het nut?quote:Op zondag 10 april 2011 00:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, en naar mijn smaak liggen ze daar eigenlijk te lang. Met alle respect voor de ongetwijfeld belangrijke onderzoeken. Je kunt je afvragen wat het nut daarvan nog is nu ook de dader dood blijkt.˛
Jouw uitlatingen over pakweg de ouders van de dader doen er geen greintje voor onder, schijnheil.quote:Op zondag 10 april 2011 00:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, en naar mijn smaak liggen ze daar eigenlijk te lang. Met alle respect voor de ongetwijfeld belangrijke onderzoeken. Je kunt je afvragen wat het nut daarvan nog is nu ook de dader dood blijkt.˛
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2372605,00.aspquote:Playing Tetris could be a treatment for Post Traumatic Stress Disorder (PTSD), an Oxford University study suggests.
PTSD is an anxiety disorder that develops after a person is exposed to psychological trauma. Flashbacks or unwanted memories from the trauma are a hallmark of PTSD. These involuntary memories can lend to a crippling inability to cope with the trauma. According to a Time report, 20 percent of U.S. veterans claim to have PTSD.
In the study, participants with no history of mental illness watched 20 minutes of traumatic footage involving injury or death. They were then divided into three groups. Thirty minutes after the film, one group sat quietly, one group played Tetris, and another group played a different trivia-based video game called Pub Quiz for 10 minutes each.
Participants who played Tetris had fewer flashbacks than the other two groups. In the 10-minute period, those who played Tetris had an average of four flashbacks, while those who played Pub Quiz had about six and those who did nothing experienced an average of 12.
"Engaging in a visuospatial task such as Tetris may offer a 'cognitive vaccine' against the development of PTSD flashbacks after exposure to traumatic events," the study said.
Mogelijk moeten we ook rekening houden met het tijdsgevoel van mensen in benarde situaties. Toen ik getuige was van een steekpartij LEEK het een half uur te duren voor de politie en ambulance er waren. Feitelijk waren het 7 a 8 minuten.quote:Op zondag 10 april 2011 00:30 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus ook: als hij minutenlang bezig is geweest met 50 kogels heeft hij ruim de tijd gehad om eens goed aan te leggen...
Een oma op het nieuws had het zelfs over 20 minuten.
Kom op nou mensen. Die gele smile is zo makkelijk herkenbaar, lees er nou gewoon over heen.quote:Op zondag 10 april 2011 00:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jouw uitlatingen over pakweg de ouders van de dader doen er geen greintje voor onder, schijnheil.
Dat valt wel mee, ik ken de ouders niet, ik kan daar dus onmogelijk over oordelen. Ik heb wel in algemene zin gezegd dat de opvoeding (of het gebrek daaraan) niet moet worden onderschat.quote:Op zondag 10 april 2011 00:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jouw uitlatingen over pakweg de ouders van de dader doen er geen greintje voor onder, schijnheil.
24 toch? Waarschijnlijk van 1986 en gingen ze er even van uit dat ie dit jaar al jarig was geweest.quote:Op zondag 10 april 2011 00:28 schreef matthijst het volgende:
Apart dat er verder nog niks over die gast bekend is: hij is 25, dus nog niet extreem lang van school af, of in ieder geval van een generatie waarin iedereen op internet zit...
Waar zijn de verhalen van ex-klasgenoten en vrienden?
En die psycholgie van de koude grond over de vormen van zijn gezicht zijn net zo min doorlopen van respect.quote:Op zondag 10 april 2011 00:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, ik ken de ouders niet, ik kan daar dus onmogelijk over oordelen. Ik heb wel in algemene zin gezegd dat de opvoeding (of het gebrek daaraan) niet moet worden onderschat.˛
Maar ik heb dan ook geen respect voor de dader. Echt niet.quote:Op zondag 10 april 2011 00:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En die psycholgie van de koude grond over de vormen van zijn gezicht zijn net zo min doorlopen van respect.
Dat is speculatie, misschien heeft ie iets afschuwelijks meegemaakt waardoor ie is doorgedraaid en heeft z'n opvoeding er niks mee te maken.quote:Op zondag 10 april 2011 00:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, ik ken de ouders niet, ik kan daar dus onmogelijk over oordelen. Ik heb wel in algemene zin gezegd dat de opvoeding (of het gebrek daaraan) niet moet worden onderschat.˛
Oh, 24 kan ook.quote:Op zondag 10 april 2011 00:35 schreef remlof het volgende:
24 toch? Waarschijnlijk van 1986 en gingen ze er even van uit dat ie dit jaar al jarig was geweest.
De rest hier wel, daarom blijven wij objectief en bij de feiten.quote:Op zondag 10 april 2011 00:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar ik heb dan ook geen respect voor de dader. Echt niet.˛
Zeker, het is niet meer dan speculatie zoals eigenlijk elke aanname die hier wordt gepost, maar als het dan toch ter sprake komt is het best een goed discussie onderwerp.quote:Op zondag 10 april 2011 00:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is speculatie, misschien heeft ie iets afschuwelijks meegemaakt waardoor ie is doorgedraaid en heeft z'n opvoeding er niks mee te maken.
Valt me op dat er nog niets in de media is gekomen van bekenden van hem. Zoals bv. van collega's of ex-medeleerlingen.quote:Op zondag 10 april 2011 00:36 schreef matthijst het volgende:
[..]
Oh, 24 kan ook.
Maar mensen moeten die knakker toch gekend hebben... Benieuwd wat voor ventje het was.
als het ter sprake komt wel jaquote:Op zondag 10 april 2011 00:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zeker, het is niet meer dan speculatie zoals eigenlijk elke aanname die hier wordt gepost, maar als het dan toch ter sprake komt is het best een goed discussie onderwerp.˛
Of op vraag van de politie, om er geen sensatiecircus van te maken?quote:Op zondag 10 april 2011 00:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Op zich kun je daar ook al wat uit opmaken. Wellicht een echte einzelganger?˛
Jij, ik, iemand anders, we zijn hier allen gelijk mag ik hopen.quote:
Zou kunnen, maar dat soort verzoeken werken meestal averechts. Dus dat zou het niet kunnen zijn denk ik.quote:Op zondag 10 april 2011 00:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Of op vraag van de politie, om er geen sensatiecircus van te maken?
je zit gewoon dingen uit de lucht te trekken waar we voor alsnog geen enkele aanwijzing voor hebbenquote:Op zondag 10 april 2011 00:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij, ik, iemand anders, we zijn hier allen gelijk mag ik hopen.˛
Dit soort gebeurtenissen staan altijd bol van de speculaties, dat doet niet alleen Bsb hoor. Maar ik ben blij dat je je als een gelijke opstelt. Appreciate.quote:Op zondag 10 april 2011 00:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
je zit gewoon dingen uit de lucht te trekken waar we voor alsnog geen enkele aanwijzing voor hebben
moment dat ik dat doe zal ik mezelf modden
Jij bent écht een Telegraaf-lezer volgens mij.quote:Op zondag 10 april 2011 00:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Valt me op dat er nog niets in de media is gekomen van bekenden van hem. Zoals bv. van collega's of ex-medeleerlingen.
Op zich kun je daar ook al wat uit opmaken. Wellicht een echte einzelganger?˛
Juist niet, ik lees helemaal geen kranten.quote:Op zondag 10 april 2011 00:45 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Jij bent écht een Telegraaf-lezer volgens mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |