacten hebt zul je aan bijna alles kunnen komen.
  zondag 10 april 2011 @ 01:34:11 #182
8898 Darklight
pi_95287351
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:31 schreef DrDentz het volgende:

Die teksten :')

Dé blaffoe voor de G met stylo

Met deze nivi djoek je die koelies als een pakje boter

Voor de djakker die een garoe in de club smoked

Deze nivi is voor de dampoe die je bika gedjackt heeft
pi_95287382
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:33 schreef matthijst het volgende:

[..]

Tsja. Wat kan ik hier nou mee. Kan moeilijk zeggen "bewijs het maar" :O
Het klinkt allemaal heel stoer, dat er overal aan te komen is, maar ik gok datde gemiddelde Nederlander niet zo heel snel aan een wapen kan komen. De gemiddelde Nederlander kent waarschijnlijk wel heel veel praatjesmakers die zeggen aan een wapen te kunnen komen :')
Waarom zou het per definitie stoere praat moeten zijn? Het is gewoon een constatering. Net zoals je makkelijk aan hard drugs kan komen, gejatte spullen kan kopen kan je ook een wapen kopen. Of het nou een mes, een pistool of iets zwaarders is (dat laatste heb je wel kunnen zien met die prutsers van de hofstadgroep).
pi_95287395
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:34 schreef Darklight het volgende:

[..]

Die teksten :')

Dé blaffoe voor de G met stylo

Met deze nivi djoek je die koelies als een pakje boter

Voor de djakker die een garoe in de club smoked

Deze nivi is voor de dampoe die je bika gedjackt heeft
Je kunt ook niet verwachten dat je alleen met keurige wethouders in zee gaat wanneer je op zoek bent naar een wapen.
pi_95287412
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:33 schreef Messina het volgende:

[..]

Misschien is het feit dat ik absoluut niet op zoek ben naar een wapen en absoluut geen behoefte heb er 1 aan te schaffen ook niet echt een helpende factor.

Maar inderdaad, als je goed zoekt en de juiste contacten hebt zul je aan bijna alles kunnen komen.
Net als hoe coffeeshops aan hun drugs komen.. tis illigaal om te verbouwen in Nederland.. maar toch zitten de winkels vol.
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 01:38:46 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95287494
ik gok dat vaste klant zijn bij een Turkse (koerdische) supermarkt/pizzabakker je al een heel eind op weg helpt
pi_95287501
Tristan van der Vlis uit Alphen is dader schietpartij

Heb een youtube filmpje van hem gevonden (wel dood)

pi_95287510
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:36 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Net als hoe coffeeshops aan hun drugs komen.. tis illigaal om te verbouwen in Nederland.. maar toch zitten de winkels vol.
Er is een verschil tussen iets verboden maken en het laten verdwijnen. Net zoals verboden dingen niet altijd immoreel of slecht zijn. Drugs en pippa's voor djokko's uit da hood die nooit door de poppo's geploft zijn bijvoorbeeld.
pi_95287516
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:38 schreef sp3c het volgende:
ik gok dat vaste klant zijn bij een Turkse (koerdische) supermarkt/pizzabakker je al een heel eind op weg helpt
denk dat je beter bij de pro's kan zijn.. niet de kruimeldiefjes :P
  zondag 10 april 2011 @ 01:40:26 #190
28167 matthijst
pi_95287551
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:35 schreef Scorpie het volgende:
Waarom zou het per definitie stoere praat moeten zijn? Het is gewoon een constatering. Net zoals je makkelijk aan hard drugs kan komen, gejatte spullen kan kopen kan je ook een wapen kopen. Of het nou een mes, een pistool of iets zwaarders is (dat laatste heb je wel kunnen zien met die prutsers van de hofstadgroep).
Mja, als jij het zegt...
Harddrugs, een paar gram is simpel, maar probeer eens een kilo te regelen.
Gejatte spullen, zelfde verhaal: random aangeboden zooi lukt vast, maar zoek eens 100 gejatte iPads.

Hofstadgroep, OK, misschien is dat de truc: baard laten staan, ABN wat laten versloffen en infiltreren :D

--> ik hou met met geen van bovenstaande zaken bezig, misschien is het als je even moeite doet echt zo simpel als jij zegt.

Ben wel benieuwd wat die Tristan nou voor wapen gebruikt heeft.
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 01:40:28 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95287553
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:39 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

denk dat je beter bij de pro's kan zijn.. niet de kruimeldiefjes :P
mwoch

dat (Koedische gemeenschap) is een heel klein ons kent ons wereldje
dikke kans dat ze je naar de pro's kunnen verwijzen
pi_95287598
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

mwoch

dat (Koedische gemeenschap) is een heel klein ons kent ons wereldje
dikke kans dat ze je naar de pro's kunnen verwijzen
zou kunnen.. zullen we t uitproberen? :P
  zondag 10 april 2011 @ 01:43:53 #194
28167 matthijst
pi_95287655
Benieuwd of er nog mensen gefilmd hebben terwijl ie aan het schieten was, of dat er nog helden zijn geweest die een poging hebben gewaagd hem neer te trappen :?
pi_95287682
Een fascinatie voor wapens is kenmerkend voor dit soort moordenaars. En die zullen vaak bij een schietvereniging gaan.
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 01:45:05 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95287697
mweh

ik moet geen vuurwapens in mijn huis
zat wel een Koerdisce jongen bij mij in de klas, brave computerkneus in de dop maar als er rgens weer een demo was kwam hij trots met beelden van het journaal van zichzelf met een bivakmuts op aanzetten

had altijd grote verhalen dat je een scorpio bij hem kon kopen voor 250 gulden ofzo ... nooit gecontroleerd :')
  zondag 10 april 2011 @ 01:46:51 #197
104871 remlof
Europees federalist
pi_95287753
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:44 schreef meth1745 het volgende:
Een fascinatie voor wapens is kenmerkend voor dit soort moordenaars. En die zullen vaak bij een schietvereniging gaan.
Ja, maar verreweg de meeste leden van schietverenigingen zijn normale mensen.

En hij had vast geen vergunning voor een mitrailleur :')
  zondag 10 april 2011 @ 01:47:08 #198
28167 matthijst
pi_95287761
Deze gast had schijnbaar z'n wapen weggeschopt:
http://www.facebook.com/profile.php?id=657524817&sk=wall

"Bij de kassa's schoot hij zichzelf door het hoofd. Eerste loste hij heel veel schoten, daarna ontstond er paniek. Ik heb zijn geweer weggeschopt. Ramon Vleerlaag (34) op Alphen Nieuws"
  zondag 10 april 2011 @ 01:47:30 #199
8898 Darklight
pi_95287771
ken wel iemand die alle drugs kan leveren die er bestaan, maar wapens gaat wel iets te ver
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 april 2011 @ 01:50:53 #200
862 Arcee
Look closer
pi_95287850
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:47 schreef Slaap-lekker het volgende:
Nee klopt.
Dan zijn het er dus 6.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')