quote:Op zondag 10 april 2011 01:47 schreef matthijst het volgende:
Deze gast had schijnbaar z'n wapen weggeschopt:
http://www.facebook.com/profile.php?id=657524817&sk=wall
"Bij de kassa's schoot hij zichzelf door het hoofd. Eerste loste hij heel veel schoten, daarna ontstond er paniek. Ik heb zijn geweer weggeschopt. Ramon Vleerlaag (34) op Alphen Nieuws"
Maar hoe zit het met de sociale controle? Als er bijvoorbeeld loners rondlopen.quote:Op zondag 10 april 2011 01:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, maar verreweg de meeste leden van schietverenigingen zijn normale mensen.
Ja, want die gaan meteen over tot massamoordquote:Op zondag 10 april 2011 01:51 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Maar hoe zit het met de sociale controle? Als er bijvoorbeeld loners rondlopen.
Nee.quote:Op zondag 10 april 2011 01:44 schreef meth1745 het volgende:
Een fascinatie voor wapens is kenmerkend voor dit soort moordenaars. En die zullen vaak bij een schietvereniging gaan.
mwa, de leden van schietverenigingen die ik gekend heb waren toch nogal ...quote:Op zondag 10 april 2011 01:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, maar verreweg de meeste leden van schietverenigingen zijn normale mensen.
Pfff lekker kortaf weer... Het gaat erom dat dat soort gasten wel meer vatbaar zijn voor rare denkbeelden en actie. Bijna elk schietincident betreft een loner met een makkelijke toegankelijkheid tot wapens.quote:Op zondag 10 april 2011 01:52 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ja, want die gaan meteen over tot massamoord
Idd. Als er nou sprake was van een mogelijkheid dat er meer daders zouden zijn oid dan zou ik dit snappen, maar dit lijkt er gewoon op alsof de forensisch wetenschappers het heel interessant vinden.quote:Op zondag 10 april 2011 01:54 schreef yvonne het volgende:
Hier snap ik nou écht geen drol van:
De lichamen van de zes dodelijke slachtoffers van de schietpartij in Alphen aan den Rijn worden in de nacht van zaterdag op zondag nog niet weggehaald uit winkelcentrum de Ridderhof, zo liet een woordvoerder van de politie weten.
Reden hiervoor is dat het forensisch onderzoek nog niet volledig is afgerond. De politie wil zo grondig mogelijk te werk gaan. "Zodra het onderzoek het toelaat, worden de lichamen naar een andere locatie gebracht, dit in het belang van de nabestaanden", aldus de zegsman.
Het forensisch onderzoek kon pas beginnen nadat het onderzoek naar mogelijke explosieven was afgerond. Dit gebeurde even na middernacht. De politie gaat er vanuit dat het onderzoek de hele nacht voort zal duren.
Lichamen nog gehele nacht in winkelcentrum
De dader is dood, maak een krijttekening en geef de slachtoffers vrij.
Godsamme, dit slaat werkelijk nergens op.
Protocol.quote:Op zondag 10 april 2011 01:54 schreef yvonne het volgende:
Hier snap ik nou écht geen drol van:
De lichamen van de zes dodelijke slachtoffers van de schietpartij in Alphen aan den Rijn worden in de nacht van zaterdag op zondag nog niet weggehaald uit winkelcentrum de Ridderhof, zo liet een woordvoerder van de politie weten.
Reden hiervoor is dat het forensisch onderzoek nog niet volledig is afgerond. De politie wil zo grondig mogelijk te werk gaan. "Zodra het onderzoek het toelaat, worden de lichamen naar een andere locatie gebracht, dit in het belang van de nabestaanden", aldus de zegsman.
Het forensisch onderzoek kon pas beginnen nadat het onderzoek naar mogelijke explosieven was afgerond. Dit gebeurde even na middernacht. De politie gaat er vanuit dat het onderzoek de hele nacht voort zal duren.
Lichamen nog gehele nacht in winkelcentrum
De dader is dood, maak een krijttekening en geef de slachtoffers vrij.
Godsamme, dit slaat werkelijk nergens op.
nou nee....quote:Op zondag 10 april 2011 01:55 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Pfff lekker kortaf weer... Het gaat erom dat dat soort gasten wel meer vatbaar zijn voor rare denkbeelden en actie. Bijna elk schietincident betreft een loner met een makkelijke toegankelijkheid tot wapens.
Juist bij schietverenigingen lijkt me het belangrijk om op de leden te letten.
Sorry hoor, ik herhaal slechts wat profilers over mass murderers zeggen. Weegt natuurlijk niet op tegen jouw ervaring met schietclubs.quote:Op zondag 10 april 2011 01:53 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee.
Je bent duidelijk niet op de hoogte van toelating tot een schietvereniging.
Exact. Ook al lijkt dit een 'open-and-shut-case' moet toch een en ander vastgelegd worden.quote:
Dan nog is het onzinnig om schietverenigingen af te schaffen, net alsof dat soort 'mass murderers' zonder schietvereniging wel 'normaal' zijn.quote:Op zondag 10 april 2011 01:57 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Sorry hoor, ik herhaal slechts wat profilers over mass murderers zeggen. Weegt natuurlijk niet op tegen jouw ervaring met schietclubs.
das waar.quote:Op zondag 10 april 2011 01:57 schreef waht het volgende:
[..]
Exact. Ook al lijkt dit een 'open-and-shut-case' moet toch een en ander vastgelegd worden.
Dan lijkt me daar een winstkans om het imago wat op te vijzelen.quote:
Nee, alle wapens, de boeven moeten ze ook inleveren.quote:Op zondag 10 april 2011 01:59 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
ja dat alleen de criminelen wapens hebben... great
nou dat ze de dader even laten liggen snap ik nog wel maar de slachtoffers?quote:Op zondag 10 april 2011 01:57 schreef waht het volgende:
[..]
Exact. Ook al lijkt dit een 'open-and-shut-case' moet toch een en ander vastgelegd worden.
ja want dan veranderd er veel... nu mogen ze het ook niet hebben... dan ook niet.. wat is t verschil?quote:Op zondag 10 april 2011 02:00 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Nee, alle wapens, de boeven moeten ze ook inleveren.
Dan zijn er geen schietincidenten meer. Duh.quote:Op zondag 10 april 2011 02:00 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
ja want dan veranderd er veel... nu mogen ze het ook niet hebben... dan ook niet.. wat is t verschil?
quote:Op zondag 10 april 2011 02:00 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
ja want dan veranderd er veel... nu mogen ze het ook niet hebben... dan ook niet.. wat is t verschil?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
jawel want het hele idee is dat criminelen niet luisteren snappie;... illigaal... weetjequote:Op zondag 10 april 2011 02:01 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dan zijn er geen schietincidenten meer. Duh.
in een supermarkt?quote:Op zondag 10 april 2011 02:01 schreef Darklight het volgende:
Er hangen daar toch wel camera';s ,neem aan dat ze de beelden al hebben,dan weten ze toch hoe een en ander gebeurd is?
Waarom een autopsie dan? Er zijn een aantal kogels in het lichaam gekomen en het slachtoffer is daaraan bezweken. Dat is dezelfde redenatie.quote:Op zondag 10 april 2011 02:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou dat ze de dader even laten liggen snap ik nog wel maar de slachtoffers?
enige bevestiging die je nog nodig hebt is dat de kogels daadwerkelijk van de vermoedelijke dader afkomstig zijn ... kom je niet achter door ze daar te laten liggen en in het uiterste geval dat er meerdere schutters zijn dan loopt die nu nog rond ergens
ik zou zsm aan de autopsies beginnen
quote:Op zondag 10 april 2011 02:01 schreef GGMM het volgende:
[..]
jawelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ze zullen heus wel weten wat ze doen.quote:Op zondag 10 april 2011 02:02 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Waarom een autopsie dan? Er zijn een aantal kogels in het lichaam gekomen en het slachtoffer is daaraan bezweken. Dat is dezelfde redenatie.
Jazeker, alles is opgenomen aldus de politie. Zeker bij kassa's willen nog wel eens camera's hangen, al was het alleen maar om te zorgen dat het personeel niet stiekem wat flappen achterover drukken.quote:
ik wil zeker weten dat die kogels afgeschoten zijn met de vuurwapens die bij de dader zijn gevondenquote:Op zondag 10 april 2011 02:02 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Waarom een autopsie dan? Er zijn een aantal kogels in het lichaam gekomen en het slachtoffer is daaraan bezweken. Dat is dezelfde redenatie.
Er zijn er zoveel die vatbaar zijn voor zulk soort denkbeelden. Moeten we die dan maar allemaal oppakken? En wat dan?quote:Op zondag 10 april 2011 01:55 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Pfff lekker kortaf weer... Het gaat erom dat dat soort gasten wel meer vatbaar zijn voor rare denkbeelden en actie. Bijna elk schietincident betreft een loner met een makkelijke toegankelijkheid tot wapens.
Juist bij schietverenigingen lijkt me het belangrijk om op de leden te letten.
Protocolquote:Op zondag 10 april 2011 02:02 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Trajecten van kogels, situatieschets, etc. Het is misschien een nare gedachte voor de nabestaanden dat die mensen er liggen maar het is wel noodzakelijk.quote:Op zondag 10 april 2011 02:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou dat ze de dader even laten liggen snap ik nog wel maar de slachtoffers?
enige bevestiging die je nog nodig hebt is dat de kogels daadwerkelijk van de vermoedelijke dader afkomstig zijn ... kom je niet achter door ze daar te laten liggen en in het uiterste geval dat er meerdere schutters zijn dan loopt die nu nog rond ergens
ik zou zsm aan de autopsies beginnen
Sowieso moet dat natuurlijk.quote:Op zondag 10 april 2011 02:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik wil zeker weten dat die kogels afgeschoten zijn met de vuurwapens die bij de dader zijn gevonden
En een krijttekening voldoet dan nietquote:Op zondag 10 april 2011 02:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Trajecten van kogels, situatieschets, etc. Het is misschien een nare gedachte voor de nabestaanden dat die mensen er liggen maar het is wel noodzakelijk.
ach wanneer ze in de grond liggen te rotten is ook niet alles.quote:Op zondag 10 april 2011 02:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Trajecten van kogels, situatieschets, etc. Het is misschien een nare gedachte voor de nabestaanden dat die mensen er liggen maar het is wel noodzakelijk.
Precies, tegen gekken doe je weinig, helaas.quote:Op zondag 10 april 2011 02:03 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Er zijn er zoveel die vatbaar zijn voor zulk soort denkbeelden. Moeten we die dan maar allemaal oppakken? En wat dan?
Of ze nou bij een schietvereniging zitten of niet maakt niet zoveel meer uit. Degene die er niet zitten kunnen ook aan wapens komen en oefenen in het bos of waar dan ook.
Dat zie je bij de autopsie ook.quote:Op zondag 10 april 2011 02:05 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
nee want nu zie je precies waar de verwondingen zitten... enz..
zsm wat mij betreftquote:
ja natuurlijkquote:Op zondag 10 april 2011 02:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Het gaat erom dat men trends kan signaleren. Als iemand zich afzondert van de groep is dat op zn minst opvallend: ze delen immers dezelfde passie (Mag ik aannemen). Rapporten geven ook aan dat er van tevoren vaak te zien is als iemand afwijkend gedrag vertoont. Dé plaats om dat te zien lijkt me bij een vereniging...quote:Op zondag 10 april 2011 02:03 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Er zijn er zoveel die vatbaar zijn voor zulk soort denkbeelden. Moeten we die dan maar allemaal oppakken? En wat dan?
Of ze nou bij een schietvereniging zitten of niet maakt niet zoveel meer uit. Degene die er niet zitten kunnen ook aan wapens komen en oefenen in het bos of waar dan ook.
zelfs bansheeboy heeft het al gemeld dude ...quote:Op zondag 10 april 2011 02:06 schreef vosss het volgende:
Ik heb de hele dag gewerkt en ben net goed en wel thuis, dus ik ga echt niet alles na leven, misschien is het al gezegd, waarschijnlijk zelfs, maar ik gok zomaar dat er van de week weer eens gesproken gaat worden over games als CoD en dergelijk.
Ik weet nu al zo goed als 100% zeker dat er minstens 1 shooter op zijn pc staat, want die heeft nagenoeg iedereen wel.
En in CoD:MW doe je een vergelijkbaar iets als wat hij vandaag deed. Alleen dan met een zooi terroristen en op een vliegveld, maargoed, daar komt dit gedrag dus overduidelijk door.
Gelukkig voor je hoeft dat niet. Zou nogal confronterend kunnen zijn.quote:Op zondag 10 april 2011 02:06 schreef vosss het volgende:
Ik heb de hele dag gewerkt en ben net goed en wel thuis, dus ik ga echt niet alles na leven,
Knap dat je daarmee kan vermaken, ik erger me er gigantisch aan.quote:Op zondag 10 april 2011 02:09 schreef cerror het volgende:
Ik kan me kostelijk vermaken om allerlei comments als: Het komt door [insert personen, hobbies e.d.] en waarom had niemand dit zien aankomen, het is de schuld van de ouders/politie/overheid.
Er is maar 1 gek nodig. That's all.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |