Ja, dat is idd heel lastig. Ik heb nog wel andere ijzers in het vuur, maar daarbij moet het nog tot een eerste gesprek komen (voor één ben ik al uitgenodigd, zie hierboven, en de andere ga ik maandag even over mailen, want ik kreeg al mail dat het kan zijn dat ik uitgenodigd word en ik wil daar even duidelijkheid over hebben). Dus bij deze optie ben ik tot nu toe het verst. Maar ja, ver reizen, niet meer dan het wettelijk verplichte aantal vakantiedagen, kans dat ik afspraken moet afzeggen omdat er ineens nog iets op m'n bord komt op het werk, fulltime... weet niet of dat wel bij mij past. Maar als de andere opties niet op tijd duidelijkheid geven/iets opleveren, heb ik niet zoveel keusquote:Op vrijdag 8 april 2011 13:47 schreef Merel het volgende:
Hey maar Vik, als ze je die baan aanbieden waar je over twijfelt, kun je het je dan permitteren om nee te zeggen? Of ben je nog niet op dat punt? Lijkt me wel lastig, straks kun je de baan krijgen maar heb je ook nog wat andere ijzers in het vuur, moeilijk kiezen..

kans dat je prive afspraken moet afzeggen lijkt me een wat vreemde reden, eigenlijk. En waarom wil je niet fulltime werken?quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, dat is idd heel lastig. Ik heb nog wel andere ijzers in het vuur, maar daarbij moet het nog tot een eerste gesprek komen (voor één ben ik al uitgenodigd, zie hierboven, en de andere ga ik maandag even over mailen, want ik kreeg al mail dat het kan zijn dat ik uitgenodigd word en ik wil daar even duidelijkheid over hebben). Dus bij deze optie ben ik tot nu toe het verst. Maar ja, ver reizen, niet meer dan het wettelijk verplichte aantal vakantiedagen, kans dat ik afspraken moet afzeggen omdat er ineens nog iets op m'n bord komt op het werk, fulltime... weet niet of dat wel bij mij past. Maar als de andere opties niet op tijd duidelijkheid geven/iets opleveren, heb ik niet zoveel keus.
Maar ik heb nog wel even bedenktijd: ze mailen me een proefopdracht en daar krijg ik eind volgende wk uitsluitsel over + een evt aanbod. En dan krijg ik nog wel wat tijd om over het aanbod na te denken. Iig ga ik maandag maar naar Hilversum, dan heb ik daar ook sneller duidelijkheid over.

Tel maar groene groente, boontjes, broccoli, zulks.quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:32 schreef Probability het volgende:
200 gram groenten is eigenlijk best weinig, ik snij nu 3 kleine tomaatjes in stukken en dat is al 180 gram.. Of tellen die niet?!

Tomaat = toch fruit?quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:32 schreef Probability het volgende:
200 gram groenten is eigenlijk best weinig, ik snij nu 3 kleine tomaatjes in stukken en dat is al 180 gram.. Of tellen die niet?!

Hmm.. Ik heb wel broccoli in huisquote:Op vrijdag 8 april 2011 14:35 schreef loveli het volgende:
[..]
Tel maar groene groente, boontjes, broccoli, zulks.

maar waarom zou er vrijdagmiddag om half zes perse wat op je bord komen? Meestal heb je zelf toch redelijk wat autonomie daarin?quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:34 schreef Viking84 het volgende:
Tja, ik weet niet hoe leuk ik het vind om op vrijdagmiddag aan het einde van de week nog een keer tot laat te moeten doorwerken omdat er om half 6 nog ineens iets op m'n bord belandt. En ik werk liever 32 of 36 uur, als het even kan. Dan krijg ik wat meer lucht. Mark heeft het goed voor elkaar: die werkt 40 uur, krijgt er 36 uitbetaalt en kan heel gemakkelijk eens een dag (of zoals nu: een week) vrij krijgen tussendoor. Het kwam echt een beetje over als: de secundaire arbeidsvoorwaarden zuigen, maar het is wél heel leuk werk, dus dan maakt het allemaal niet meer zoveel uit.
Waar ik maandag op gesprek ga is qua reistijd ongeveer evenveel, maar toch vind ik dat minder erg, want ik hoef dan niet met de bus, het is dus vlakbij het station en het gaat om 32-40 uur.

Officieel groente, maar dat is een stom regeltje. Er zitten gezonde dingen in, lycopeen bijvoorbeeld, dus eten is goed. Maar als je ze als groente telt, mag ne emer dan 200 per dag.quote:

Nee, in dit geval niet. Je kunt niet besluiten het werk de volgende dag te doen. Vaak MOET het af. En dan is niet altijd dezelfde persoon het bokje, maar je moet er wel rekening mee houden dat een dag langer kan duren dan je 's ochtends voorzien had.quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:37 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
maar waarom zou er vrijdagmiddag om half zes perse wat op je bord komen? Meestal heb je zelf toch redelijk wat autonomie daarin?
True. Maar mijn slechthorendheid speelt ook mee: slechthorenden hebben een veel grotere kans om overspannen te raken op de werkvloer, omdat ze veel meer energie in het horen moeten steken. Daarom werk ik liever minder uren en daarom werk ik liever niet bij zo'n hectisch bedrijf. Maar in de proeftijd zal het allemaal duidelijk worden, of ik het wel of niet ga trekken. Maar toch voel ik me een beetje genaaid met overuren die niet gecompenseerd worden enzo.quote:En ik denk niet dat jij nu in de positie bent om kieskeurig te zijn, eerlijk gezegd. Ik snap het wel, het zou eigenlijk perfect moeten zijn, maar dat zal nooit lukken....

O ja, auberginequote:Op vrijdag 8 april 2011 14:39 schreef MarMar het volgende:
zo, boodschapjes gedaan.
Er komt nog een aubergine bij de stoofpot en een salade met pepperoni en zongedroogde tomaatjes in balsamicoazijn en geitenkaas en balsamicodressing en verse tomaatjes

Oooh, wat een droppiequote:Op vrijdag 8 april 2011 12:51 schreef Cocotrimonium het volgende:
Bill houdt van dozen![]()
[ afbeelding ]

nee, okay. Dat snap ik! En ze kunnen je echt geen 36 uren contract aanbieden?quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:39 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, in dit geval niet. Je kunt niet besluiten het werk de volgende dag te doen. Vaak MOET het af. En dan is niet altijd dezelfde persoon het bokje, maar je moet er wel rekening mee houden dat een dag langer kan duren dan je 's ochtends voorzien had.
[..]
True. Maar mijn slechthorendheid speelt ook mee: slechthorenden hebben een veel grotere kans om overspannen te raken op de werkvloer, omdat ze veel meer energie in het horen moeten steken. Daarom werk ik liever minder uren en daarom werk ik liever niet bij zo'n hectisch bedrijf. Maar in de proeftijd zal het allemaal duidelijk worden, of ik het wel of niet ga trekken. Maar toch voel ik me een beetje genaaid met overuren die niet gecompenseerd worden enzo.

Misschien kun je onderhandelen over gunstige secundaire arbeidsvoorwaarden (niet dat je die meeneemt in een onderhandeling naar een volgende baan, maar toch..)quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:39 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, in dit geval niet. Je kunt niet besluiten het werk de volgende dag te doen. Vaak MOET het af. En dan is niet altijd dezelfde persoon het bokje, maar je moet er wel rekening mee houden dat een dag langer kan duren dan je 's ochtends voorzien had.
[..]
True. Maar mijn slechthorendheid speelt ook mee: slechthorenden hebben een veel grotere kans om overspannen te raken op de werkvloer, omdat ze veel meer energie in het horen moeten steken. Daarom werk ik liever minder uren en daarom werk ik liever niet bij zo'n hectisch bedrijf. Maar in de proeftijd zal het allemaal duidelijk worden, of ik het wel of niet ga trekken. Maar toch voel ik me een beetje genaaid met overuren die niet gecompenseerd worden enzo.

Nee, iedereen werkt fulltime, zuchtquote:Op vrijdag 8 april 2011 14:42 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nee, okay. Dat snap ik! En ze kunnen je echt geen 36 uren contract aanbieden?
Mijn lijstje gaat bagger zijn:
O: volkoren flakes met yoghurt
L: hamburger, frietjes coleslaw.
T: halve galia meloen
S: rondje hardlopen
D: pasta carbonara met hele broccoli
bleugh, kater.

Ik wacht het aanbod wel afquote:Op vrijdag 8 april 2011 14:42 schreef Probability het volgende:
[..]
Misschien kun je onderhandelen over gunstige secundaire arbeidsvoorwaarden (niet dat je die meeneemt in een onderhandeling naar een volgende baan, maar toch..)

V1 ook.quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:41 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Oooh, wat een droppieRagdoll hé?
Mijn katten houden ook van dozen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |