ik heb de hulzen hier nog liggenquote:Op zaterdag 9 april 2011 16:40 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Een 9mm jachtgeweer? Ik denk dat je dat niet helemaal goed onthouden hebt.
Fout fout en nog eens fout. Iemand die legaal een wapen bezit weet ook hoe de wet in elkaar zit, en wat er zal gebeuren bij misbruik. In Tjechië moeten er dus ook veel moorden zijn tussen legale wapenbezitters? http://en.wikipedia.org/wiki/Gun_politics_in_the_Czech_Republicquote:Op zaterdag 9 april 2011 16:41 schreef Pizzakoppo het volgende:
Vermoedelijk speelt het bezit van een wapen impulsief handelen in de kaart, ik kan me voorstellen dat situaties die heden ten dage met een scheldkanonnade of een vuistgemeen afgehandeld worden in geval van de aanwezigheid van een pipa het aantal schietincidenten drastisch doet verhogen.
Derhalve lijkt het mij dus wenselijk om in plaats van een maatschappij te creëren waar meer wapens zijn, te streven naar minder wapens en dus minder geweld.
Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. 9mm is een pistoolkaliber en al helemaal niet gangbaar voor de jacht.quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:42 schreef gogosweden het volgende:
[..]
ik heb de hulzen hier nog liggen
9.3 was het ofzo.
ik zal die huls ff zoeken.quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:44 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. 9mm is een pistoolkaliber en al helemaal niet gangbaar voor de jacht.
De meeste geweerkalibers voor de jacht gaan niet voorbij 7,62mm. Wat staat er achterop de huls?
Niet gat in gat, maar wel raak. De mens is tot veel in staat:quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:35 schreef anoniemelurker het volgende:
Maar kan je op 25 meter ook iemand in een drukke situatie raken die aan het schieten is terwijl er winkelend publiek voorbijrent en wegduikt?
Je gaat voorbij aan het feit dat het wapen geen restrictie heeft in haar gebruik, met andere woorden als ik jouw wapen weet te bemachtigen kan ik ook mensen doodschieten. Dit gegeven is voor jou duidelijk genoeg om anti-wapens te zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:43 schreef kontknager het volgende:
[..]
Fout fout en nog eens fout. Iemand die legaal een wapen bezit weet ook hoe de wet in elkaar zit, en wat er zal gebeuren bij misbruik. In Tjechië moeten er dus ook veel moorden zijn tussen legale wapenbezitters? http://en.wikipedia.org/wiki/Gun_politics_in_the_Czech_Republic
12 gauge hagelpatroontje meestal.quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:44 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. 9mm is een pistoolkaliber en al helemaal niet gangbaar voor de jacht.
De meeste geweerkalibers voor de jacht gaan niet voorbij 7,62mm. Wat staat er achterop de huls?
dude het was geen hagel. neem dat maar van mij aanquote:Op zaterdag 9 april 2011 16:49 schreef kontknager het volgende:
[..]
12 gauge hagelpatroontje meestal.
Hoe ga je die bemachtigen als je die niet kan zien? Waarom koop je er niet illegaal een? Je weet wat de cijfers zeggen over het liberaliseren van wapens?quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:48 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan het feit dat het wapen geen restrictie heeft in haar gebruik, met andere woorden als ik jouw wapen weet te bemachtigen kan ik ook mensen doodschieten. Dit gegeven is voor jou duidelijk genoeg om anti-wapens te zijn.
Hoe zag het geweer eruit? AR15? AK? Iets met een kijker?quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:49 schreef gogosweden het volgende:
[..]
dude het was geen hagel. neem dat maar van mij aan
een jachtgeweer met kijker. die je gewoon op licentie kan krijgen hier in zweden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:51 schreef kontknager het volgende:
[..]
Hoe zag het geweer eruit? AR15? AK? Iets met een kijker?
Thanks voor het checken. Dat kaliber zie je (in Nederland althans) niet veel meer, leuk dat je ermee hebt mogen schieten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:52 schreef gogosweden het volgende:
[..]
een jachtgeweer met kijker. die je gewoon op licentie kan krijgen hier in zweden.
worden gebruikt om elanden en wilde zwijnen mee om te knallen
Ik heb de huls hier al.
Een norma 8x57
dat voel baas. als (toen) 14 jarige zo'n enorm geweer in je handen krijgen. en dan eerste schot raakquote:Op zaterdag 9 april 2011 16:54 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Thanks voor het checken. Dat kaliber zie je (in Nederland althans) niet veel meer, leuk dat je ermee hebt mogen schieten.
Nogmaals, als er ook maar 1 schietpartij meer is door de aanwezigheid van wapens is dat al een declassificatie van al jouw cijfers en argumenten. Meer wapens is meer onveiligheid.quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:50 schreef kontknager het volgende:
[..]
Hoe ga je die bemachtigen als je die niet kan zien? Waarom koop je er niet illegaal een? Je weet wat de cijfers zeggen over het liberaliseren van wapens?
Het is wel de bedoeling dat je de andere schutter raakt he?quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:48 schreef kontknager het volgende:
[..]
Niet gat in gat, maar wel raak. De mens is tot veel in staat:
uhuhquote:Op zaterdag 9 april 2011 16:24 schreef gogosweden het volgende:
[..]
sorry hoor, maar de eerste keer dat ik een 9mm jachtgeweer oppakte schoot ik raak op 50 meter. Eerste schot.
Het is echt niet zo moelijk als men denkt
Dat zie ik je graag in spoed/noodsituaties herhalen. Gaat je echt niet lukken.quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:35 schreef kontknager het volgende:
[..]
Als je enige training hebt gehad wel hoor. Ik schiet bijna gat in gat op 25 meter. Laat staan op kortere afstanden. Of ben ik gewoon een hele goede schutter?![]()
Ik kan me voorstellen dat een schot in de lucht al heel veel effect heeft op de schutter. En als ie dan zit weggedoken, kan je hem daar houden tot de politie er is.quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:35 schreef anoniemelurker het volgende:
Maar kan je op 25 meter ook iemand in een drukke situatie raken die aan het schieten is terwijl er winkelend publiek voorbijrent en wegduikt?
Zit op zich iets in, maar.. als iedereen dat wekelijks doet, heeft het dan nog effect?quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat een schot in de lucht al heel veel effect heeft op de schutter. En als ie dan zit weggedoken, kan je hem daar houden tot de politie er is.
Als schutters na een paar massamoorden gewend zijn geraakt aan waarschuwingsschoten, blijven ze gewoon staan? Dan kan je rustig mikken.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:11 schreef anoniemelurker het volgende:
[..]
Zit op zich iets in, maar.. als iedereen dat wekelijks doet, heeft het dan nog effect?
Zojuist is bekent geworden dat de man een lid was van de schietvereniging. Gaarne uw commentaar hierop.quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:50 schreef kontknager het volgende:
[..]
Hoe ga je die bemachtigen als je die niet kan zien? Waarom koop je er niet illegaal een? Je weet wat de cijfers zeggen over het liberaliseren van wapens?
Wapens vrijgeven, maar oefenen verbieden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:27 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Zojuist is bekent geworden dat de man een lid was van de schietvereniging. Gaarne uw commentaar hierop.
Politieagenten plegen meer moorden met wapens. Gaarne uw commentaar hieropquote:Op zaterdag 9 april 2011 20:27 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Zojuist is bekent geworden dat de man een lid was van de schietvereniging. Gaarne uw commentaar hierop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |