Dat dus, maar dan 2 maanden geledenquote:Op woensdag 20 april 2011 09:32 schreef Ticootje het volgende:
Ja als je al een conditie hebt ja... Ik ging 3 maanden terug al dood bij 3 minuten rennen...
Gisteren 2 biertjes op, was wel wat moe en 's avonds voelden mijn benen loodzwaar aan, dus vandaag gewoon theequote:Op woensdag 20 april 2011 15:56 schreef Ticootje het volgende:
WElnee... Lekker bier... en vanavond kun je toch pas lekker lopen als het wat is afgekoeld, dus na 8en ofzo... Tijd zat!
Afstanden verschilt voor iedereenquote:Op donderdag 21 april 2011 20:06 schreef tsjsieb het volgende:
Zo, net les 14 van evy 1-5 gelopen, men wat is dat zwaar zeg (en warm) (ja, mijn conditie is niet bepaald goed...)
Weet iemand wat de afstanden moeten zijn die je aflegt in een bepaalde les, ik heb nu 4.89 km gelopen volgens afstandmeten.nl (zowel hardlopen als gewoon lopen dus), dat lijkt me best veel voor les 14, als het doel in totaal 5km lopen is?
Eigenlijk wil ik gewoon horen dat ik te hard loop en dat het niet raar is dat ik bekaf ben nu(maar zachter lopen vind ik ook niet lekker gaan, heb dan echt het gevoel dat ik loop te slenteren).
Als ik voor hardlopen een snelheid van 9,5 km/h neem, en voor wandelen 5 km/h dan zou je in les 14 +/-4,39 Km gelopen moeten hebben.quote:Op donderdag 21 april 2011 20:06 schreef tsjsieb het volgende:
Weet iemand wat de afstanden moeten zijn die je aflegt in een bepaalde les, ik heb nu 4.89 km gelopen volgens afstandmeten.nl (zowel hardlopen als gewoon lopen dus), dat lijkt me best veel voor les 14
Ik zat met les 14 op 4.31 km, aangezien ik wat kortere benen zal hebben (quote:Op donderdag 21 april 2011 20:06 schreef tsjsieb het volgende:
Zo, net les 14 van evy 1-5 gelopen, men wat is dat zwaar zeg (en warm) (ja, mijn conditie is niet bepaald goed...)
Weet iemand wat de afstanden moeten zijn die je aflegt in een bepaalde les, ik heb nu 4.89 km gelopen volgens afstandmeten.nl (zowel hardlopen als gewoon lopen dus), dat lijkt me best veel voor les 14, als het doel in totaal 5km lopen is?
Eigenlijk wil ik gewoon horen dat ik te hard loop en dat het niet raar is dat ik bekaf ben nu(maar zachter lopen vind ik ook niet lekker gaan, heb dan echt het gevoel dat ik loop te slenteren).
Ik ben inderdaad niet de kortste benenquote:Op zaterdag 23 april 2011 22:28 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik zat met les 14 op 4.31 km, aangezien ik wat kortere benen zal hebben () gewoon dus lekker doorlopen. Ik had ook echt het gevoel alsof mijn benen gekookte spaghetti-slierten waren na de laatste 6 minuten, maar dat zal er wel bij horen.
Dat zal gister ook niet al te koud geweest zijn! (of ging je pas laat naar de kroeg?) 's avonds koelde het best lekker af.quote:Op zondag 24 april 2011 14:31 schreef slacker_nl het volgende:
Gister zo'n 6 km gelopen door Amsterdam van werk naar de kroeg. Het was LEUK!!
Dat zal het ergens ook wel makkelijker maken, ik ben 1.63 en ik heb erg korte benen. Ga vanavond rond een uur of half 9-9 les 16 lopenquote:Op maandag 25 april 2011 10:02 schreef tsjsieb het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad niet de kortste benen.
Ik was bij les 14 ook echt uitgeput, maar de les 15 en 16 heb ik 's ochtends wat vroeger gedaan (kwart voor 8), 't kost wel wat moeite om op zo'n vrije dag om 7 uur uit bed te komen en gelijk wat te eten en dan nog ff 't eten een half uurtje laten zakken voor 't lopen, maar 't loopt echt wel een heel stuk lekkerder dan 's avonds in de hitte.
[..]
Dat zal gister ook niet al te koud geweest zijn! (of ging je pas laat naar de kroeg?) 's avonds koelde het best lekker af.
Het was heerlijk weer! We begonnen om 14 uur met drinken.... tot een uur of laatquote:Op maandag 25 april 2011 10:02 schreef tsjsieb het volgende:
Dat zal gister ook niet al te koud geweest zijn! (of ging je pas laat naar de kroeg?) 's avonds koelde het best lekker af.
Heerlijk is dat , als je energie vergrootquote:Op maandag 25 april 2011 21:26 schreef Phreakingout het volgende:
Heb ook een setje hardloop-kleding gekocht incl. mooie Nike schoenen, en ben dus ook begonnen afgelopen Donderdag.
Vanaf die dag al 3 keer wezen hardlopen, steeds een uurtje per keer, en probeer het steeds om de dag te doen. Geen strakke schema's oid maar gewoon even opwarmen, even wat bewegen, versneld beginnen te lopen en vervolgens langere stukken lekker het tempo erin. Uiteraard even afgewisseld door wat wandelen af en toe.
Gewoon afwisselen dus en het gaat steeds beter, merk nu al dat ik veel actiever ben ook overdag. Slapen als een blok. En conditie begint zelfs nu al te komen! Toch wel erg lekker. Zeker met dit weer. Vaak eventjes na m'n werk begin v.d. avond als het eten gezakt is.
Hou dit topic dus even zeker in de gaten
Shintsplints bwahahah!quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:36 schreef slacker_nl het volgende:
Heel bizar, stap uit de trein en plots lijken m'n schenen pijn te doen. Zit op werk en de pijn is weg. Ik snap er helemaal niks meer van.
Waarom? Het is zo'n mooi weer!quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:23 schreef MissMSX het volgende:
Het hardlopen zit in het slop bij mij. Ben echt veel te lui al een paar weken
Daar dacht ik dus ook aan, maar ik betwijfel het. 5 minuten last nadat ik de trein uit ben gestapt en daarna niet meer?!quote:
Had je niet teveel last van de hoogteverschillen?quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:18 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb vanavond voor het eerst een loopje in de duinen gedaan. Wat een idioot ben ik dat ik dat niet veel eerder gedaan heb. Wat een supertoffe omgeving om te lopen! Fietsritje heen en terug was een mooie warming up/ cooling down. Aanrader!
Ik vond dat juist een fijne uitdaging. Het laatste stuk op een smal pad, veel stijgen en dalen, door rul zand. Mijn hartslag liep op tot 173 bpm maar dat is nog net binnen de perken. Ik kon het goed aan maar had tegelijk het gevoel dat ik echt aan het trainen was. Uiteindelijk op 5.87 km in 33:57. Dat is wel langzaam voor mijn doen maar niettemin was ik trots op mijn prestatie.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:20 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Had je niet teveel last van de hoogteverschillen?
Klinkt goedquote:Op dinsdag 26 april 2011 23:28 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik vond dat juist een fijne uitdaging. Het laatste stuk op een smal pad, veel stijgen en dalen, door rul zand. Mijn hartslag liep op tot 173 bpm maar dat is nog net binnen de perken. Ik kon het goed aan maar had tegelijk het gevoel dat ik echt aan het trainen was. Uiteindelijk op 5.87 km in 33:57. Dat is wel langzaam voor mijn doen maar niettemin was ik trots op mijn prestatie.
Toch maar even opletten of het vaker terug komt. Als je er te lang mee doorloopt kan het behoorlijk irritant worden.quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:04 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Daar dacht ik dus ook aan, maar ik betwijfel het. 5 minuten last nadat ik de trein uit ben gestapt en daarna niet meer?!
Shin splints kan best. Onstaat vaak geleidelijk. Zou het wel in de gaten houden en wanneer je het weer voelt een zak ijs erop.quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:04 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Daar dacht ik dus ook aan, maar ik betwijfel het. 5 minuten last nadat ik de trein uit ben gestapt en daarna niet meer?!
Hier in de buurt is ook zo'n leuk loopstukje, geen duinen maar een grote beboste wal. Het pad kronkelt om boomwortels heen en gaat continu naar boven en naar beneden. Zo'n stukje is echt zoveel leuker dan een recht fietspad!! Vooral tussen de bomen door zigzaggen is erg leuk, en het lijkt net alsof je sneller gaat!quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:28 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik vond dat juist een fijne uitdaging. Het laatste stuk op een smal pad, veel stijgen en dalen, door rul zand. Mijn hartslag liep op tot 173 bpm maar dat is nog net binnen de perken. Ik kon het goed aan maar had tegelijk het gevoel dat ik echt aan het trainen was. Uiteindelijk op 5.87 km in 33:57. Dat is wel langzaam voor mijn doen maar niettemin was ik trots op mijn prestatie.
Gisteravond zelfde gedaan. Was lekker weer om even actief buiten bezig te zijn. Uiteindelijk ongeveer 30 minuten bezig geweest inclusief warming up en cooling down.quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:04 schreef Krullehoofd het volgende:
Anyways zo de eerste keer rustig 2x 1km hardgelopen met 3 minuten pauze ertussen, uiteraard met een warming up van 5 minuten en 5 minuten cooling down. Intentie is om dit weer op te pakken en 3x per week te lopen.
Gefeliciteerd met het bereiken van een mijlpaal!quote:Op donderdag 28 april 2011 14:44 schreef Ikkeja het volgende:
Zo... gisteren mijn laatste les (27) van evy gelopen. vrijdag ga ik voor het eerst de volle 30 minuten lopen!
Nu een paar weken volhouden en dan op naar de 10k!
hardlopen op laag tempo, afgewisseld met korte sprintjes van 10 of 20 meter. Wel zorgen dat je hartslag omhoog gaat.quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:30 schreef Thrilled het volgende:
Hey waarom lopen er 2 reeksen van hardlopen voor beginners?
Hardlopen voor beginners deeltje 16: Hardlopen-in-de-lente-kriebels
Ik wil vanavond beginnen aan mijn programma 5 - 10km van Evy, maar vroeg me af hoe men 10 minuten opwarmt?
Ik heb van 0 - 5 km gehaald met behulp van C25K en daar was het gewoon wandelen eigenlijk, maar dan een versnelde pas..
Joggen jullie gewoon op een laag tempo?
Ik doe het elke week op deze manier:quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:30 schreef Thrilled het volgende:
Ik wil vanavond beginnen aan mijn programma 5 - 10km van Evy, maar vroeg me af hoe men 10 minuten opwarmt?
Ik heb van 0 - 5 km gehaald met behulp van C25K en daar was het gewoon wandelen eigenlijk, maar dan een versnelde pas..
Joggen jullie gewoon op een laag tempo?
Omdat de mods vinden dat mensen die hardlopen om af te vallen (ofzo) dat niet doen voor de sport, maar vanwege een lifestyle. Don't ask me why...quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:30 schreef Thrilled het volgende:
Hmm op die manier.. nou dan kom ik voortaan hier posten denk ik danquote:Op vrijdag 29 april 2011 11:28 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Omdat de mods vinden dat mensen die hardlopen om af te vallen (ofzo) dat niet doen voor de sport, maar vanwege een lifestyle. Don't ask me why...
Geniet ervanquote:Op vrijdag 29 april 2011 11:23 schreef Gizmore het volgende:
Morgen mn eerste wedstrijd; de wedstrijd waarvoor ik begonnen ben met hardlopenIk ben best al zenuwachtig, maar ik zie er ook wel tegenop eigenlijk. Vooral omdat ik heb de afstand nog niet achter elkaar gelopen heb. Hoe ging bij jullie de eerste wedstrijd en hebben jullie nog tips wat ik wel of vooral niet moet doen?
Last van je rug kan komen door een verkeerde houding tijdens het lopen, wat veroorzaakt kan worden door de verkeerde schoenen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:48 schreef poiuytr het volgende:
Sinds een maand ook bezig met buiten hardlopen, probeer om elke week vier keer een halfuur te lopen. Op begin vond ik buiten lopen echt niks aan en ging ik altijd in de sportschool 5 km op de loopband maar moet er nu echt niet meer aan terug denken.
Merk behoorlijke verschillen tussen de loopband of gewoon buiten hardlopen zoals de; ademhaling en de afstanden die je loopt.
Sinds ik buiten loop heb ik sowieso paar keer in de week last van steken in de rug, soms kan ik dan moeilijk ergens gaan zitten zonder rugleuning, kan dit door mijn schoenen komen?
Pijn in de rug duurt vaak niet langer dan een halfuur, misschien stel ik me wel aan en moet het gewoon wennen!
Misschien moet je eerst eens een tempo lager proberen te lopen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:48 schreef poiuytr het volgende:
Sinds een maand ook bezig met buiten hardlopen, probeer om elke week vier keer een halfuur te lopen. Op begin vond ik buiten lopen echt niks aan en ging ik altijd in de sportschool 5 km op de loopband maar moet er nu echt niet meer aan terug denken.
Merk behoorlijke verschillen tussen de loopband of gewoon buiten hardlopen zoals de; ademhaling en de afstanden die je loopt.
Sinds ik buiten loop heb ik sowieso paar keer in de week last van steken in de rug, soms kan ik dan moeilijk ergens gaan zitten zonder rugleuning, kan dit door mijn schoenen komen?
Pijn in de rug duurt vaak niet langer dan een halfuur, misschien stel ik me wel aan en moet het gewoon wennen!
Zoals eerder gezegd, laat je adviseren voor schoenen bij een echte hardloopwinkel (dus incl het lopen voor de camera etc etc).quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:48 schreef poiuytr het volgende:
Dat was inderdaad best genieten, wel zwaar, maar toch ook best gaafquote:Op vrijdag 29 april 2011 17:27 schreef GotC het volgende:
[..]
Geniet ervanWandel als je het niet meer trekt, loop met mensen mee die in jouw tempo lopen..maar vooral genieten, het is namelijk een feestje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |