abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:33:49 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95219840
Het vorige deel: [Gezond Slank] #1425: Stevige stappers

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:39:19 #2
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_95220108
Pinstoring bij de AH is nooit grappig :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_95220114
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:31 schreef Probability het volgende:
Even eerlijk: hoe aso is het om buiten bloemen te plukken?

Mij is geleerd dat dat echt héél aso is, want als iedereen dat zou doen zou niemand meer bloemen hebben om naar te kijken }:|

Dus ik zag mijzelf als 's nachts bloemen plukken zodat niemand het zou zien :') oO<

Ik wil bloemen ja :'(
In de herhaling :7!
Worry is a misuse of imagination
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:40:37 #4
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_95220168
Koop een orchidee, 1x een investering en je hebt er heul lang lol van, zelfs als je normaal maar naar een plant hoeft te kijken en hij gaat al deaud!
pi_95220453
ohai!
Ja doei.
pi_95220487
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:40 schreef MariaEtcetera het volgende:
Koop een orchidee, 1x een investering en je hebt er heul lang lol van, zelfs als je normaal maar naar een plant hoeft te kijken en hij gaat al deaud!
Ja daar heb ik er al twee van en die gaan altijd deaud als ik ze verhuis naar m'n kamer, dan kan ik weer een half jaar wachten op blommetjes ;(

En dat vroeg ik niet :7
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:48:49 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95220526
Oh my, ik vind het echt niet tof, die schrijfopdrachten en taaltoetsen. Wat als ik faal? :').
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:53:26 #8
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_95220779
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:48 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja daar heb ik er al twee van en die gaan altijd deaud als ik ze verhuis naar m'n kamer, dan kan ik weer een half jaar wachten op blommetjes ;(

En dat vroeg ik niet :7
Okee. Als mensen uit van die stadsperkjes bloemen zouden jatten zou ik dat wel een beetje jammer vinden. Als het uit een groot veld met bloemetjes is merkt niemand het denk ik als je er maar een paar meeneemt. Hangt er dus vanaf. Maar in principe is het idd niet netjes, vinnik.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:48 schreef Viking84 het volgende:
Oh my, ik vind het echt niet tof, die schrijfopdrachten en taaltoetsen. Wat als ik faal? :').
Nja. Die kans is er he. Gewoon 1 dag maken, volgende dag met frisse blikken naar kijken, opsturen en proberen niet meer aan te denken :P
pi_95221002
blegh, hardlopen met een lichte kater is niet zo tof. Duizelig vanwege een energietekort maar steken in m'n zij van te recent gegeten. 3.5 km. gelopen in 25 minuten, met 2 behoorlijke stukken wandelen. Dat hoort niet! Zondag maar in de herhaling.
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:58:47 #10
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_95221054
Ik hou altijd de stelregel aan: wilde bloemen (mits niet beschermd) mag je plukken, geplante of gezaaide bloemen niet.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:02:09 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_95221226
Kutdag. Kutgesprek. Kutgevoel.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_95221381
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
:*

why? wat is er gebeurd?
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:08:06 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95221526
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:05 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

why? wat is er gebeurd?
^^.
Niet meer actief op Fok!
pi_95221541
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:08 schreef Viking84 het volgende:

[..]

^^.
^^.
Ja doei.
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:13:18 #15
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_95221795
quote:
Oje. Heeft mijnheer zijn charmes ingezet?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_95221982
quote:
Oh jee :{

pi_95222076
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:05 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

why? wat is er gebeurd?
^^ dit.

Sidenote: Zelf net een week(het lef niet om er 2 van te maken :{) vakantie genomen in de week van 18 april!
Nu nog bepalen wat ik ga doen...
Iemand tips voor een auto-trip door west Europa?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_95222304
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:19 schreef V1z0R het volgende:

Sidenote: Zelf net een week(het lef niet om er 2 van te maken :{) vakantie genomen in de week van 18 april!
Goed zo! Lekker even de tijd voor jezelf nemen *O*

Geen tips voor je though -O-
pi_95222351
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:19 schreef V1z0R het volgende:

[..]

^^ dit.

Hoe ver wil je? Ik zou lekker de Ardennen pakken ofzo? :)
Ja doei.
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:27:06 #20
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_95222358
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:14 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Hahaha, ik heb voor de rest genoeg academische literatuur, ik had alleen serieus niet gedacht dat er over dit onderwerp ook academische publicaties zouden zijn!
precies dat. ik ben verdorie bijna klaar met mn prefschrift, maar ik zou er ook nooit aan denken om naar academische papers over dit onderwerp te zoeken. eerlijk gezegd vraag ik me ook af in hoeverre dat nodig is voor zoiets, als het vooral illustratief is. als je een diepgravend onderzoek doet naar "maatvoering in beha's toen en nu" is het een ander verhaal.
Kwak
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:27:22 #21
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_95222367
:* voor XM geen idee waar t over gaat maar t klinkt behoorlijk kut allemaal.
Kwak
pi_95222418
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:53 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Okee. Als mensen uit van die stadsperkjes bloemen zouden jatten zou ik dat wel een beetje jammer vinden. Als het uit een groot veld met bloemetjes is merkt niemand het denk ik als je er maar een paar meeneemt. Hangt er dus vanaf. Maar in principe is het idd niet netjes, vinnik.

[..]

Nja. Die kans is er he. Gewoon 1 dag maken, volgende dag met frisse blikken naar kijken, opsturen en proberen niet meer aan te denken :P
Ik heb het nooit gedaan hoor, want ik hoor dan altijd de stem van mijn moeder (geweten) in mijn hoofd :')
pi_95222499
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:26 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hoe ver wil je? Ik zou lekker de Ardennen pakken ofzo? :)
Zat zelf te denken Denemarken, maar lekker mountainbiken of zo in de Ardennen klinkt ook goed, hmmm....
Vlaamse friet O+
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_95222521
quote:
:{

Sterkte!

pi_95222633
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:30 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Zat zelf te denken Denemarken, maar lekker mountainbiken of zo in de Ardennen klinkt ook goed, hmmm....
Vlaamse friet O+
daar kun je héél goed mountainbiken ja! :o
als ik er nog aan terug denk :%
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')