Iemand die hier een oplossing voor weet?quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:43 schreef Ewelina het volgende:
Oh, en ik ben een stuk aan het schrijven over bh-maten in mijn scriptie. En ik verwijs naar een website getiteld bh-maat.nl . Vraag me af hoe mijn begeleider dat gaat vinden.![]()
Ik geloof niet dat er academische literatuur is over bh-maten, nietwaar?![]()

In pubnet oid zoeken? denk het wel?quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:58 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Iemand die hier een oplossing voor weet?

Er is meer over dan ik dacht!quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:00 schreef Probability het volgende:
[..]
In pubnet oid zoeken? denk het wel?
http://www.sciencedirect.(...)a69d022&searchtype=a

quote:How do respiratory state and measurement method affect bra size calculations?
D E McGhee, J R Steele
+ Author Affiliations
Biomechanics Research Laboratory, University of Wollongong, Wollongong, New South Wales, Australia
Correspondence to: MsD E McGhee Biomechanics Research Laboratory, University of Wollongong, Northfields Ave, Wollongong, Australia; dmcghee@uow.edu.au
Accepted 11 September 2006
Published Online First 4 October 2006
Abstract
Objectives: To investigate the effects of respiratory state and measurement method on bra size calculation.
Methods: The bra sizes of 16 large-breasted women were measured during two respiratory states, end voluntary inspiration and relaxed voluntary expiration, and using two sizing methods, which were compared against subject-reported bra sizes.
Results: Both respiratory state and measurement method significantly affected bra size estimations, whereby measuring chest circumference during inspiration increased both band and decreased cup size. However, whereas bra size calculated using the standard method differed significantly from subject-reported bra size, cup size calculated using the breast hemi-circumference method did not differ significantly from subject-reported cup size.
Conclusions: As respiratory state significantly affects bra sizes, it should be standardised during bra size measurements. A more valid and reliable bra sizing method should be developed, possibly using the breast hemi-circumference method for cup size estimations and raw under-bust chest circumference values for band size.

Het gaat om het maatsysteem van de bh (bij hoeveel cm verschil tussen je borsten en borstkas je welke maat draagt) en wat de gemiddelde bh maat ongeveer was in de DDR. (BH-maten mogen overigens ook algemeen zijn.)quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:03 schreef Probability het volgende:
Ik vind vooral veel dingen over kanker, weet niet wat je wil vertellen?
via google scolar en dan bra size
http://bjsm.bmj.com/content/40/12/970.short
[..]

Te zien aan wat daar nu rondloopt, stuk groter dan hier.quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:05 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Het gaat om het maatsysteem van de bh (bij hoeveel cm verschil tussen je borsten en borstkas je welke maat draagt) en wat de gemiddelde bh maat ongeveer was in de DDR. (BH-maten mogen overigens ook algemeen zijn.)

Hahaha, ik heb voor de rest genoeg academische literatuur, ik had alleen serieus niet gedacht dat er over dit onderwerp ook academische publicaties zouden zijn!quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:05 schreef Probability het volgende:
Je zit toch in je laatste jaar? Ik mocht in mijn eerste jaar (hbo!) al geen random websites gebruiken!
Als in: er worden heel veel tips gegeven hoe je dan wel goede bronnen etc. kan vinden. Dus snap niet hoe jij dan bij zo een site uitkomt, aangezien je veel, heel veel papers moet schrijven? Gewoon interesse hoor.. Ik snap nog wel dat je daar aan denkt op 't HBO eerste jaar, maar bij laatste jaar uni heb je hoop ik wel een hele database en zoektechnieken tot je beschikking?

Proberen kan sowieso, toch? Misschien valt het in de praktijk ontzettend mee.quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:34 schreef Viking84 het volgende:
Tja, ik weet niet hoe leuk ik het vind om op vrijdagmiddag aan het einde van de week nog een keer tot laat te moeten doorwerken omdat er om half 6 nog ineens iets op m'n bord belandt. En ik werk liever 32 of 36 uur, als het even kan. Dan krijg ik wat meer lucht. Mark heeft het goed voor elkaar: die werkt 40 uur, krijgt er 36 uitbetaalt en kan heel gemakkelijk eens een dag (of zoals nu: een week) vrij krijgen tussendoor. Het kwam echt een beetje over als: de secundaire arbeidsvoorwaarden zuigen, maar het is wél heel leuk werk, dus dan maakt het allemaal niet meer zoveel uit.
Waar ik maandag op gesprek ga is qua reistijd ongeveer evenveel, maar toch vind ik dat minder erg, want ik hoef dan niet met de bus, het is dus vlakbij het station en het gaat om 32-40 uur.

Aye, Ragdollquote:Op vrijdag 8 april 2011 14:41 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Oooh, wat een droppieRagdoll hé?
Mijn katten houden ook van dozen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:18 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Proberen kan sowieso, toch? Misschien valt het in de praktijk ontzettend mee.
(en het is 'uitbetaald'....)

quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:23 schreef V1z0R het volgende:
Dacht al, 'k zie wat vliegen verderop!
Ze hebben hopelijk toch niet weer op je hoofd gekakt Coco?

Ja, dat zei de mevrouw ook al idd, dat ik eerder miss te enthousiast was.quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:23 schreef Tinkepink het volgende:
He Vik, zou het kunnen dat het solliciteren met deze baan wel goed lukt omdat je de baan eigenlijk niet zo graag wil?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |