Ga ze dan alvast meten met je microscoopquote:
quote:Op maandag 11 april 2011 21:30 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ga ze dan alvast meten met je microscoop![]()
![]()
Als je dat uit je hoofd berekent is het getal zo groot dat je het niet eens kan lezen, laat staan op een papiertje schrijven.
En als je een computer de berekeningen laat doen, dan is het zo enorm groot dat zelfs een supercomputer tientallen minuten nodig heeft om hem te verwerken.
Ja, we hebben het over moleculen.
Succes!
Als je de taart moleculen zo aanpast, wordt het dan een vlaai? en kan je vlaaien dan wel eerlijk in 3 stukken verdelen!?quote:Op maandag 11 april 2011 18:43 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik bedoel dat als je de moleculen kapot zou maken dat 1) de taart niet meer homogeen is en dus geen gelijke verdeling meer kan plaatsvinden en 2) een 'half' molecuul totaal andere eigenschappen heeft. Zo is CO2 totaal iets anders dan CO + O; dus dan is het geen taart meer.
wat een autist is 't ookquote:Op maandag 11 april 2011 21:53 schreef Dastan het volgende:
[..]
Het was een geintje, maar respect voor je moeite.
Waarom niet? Ik begrijp dat het gigantisch moeilijk is om het voor elkaar te krijgen, maar als je het maar vaak genoeg probeerd moet het lukken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:30 schreef Beregd het volgende:
Uiteraard zal je het fysiek nooit kunnen.
Net als je een taart nooit exact in twee delen zal kunnen snijden.
Dat heeft niets met wiskunde te maken, maar alles met fysica.
quote:
quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:05 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
En een taart in 7 stukken delen dan? Want 7 is een pi-getal en is alleen deelbaar door 1 en zichzelf. Als je een stuk taart wél door 7 zou kunnen delen, dan zou bij dezen het fenomeen 'pi' ontkracht zijn.
Ja.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:05 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
En een taart in 7 stukken delen dan? Want 7 is een pi-getal en is alleen deelbaar door 1 en zichzelf. Als je een stuk taart wél door 7 zou kunnen delen, dan zou bij dezen het fenomeen 'pi' ontkracht zijn.
Oh ja, priemgetal. Maar in principe is priem en pi gewoon hetzelfde, dus dat maakt niet zo veel uit.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja.
Is 7 een pi-getal
Edit: Bedoel je geen priemgetal?
En dat studeert aan de RuGquote:Op vrijdag 15 april 2011 11:09 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Oh ja, priemgetal. Maar in principe is priem en pi gewoon hetzelfde, dus dat maakt niet zo veel uit.
7 is deelbaar door 1, 11 is deelbaar door 1, 5 is deelbaar door 1..quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:16 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Nee, want dat is deelbaar door 1
quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:09 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Oh ja, priemgetal. Maar in principe is priem en pi gewoon hetzelfde, dus dat maakt niet zo veel uit.
Die getallen die jij noemt zijn ook allemaal deelbaar door zichzelf. Je haalt je eigen theorie onderuit.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:18 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
7 is deelbaar door 1, 11 is deelbaar door 1, 5 is deelbaar door 1..Dus dat zijn ook geen priemgetallen natuurlijk.
Volgens mij moet ik de basisschool overdoen.. Als ik zoiets elementairs al verkeerd heb gedacht, dan dan dan.. kak!ik ben dom!
Ik ga mijn hoofd kapot bonken tegen de muur..quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:19 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Die getallen die jij noemt zijn ook allemaal deelbaar door zichzelf. Je haalt je eigen theorie onderuit.
Even quotenquote:Op vrijdag 15 april 2011 11:21 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Ik ga mijn hoofd kapot bonken tegen de muur..
Hehe, je zou toch denken dat iemand die fiscaal recht studeert wel een klein beetje kaas gegeten heeft van getallen..quote:
Ben je aan het trollen?quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:25 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Hehe, je zou toch denken dat iemand die fiscaal recht studeert wel een klein beetje kaas gegeten heeft van getallen..
Maar als het zo triest is gesteld met de wereld.. dan verdien ik het niet om hierin te leven, ik ben te goed voor deze wereld
Zou jij de definities van PI en priemgetallen eens op willen zoeken en kom dan maar terug.. Lees ook nog even je eigen opmerkingen door dan..quote:
Ik snap het, je maakt een grapjequote:Op vrijdag 15 april 2011 11:16 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Nee, want dat is deelbaar door 1
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |