Was het niet gewoon een vol automatisch pistool?quote:Op zondag 10 april 2011 01:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ook al heb je een wapenvergunning en zit je zowel bij het leger en de politie en ben je de minister van veiligheid dan nog mag je geen automatisch vuurwapen kopen. Dus is dat wapen illegaal.
Wat sp3c ook al zegt: wie zegt dat het een automatisch wapen was?quote:Op zondag 10 april 2011 01:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ook al heb je een wapenvergunning en zit je zowel bij het leger en de politie en ben je de minister van veiligheid dan nog mag je geen automatisch vuurwapen kopen. Dus is dat wapen illegaal.
hij had 5 wapenvergunning.. 3 in bezit... gewoon legaal hoor.quote:Op zondag 10 april 2011 00:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Had bovendien weinig verschil gemaakt aangezien hij
a: nog steeds niet kon schieten gezien het aantal slachtoffers.
b: het wapen illegaal was.
is nog onbekend.quote:Op zondag 10 april 2011 01:03 schreef julian6 het volgende:
Iemand een plaatje van het pistool dat ie gebruikt heeft?
Uh?quote:Op zondag 10 april 2011 00:55 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ah, dacht dat ie 15-16 was toen ie in aanraking kwam met politie wegens wapenbezit.
Z'n pa zat ook op die club dacht ik gelezen te hebben.
Zo vader zo zoon?
Maar zou dat een verschil maken? Er zijn zoveel andere schietpartijen ieder jaar.. Die wapens komen ook ergens vandaan.quote:Op zondag 10 april 2011 01:03 schreef matthijst het volgende:
De schutter was lid van een schietvereniging en had een vergunning voor vijf wapens. Het is nog onduidelijk of hij een van deze wapens heeft gebruikt.
Dat zeg ik verder ook niet. Bedoelde dat het maar zo kan dat zoontje door zijn vader geinteresseerd is geraakt in schieten...quote:Op zondag 10 april 2011 01:06 schreef yvonne het volgende:
Uh?
Alsof er op schietverenigingen alleen criminelen zitten
Ik ken geen strengere regelgeving dan op een schietvereniging.
In dit geval zou het wel zuur zijn als het zijn eigen wapen betrof: ventje was in 2003 in aanraking met politie geweest voor "iets met wapens"... Toen niet vervolgd. Als nu blijkt dat het zijn 'legale' wapen was, dan zullen die agentjes die er toen niks aan wilden doen zich nog wel een keer achter de oren krabben, denk ik?quote:Op zondag 10 april 2011 01:07 schreef Glazenmaker het volgende:
Maar zou dat een verschil maken? Er zijn zoveel andere schietpartijen ieder jaar.. Die wapens komen ook ergens vandaan.
Via een schietvereniging krijg je nooit een machine geweer.quote:Op zondag 10 april 2011 01:15 schreef sp3c het volgende:
het is makklijker omaan een machine geweer te komen op de zwarte markt dan bij een schietvereniging
als dat uberhaupt al mogelijk is, weet niet precies waar de grens ligt in Nederland
Dat kan, maar zijn geestelijke toestand zou er niet noemenswaardig door beinvloed zijn geweest. En bovendien kun je, als je wilt, altijd wel aan een machinegeweer komen. Daar heb je geen standaard schietvereniging in een stadje voor nodig.quote:Op zondag 10 april 2011 01:12 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat zeg ik verder ook niet. Bedoelde dat het maar zo kan dat zoontje door zijn vader geinteresseerd is geraakt in schieten...
Feit is wel dat het, als hij niet op een schietvereniging had gezeten, een stuk lastiger was geweest om aan een machinegeweer te komen, tenzij ze die tegenwoodig in elke supermarkt verkopen![]()
there we go thenquote:Op zondag 10 april 2011 01:16 schreef GGMM het volgende:
[..]
Via een schietvereniging krijg je nooit een machine geweer.
Volledig onterecht, maar helaas waar.quote:Op zondag 10 april 2011 01:18 schreef sp3c het volgende:
wat niet wegneemt dat de schietvereniging in kwestie wat lastige weken tegemoet gaat
nee. nergens voor nodig... ?quote:Op zondag 10 april 2011 01:20 schreef Frostu het volgende:
Echt onwerkelijk dit hele gebeuren zeg. Maar wat ik me dus afvroeg.. in dit winkelcentrum zullen zoals in de meeste winkelcentra vast CCTV's of andere camera's aanwezig zijn lijkt me. Denken jullie dat de gruwelijke beelden van vandaag vrijgegeven gaan worden of..?
Natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar, maar volgens mij waren er wel beelden van de aanslag op het vliegveld van Moskou afgelopen januari vrijgegeven aan het publiek.
Als je dat bedoelt als: op een schietvereniging kom je er sowieso nooit aan dan zul je gelijk hebben, maar volgens die redenatie moet het ook makkelijker zijn om er op een balletvereniging aan te komen.quote:Op zondag 10 april 2011 01:15 schreef sp3c het volgende:
het is makklijker omaan een machine geweer te komen op de zwarte markt dan bij een schietvereniging
als dat uberhaupt al mogelijk is, weet niet precies waar de grens ligt in Nederland
dat lijkt me dan weer wel onnederlandsquote:Op zondag 10 april 2011 01:20 schreef Frostu het volgende:
Echt onwerkelijk dit hele gebeuren zeg. Maar wat ik me dus afvroeg.. in dit winkelcentrum zullen zoals in de meeste winkelcentra vast CCTV's of andere camera's aanwezig zijn lijkt me. Denken jullie dat de gruwelijke beelden van vandaag vrijgegeven gaan worden of..?
Natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar, maar volgens mij waren er wel beelden van de aanslag op het vliegveld van Moskou afgelopen januari vrijgegeven aan het publiek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |